Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam,podbije temat,sprawa rozchodzi sie o e87 118d 122km i rowniez wyje z tylu.Teraz pytanie czy moglby ktos podac numery badz adres sklepu z ktorego mozna dostac te lozyska dot tego modelu (i ten simmering) ?? chodzi mi tylko o te na walku atakujacym,czyli te ktore robia halas,reszta mnie nie interesuje.Bede wdzieczny za odpowiedz pzdr !
  • Odpowiedzi 124
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam,podbije temat,sprawa rozchodzi sie o e87 118d 122km i rowniez wyje z tylu.Teraz pytanie czy moglby ktos podac numery badz adres sklepu z ktorego mozna dostac te lozyska dot tego modelu (i ten simmering) ?? chodzi mi tylko o te na walku atakujacym,czyli te ktore robia halas,reszta mnie nie interesuje.Bede wdzieczny za odpowiedz pzdr !

 

Wroce z pracy to Ci podeśle numery .

Radzę Ci kupić te simmerinfi boczne ( od storny półosi )cieżko je sciągnąć zeby nie uszkodzić .

SPRZEDAM BMW 530 M60B30 TOURING AC SCHNITZER !
Opublikowano

Pisaliście o życiu dyfra. A co z szumem? Też łożyska ataku czy możliwe jeszcze na półosiach? Na pewno szumi dyfer bo po dolaniu środka Liqui Moly 2652 znacznie ucichło ale nadal słyszę. Poza tym jest pukniecie przy ruszaniu do przodu albo tyłu więc to pewnie łożysko na ataku.

Moje auto to E90 ale dyfer jest wspólny w tych modelach. Przełożenie 3.38.

Jak to jest z tymi numerami łożysk? Będą inne w zależności od przełożenia? Czy inne ma tylko diesel i inne benzyna? Chcę się za to zabrać ale wolałbym najpierw zakupić materiały.

Opublikowano

Ja tylko chcialbym sie upewnic,czy te dwa lozyske o tych numerach to są te glowne na wale atakujacym ? Mianowicie chodzi o te co podal kolega supernowa:

 

F-236120 INA

 

F-239495 INA

 

to wystarczy ? +plus oczywscie simmeringi

Opublikowano

Najlepsze rozwiązanie:

 

https://eautosklep.com.pl/,ina/462-0147-10,462~10147~110,0204,462~10147~110~9,a0.html

 

Inter-cars i inne hurtownie też to mają. W zestawie 4 łożyska INA, uszczelniacze, pasta do dużej uszczelki.

Ja kupiłem zestaw za 550zł, do tego jeszcze olej 75w140 i wymienię komplet.

Opublikowano
Pytanie do osób które wymieniały łożyska. Wybiłem półosie oraz wyjąłem mechanizm różnicowy. Mam jednak problem z wybiciem wałka ataku. Stukam młotkiem przez drewienko oczywiście od strony tej dużej nakrętki 30mm i nic :/ Trzeba mocno walić czy jest jakaś blokada? Pierścienia segeera nie widać jak przy półosiach.
Opublikowano

Właśnie jestem po jeździe próbnej i już nie szumi i nie stuka ale zrobiłem dopiero 4 km :)

Wymienione wszystkie łożyska oraz tuleja rozpreżna i żadna część nie miała korozji czy ubytków. Jednak bieżnie od ataku miały lekkie ślady wyślizgania.

 

Teraz trochę spraw technicznych. Wałka młotkiem nie wybiłem bo strach żeby nie stłuc ale z pomocą ściągacza wyszedł. Ale niestety nie miałem czym wybić bieżni z wałka i tych od półosi. A że chciałem to zrobić kompleksowo to zawiozłem rozebrany dyfer do zakładu specjalizującego się w skrzyniach. Wymienili wszystko i złożyli. Odebrałem dyfer odmalowany i od razu było czuć że chodzi trochę ciężej.

 

Numery i wymiary łożysk takie jak na aukcji z Ebay. Link wyżej.

