Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ah widzę że wracie do starych kostrukcji :) Ale te czasy juz mineły teraz mamy sporo nowsze technologie :) Ojciec mi też opowiadał co kiedys sie robiło jak w polonezie panewki poszły.. Auto na poboczu u kogos w polu sreberko i ogień dalej :) Tak kiedyś było

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
No rozumiem o co chodzi.. Tylko czy takie zaślepienie nie zaszkodzi silnikowi w dłzszym czasie bo samochód używam na codzień i niechciałbym żeby coś sie uszkodziło poprzez takie zaślepienie tego egr-u... Słyszałem jedynie że po zaślepieniu auto jest bardziej żwawsze..Tak o tym zaworze co jest przykręcany do kolektora ssącego

 

-tak auto będzie żwawsze

-nic ci się nie uszkodzi

-podjedź do jakiegoś poleconego mechanika który bawi się w bmw i też ci to powie.

Opublikowano
No wiem ostatnio bylem u mechanika mowie jak sprawdzic najlepiej egr bo kupilem i mam gwarancje rozruchową.. A on po co pan kupował zaślepić i juz..Ale większosc osob na forum mowi że niebardzo z tym zaślepieniem

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Auto na poboczu u kogos w polu sreberko i ogień dalej :) Tak kiedyś było

 

Że co? Że aż tak wielka była rozpacz, że musieli przypalać? :D

*^żart^*

Opublikowano
Auto na poboczu u kogos w polu sreberko i ogień dalej :) Tak kiedyś było

 

Że co? Że aż tak wielka była rozpacz, że musieli przypalać? :D

*^żart^*

 

Haha. Mistrz :mrgreen:

 

 

No wiem ostatnio bylem u mechanika mowie jak sprawdzic najlepiej egr bo kupilem i mam gwarancje rozruchową.. A on po co pan kupował zaślepić i juz..Ale większosc osob na forum mowi że niebardzo z tym zaślepieniem

Nie chce mi się znowu pisać wywodu, więc napiszę zwięźle. Zaślepienie EGR przynosi więcej dobrego niż złego. Po zaślepieniu samochód dalej pracuje w granicach tolerancji w każdym aspekcie - czy to temperatury spalin, czy to obrotów turbosprężarki. A gromadzący się syf powstający z połączenia spalin i oleju potrafi nieźle namieszać w silniku. Poszukaj sobie dobrze w internecie, a na pewno znajdziesz obszerniejsze wyjaśnienie.

 

Pozdr.

Opublikowano

noo... bez EGR jakoś dziwnie cyka caly uklad wydechowy, tak jakby dostał ciut za duzej temperatury ;-)

A co dopiero turbo, ktore musi pracowac przy wyzszej temp, które jest jeszcze na dluzej krecone ciśnieniem spalin, ktore nie jest akuratnie potrzebne (odjecie nogi z gazu)

Nie no, ktoś chce, to zaślepi, proste.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Ewentualnie walnąć długa rurkę, z której będzie zawsze skraplać się mgiełka olejowa w jedno miejsce.

Kiedyś mój Śp. Tato miał na stanie zakładowego F125p (był '80 albo81' :D ). Wyprowadził mu wąż z odmy i zamontował uchwyt na bańkę 5l :mrgreen:

Po jakiś 2 tygodniach była już pełna. Dzięki temu nie musiał non stop wlewać nowego oleju bo sam silnik oddawał na powtórne zalanie(zawsze było w zapasie :mrgreen: )

Jak jeden olej wlewał to drugi już się zbierał aż ten się skończy-potem była zamiana baniek :mrgreen:

A chodził jak dziki. Ile on w pi...e dostał to się w pale nie mieści. Jak poszedł na przetarg to jeszcze prawie bili się o niego.

Ot takie miłe wspomnienie z czasów dzieciaka mi się skojarzyło po Twoim wpisie.

 

Stąd znam tego typu zabiegi właśnie :)

W moim moto mam podobne rozwiązanie zresztą :) Tyle, że bez bańki :)

DSC_0634.jpg

Kurde. Miałem chyba z 5 lat :mrgreen:

A tu już odstawiony na przetarg :cry: i obrany ze wszystkiego co miało jakąkolwiek wartość :wink:

125p4.jpg

Tak się kiedyś zajeżdżało państwowe auta-pamiętam, że już pod koniec 15-sto letniej męki zarywał się.

PS. Był z '79.Podejrzewam, że już dawno nie istnieje :cry2:

ec2Wze6.jpg
  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

No fajny motorek :cool2:

To boxer jest?

Ale to Honda, a nie Fiat :mrgreen:

Jednak trzeba było mu przyznać, że jak na Fiata to też był bardzo twardy :mrgreen: Nazywaliśmy go "gwizdek" bo miał fajny dźwięk wydechu.

Tato był serwisantem maszyn rolniczych. Wiesz co się działo jak w lato kilkanaście kombajnów czekało na naprawę gdzieś tam na środku pola?

