Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,

mam zamiar przerobić swoje 2007 E90 na wersję po liftingu. Kupiłem już przedni zderzak, maskę oraz przednia lampy od wersji poliftowej. Pytanie brzmi czy to wystarczy czy trzeba wymieniać inne rzeczy typu nadkola, wzmocnienie przednie, podłoga pod silnikiem albo jakieś inne cuda?

 

Tył zmienię po przeróbce przodu. Progów szukam M-pakietowych i tylni zderzak też chyba taki kupię.

 

Więc jak będę miał tylni zderzak i progi M-pakietowe to jak dokupię przedni zderzak w M-pakiecie to czy on pasuje od razu czy coś dodatkowo muszę wymieniać?

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

nadkoli nie zmieniasz. Pozostala Ci jeszcze tylna klapa, tylne lampy i lusterka. No i progi jesli chcesz zmienic swoje na mpakowe. Drobny detal do zmiany w srodku to przycisk start/stop ktory troche inaczej wyglada w lci.

 

popatrz tez na forum bo byl ten temat poruszany juz.

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Lusterek nie zmieniaj. Wlasciciele lci czesto u mnie zmieniaja z lci na prelci i wcale sie nie dziwie

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Lusterek nie zmieniaj. Wlasciciele lci czesto u mnie zmieniaja z lci na prelci i wcale sie nie dziwie

A co niby z nimi nie tak? Ja jestem z nich bardzo zadowolony

Pozdrawiam,

Tomek

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Nie bez powodu maja ksywke dumbo mirrors :) Psuja linie lci prelci lusterka duzo bardziej pasuja do ksztaltwo nadwozia

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
A ja chcialbym zmienic reflektory przednie na lci ale adaptacyjne bo takie posiadam ale pre lci. I teraz pytanie czy duzo roboty jest z podlaczeniem i ich ? Chcialbym to zrobic sam, a pozniej podjechac do kogos na zakodowanie. Wiec kolejne pytanie czy przez czas przed kodowaniem bedzie to jakos dzialac ?
Opublikowano

Ja już mam ksenon kupiony (nie skrętny czyli taki jak miałem do tej pory). Jak go podłączę to będzie działał plug and play? Czy trzeba przerobić kostki albo instalację? Trzeba go zakodować czy nie?

Moduł świateł zostaje czy trzeba wymieniać na jakiś inny?

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Bzdury gadasz. Po pierwsze modul ktoey ma w aucie ( patrzac po roczniku to jest juz frm2) spokojnie da rade z lampami lci w koncu w 2008 i poczatwk 2009 e90 lci mialo frm2 a nie frm3 . A.odnosnie tych 3 diodek to nie kazdemu soe one podobaja i o tym tez pamietaj. Z reszta to tez da sie obejsc

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Pomijając już tych którzy nie chcą pomóc - o ile tacy są, to właściwie dalej wiem mało.

Od jednego z użytkowników dostałem informację, że muszę dokupić w ASO dodatkową wiązkę do obrysowych 3 led oraz muszę mieć moduł co najmniej FRM2 ksenon+led no i kodowanie.

Pytanie brzmi czy moduł, który mam aktualnie jest ok? Jak to sprawdzić?

 

2. Jak się okaże, że nie to mogę kupić każdy moduł FRM2 z allegro czy one się jeszcze dzielą na:

a) FRM2

b) FRM2 +ksenon

c) FRM2 +led

d) FRM2 ksenon+led

 

:?:

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Najprościej będzie jak zdejmiesz osłone modułu świateł ( odkręcasz rączkę od otwierania maski i zdjemujesz tą plastikową ściankę) i odczytasz co masz wpisane na module. Prawdopodobnie będziesz miał FRM2 XE .

 

Zastanów sie tylko, czy dla 3 obrysowych diodek warto jest wywalac kilkaset złotych na nowy moduł i wiązke

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Członkowie klubu
Opublikowano
A ja chcialbym zmienic reflektory przednie na lci ale adaptacyjne bo takie posiadam ale pre lci. I teraz pytanie czy duzo roboty jest z podlaczeniem i ich ? Chcialbym to zrobic sam, a pozniej podjechac do kogos na zakodowanie. Wiec kolejne pytanie czy przez czas przed kodowaniem bedzie to jakos dzialac ?

