Skocz do zawartości

Problem ,uszkodzony silnik m52b20 ,co robić dalej ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam .

Miałem dziś pecha ,jechałem autem na trójce na bardzo wysokich obrotach i przez pomyłkę zamiast czwórki wbiłem dwójkę ,wszystko zaczęło dymić i było słychać że coś poszło z silnikiem ,auto zgasło ,po otworzeniu maski widać było rozrzucony olej i aluminiowe kawałki i opiłki.

Kolega podciągnął do najbliższego mechanika ,mechanik stwierdził że będzie potrzebna wymiana silnika na inny. W silniku dziura :duh:

I teraz się zastanawiam czy przy okazji nie włożyć czegoś mocniejszego ,może 2,5 ? Czy koszta dużo podskoczą do góry ? za wymianę silnika chcą ok 500zł.

Trochę w szoku jeszcze jestem :cry2: niby to 2.0 było ale silnik ładnie chodził ehh .

Opublikowano
W E30 kumpel chciał zamienić 2.0 na 2.5 i mechanik mu powiedział że prócz silnika nie będzie musiał nic innego wymieniać. W końcu jednak się rozmyślił bo niby w tych silnikach często panewka się obracała na 6 cylindrze (o ile pamiętam). W E36 2.5 jest chyba inny wał i mechanizm różnicowy więc nie jestem pewien czy pójdzie tak łatwo.
Opublikowano
Raczej będę się skupiał na tym co było czyli M52b20 będe szukał ,ale jeśli koszta nie były by wcale takie wysokie aby włożyć tam 2,5 to może bym się skusił na to.Wiem że trzeba komuter wymienić i chyba przepływomierz a co dalej to nie wiem,skrzynia pewnie mogła by być, most pewnie też na razie mógł by być ,ale wolałbym się dowiedzieć więcej od kogoś kto już przerabiał ten temat :) pozdro :)
Opublikowano

najlepsze rozwiązanie to poszukać M52B25 zmieniasz kompa, przepływkę ,dolot powietrza,EWS i można jeżdzić

dyfer może zostać jak bardzo mocno nie upalasz auta

Opublikowano
No dzięki panowie ale jednak rezygnuje z wymiany na większy , nie chce kombinować, szukam m52b20 , jeszcze takie pytanie ,jeśli np. mój silnik jezdził na kompie od bosha a kupie taki który jezdził na simensie to będzie pasował ? aktualnie nie wiem na jakim kompie mój jezdzi ,musze sprawdzić.
Opublikowano
Może i wymiana to tyle samo roboty ze zmianą na wiekszy ale koszty już sa wieksze bo musisz kopować wszystko a jak kupisz taki jak miałeś to odpada Ci osprzęt i myślenie czy wszystko pasi
Opublikowano

Jeszcze raz zapytam bo jednak się nie orientuje , jeżeli np. kupie goły silnik m52b20 od np. bmw piątki z 2000r to czy będzie wszystko ok ? czy budowa silnika jest taka sama ? i czy jeżeli siedział w aucie z innym komputerem niż mój czy aby na pewno nie będzie problemów ?

 

Na mój chłopski rozum myślę że nie powinno być problemów ale wole aby się ktoś wypowiedział co się na tym zna .Pozdrawiam :)

Opublikowano
miskę olejową musiałbyś przełożyć w 5 jest inna misa, co do innego komputera to cały osprzęt wszystkie czujniki ze starego byś musiał przełożyć. najlepiej szukaj takiego dokładnie jak miałeś
Opublikowano
Chodzi o to że mam taki silnik z piątki bardzo blisko mechanika, jakieś 300 m :) rozumiem że miska do wymiany ,i można zakładać ? mój osprzęt silnika i będzię ok ? czy mogą być jakieś problemy ?
Opublikowano
miskę możesz ze swojego włożyć jeśli jeszcze się nadaje :P co do elektryki silnika (komp) to musisz wziąć razem z silnikiem od dawcy, do tego ews jak już kolega wspomniał + ewentualnie lambda będzie ci potrzebna (w przypadku gdy komp będzie innej marki niż ten co miałeś do tej pory). Pytanie jeszcze co np. z twoja skrzynia , czy się nie posypała przy tej nie fortunnej redukcji ?
Opublikowano
możesz śmiało przekładać ale musisz zostawić cały osprzęt (czujniki sondy itp.) i miskę od swojego pyzatym nie różnią się niczym
Opublikowano
z tego co mechanik mówi to skrzynia nie powinna być uszkodzona,kurde ale biorąc słupek potrzebny mi jest z nim nowy komputer ? dziwne mi się to wydaje.gdy bym brał większy to tak, bo inne mapy itd.chyba czysty silnik to cześć mechaniczna?m52b20 z trójki a z piątki różni się tylko tą miską?czy czymś więcej ?
Opublikowano
możesz śmiało przekładać ale musisz zostawić cały osprzęt (czujniki sondy itp.) i miskę od swojego pyzatym nie różnią się niczym

dzięki właśnie o taką odpowiedź mi chodziło :-) trochę kapa jest z tym że silnika nie da rady odpalić,był pożar pod maską z boku :-) jeszcze muszę się dowiedzieć z którego roku, i obejrzeć wnętrze tej piątki abym mniej więcej wiedział jaki miała przebieg :-)

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Ok znalazłem silnik do swojej bmki . Takie jeszcze małe pytanie , warto coś zmienić w czasie wymiany silnika ? jakieś uszczelki czy coś ?
Opublikowano

wiem wiem , znalazłem silnik z e36 cabrio którego można było odpalić i posłuchać :-) wydaje mi się że chodził normalnie ,tak jak mój,tylko nie zobaczyłem czy nie dymi dziwnie :-) po odpaleniu tylko na zimnym głośniej chodził ale zaraz stopniowo stał się cichy,tak samo było u mnie, więc mam nadzieję że to normalne ?:-)

a o wymianę innych rzeczy to chodziło mi czy warto coś przy okazji wymienić jak już wszystko zostanie wyciągnięte .sam tego robić nie będę ,dam do mechaników,trochę się boję bo cholera człowiek się różnych historii nasłuchał :-)

no ale dużo ludzi sobie ich chwali to daje w ich ręce :-) chyba dadzą sobie z tym radę prawda ?:-) wiem że głupie pytania zadaje,ale bmka ta zostaje do końca u mnie aż oddam na złom:-) jakoś nie chce innego auta :-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.