Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ktoś tam wyzej napisał, że odmą wlewal do butelki i to co sie uzbierało z powrotem do michy olejowej. Co za bystry pomysł! Szkoda ze ropy do michy nie zalewal, bo ropa tez smaruje.

A to pisałem akurat ja.

Nie wiem dlaczego kpisz z wszystkich którzy mają inne zdanie od Ciebie, czyli z większości.

I nie była to rozmowa o silniku M51 i napisałem to w formie ciekawostki.

I taka jest prawda. Silnik wywalał odmą 5l oleju przez 2 tygodnie. I nie był to silnik turbodoładowany tylko silnik o kodzie 115C.076/52.

Więc dowiedz się co to za silnik i dopiero się może wypowiedz.

I przestań narzucać każdemu swoje mądrości, bo wszystkich rozumów nie pozjadałeś. Nawet nie wiesz, że silnik M51 jest z wtryskiem pośrednim.

 

PS. Pomysł bystry, a ropą to sobie głowę polej.

ec2Wze6.jpg
  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Widzę że ostro robi się w tym temacie :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Eee. Nie kolego.

Nie ostro tylko nie lubię ludzi wszystkowiedzących którzy mają za przeproszeniem "gdzieś" innych co mają inne zdanie.

Piszesz do mnie dość często na PW i sam wiesz, że jak umiem to Ci pomogę, jak nie umiem to nie pomogę :mrgreen: .

Nikomu nie narzucam, że moje to jest jedna jedyna prawda, co najwyżej mogę podpowiedzieć.

I przede wszystkim nie obrażam nikogo naśmiewając się ironicznie z innych.

Co do takiego rozwiązania odmy to kiedyś było tak w bardzo wielu silnikach. Kolega który ma Hondę też napisał że tak ma rozwiązaną odmę.

Odnośnie zaworu EGR z dwoma cyckami :mrgreen: to by trzeba było podejrzeć, ale być może ten właśnie drugi cycek jest do odprowadzenia tego nalotu olejowego który się zbiera.

Jak by coś to kol. pallek jak na zdjęciach widziałeś to mam taki EGR i mogę poratować jak by było potrza.

Wszystko ode mnie :mrgreen:

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Istnieja trzy rodzaje prawd:

1. Swiento prowda.

2. Tys prowda

3. I g..no prowda.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • Moderatorzy
Opublikowano

Tys prowda :mrgreen: .

Pozdrawiam Cię Arek.I biorę się do roboty bo powiedzą że autobus opóźniony :mrgreen: .

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Nie no nie zaprzeczam :) Jak możesz to pomożesz :D . No tylko ten zaworek co mam teraz nie przepuszcza tak (nalotu, oleju) Minimalnie coś pod nim jest po paru dniach.. I teraz czy te minilane coś jest dopuszczalne czy nic tam niemoże być ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Minimalnie coś pod nim jest po paru dniach.. I teraz czy te minilane coś jest dopuszczalne czy nic tam niemoże być ??

 

No wiesz, w każdym miejscu, jak bedziesz miał jakąś dziurkę, to bedzie sie saczyc olej, nie ma innej możliwości, skoro wszystko tloczy pod cisnieniem.

Znów mi ktoś zarzuci ze sie mądrze, ale tak jest. Wymień EGR na szczelny i ew. zaślep w cholerę wedle uznania.

 

Cichy, masz rację z tym wtryskiem pośrednim, jakoś byłem przekonany, że tam jest bezposredni, a tu zonk.

Nawet nie sądziłem, że Tadki sa aż tak przestarzałą konstrukcją ;)

Poza tym, nie wypowiadam sie w tematach, z którymi nie miałem do czynienia, jakbyś nie zauważył.

 

Pozdro

Opublikowano
No rozumiem... Muszę szukać sprawnego egr-u...

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Moderatorzy
Opublikowano

Śmiać mi się chce.

Bo ten patent co niektórzy się naśmiali to ktoś sprzedaje na allegro-tyle że bez bańki :mrgreen: .

I to za 25 zł.

Oto link :mrgreen:

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCcQFjAA&url=http%3A%2F%2Fallegro.pl%2Fodma-silnika-fiat-125p-polonez-fso-1500-i3171564265.html&ei=hgmuUdzjGILRtAajz4DIDw&usg=AFQjCNGPZLEGpIX8OIXyeZvdYCqWt_6OWw&sig2=p4dSqrMG8kGE7zJ3W3vI0w

PS. To nie ja sprzedaję- żeby nie było :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Widzisz jaki ty dobry wynalazca jesteś :) Odkopałeś czasy PR-U..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Śmiać mi się chce.

