Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Stało się - nie stać mnie na jazdę V12 ;) - zakładam LPG :)

Jako że autem chwilę pojeżdżę - to sobie odłożę z oszczędności przez najbliższy rok na 50% E65 ;)

 

A teraz tak bardziej serio - co zakładać ? w uproszczeniu wygląda to tak:

opcja 1: II generacja za 2.5k pln ?

opcja 2: IV generacja za 6k pln ?

 

jako że 6k pln to cena mniej więcej auta, to chce to zrobić taniej!

I teraz tak - pojawiły się pomysły i to chyba nie głupie - żeby zrobić trick i założyć "pół sekwencję" w cenie 3k pln

 

Z tego co gadałem jak to wygląda- jak to zrobić "normalnie" ?

 

Składa się 2 instalacje dla V6, 2 kompy LPG, 2 reduktory - daje się 12 wtryskiwaczy i będzie normalnie - każdy

cylinder dostaje gaz wtedy kiedy ma dostać, 6 wtryskiwaczy idzie z jednego kompa, 6 z drugiego trzeba to tylko

jakoś połączyć i idzie, koszt jak do 2x V6 = mniej więcej 6k pln.

 

Tanio to II gen czyli reduktor śrubka z silnikiem krokowym (lub bardziej 2) i tez idzie - lub nie - za 2.5k będzie.

 

A teraz trick:

Sekwencja na jednym kompie LPG do V6 ale 12 wtryskiwaczy - czyli koszt to 2.5k + 6 wtrysków więcej = ~3k

idea jest taka - mamy jeden komp - jeden reduktor na 350koni - jedną rzecz do ustawiania, wszystko proste

i banalne do ustawienia bo jak do V6 - i gaz tez myśli że ma V6 - ale sterujemy tu V12.

 

Każde wyjście wtrysku będzie podłączone nie do 1 ale do 2 wtryskiwaczy na kolektorze na cylindrach obróconych

o 180stopni - czyli będą dostawały 50% paliwa na 180 stopni wcześniej (coś jak II gen) oraz 2gą dawkę już precyzyjnie

wtedy kiedy trzeba (jak sekwencja).

 

images?q=tbn:ANd9GcTpTqi68t-3D8TiZuHzoYG-bHUtLAFihtPLpXW2UMGqZE8PUXSI

 

Czyli reakcja gazu będzie "za wolna" i to tylko w 50% (bo drugie 50% pójdzie tak jak ma iść) o 180 stopni czyli przy 3k rpm

o jakieś 1/100 sek, czyli nic - i chyba kolektor jest na tyle długi że nic tam się nie wróci i nic nie walnie - tylko gaz pójdzie

do właściwego cylindra.

 

Czy takie coś ma szanse działać ok na M73 ?

Edytowane przez mttj
  • Odpowiedzi 334
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

A dlaczego nie toleruje ?

 

btw - jakie m73 (pierwsza wersja -1996) ma sterowanie wtryskiwaczami benzynowymi ?

 

pełna sekwencja, pól czy jakoś "bankami/grupami" ? bo kabelki od iskier tylko 2 ?

 

a i ma ktoś schemat elektryczny tego ?

Opublikowano

Ale mówie ci gaz się nie nadaje i tyle.

R6 też nie lubi gazu, ani V8.

Ja nie rozumiem takich ludzi jak ty, po co kupiłeś V12 ? Zawsze możesz opchnąć 750tke i kupić 740, włożyć gaz i tyle.

Jeżeli chcesz ten gaz zakładać to niedawno opracowali gaz do takich silników, są napewno 2 komputery które sterują gazem, i 4 wielkie parowniki, ciekawe gdzie to pomieścisz.

Po za tym, ciągle będziesz jeżdził na regulacje gazu, przepływki padną, i bóg wie co jeszcze.

Podsumowanie: Gazu nie zakładaj do V12 dobrze ci mówie, nie jeden był oglądać M70 - M73 z gazem i nie były to przyjemne wizyty, odradzam.