W bagażniku góra części, kluczy i innych narzędzi i za przednimi siedzeniami jeszcze 2 koła zapasowe(w sumie miał 3). Strzał i poszedł nikt się z nim nie bawił-tylko się kurzyło.No i kilkanaście misek silnika też zostało rozbitych, ale 70-80km/h było po polu. Jako dzieciak kochałem takie akcje :mrgreen:

No i jak zajechało się wtedy Fiatem 125 pod dom na obiadek to było "COŚ" :cool2: bo większość ludzi to widziała takie auto tylko z daleka jak przejeżdżało, albo u księdza :mrgreen: .To był większy prestiż jak jeździć dziś jakąś siódemką F01 :mrgreen:

A i jeszcze w bagażniku zawsze była spora liczba butelek wódki Bałtyckiej :mrgreen: - gratis w zamian za naprawę od wdzięcznych i zadowolonych ludzi.

Fajne to czasy były. Pamiętam do dziś jego nr-y rejestracyjne PLB 027C :mrgreen:

Ale mi się na wspomnienia zebrało :wink: Aż się łezka w oku zakręciła.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano (edytowane)
Normalnie, jak w kazdym innym silniku z wtryskiem bezposrednim, a sposob zasilania nie ma tu nic do rzeczy

M51 jest z wtryskiem pośrednim-z komorą wstepną.

palekkk-zdejmij rure wylotową z turbiny (tą biegnącą do IC) i obejrzyj wylot z turbiny-jeżeli jest tam olej,to kończy sie turbina (jej uszczelnienia).

Kończąca sie turbina nie zawsze świszczy.

Edytowane przez Dimo
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
No sprawdze sprawdze... Tylko tam cięzki dostęp jest do niej.. Ale jakoś sie da rade

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Dobra to powiedzcie mi tylko czy mogę wymienić mój dotychczasowy zawór z jednym wejsciem podcisnieniowym na zawór z dwoma wejściami... Bo jutro mam ostatni dzień na oddanie badz ewentualnie wymiane.. Czy radzicie żeby lepiej oddać ten który zakupiłem ,a swoj wyczyscić włozyć i zaślepić ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
No fajny motorek :cool2:

To boxer jest?

Tak, 4 1000cm3 :) '77

 

Tato był serwisantem maszyn rolniczych. Wiesz co się działo jak w lato kilkanaście kombajnów czekało na naprawę gdzieś tam na środku pola?

Na treblinki? :D

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Kolega z forum bogi124 ma zaje fajnego malucha też z '77 :mrgreen:

Tak podejrzewałem, że to może być boxerek tylko nie myślałem, że taki duży.

Że ja nic starego nie mam :( Tylko parę zdjęć marnej jakości po dawniejszych czasach :(

Wyczesałem takie przed samym jego końcem(ojca też)

DSC_0630.jpg

Nawet tablicy nie miał bo zaginęła w boju. Pamiętam jak zakładałem sam ten znaczek FSO :wink:

Na treblinki? :D

:mrgreen:

Na wszystko do Bizona z naszej FMŻ. Tera to New Holland jest.

Jak również wszystko do Z224 LFMR czyli obecnej SIPMA i traktorków Ursusa na które też miał fabryczne autoryzacje.

 

 

A tak żeby nie robić samego OT o Fiatach i innych wehikułach dawnej motoryzacji i tej PRL-u to tak jak Dimo pisał zdejmij rurę na wyjściu z turbo i sprawdź.

Jak będzie trochę oleju( taki nalot) to nic się nie dzieje, ale jak będzie tam mocno mokro lub będzie ciekło to tak jak podejrzewam turbo jest złom.

A wymiana zaworów EGR nic Ci w tym wypadku nie da.

Cholera nie podpowiem jak jest podpięty ten EGR z dwoma cyckami. U siebie mam z jednym, kumpel miał natomiast z dwoma ale sprzedał maszynę także nie mam jak sprawdzić. Niech ktoś walnie fotę dokąd idzie ten drugi wężyk.

Wiem że to robi się wymarły gatunek, ale chyba ktoś oprócz nas na forum ma jeszcze TDS-a.

Coś mi się wydaje że te EGR-y z dwoma cyckami :norty: były pod koniec produkcji M51.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
No jutro zdejme własnie ta gumową rurkę i sprawdze jak to wyglada wiem jak kiedyś sciagałem to nie było mokro tylko własnie taki nalot.. Niebyło to dawno ale bylo..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Moderatorzy
Opublikowano

No.

Jak będzie nalot to spoko.

Można będzie powalczyć z EGR-em. Patrzyłem na allegro to po 50-100 zeta chodzą więc kasa nie taka duża.

Nawet u mnie gdzieś sobie leży bo kupowałem drugi kolektor i razem z nim kupiłem EGR.

