Skocz do zawartości

M62 TU44 regeneracja VANOSa - BEISAN SYSTEM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam wszystkich ,

VANOSy mam do naprawy w moim M62 TU44, temat dość znany i kosztowny dlatego piszę z pytaniem o alternatywę wymiany na nowe VANOSy (z wymiana ok 4000 PLN) ,

bo nawet drvanos.com nie moze ich regenerować .....

 

-pojawiły się w BEISAN SYSTEM zestawy naprawcze uszczelek http://www.beisansystems.com/products.html

 

teoretycznie są uszczelki i teflony do VANOSa i powinno załatwić sprawę, pytanie

1) ktoś to stosował u siebie i jak to się sprawuje na dłuższą metę?

2) potrzebuję warszatatu/osoby która mi to naprawi (rzecz jasna musi mieć oprzyrządowanie do tego)

 

będę wdzięczny za komentarze

Opublikowano

Jakby z wymianą robota vanosów miała kosztować 4000zl to nie byłby to wielki problem. Niestety jest sporo drożej i nie mówię oczywiście o ASO. Same vanosy kosztują 3000zł, do tego łańcuchy, prowadnice... części jest lekko na 5000zł z kawałkiem + robocizna od 1500zł.

O wskazanych przez Ciebie systemach regeneracji słyszałem. Z kilkoma osobami rozmawiałem, bo też chciałem nieco taniej, ale uzyskałem informacje, że albo w ogóle nie działa, albo działa krotkotrwale, albo tylko tuszuje objawy akustyczne (charakterystyczne stukanie).

Z info z poleconej przez Ciebie strony rozumiem bardziej, że ich systemem można próbować zapobiegać zużyciu vanosów a nie naprawić już stukający. Poza tym trochę dziwne objawy podają - stukanie na zimno: akurat z reguły stuka na ciepło, a na zimno niewiele słychać.

Tak czy siak same części z Beisan nie kosztują wiele, a przynajmniej nie tak dużo jak vanosy, dlatego warto spróbować, choć potrzeba narzędzi (blokatorów) a one i drogie, i mało kto je ma.

Opublikowano

10k to cena przesadzona.

3k vanosy, 2k łańcuchy i prowadnice, nowy olej i filtry przy okazji, robocina ok 2k. Za 8k można mieć komplet, nawet z wymianą uszczelek pod deklami (to akurat tanie).

Opublikowano

ja juz miałem wymiane łańcucha, łyżew i uszczelek to mam za sobą .... teraz tylko same VANOSki czyli 3000 PLN czesci i robocizna ...

swoją drogą natrafiłem też na ciekawą firmę http://drvanos.com/ ale to niestety nie do modelu M62 tylko inne ale może komuś pomoże

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie nie wiem jak jest w V8 ale kolega z BKB zmienial sam uszczelki na Vanosach w 528i m54. Cena uszczelek to ok 400zł, szlifowanie na szkle, ogólnie praca na 1 dzień od rozlożenia po zlożenie. Jedyny poważniejszy koszt to blokady 1tyś vanosów o ustawienie ich ponownie. Blokady mu zostały na zaś jak to okreslił :). 2 lata już chyba będzię od operacji i w aucie cisza, moc pozostaje bez zmian.
Opublikowano
A to nie jest przypadkiem tak, że uszczelki to tylko ukrycie i wyciszenie problemu, a elementy vanosa są po prostu zjechane i zużyte?
Opublikowano
Jakby z wymianą robota vanosów miała kosztować 4000zl to nie byłby to wielki problem. Niestety jest sporo drożej i nie mówię oczywiście o ASO. Same vanosy kosztują 3000zł, do tego łańcuchy, prowadnice... części jest lekko na 5000zł z kawałkiem + robocizna od 1500zł.

O wskazanych przez Ciebie systemach regeneracji słyszałem. Z kilkoma osobami rozmawiałem, bo też chciałem nieco taniej, ale uzyskałem informacje, że albo w ogóle nie działa, albo działa krotkotrwale, albo tylko tuszuje objawy akustyczne (charakterystyczne stukanie).

Z info z poleconej przez Ciebie strony rozumiem bardziej, że ich systemem można próbować zapobiegać zużyciu vanosów a nie naprawić już stukający. Poza tym trochę dziwne objawy podają - stukanie na zimno: akurat z reguły stuka na ciepło, a na zimno niewiele słychać.