Zastanów się, zawsze możesz kupić E38 735 na jazde coodzien i gaz zakładać nawet zwykły za 2,500 tyś pociągnie, ale nie w tym rzecz.

Drożej ci to wyjdzie niż myślisz, będziesz miał non stop problemy.

A tak z ciekawośći, to ile tym cackiem jeżdzisz że ci na paliwo nie starcza ? :lol:

Opublikowano

Eh.. no dobra - będzie filozoficznie :)

około 1.7k...2.2k pln /mc wychodzi paliwa, na rok to da około 25k pi*drzwi

 

Ja nie kupiłem V12 żeby gaz zakładać - ale wychodzi że nim chwile jeszcze pojeżdżę,

nie kupuje teraz Citroen C6 ani E65 760 - to będę do przodu o kilka E38 750.

 

Na razie przez 7mc wyszło mniej więcej:

6.2k pln - E38 750

0.3k pln - naprawy

14k pln - paliwo

 

W większości aut miałem LPG - zazwyczaj 2 gen - zazwyczaj to po prostu działało - w

zasadzie nie miałem w ostatnim Safrane 24V tylko i tam też mi wychodziło 2k/mc (paliły

prawie identycznie) - przy cenie auta 7.8k lol, czyli auto co kwartał ;)

Zazwyczaj tez najmniej problematycznymi instalacjami były II gen - 60kkm bez

wymiany świec i niczego - to był standard.

 

Więc sobie myślę że tu pojeżdżę chwilę - właśnie zawieszenie będzie zrobione

dołożę LPG i będzie auto do taniej jazdy.

 

Nie chce się bawić w sprzedaż auta - bo to za dużo kosztuje, ani kupno

popularniejszego modelu - bo trzeba sprawdzać i cyrk robić cały.

Kupiłem 750 - trudno - trza z tym żyć, V6 czy V8 nie palą dużo mniej

Poza tym 3.5 litra ??? co ja z tym zrobię - jak tym jeździć ?

 

Po prostu auto ma się nadawać do codziennej jazdy więc V12 będzie tu ok

i tyle :) na trasy mam trochę szybsze w zakrętach - a na co dzień V12 :)

V12 to nie religia u mnie tylko tani (trwały) w eksploatacji silnik

 

i teraz kombinuje jak tu LPG do niego :)

Chcesz płacić 18k podatków rocznie więcej to płać - ja już vincentowi nie oddam ;)

---

 

z tego co czytam to II gen działa bez problemów - ale pali i muli,

 

a te cyrki z 2 instalacjami sekwencyjnymi to już gorze są, na forach

od 2006 są wpisy że to działa, ale kosztuje więcej od auta :)

 

Ja chce coś prostego i niezawodnego:

nie 2 kompy, tylko jeden

nie 4 parowniki, tylko jeden

 

po prostu jedną instalację - żeby mi to działało i się nie psuło i było tanie

Opublikowano

Zresztą założysz to zobaczysz.

Każdy będzie jednego zdania, że do M73 nie nadaje się gaz i tyle.

Bez sensu jest kupować V12 i zagazować.

Gaz ma większą temperature spalania, tym bardziej odbija się to na V12, gdyż jest to mocny silnik.

Gaz jest do kuchenek.

Miałem Audi 100 na gażniku, na gazie jeżdziłem non stop przez 5 lat, potem sprzedałem taryfiarzowi z osiedla i nadal jeżdżi, jest niezawodna na gazie.

A ty chcesz zakładać do V12 gaz, gdzie więcej masz elektroniki niż silnika :D

Opublikowano
Ale mówie ci gaz się nie nadaje i tyle.

R6 też nie lubi gazu, ani V8.

 

Koledzy z e39 tutaj na e38 mają w swoich v8 gaz i jakoś lubi ten samochód gaz. Ja mam R6 też nie mam problemu. Dobra instalacja+dobry monter i jest ok. Podejrzewam, że na dobrych gratach V12 też można spokojnie zagazować. Akurat kolega wyżej nie zrobi tego dobrze ale to pomińmy.