Ale co on jest warty to nie wiem.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Może warto założyć temat na forum e34, bo oni mają tam trochę tds-ów może ktoś miał podobny problem, albo modził coś z EGR. Podejrzewam że pierwsze TDS nie miały nawet tego zaworu bo wtedy nie był potrzebny. W 92' skończyli produkować 2,4td i chyba wtedy robili już TDS. Możesz też poszukać coś na forum omegi jak już u nas będzie ciężko.

 

Jak już mówimy o motoryzacji PRL-u to jestem ciekaw za ile poszedł i czy wogóle poszedł ten maluszek co na początku tyg był licytowany. Ludzie sobie jaja robili i tam było kilkanaście mln zł (nowych mln) :mrgreen: Aukcja została zakończona, ale co dalej się stało nigdzie nie napisali

Opublikowano
No własnie tylko pewnie ciężko bedzie trafić sprawny... A odnośnie tego z dwoma wejsciami podcisnieniowymi nie brac go tak ?? Bo jutro jade oddać i musze wiedzieć co robić

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Wklej jakiś link jak wygląda EGR z dwoma wejściami podcisnienia do TDSa , bo albo ja jeszcze takiego nie widziałem albo ty nie czytasz tego co ja piszę.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Moderatorzy
Opublikowano

To wynika z tego, że nie widziałeś takiego.

DSC_0626.jpg

DSC_0628.jpg

Czy one tam obydwa od podciśnienia to nie wiem, ale wiem że ubrudziłem się przez Ciebie :mrgreen:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
To wynika z tego, że nie widziałeś takiego.

Czy one tam obydwa od podciśnienia to nie wiem, ale wiem że ubrudziłem się przez Ciebie :mrgreen:

Sorki cichy ale to nie było do ciebie :) Chciałem dać do myślenia pałkowi ponieważ nie czyta tego co ludzie piszą, tylko któryś raz powtarza ten sam zwrot o zakupie egr z wyjściem na dwa podciśnienia.

Na pierwszej stronie tego tematu wstawiłem przykładowy link na allegro oraz opisałem że ta mosięzna rurka służy do odpływu oleju ( jest do niej podłączony wężyk który wychodzi na dole, koło wachacza ) tak żeby na alternator nie kapało. Takie rozwiązanie egr widziałem w omedze 2,5tds oraz w e36 1,7tds.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano (edytowane)

Panowie,skoro siatka w deklu zaworów M41/51 nie jest odmą,to czym jest? Po co w takim układzie umieszczono tam zaworek puszczający opary w jedną stronę?

W pewnym piśmie z 96r.przy okazji prezentacji nowego (wtedy) silnika M41 napisano,że "pokrywa zaworów zawiera specjalny wkład mający tłumić odgłosy pracy wałka rozrządu i zaworów".ale myślę,że to kolejna nietrafiona teoria albo złe tłumaczenie folderu technicznego.

Siatka ta w realoem występuje jako całość z pokrywą,gdyż zapewne miała służyć całe życie silnika..a jak wiemy-nie tylko z tym konstruktorzy M51 się pomylili (vide:łańcuch rozrządu).

EDIT.Ww zaworek pod osłona odmy jest tylko w M51,w M41 tego nie ma-jest tylko odseparowana od reszty przestrzeni komora kierujaca oczyszczone opary do obudowy filtra powietrza.

Edytowane przez Dimo
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Opublikowano
Dla mnie jest to odma. Czyściliśmy ją w kilku M51 wraz z całym dolotem i problem z olejem w dolocie znikał nawet po przejechaniu następnych 100tyś.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Moderatorzy
Opublikowano

A u mnie nic nie czyszczone, nie wymieniane i problemów z olejem nie ma.

Nie wiem skąd ta opinia o rozrządzie? Jak było z pół melona albo lepiej nalatane to nie dziwne, że wyciągnął się.

Jak ktoś ma jeżdżącego trupa w postaci nówki to nie dziwię się, że potem przeklina.

U mnie rozrząd jak nowy. Ogólnie jest to udany silnik i jakby mi ktoś kazał zamienić na N47 to musiał bym być idiotą żeby to zrobić.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Jak wiadomo TDS-y mają najstarsze co za tym idzie teoretycznie najtańsze e39. A teraz i jakiś czas temu była moda na diesle. Jak ktoś chciał oszczędnego diesla z tylnym napędem by upalać to wiadomo, że mietka nie kupi tylko BMW. No i później stąd te awarie TDS-ów. Od zawsze podziwiałem piąteczkę z tym silnikiem co służyła handlarzom za woła i targała lawetę z przebiegiem ponad 700tys. O dziwo na oryginalnym rozrządzie i nie pękniętej głowicy :mrgreen: W lato tylko jeździła bez termostatu dla bezpieczeństwa bo jak się zaciął im kiedyś to w trasie, a w lato z lawetą spokojnie miał temp roboczą :)

 

Kupiłeś ten zaworek czy zaślepiasz? Turbosprężarkę nie można spr w inpie jak jeszcze dmucha?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.