Tak czy siak same części z Beisan nie kosztują wiele, a przynajmniej nie tak dużo jak vanosy, dlatego warto spróbować, choć potrzeba narzędzi (blokatorów) a one i drogie, i mało kto je ma.

 

 

Posiadam sprzet i regeneruje w ten sposob vanosy i nikt nie narzeka.

Opublikowano
Posiadam sprzet i regeneruje w ten sposob vanosy i nikt nie narzeka.

 

Nie chodzi o to czy ktoś narzeka, czy nie.

Kwestia jest taka czy przypadkiem "regeneracja" to nie tuszowanie problemu klekocących vanosów, a nie jego naprawa. Elementy vanosa się zużywają, a w regeneracji nie są one odtwarzane.

Opublikowano
Tam zuzywa sie tylko uszczelnienie nic pozatym. Mam rozciety ten element i nie ma tam nic co moglo by sie zuzyc oprocz tego oringa ktory tam jest. Silnik po wymianie kol vanosa raguje poprawnie i wszystko dziala tak jak nowe.
Opublikowano
Sa rozne typy vanosow, akurat m62tu wyciera sie tylko uszczelnienie. W innego typu vanosach rowniez wymienia sie inne elementy oprocz uszczelnien.
Opublikowano
W m62tu silnik klekocze jak disel i jest odczuwalny spadek mocy jak rowniez wyskakuje blad czujnikow rozrzadu ze vanos nie moze sie zadoptowac.
Opublikowano (edytowane)
Forty twierdzisz że wymienisz oring i vanos w M62TU przestanie hałasować?

 

Twierdze ze jesli wykonam regeneracje vanosa wedlug Beisana to bedzie sprawny i przestaje halasowac. Spotkalem sie z halasujacym vanosem w m62tu po naprawie jak robil to klient na wlasna reke po prostu nieodpowiednio sprasowal kolo, trzeba wiedziec jak to wykonac bo nie jest to proste. Wykonalem juz kilkadziesiat takich napraw i nikt jak do tej pory nie mial problemu.

Edytowane przez forty
Opublikowano
Piszesz coś bardzo cennego i wartego pociągnięcia tematu w tym kierunku.W takim razie czytając inne wątki po co wszyscy płacą po 8 tys za wymiany vanosa ? są waleni w bukake przez mechaników?
Opublikowano
Nie bede tutaj wypisywal nazw warsztatow(reklamuja sie na forum), ktore wmawia ludziom ze tylko nowe vanosy. Ja ze swojej strony moge tylko powiedziec ze polecalbym rowniez wymiane lancucha i slizgow jak rowniez napinacza wtedy masz znow zdrowy silnik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sa rozne typy vanosow, akurat m62tu wyciera sie tylko uszczelnienie.

 

Więć co konkretnie hałasuje że wymiana uszczelnienia powoduje uciszenie vanosów?

Opublikowano
Sa rozne typy vanosow, akurat m62tu wyciera sie tylko uszczelnienie.

 

Więć co konkretnie hałasuje że wymiana uszczelnienia powoduje uciszenie vanosów?

 

 

Konkretnie jest tam taki tlok ktory porusza sie w przod i tyl jak przepuszcza uszczelnienie to wtedy jest klekot i oczywiscie vanos nie dziala poprawnie.

Opublikowano
A można wiedzieć jaki jest koszt regeneracji samego vanosa? Sporo taniej niż nowy (ok. 1,5k pln za szt.)? Ja akurat przed rokiem wymieniłem, więc... CZEMU TAK PÓŹNO O TYM PISZESZ?! ;) Ale na przyszłość będę miał na uwadze...
Opublikowano
Sa rozne typy vanosow, akurat m62tu wyciera sie tylko uszczelnienie.

 

Więć co konkretnie hałasuje że wymiana uszczelnienia powoduje uciszenie vanosów?

 

 

Konkretnie jest tam taki tlok ktory porusza sie w przod i tyl jak przepuszcza uszczelnienie to wtedy jest klekot i oczywiscie vanos nie dziala poprawnie.

 

 

Witam.

 

Temat pilny dla wielu i przerabiany nie tylko u nas. Z tej racji bo czas nagli, proszę Pana o odpowiedź na wysłane PW.

 

Z góry dziękuje, bo mam do Pana blisko, chyba :)

Świat na trzeźwo jest nie do przyjęcia.


Komponenty poliuretanowe do aut - zainteresowany ? pisz.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.