 

Pierwsze słyszę o nie lubieniu gazu przez R6 i V8.... Możesz się rozwinąć?

Opublikowano

Musze sie zgodzic z kolega Norbi_1221 gaz jest do kuchenek i zapalniczek. Pierwszy raz w zyciu popelnilem błąd z zaagazowaniem benzynowego silnika. Pierwszy i ostatni. Jak chcesz jedzic tanio to sobie kup lanosa i go gazuj a nie 750i.

Juz mnie chuj strzela jak widze twoje posty mttj serio. Co nowszy to głupszy.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Opublikowano (edytowane)

Nie no dobra - bo mnie dziwi co was dziwi że gaz do V12 :)

 

Dawno temu -8 lat- kupiłem sobie to Safrane "takich aut się nie gazuje, to zbrodnia" - generalnie takie komentarze,

no to pojeździłem, fajnie było - ale 10k na paliwo poszło (pierwsze auto paliło trochę więcej od tego E38 750) - uznałem

że gaz zrobię - komentarz gazownika - chyba pan zwariował że chce pan instalacje II gen - do tych aut tylko IV.

Założyłem 2 i co się stało ? nic się nie stało - czuć było mały spadek mocy i tyle - chciałem mocy - magiczny

guziczek i mam moc, w 0.1 sekundy przełączam na PB i mam auto bez zmian. Na IV już tego nie czuć.

tylko IV się sypią, II są dużo bardziej niezawodne.

 

To nawet nie jest tak że ja jeżdżę na gazie cały czas mając LPG - często zwłaszcza po mieście jeżdżę na PB95

jak nie mam czasu zatankować a się gaz skończył - bo czy coś się stanie że zrobię 15km więcej ? nic się nie stanie.

 

Co do spalania i lanosa - lanos palił 9..11l/100 PB95 - to jest trochę więcej niż 750 na LPG siostra chyba go

wzięła dawno temu i mu gaz kiedyś tam zrobiła - ale generalnie żeśmy i tak silnik popsuli i to było auto na

olej+paliwo - nie lanos taniej nie wyjdzie :)

 

Ja naprawdę nie miałem problemów z gazem w żadnym aucie (poza ostatnim, ale tam już była instalacja i mi się

jej nie chciało naprawiać) i jeździłem na PB95 - silnikowi tez się nic nie stało a poprzednik jeździł na gazie 6 lat

szedł do odcięcia na ostatnim biegu, przekraczał delikatnie w dużym aucie 250km/h. (silnik PRV).

 

E38 inne niż 750 nie chce - bo wtedy wole Lexusa LS - on ma dobre (lepsze?) V8 - i jest cichy i ma zawieszenie

'airmatic', i ekran panoramiczny - nie chce wolniejszego E38 niż moje stare reno - chce szybsze E38 :)

 

Tyle w temacie religii :)

Edytowane przez mttj
Opublikowano
Musze sie zgodzic z kolega Norbi_1221 gaz jest do kuchenek i zapalniczek. Pierwszy raz w zyciu popelnilem błąd z zaagazowaniem benzynowego silnika. Pierwszy i ostatni. Jak chcesz jedzic tanio to sobie kup lanosa i go gazuj a nie 750i.

Juz mnie [bAD] strzela jak widze twoje posty mttj serio. Co nowszy to głupszy.

 

Ale ten błąd się naprawia 0.1 sekundy naciskając guziczek - ja was nie łapie o co w ogóle chodzi ?

Założyłeś gaz - wydałeś coś w okolicy zera na niego - nikt cię nie zmusza żebyś na nim jeździł ? kurna 1.8...3.5k to nie żadne pieniądze żeby się zmuszać do jeżdżenia na gazie, powariowaliście?!