Jeśli modyfikacja ma być wykonana poprawnie to nie jest plug&play.

Minimum to kodowanie FRMa i modułów skrętu w lampach.

Ale nie będzie to pełna funkcjonalność lamp LCI. Funkcja doświetlania przestrzeni obok pojazdu nie będzie działać, świtała miejskie, autostradowe i 3LEDY także.

Zakres funkcjonalności będziesz taki sam jak w pre-LCI...

Pamiętaj także, że ringi w LCI zasilane są z innego obwodu w FRMie i wymagają przewodów o większym przekroju... Te od świateł postojowych (pre-LCI) są zbyt cienkie.

 

Ja już mam ksenon kupiony (nie skrętny czyli taki jak miałem do tej pory). Jak go podłączę to będzie działał plug and play? Czy trzeba przerobić kostki albo instalację? Trzeba go zakodować czy nie?

Moduł świateł zostaje czy trzeba wymieniać na jakiś inny?

Jeśli nie przeszkadza Ci brak 3 LEDów oraz to, że ringi będą zasilane z niewłaściwego obwodu w FRMie, przewodami o zbyt niskim przekroju, to nic właściwie nie musisz robić...

Wskazane jest jednak przynajmniej kodowanie aby ringi miały funkcję przygasania...

 

Nie będzie działać plug and play.

Potrzebujesz dodatkowego kabelka do zasilania trzech diód obrysowych i frm3 led xenon + kodowanie.

Ale z tego co widzę to wielka tajemnica tu na forum i ci co klepią kasę na tego typu sprawach nie pomogą ci na ten temat.

Bzdury gadasz. Po pierwsze modul ktoey ma w aucie ( patrzac po roczniku to jest juz frm2) spokojnie da rade z lampami lci w koncu w 2008 i poczatwk 2009 e90 lci mialo frm2 a nie frm3 . A.odnosnie tych 3 diodek to nie kazdemu soe one podobaja i o tym tez pamietaj. Z reszta to tez da sie obejsc

Moduł, który kolega ma w aucie nie nadaje się do xenonów LCI skrętnych a w takie kolega wafeltom chce doposażyć swoje auto (o ile dobrze pamiętam).

 

W jego przypadku czyli konwersji xenon pre-LCI do xenon LCI skrętny, wymiana modułu FRM jest konieczna.

 

Pozdrawiam :cool2:

Opublikowano
Jeśli nie przeszkadza Ci brak 3 LEDów oraz to, że ringi będą zasilane z niewłaściwego obwodu w FRMie, przewodami o zbyt niskim przekroju, to nic właściwie nie musisz robić...

Wskazane jest jednak przynajmniej kodowanie aby ringi miały funkcję przygasania...

 

Ale to, że będą zasilane z niewłaściwego obwodu o zbyt niskim przekroju spowoduje, że ringi do jazdy dziennej będą słabiej świeciły albo że nie będą się same przełączać między ksenonem w zależności co czujnik zmierzchu im każe?

Czy funkcjonalność będzie pełna oprócz tych trzech obrysówek?

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jeśli nie przeszkadza Ci brak 3 LEDów oraz to, że ringi będą zasilane z niewłaściwego obwodu w FRMie, przewodami o zbyt niskim przekroju, to nic właściwie nie musisz robić...

Wskazane jest jednak przynajmniej kodowanie aby ringi miały funkcję przygasania...

 

Ale to, że będą zasilane z niewłaściwego obwodu o zbyt niskim przekroju spowoduje, że ringi do jazdy dziennej będą słabiej świeciły albo że nie będą się same przełączać między ksenonem w zależności co czujnik zmierzchu im każe?

Czy funkcjonalność będzie pełna oprócz tych trzech obrysówek?

 

Funkcjonalność będzie taka sama tyle że bez 3 obrysówek...

 

... co do przekroju przewodów... ktoś to w fabryce policzył i zdecydował aby zastosować przewody o większym przekroju. W pre-LCI masz żarówkę 10W a w LCI już 35W...