Opublikowano
Dzisiaj rowniez odebralem te lozyska o ktorych pisalismy wczesniej,rozberalem dyferek i zdeczka sie zdziwilem,bo zobaczylem na walku lozysko stozkowe ''japan'',czyli mysle ze ktos juz tu byl przedemna i kombinowal,mniejsza w to,pytanie mam tylko czy te lozyska trzeba wybijac od strony walu w kierunku mechanizmu roznicowego,czy odwrotnie ? bo ta bieznia tego stozkowego lozyska mnie mocno myli,bede wdzieczny za mozliwe szybka odpowiedz
Opublikowano
Sory,ze tak mecze ucho ale dopiero koncze (mam nadzieje) walke z tym ku*estwem i jak wspomnialwm wczesniej ktos tu juz grzebal i mam dylemat,czy ktos pamieta czy pod tym najwiekszym lozyskiem w obudowie mial taka podkladke/dystans? chodzi o to ze zalozylem ja ale cos mi sie wydaje,ze ta flansz co laczy z walem nie bardzo teraz dochodzi do dyfra :/ ta nakretka 30 jak demontowalem to byla tak luzna ze zeszla praktycznie palcami,ale teraz skrecam 6 obrotow i czuc ze calosc kreci sie bardzo ciezko :/ troche mestem w kropce moze ktos cos poradzi
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Oto i moja fotorelacja z regeneracji dyferencjału w BMW E87 118d 2006r.

 

Jak widać na zdjęciach tylne zawieszenie mocno skorodowane. Dyferencjał po wymontowaniu wyglądał jak wyciągnięty z bagna.(pół dnia obstukiwałem i szlifowałem szczotką obudowę dyfra)

Zmieniłem tylko jedno łożysko od strony wału napędowego bo pozostałe były w bardzo dobrym stanie.

Do wyciągnięcia pozostałych bieżni łożysk potrzeba jednak dobrych ściągaczy. Nie odważyłbym się nacinać bieżni żeby je zdjąć jak kolega wyżej.

Znaki na głównej nakrętce i wałku zrobione punktakiem co widać na zdjęciach. U mnie było podobnie jak u kolegi wyżej, również 7,5 obrotu. Skręcone na znaki. Wałek dyfra po wymianie łożyska pracuje o wiele ciężej ale znacznie ciszej po obrocie ręką niż przed demontażem. Lżejsza praca zapewne wynikała z uszkodzonego łożyska.

Bieżnię łożyska atakującego usunąłem z obudowy wybijakiem uderzając w 4 punktach. (krzyżowo)

 

Po regeneracji słyszę tylko silnik. Jest dobrze, nawet bardzo.

 

Pomógł mi kolega wyżej wstawiając zdjęcia, to mam nadzieję że moje zdjęcia też przydadzą się komuś.

 

pnj8KkKoj

pn9jmXmDj

plN8lDC9j

pmJh36Agj

pnqs33y3j

pmAPq2Okj

plBBtaAAj

pokyBKxxj

ponABaeyj

pmfBelbKj

pnRujeuxj

pox5uhwij

podR3mehj

pnGb08pMj

pnRYEHWVj

pl7uCip5j

plqN09tcj

povSgfybj

pl9QyIv2j

pl6P0S99j

pnyREzWCj

pniQHnEHj

pndI34Fzj

pngdLArLj

pnF56BnJj

poGHO9JTj

pnaAa8dvj

pn4jbNjIj

plwT6xmnj

poc5TkLCj

pomFDGZ7j

Edytowane przez marineengineer
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

mam pytanie w mojej 116i 122 kM jest most 3,64 i huczy, posiadam drugi o przełożeniu 3,46. Czy moge je zastąpić i co ewentualnie się zmieni?

 

Piotr

Opublikowano

W bmw 116i producent nie przewidzial zastosowania innego dyferencjalu.

Zazwyczaj sie roznia innymi wymiarami polosi co by wlasnie nikt nie wpadl na taka zamiane.

Dyfer 3.46 jest od bmw 130i

MADE IN PRL
Opublikowano

Ok rozumiem

to, że nie powinno się zmieniać ale gdybym się bardzo uparł i chciał to zrobic,

to co by się zmieniło w samej eksploatacji samochodu?

 

 

Piotr

Opublikowano

Sama zmiana dyfra to za malo bys mogl jezdzic autem.

W twoim modelu producent przewidzial dwa dyfry lecz kazdy o takim samym przelozeniu.

W 120i mozna zastosowac dwa rozne przelozenia.

 

Twoje polosie---- Polosie do 3.46

 

http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z846/8465020/small/1.jpg http://www.galerieallegro.pl/zdjecia/z846/8465020/small/2.jpg http://www.galerieallegro.pl/views/8465020/1.jpg

darmowe galerie

 

 

Doczytaj:

viewtopic.php?f=1&t=26289

MADE IN PRL
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam.

Panowie, czy piszczenie w okolicach tyłu w przedziale prędkości 90-100 tylko i wyłączenie na 6 biegu ( na 5 jest cisz) może oznaczać padające łożyska dyfra ? Przy innych prędkościach jest cisza, żadnych zgrzytów czy stuków nie mam.Przebieg auta to 170 tys km.

I kolejne pytanie, gdzie w okolicach Radomia - Warszawy można naprawić taki dyfer ??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.