 

Mi nie chodzi o to żeby jeździć taniej - ja w zasadzie nigdy nie miałem ekonomicznego auta (22l/100, 17l/100, 19.6l/100 teraz jest 20.6l/100)

Mi chodzi o to żeby jeździć taniej E38 750 V12 i tyle jak za rok mogę mieć 15k więcej - to wole mieć więcej - jak będą problemy to stracę po prostu 3k ;) - chyba że mi auto wybuchnie to 3k + 6k ;)

Opublikowano
Ale mówie ci gaz się nie nadaje i tyle.

R6 też nie lubi gazu, ani V8.

Koledzy z e39 tutaj na e38 mają w swoich v8 gaz i jakoś lubi ten samochód gaz. Ja mam R6 też nie mam problemu. Dobra instalacja+dobry monter i jest ok. Podejrzewam, że na dobrych gratach V12 też można spokojnie zagazować. Akurat kolega wyżej nie zrobi tego dobrze ale to pomińmy.

Pierwsze słyszę o nie lubieniu gazu przez R6 i V8.... Możesz się rozwinąć?

 

Właśnie, zabierzmy się od technicznej strony za rzeczy :) bo odpowiadanie na pytania w rodzaju 'no to czemu kupiłeś "prestiżowe" V12' po 4 razie przestaje mieć sens ;)

Tak dokładnie, V8 nawet lexusowe daje się zagazować, w zasadzie każde V6 też, turba (kuzyn ma V gen w SAAB), bi-turbo też, "widziałem" też PRV bi-turbo wkręcone na jakieś 400koni na LPG.

 

Teraz tak, pomińmy temat "czy STAG albo BRC" - bo zmiany były by na tyle duże że to znaczenia nie ma.

chodzi o to jak zemulować systemy wtrysku dla LPG żeby to zrobić taniej niż za 6k pln - czyli niż 2 instalacje gazowe - bo być może to nie jest potrzebne

sekunda szukam danych....

Opublikowano

ufff... mam sterowanie:

750iL E32 M70/B50 88-90 0 261 200 156 Bosch Motronic M1.2

750iL E32 M70/B50 91--> 0 261 200 352 Bosch Motronic M1.7

750iL E38 M73/B54 9/94--> 0 261 203 473 Bosch Motronic M5.2 (OBD-II)

 

lol - tak na szybkiego wygląda na to że "pełna" sekwencja do M70 to wogóle to jest "poprawianie fabryki".

Prawdopodobnie (nie znam się na tym) dało by się prawidłowo wysterować wtryski z instalacji dla 4cyl

tak jak by to była benzyna - bo on fabrycznie sekwencji (PB) nie ma.

 

Sekwencja wiem że jest w BMW E65 760 - i nie wiem czy to pierwszy silnik v12 z sekwencyjnie sterowanym wtryskiem

czy pierwszy to był M73 - doczytuje :)

Opublikowano

no i nie mogę znaleźć żadnego schematu elektrycznego M73

 

sprawa narazie wygląda tak: bardzo prawdopodobnie M70 nie ma sekwencyjnego sterowania wtryskiem benzyny

 

na 100% N73 ma sekwencyjne sterowanie bo ma bezpośredni wtrysk (coś jak IDE z renaulta, GDI z mitsu)

 

a o M73 wiem tyle że ta elektronika siedzi w Ferrari 550 - i że goście jak im się popsuje Ferrari to wkładają rzeczy z BMW... i flashują na Ferrari

i że hcyba jest 100% sekwencyjny wtrysk, ale to z forum land rovera i tego samego sterownika, ale dla... V8

 

czy ktoś się na tym zna ? bo chce wiedzieć o co chodzi zanim zawiozę BMW do zagazowania :)

Opublikowano (edytowane)

dobra późno idę spać, chyba (poprawcie mnie :) ) mam odpowiedzi:

 

m70 - 2x "3cyl" sterowanie (pół sekwencja)

m73 - pełna sekwencja

n73 - pełna sekwencja

 

i teraz tak: chce w moim m73 zrobić na gazie elektronikę bazując na jednej nie dwóch V6 - czyli wyjdzie elektronika gazu taka jak oryginalna w m70 benzyna.

