Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Piszę do Was z zapytaniem i mam nadzieję że będzie w stanie mi ktoś pomóc ponieważ znani mi mechanicy jak i elektrycy nie potrafią ogarnąć tematu :( Ok więc zacznę opisywać co się dzieje.Otóż za każdym razem kiedy skorzystam z jakiegoś poboru prądu w samochodzie na wyłączonym silniku tak jak dziś- światła awaryjne na postoju (czas użycia 6minut) mam nie miłą niespodziankę która objawia się czymś w stylu rozładowania akumulatora :( Po próbie odpalenia samochodu wszystko ładnie na stacyjkach się zapala ,radyjko zaczyna działać lecz samochód nie zaczyna odpalać słychać tylko takie pstryknięcie i to wszystko. Z tego co udało się ustalić w Pl moim mechanikom(przebywam za granicą ) to to iż po sprawdzeniu ładowania miernikiem również stwierdzili że jest coś nie tak ponieważ napięcie strasznie spada lub jest za wysokie i to niszczy akumulator który muszę wymienić. Z tego względu też stwierdzili że najprawdopodobniej akumulator jest do d..y. Zakupiłem nowy konkretny za nie małe pieniądze lecz na marne bo usterka dalej występowała.Po kolejnej wizycie u mechaników stwierdzili iż sprzedano mi jakiś stary akumulator i dlatego się tak dzieje więc wróciłem do sklepu z reklamacją.Pan w sklepie stwierdził iż to nie możliwe i gotówki nie zwróci a to co może zrobić to wysłać aku do ekspertyzy oby mi udowodnić że aku jest sprawne co również po 2 tygodniowej ekspertyzie się okazało iż miał rację aku było w pełni sprawne i nowe. Po kolejnym stawieniu się u szpeców stwierdzili iż prawdopodobnie jest alternator wraz z regulatorem napięcia do wspomnianej d..y. Po wymontowaniu tychże rzeczy stwierdzono że szczotki nie są zjechane a alternator jest dobry więc nie ma się co pchać w koszta rzędu 700zł za same części choć ja myślę że ich nie chęć była spowodowana tym iż nie byli po raz kolejny przekonani czy mają rację i czy znowu się u nich nie pojawię z narzekaniem !!!! Zdarzało się tak że zrobiłem trasę na tym nowym aku 1200km i na stacji benzynowej zaraz po tankowaniu samochód mi nie chciał odpalić :( Ostatnio wracając z Pl za granicę niestety stałem w korku jeszcze przed granicą DE a że było wiadomo iż nie będzie to trwało 5 minut postanowiłem wyłączyć samochód. Gdy zauważyłem iż korek się rusza to znów pojawił się ten sam cholerny problem !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A gdyby tego było mało stałem na lewym pasie i sam spowodowałem korek :( Po wezwaniu lawety i odwiezienia mnie wraz z samochodem do mojego miejsca zamieszkania dzwoniąc do znajomego który był jedyną i ostatnią deską ratunku w środku nocy powiedział że mam spróbować odpiąć akumulator na 2 minuty oby samochód się zresetował i podpiąć po tym czasie na nowo i ZADZIAŁAŁO !!!!!! Mogłem śmiało jechać w trasę lecz już miałem 6 godzin zmarnowane i pełna głowę obaw i nerwów do samochodu który do dzisiaj wielbię. Z tego względu iż nikt nie potrafił mi pomóc olałem sprawę ponieważ miałem rozwiązanie w razie występującej usterki(odpięcie aku na 2 minuty i ponowne podpięcie). Dziś po raz kolejny mnie to spotkało lecz już niezawodny system mi w tym nie pomógł i musiałem się prosić o prąd z innego samochodu (odpalanie poprzez kable) co nie było łatwe ze względu iż przebywam za granicą.Uffff mam nadzieję że mogę liczyć koledzy na waszą pomoc ponieważ jak na razie nie znalazłem osoby która potrafiła by mi pomóc w rozwiązaniu tego problemu bez kosztownych przypuszczeń typu : może wymień to a może to :( Z góry dziękuję za jakąkolwiek pomoc i wskazówki ponieważ widzę że jesteście na tym forum bardziej obeznani niż nie jeden konkretny mechanik.
Opublikowano
Właśnie tak jak już wczoraj komuś napisałem na tym forum iż nie polecam Aso Bmw bynajmniej tego we Wrocławiu ponieważ zakupując ten samochód 2 lata temu byłem u nich sprawdzić samochód przed zakupem i nawet błahostek nie wykryli z którymi również musiałem się uporać a ten problem raczej błahostką nie jest .Myślę że nie ma sensu po raz kolejny wydawać kasę i to nie małą w Aso BMW oby po raz kolejny usłyszeć że jest wszystko dobrze a to nie prawda bo dzięki nim kupiłem samochód z którym mam co chwilę coś do roboty :(
Opublikowano
Kolego Capaz a co do podłączenia auta pod inpa lub dis można to wykonać u każdego ??? Czy raczej jakiś specjalny warsztat co się czymś takim zajmuje??
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak bys profil uzupelnik jak mowi regulamin to moze ktos z twojej okolicy by sie odedzwal kto ma np inpe ...
Krzysztof
Opublikowano
Niestety nie robiłem nic takiego jak adaptacja nowego akumulatora. A na czym powinno to polegać jeśli można zapytać ??
Opublikowano