 

Nie będę się zagłębiał w obliczanie przekrojów przewodów

 

Każdy może sobie to policzyć...

 

Pozdrawiam :cool2:

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Spokojnie na tym przewodzie ktory ma dzienne beda swiecic choc przygasanie nie bedzie az tak intensywne jak w wypadku modeli lci bez przepinania pinow. Kolego bbrys jezeli autko masz po marcu 2007 przewody spokojnie dadza rade i nie musisz ich zmieniac.

 

I Przemku temat jest o koledze bbrys a nie wafeltom :cry2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Nie musisz płakać nade mną :duh:

Chodzi mi o to że w innym temacie zadałem pytanie gdzie można dostać wiązkę doposażenia w ksenon i nie dostałem odpowiedzi. A te wiązki kupuje się w aso i występują one w wersjach lci xenon, lci xenon ahl, lci tył.

Koszt to £22 w uk to w polsce można sobie przeliczyć. :cool2:

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)
A czy w moim przypadku auto grudzien 2005 musze wymienic przewody na grubsze zeby spac spokojnie?

W Twoim aucie czyli pre-LCI, ringi (jeśli masz xenon) lub świtała pozycyjne (jeśli masz reflektory halogenowe) wykorzystują żarówkę H10W (10W). Do zasilania został wykorzystany przewód o przekroju 0.5mm2.

 

W pojazdach LCI, przy reflektorach halogenowych, ringi podświetlane są żarówką H10W (10W) czyli w ten sam sposób co w pre-LCI. Przekrój przewodów jest ten sam czyli 0.5m2.

 

Przy reflektorach bi-xenonowych LCI, ringi wykorzystują już żarówkę H8 (35W), zasilaną z innego obwodu FRM. Użyte tam przewody mają przekrój 0,75 mm2.

 

Poza tym jak otworzysz moduł FRM i zobaczysz grubość ścieżek na płytce drukowanej modułu, to te zasilające świtała pozycyjne i ringi w pre-LCI są ok. dwukrotnie cieńsze niż te z obwodów H8 w LCI...

 

Każdy podłączy sobie wedle uznania... Ja nikomu nie chcę niczego narzucać…

 

Stwierdzam tylko fakt, że z jakiegoś powodu w LCI użyto grubszych przewodów, podłączonych pod inny obwód w FRMie.

 

Wystarczy wziąć kalkulator i sobie policzyć jaki przekrój przewodu będzie odpowiedni dla danego odbiornika.

 

I co znaczy ze sciemnianie nie bedzie tak intensywne jak w lci? Jakie ku temu sa przyczyny?

 

Obwód wyjściowy z FRM'a zasilający żarówki H10W, ma mniejsze możliwości regulacyjne, które to zmienia się przez kodowanie. Stąd mniejszy zakres...

Edytowane przez prmax
Opublikowano
Dzięki za odpowiedź. Tak, mam xenon pre lci. U siebie przerobię ta instalacje dla świętego spokoju przypominając sobie co widziałem na studiach na laboratoriach z elektroniki ;) Pisząc z innego obwodu masz na myśli że wykorzystuje inne piny i trzeba ciągnąc nowe grubsze kable obok mojej oryginalnej wiązki czy wystarczy że wyciągnę z wtyczki te które służą teraz za pozycje i zastąpię je tymi grubszymi?
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Należy ułożyć dodatkowe brakujące przewody wzdłuż istniejącej instalacji.

 

Wypinasz z wtyczki przewody z pinu 1 (lewa i prawa lampa) oraz przy FRMie. Potem kodowaniem deaktywujesz niewykorzystywane już obwody…

 

Podałem Ci na priv mój nr telefonu...

 

Jeśli chcesz to zadzwoń do mnie wieczorem to postaram się pomóc...

 

Pozdrawiam :cool2:

Opublikowano
Nie bez powodu maja ksywke dumbo mirrors :) Psuja linie lci prelci lusterka duzo bardziej pasuja do ksztaltwo nadwozia

 

Jak to mówią o gustach się nie dyskutuje :)

http://img845.imageshack.us/img845/904/logoqlq.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.