 

btw. chyba wychodzi na to że bez problemów można zagazować IV gen. prawidłowo, bez żadnych cyrków m70 na JEDNEJ instalacji z pełnej

sekwencji V6 (czyli za 2.6k pln ;) ), m73 i n73 już się nie da. (jak i można ją też złożyć z 2 instalacji 3/4cyl. )

 

teraz tak - benzyna na sterownikach z m70 na m73 podobno chodzi bez żadnych problemów (swapy) - po prostu ten cyrk z wtryskiwaniem

x2 jest (ale on jest oryginalnie w m70, oraz wszystkich Fiatach co mało palą z silnikami MPI - w SMPI już jest pełna sekwencja ).

 

jakie wsze zdanie ? pójdzie m73 na jednej instalacji "do V6" ? robić takie coś ? robić z silnika m73 silnik m70 po naciśnięciu guzika "LPG" :) ?

Edytowane przez mttj
Opublikowano

a nie inaczej, M70 (nowsza wersja, 1991+) ma tylko dwa "kabelki" od wtryskiwaczy

czyli jak idzie sygnał to paliwo leci paliwo do 3 cyl (kolektora przy) na raz...

http://www.alfabb.com/bb/forums/attachments/164-168-1991-1995/52389d1166366399-electrical-diagrams-bosch-motronic-m1-7-m1.7_wiring_5.pdf

 

Czyli potrzebujemy tylko 4 "kabelków" na cały silnik V12 - czyli można prawidłowo zagazować M70 na instalacji sekwencyjnej 4cyl. za ~2.1k pln ;) LOL dobre!

 

Ok to co ja chce zrobić to jest coś pomiędzy M70 a M73 (chyba żeby obniżyć koszty i zrobić jak M70 ;) )

 

czyli wtrysk na każdy tłok co obrót - w M70 wydaje się że jest to co 2/3 obrotu .

 

zaraz jeszcze się okaże że M73 nie idzie na pełnej sekwencji i się sprawa uprości ;), bo w sumie MPI u fiata to "nowość" ;)

 

m73 sekwencja: http://bavariancar.lv/download.php?id=465 oraz instrukcja do m73 i n73: http://www.bimmerfest.com/forums/attachment.php?attachmentid=350599&d=1353774640

Opublikowano
Ale mówie ci gaz się nie nadaje i tyle.

R6 też nie lubi gazu, ani V8.

 

Koledzy z e39 tutaj na e38 mają w swoich v8 gaz i jakoś lubi ten samochód gaz. Ja mam R6 też nie mam problemu. Dobra instalacja+dobry monter i jest ok. Podejrzewam, że na dobrych gratach V12 też można spokojnie zagazować. Akurat kolega wyżej nie zrobi tego dobrze ale to pomińmy.

 

Pierwsze słyszę o nie lubieniu gazu przez R6 i V8.... Możesz się rozwinąć?

V8 dobrą instalacje pociągnie.

R6 M30 w 730i E32, miałem gaz sekwencyjny BLOSA, z komputerem i dwoma parownikami, na drugi dzień po kupnie, przejechałem się na tym gazie, 100 km/h, i huk z pod maski, wychodze z auta, a tam się zrobił odprysk na masce :shock: padła przepływka, parownik i odma.

Zaraz gaz zdięłem i nie ma po nim śladu. Uszczelka pod korektory też były uszkodzone, zostało wszystko rozebrane do głowicy, a głowica była aż zółta z tego nalotu, a to wszystko od gazu.

Dobry gaz się nie nadaje do żadnej z V8,R6,V12, trzeba sobie to jasno powiedzieć i wbić do głowy że V12 nie nadaje się do gazu.

V8 i R6 gaz ''jakoś'' tam znieśie, ale wątpie.

Więcej będzie stał w warsztacie niż jeżdził.