Kolego jeśli była by taka opcja zrobić to zdalnie to jak najbardziej tylko że z tego co już udało mi się wyczytać to będę potrzebował jakieś kable i program a ja nic takiego nie posiadam :( Zapewne po przeczytanych informacjach będę chciał się zaopatrzyć w taki sprzęt do diagnozowania lecz również nie mam o tym pojęcia ale z tego co zrozumiałem to będę potrzebował kabel z wejściem OBD2 i programik zwany Carsoft poprawcie mnie jeśli się mylę. Ponoć dla nowicjuszy łatwy do obsługi, a widzę że z moim modelem nie samochodu nie raz ten sprzęt może się przydać :)

 

Więc kolego Capaz czekam na info jak by się miała ta diagnostyka odbyć na odległość ponieważ cały czas jestem w Nl :(

Opublikowano

Nowy akumulator trzeba "zarejestrowac " w aucie. Inaczej nie bedzie sie ladowal. :cool2:

 

Poza tym : :search:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Z racji tego że uto ma już parę lat podejrzewam że klema minusowa szaleje i powstała rezystancja pomiędzy stykiem klemy a karoseria która poprostu rozładowuje akumulator jak auto nie jest używane. w E60 była na to akcja serwisowa ale w e90 też występowały te problemy. Natomiast jeśli klema jest ok to problem może być w kablu przesyłającym prąd od plusa do silnika, trzeba by sprawdzić jego rezystancję i zobaczyć czy nie jest gdzieś zaśniedziały lub skorodowany.
Opublikowano
Czytałem dokładnie i wiem co misze miałem taki problem w E60. Bardzo nie regularne problemy z odpalanie a na komputerze brak błędów. Jak by to był problem IBS to będzie jej błąd albo linii BSD i będzie wszystko jasne natomiast jak błędy nie będzie to wtedy warto zrobić to co napisałem.
Opublikowano

No nie wiem ciężko będzie zmierzyć rezystancję linii na odległość !!!

 

Pamiętaj że przez ten kabel też akumulator jest ładowany, a do elektroniki idzie osobny !!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam kolegów

Więc tak została przeprowadzona diagnoza mojej E90 i niestety komputer nic nie wykrył odnośnie mojego problemu który jest tytułem założonego tematu .Kolega Capaz po diagnozie obstawia iż będzie to problem z tą nieszczęśliwą inteligentną klamrą minusową, którą niestety pozostaje wymienić i mieć nadzieję że to rozwiąże problem. Po wykonaniu wymiany zdam dalsze relacje :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.