Bo ten patent co niektórzy się naśmiali to ktoś sprzedaje na allegro-tyle że bez bańki :mrgreen: .

I to za 25 zł.

Oto link :mrgreen:

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCcQFjAA&url=http%3A%2F%2Fallegro.pl%2Fodma-silnika-fiat-125p-polonez-fso-1500-i3171564265.html&ei=hgmuUdzjGILRtAajz4DIDw&usg=AFQjCNGPZLEGpIX8OIXyeZvdYCqWt_6OWw&sig2=p4dSqrMG8kGE7zJ3W3vI0w

PS. To nie ja sprzedaję- żeby nie było :mrgreen:

 

No fajnie, ale co to ma wspólnego z niniejszym wątkiem, pomijając że od dawna zrobiłeś sobie z tego forum kafeterię?

Przypominam, że to wątek o M51, w którym cieknie olej z EGR-u

  • Moderatorzy
Opublikowano
że od dawna zrobiłeś sobie z tego forum kafeterię?

Mam gdzieś to co myślisz o mnie.

Jak na razie nikomu nie przeszkadza oprócz Ciebie, że z innymi użytkownikami forum napiszemy coś od siebie.

To weź książeczkę zmów paciorek i nie czytaj nikt Ci nie nakazuje.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Ostatnio odnoszę wrażenie że każdy z nas powinien pojechać na jeden wielki zlot i wypić po 0,7 bo robi się tu straszna atmosfera :mrgreen: Nawet pożartować nie można :)
Opublikowano
Ostatnio odnoszę wrażenie że każdy z nas powinien pojechać na jeden wielki zlot i wypić po 0,7 bo robi się tu straszna atmosfera :mrgreen: Nawet pożartować nie można :)

 

Dokładnie tak.. Nie ma się co awanturować :) Trzeba się wyluzować

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

No siema

Wczoraj na gieldzie od znajomego człowieka zakupiłem zawór egr bo mój puszczał olej tak jak wcześniej pisałem... Wyczyściłem go z brudu w środku jak i na zewnątrz podpiełem do auta no i wyjechałem kawałęk poza miasto w sumie zrobiłem może ze 40 km.. Dziś sprawdzam a pod zaworkiem w okolicach tej małej dziurki na palcu została mi mała smuga oleju jak i zauważyłem że tym olejem delikatnie zachlapana jest tez pompa wtryskowa która wczoraj po jego załozeniu przecierałem... Może mi ktoś odpowie czy to jest normalne te znikome ślady oleju ?? Bo już nie wiem czy tak ma być czy zakupiłem kolejny uszkodzony zaworek bo nie chcę mi się już z tym walczyć.. A zaślepienie uważam za nieodpowiedni sposób zakończenia tej sprawy bo nie jest to dobre rozwiązanie przynajmniej na stałe.. Może ktoś coś podpowie..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

Z tego co wiem, to jest to normą że pojawiają się tam śladowe ilości oleju, jak jest go dużo więcej, to możliwe że turbo przepuszcza, w TDS-ach były dwa rodzaje zaworów EGR, te z dziurka gdzie kapał olej i te co ja mam w swoim silniku i uważam że to jest lepsze rozwiązanie. U mnie zamiast tej dziurki jest powrót rurką z powrotem w silnik i tam trafia ten olej z EGR.

Ja bym EGR nie zaslepiał, ponoć po tej operacji jest wieksza temperatura spalania w komorze silnika, co może skutkować przy wiekszych przebiegach wypalaniem sie gniazd zaworów lub samych zaworów, jak sie myle to mnie poprawcie.

P.S Jeszcze nie widziałem EGR-a nie zaolejonego

Opublikowano
No tak ale powiem ci że jak mój zawór egr był sprawny to wycieków nie było z egr-u no i nie było chmury przy deptaniu... Teraz jest jakis wyciek jak i chmura przy mocnym deptaniu (gwałtownym ostrzejszym depnięciu) .. Bo jak depczesz go słabo niegwałtownie to chmury nie ma..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

Ja bym EGR nie zaslepiał, ponoć po tej operacji jest wieksza temperatura spalania w komorze silnika, co może skutkować przy wiekszych przebiegach wypalaniem sie gniazd zaworów lub samych zaworów, jak sie myle to mnie poprawcie.

Po części się zgadza-EGR ma za zadanie obniżyć temp.spalania na niższych obrotach,a co za tym idzie-zredukować powstawanie tlenków azotu (NOx). Więc względy ekologiczne.

