Skocz do zawartości

E39 / fabryczne naglosnienie audio


tomgw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie.

Czy w naszych E39 w moim przypadku 520i z 12.96 naglosnienie bylo standardowe we wszystkich ezgemplarzach, czy pod indywidualne zamowienia?

Kto byl producentem fabrycznego naglosnienia?

Sa glosniki w drzwiach na dole + u gory z przodu oraz z tylu w drzwiach na dole + gora + tylna klapa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Standard obejmował 6 głośników, 2 średniaki z przodu, 2 syki, i z tyłu na półce lub w turasie w dachu 2 średniaki.

Jako dodatkowa opcja występowało ich więcej, a w DSP z tego co mi wiadomo jest ich 10 + sub.

U mnie przy podstawowej opcji głośniki są firmy NOKIa, nie wiem jak jest wyżej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest po trzy w przednich drzwiach po jednym w tylnych i z tyłu w dachu dwa plus subwoofer.

Chyba że coś pomyliłem http://www.karawanier.pl/images/smilies/n010.gif

Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa

Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dla czego

Na warsztacie łączymy teorię z praktyką: nic nie działa i nikt nie wie dla czego!!!

Cięcie plazmowe oraz usługi tokarskie http://ttcs.pll/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było łącznie 8 lub 10, ale raczej 10 radio kaseta E39 520I sedan 1997 r. W 2,5 tds kombi radio business już na płyty i 12 głośników i ładnie grało . Ale zdecydowałem się na zmianę radia chociaż odradzano, że będzie brzydko wyglądać http://allegro.pl/radio-samochodowe-sony-cdx-gt40-usb-aux-cd-mp3-i3262587140.html i jedyne co mogło przeszkadzać to, że nie było zegarka, co do wyglądu to bardzo ładnie się prezentowało i dźwięk o wiele lepszy i głośniejszy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem przód na 13cm Tec,plus wysokie Hertz , subów w bagarzniku miałem już kilka jak i wzmacniaczy i ostatecznie wymontowałem bo te auto jest mega antygrające i szkoda zachodu.W kombi podejrzewam że jest o niebo lepiej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja z subem w kombiaku miałem mały kłopot z wysterowaniem suba bo to długie auto i trzeba crosować zarówno suba jak i tył.

Ale teraz gra bardzo przyjemnie.

Sub uzupełnia bas w aucie i o to mi chodziło. Suba robiłem sam na głośniku intertechnik < mam jeszcze jeden na sprzedanie jak ktoś chce>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z osobą, mającą firmę, która zajmuję się nagłośnieniem w autach, chciałem u siebie w E39 takie coś sobie sprawić i wyliczył koszt 2500 tys. zł tylko nie chciałem tuby w bagażniku, ale powiedział, że zmiana głośników samych w aucie nie pomoże mi dużo bo tam montowane były głośniki z najlepsze półki i E39 jest do zrobienia pięknego dźwięku najgorszym autem, jednak można, ale to kosztuje więc zmieniłem tylko radio i wystarczyło mi to bo dźwięk o wiele ładniejszy. A jeszcze zapomniałem jeżeli ktoś kupował od niego sprzęt to montaż był gratis, tak to około 200 zł wychodziło, a tu mówi, że nawet jak kupie to koszt 450 zł montażu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatfotos/topic8981_520i_Touring__Edition_Sport_5er_BMW_-_E39.html

Ja sie wzorowałem na tym projekcie jaki znalazłem w necie. Mam tez do tego dokładne wymiary ale i tak je zmodyfikowałem i udało sie powiększyć skrzynkę.

To jest zamknięta obudowa z mdf-u dokładnie posklejana i mocno wytłumiona. Ja dla wyglądu zaokrągliłem zewnetrzne krawędzie i pomalowałem farbą strukturalną czarną matową.

We wnękę pasuje na ścisło. I daje sie spokojnie zamknąć oryginalnym boczkiem. W boczek zamontowałem metalową maskownicę.

 

Głośnik Intertechnik mds 08 identyczny jak w tym projekcie. Jest to bardzo ceniony głośniczek w świecie car audio. nie wymaga dużych skrzynek a sporo potrafi i nie robi łupanki ale gra.

 

do napędu zastosowałem wzmacniacz blaupunkta jakiś nie mega mocny bo i tak jest mocno skręcony. W kombiaku nie trzeba mega mocy na subwoofer.

Wzmacniacz schowałem pod podłogą bagażnika i w zasadzie poza maskownicą głośnika nic nie widać .

 

Z pozostałych głośników zdjąłem dźwięki poniżej 78hz < filtrem> a suba puściłem do 125hz też filtrem.