Opublikowano
Jesteś doskonałym przykładem, że może i znalazłeś dobre części do instalacji, ale montera miałeś garażowca nie potrafiącego zrobić kompletnie NIC. Potem tacy ludze głupoty wygadują co właśnie robisz. Masz gaz to nie czujesz że on jest i tyle. Ty zaś miałeś zdrutowany gaz i nikt na to nie poradzi. U nas na forum 540i są i mają się dobrze kupę lat. Ja mam już ponad 2lata w R6 i też jest ok. Więc nikomu nie wciskaj głupot że się coś sypie itd. Najpierw przejedź się autem przerobionym na gaz a nie zdrutowanym :cool2:
Opublikowano
Jesteś doskonałym przykładem, że może i znalazłeś dobre części do instalacji, ale montera miałeś garażowca nie potrafiącego zrobić kompletnie NIC. Potem tacy ludze głupoty wygadują co właśnie robisz. Masz gaz to nie czujesz że on jest i tyle. Ty zaś miałeś zdrutowany gaz i nikt na to nie poradzi. U nas na forum 540i są i mają się dobrze kupę lat. Ja mam już ponad 2lata w R6 i też jest ok. Więc nikomu nie wciskaj głupot że się coś sypie itd. Najpierw przejedź się autem przerobionym na gaz a nie zdrutowanym :cool2:

Ja wiem ze się nie nadaje, chyba że jeżdzisz jak emeryt na gazie :D

Opublikowano
Nie masz żadnych konkretów. Gadanie, że "bo tak" nie jest dowodem i tak samo spartolona robota jak była u Ciebie :mrgreen: Szuka się dobrego montera w okolicy i się nie oszczędza jak chciałeś gaz. Dziwne że tyle ludzi ma a v8 gaz i Ci co sami zakładali, a nie kupowali od kogoś jakąś tanią instalke nie narzekają. Strasznie mnie to zastanawia :mrgreen:
Opublikowano

W M30 miałem tanią instalke.

Jeden chłopak kupił M73 z gazem który miał 4 wielkie parowniki władowane koło przepływomierzy, gaz PRINS-a za 9 tyś, nie zdał egzaminu :)

Opublikowano

Miałeś jakiś tani chłam który by dobry monter nie zamontował i potem głupoty gadasz :duh:

 

Mógł mieć i parowniki nawet w bagażniku. Powtarzam Ci że trzeba znaleźć dobry warsztat. Niektórzy w moim mieście nie potrafili by zestroić/dobrać odpowiedniej instalacji do R6 bo ma vanos. Do v8 i v12 trzeba dobrego montera a nie tylko wyłożyć 9k i mówić ze jest beee. Jak to byś zrozumiał by byś może zmienił zdanie. Ale widzę, że ciężko z tym jest :cool2:

Opublikowano
Czyli zadnych konkretów jak zwykle :cool2: Wiedziałem :)

Nawet w najlepszym warsztacie, zalożysz gaz do M73 to i tak będzie strzelało.

Co byś tam nie założył to i tak będzie żle.

Opublikowano
Co Ci tam będzie strzelało. Coś w główce Ci strzela :mrgreen: Nie jeździłeś na dobrej instalacji i masz jakieś złe doświadczenia bo miałeś jakiś tani chłam wsadzony pod maskę. Wtedy będzie strzelało, prychało, przerywało, kaszlało. Pewnie tak miałeś i dlatego gadasz na forum takie głupoty że BMW gazu nie lubi.
Opublikowano

Jeżdziłem z kolegą E38 750i z Łodzi do Sanoka, po E32 735.

Miał Prinsa gaz założony 2 komputery sterujące wtryskami.

To już przy Kielcach, staneliśmy i odma strzeliła, poprawiliśmy i pojechaliśmy dalej.

Droga powrotem, filtr wystrzelił od gazu, wyleciał z tej rurki, akurat udało się wsadzić i przyjechaliśmy do Łodzi, potem kumpel go wywalił i powiedzał dosyć więcej gazu.

Gaz nie nadaje się do żadnego BMW.

A ty się ze mną nie sprzeczaj, bo pewnie nie raz jeżdziłeś na regulacje.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.