Ani gniazda ani zawory nie powinny się wypalić od zaślepionego EGR-u - na wyższych obrotach a więc przy wyższym obciążeniu EGR pozostaje stale zamknięty.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja bym EGR nie zaslepiał, ponoć po tej operacji jest wieksza temperatura spalania w komorze silnika, co może skutkować przy wiekszych przebiegach wypalaniem sie gniazd zaworów lub samych zaworów, jak sie myle to mnie poprawcie.

Po części się zgadza-EGR ma za zadanie obniżyć temp.spalania na niższych obrotach,a co za tym idzie-zredukować powstawanie tlenków azotu (NOx). Więc względy ekologiczne.

Ani gniazda ani zawory nie powinny się wypalić od zaślepionego EGR-u - na wyższych obrotach a więc przy wyższym obciążeniu EGR pozostaje stale zamknięty.

 

Dimo a wytłumacz mi jedno jakim cudem dolot gorących spalin przez egr może obniżyć temperaturę spalania na wolnych obrotach ? czy wo gule może obniżyć temperaturę spalania?? więc po co jest coś takiego jak intercooler??

Opublikowano
Z tego co wiem, to jest to normą że pojawiają się tam śladowe ilości oleju, jak jest go dużo więcej, to możliwe że turbo przepuszcza, w TDS-ach były dwa rodzaje zaworów EGR, te z dziurka gdzie kapał olej i te co ja mam w swoim silniku i uważam że to jest lepsze rozwiązanie. U mnie zamiast tej dziurki jest powrót rurką z powrotem w silnik i tam trafia ten olej z EGR.

Ja bym EGR nie zaslepiał, ponoć po tej operacji jest wieksza temperatura spalania w komorze silnika, co może skutkować przy wiekszych przebiegach wypalaniem sie gniazd zaworów lub samych zaworów, jak sie myle to mnie poprawcie.

P.S Jeszcze nie widziałem EGR-a nie zaolejonego

 

pomyśl logicznie ,jakim cudem po zaślepieniu dolotu egr czyli gorących spalin może być wyższa temp. spalania.

Opublikowano
Dimo a wytłumacz mi jedno jakim cudem dolot gorących spalin przez egr może obniżyć temperaturę spalania na wolnych obrotach ? czy wo gule może obniżyć temperaturę spalania?? więc po co jest coś takiego jak intercooler??

Już tłumaczę-otóż spaliny (pomimo,że gorące) są bardzo ubogie w tlen,więc "domieszanie" spalin do powietrza dopływającego do cylindra powoduje obniżenie zawartości tlenu w sprężanym powietrzu w cylindrze i zmniejszenie temp.spalania. Nie ma tu żadnego wpływu temp.spalin,lecz zawartość (b.mała) tlenu w nich.

Intercooler słuzy do schłodzenia powietrza doładowującego-sprężone powietrze jest gorące i przez to (mimo,że sprężone) nieco rzadsze,obniżenie jego temp.pozwala na dostarczenie do cylindra gęściejszego powietrza-a co za tym idzie-większą porcję tlenu. To pozwala na uzyskanie większego ciśnienia spalania i przez to-większą moc silnika. IC stosuje się przy doładowaniach powyżej 0,15 MPa-wtedy powietrze na wylocie z turbiny osiąga 80-100 stopni C.

EGR nie działa na wolnych obrotach (na biegu jałowym),lecz w zakresie niedużych obciążeń-do ok.2tys obrotów-po to,aby zakres jego pracy nie pokrywał się z zakresem pracy turbiny (kiedy zaczyna doładowywać).

Po zaślepieniu EGR wzrośnie temp.spalania w tym niższym zakresie obrotów-z powodów wyżej przedstawionych-jednakże nie na tyle,aby działo się coś niepokojącego z zaworami lub gniazdami zaworowymi. I tak ta temp.będzie niższa niż np.przy obrotach mocy maksymalnej.

http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Jesli to cos wniesie do tematu to faktycznie po zaslepieniu egr auto troche szybciej sie rozgrzewa, z tym ze testowalem to przy niesprawnym termostacie egr i tu pewnie jest bardziej przyczyna. Egr musi dzialac na wolnych obrotach bo po odlaczeniu podcisnienia od zaworu slychac roznice w pracy silnika. No i jest przeciez chlodnica spalin ktora chyba tez ma jakies znaczenie aby spaliny nie wpadaly do kolektora ze zbyt wysoka temperatura (gdy silnik jest juz rozgrzany)?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.