Dość długo jakość dźwięku mi nie pasowała i nie mogłem dojśc o co chodzi.

Poprawiało się lekko po crosowaniu suba ale grał tylko za głośno i nie było go słychać jak było ciszej.

Okazało się , że trzeba crosowac też głośniki w dachu. Teraz jest ładny bas juz od niezbyt dużej głośności i oczywiście przy dużej mocy jest czysty dźwięk i bas.

 

Dodam , że nie mam orginalnego radia bo jakość dźwięku z niego była tak żałosna , że przebolałem zmainę wyglądu auta.

 

A co do głośników to były nokie i haes-y.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy narzekaja na jakosc radia... ze gra jak walkman, 0.bassu itp.

Nie wiem, ale chyba mam wyjatek... mam org radio kaseciaka a dzwiek jest czysty, bass slyszalny nawet zostawiam 2-3 kreski od max bass. Jakosc sie pogarsza jak zrobie przy max volume. Nie jestem audiofilem, taki dzwoek mi wystarcza, musialbym miec porownanie do innej 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszyscy narzekaja na jakosc radia... ze gra jak walkman, 0.bassu itp.

Nie wiem, ale chyba mam wyjatek... mam org radio kaseciaka a dzwiek jest czysty,

Nie no jasne a pozostała reszta userów, którzy zmieniali częściowo audio lub kompletne systemy po prostu nie miała szczęścia, lub najzwyczajniej Się nie zna :duh: Bez owijania w bawełnę,standardowe audio zwłaszcza na kaseciaku(CD nieco lepsza jakość) to jeden wielki syf i tu nie ma co gdybać

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest po prostu kwestia wymagań, czy też założeń. Nagłośnienie fabryczne w E39 jest dość specyficznie zestrojone, ale jest to od strony technicznej dobrej jakości sprzęt i on gra zgodnie ze sztuką. Tyle, że większość oczekuje krystalicznego sopranu i głębokiego basu, a tego tam nie ma i nie miało być. Postawiono za to na świetnie zachowaną równowagę tonalną, bardzo równe pasmo bez dominacji żadnego z zakresów. Ten zestaw ma grać tak, żeby w każdych okolicznościach zapewnić stonowane, zrównoważone i maksymalnie wyraźne brzmienie, tam nie ma prawa nic zadudnić, nic się nie może wzbudzić, sopran nie może zbyt ostro zaatakować uszu. To wielka sztuka tak zestroić audio w samochodzie i niemała praca została tam wykonana. No i komponenty są jakościowo bardzo dobre, bo ten dźwięk pozostaje bardzo szczegółowy, rozdzielczy - tyle że stonowany. Niestety mało kto dziś podziela filozofię, jaka przyświecała inżynierom BMW przy tworzeniu tego, stąd opinia że to gra słabo. No, pod względem kryteriów jakie bierzecie pod uwagę, to faktycznie jest słabo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafal99, nazwałbym to co powiedziałeś dorabianiem ideologii do po prostu olania sprawy przez BMW (i może trochę faktycznie tak jest jeśli chodzi o podstawowe audio w e39), ale przy Hi-fi jakie mam u siebie, to co powiedziałeś do mnie przemawia i faktycznie mam takie odczucia.

Powiem więcej: co jakiś czas potrafię się jeszcze zdziwić dźwiękami ze znanych mi wcześniej utworów. Ale (oczywiście) brakuje np. basu. Zastanawiam się, czy między podstawowym audio a Hi-fi jest aż tak duża różnica, czy ja mam tak małe wymagania w car audio (bo jeśli chodzi o domowe stereo czy słuchawki, to byle czym się nie zadowalam).

 

Osobiście planuję do tego co mam dołożyć tylko sub(y) pod tylną półkę i liczę, że to mi wystarczy.

Straight six in the front, manual gearbox in the middle and drive goes to the back - that's the chapter one, page one of the petro-sexual handbook :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się, czy między podstawowym audio a Hi-fi jest aż tak duża różnica, czy ja mam tak małe wymagania w car audio

 

słuchałem hi-fi w e90 i jest kosmiczna różnica - gra ładnie i to już by mnie satysfakcjonowało.

szkoda też gadać o seryjnym podstawowym nagłośnieniu porównując do np. audi/vw. u kuzyna w a4b6 na seryjnym audio z radiem ori na kasete łeb urywa od basu w porównaniu z tym co u mnie...(i ogólnie dużo lepiej to gra). wg mnie ten brak "dominacji zakresów" to nic innego jak brak regulacji zakresów a to już spora wada. co z tego że dasz bas na max skoro i tak go nie słychać a sopran dopiero na max nie jest wyraźnie stłumiony...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się trochę zajmuję sprzętem audio, co prawda nie samochodowym tylko domowym, ale trochę o nim wiem. Nie jest to żadne dorabianie ideologii. Problem leży w oczekiwaniach, bo z punktu widzenia miłośnika domowego audio, większość samochodowych instalacji gra koszmarnie ;) To, co robione jest przez profesjonalne firmy robiące zabudowy łamie wszelkie zasady dobrego brzmienia wysokiej klasy sprzętu domowego, nie ma tam za grosz równowagi tonalnej, jest ogromny nadmiar basu i sopranu, czyli tzw. brzmienie konturowe. Przypomina to nagłośnienie estradowe lub klubowe, ma być bardzo głośno z podbitymi skrajami pasma. Nie ma mowy o właściwym wybrzmiewaniu instrumentów, o realizmie brzmienia, o rozdzielczości dźwięku. Ginie właściwie całe środkowe pasmo. Oczywiście z punktu widzenia car audio tak właśnie ma być i jest to zabieg celowy, jednak próbuję powiedzieć, że projektanci audio w e39 działali bardziej według "domowej" ideologii. To jest sprzęt do słuchania spokojnej muzyki, nieźle tam brzmi jakiś delikatny jazz, art rock, wtedy to wszystko przyzwoicie pokazuje bogactwo brzmienia, oddaje w miarę naturalnie barwę danego instrumentu. Piszę nieźle, w miarę, przyzwoicie, bo tak właśnie jest - to nie jest super hiper sprzęt, ale jest na niezłym poziomie i jest bardzo dobrze zestrojony. Ma niestety przeciętne pasmo, nie ma praktycznie wcale niskiego basu, tak że ma też poważne minusy. Ale nie jest to takie dno, jak niektórzy piszą. Po prostu rozmijają się oczekiwania.

 

Porównywałem niedawno to audio z A6 C5, a więc z tego samego okresu. Tam gra znacznie bardziej efektownie, skraje pasma są bardziej podbite, ale nadal nie jest to super. Niskiego basu też nie ma, jest za to ten dudniący wyższy, co sprawia że wielu rzeczy słucha się ciężko, bo dźwięk się wzbudza i właśnie dudni. Uważam, że jeśli już samochodowe, konturowe brzmienie, to musi być sub albo jakaś tuba, bo z normalnych głośników niskiego, sprężystego basu się nie uzyska, zawsze mniej lub bardziej będzie to wyć i dudnić.

 

Nie próbuję nikogo przekonać, w sumie nawet nie wiem po co to piszę ;) W zasadzie to uważam, że zrobiono błąd, że tak zestrojono audio w e39, bo to nie ma racji bytu w samochodzie. Ale od strony technicznej nie jest złe ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o tony średnie to jest faktycznie jak piszesz - słychać je dobrze, tylko problem w tym że marne są niskie (w zasadzie ich brak) i wysokie tony. zależy jeszcze jaki zestaw audio masz w swoim aucie? ja mam te najbardziej podstawowe tzn. radio reverse i 6 głośników i to jest porażka w takim aucie. zresztą wina z tego co większość pisze leży w radiu, po podłączeniu niefabrycznego radia gra o niebo lepiej. Pewnie że w podstawowym nagłośnieniu w audi nie usłyszysz tego co w kinie domowym ale dla osoby nie będącej audiofilem różnica przede wszystkim w basie jest kolosalna
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja piszę to na podstawie radia Business CD, zestaw głośników podstawowy (touring).

Po podłączeniu niefabrycznego radia po prostu pojawia się ostrzejszy sopran i buczący bas, ja już wolę to fabryczne ;) Jak przebudować, to by trzeba było dołożyć suba albo całe fabryczne DSP. A ponieważ tego nie chcę robić, to zostawiam jak jest. Podczas jazdy jak dla mnie sprawdza się to bardzo dobrze, szczególnie że i tak w 99% przypadków słucham radia. Ten zestaw nie męczy nawet przy bardzo długiej trasie i to już jest jakaś zaleta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Business CD posiadam w E46 i w połączeniu z tymi głośnikami co mam i są to seryjne nie jedna osoba pytała czy mam tubę w bagażniku, co do E39 radio kaseciak gra bo gra :P dźwięk jest czysty, ale do pewnego momentu i trza dobrze ustawić, dla mnie mogło być, nie będę jeździł limuzyną i klapa bagażnika skakała
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.