Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

W swoim aucie miałem egr który puszczał olej zakupiłęm drugi używany ale z tego co zauważyłem to auto jedzie lepiej jak na moim pierwszym zaworku ale puszcza też małe ilości oleju.. Czy ten olej z niego wychodzący oznacza to że jest niesprawny czy tak musi być ?? Olej oczywiście wychodzi podspodem z tej małej dziurki :) Bo od nikogo się niemogę dowiedzieć czy to oznacza że on jest niesprawny... I mam jeszcze jedno pytanko.. Jakby moj drugi zaworek okazał sie niesprawny to ewentualnie moge go wymienic na zawór egr z dwoma węzykami podcisnienia, i ewentualnie mógłbym załozyc taki zaworek bo u mnie jest tylko z jednym wejściem na podcisnienie.. Mam nadzieje że ktoś mi naprostuje sprawę z tym egr-em :)

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Odpowiedzi 101
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

jeśli mówisz o egr który jest przy kolektorze ssącym to on upuszcza ale spaliny do kolektora

a nie olej , najlepiej zaślep sobie ten egr całkiem wtedy dasz silnikowi więcej czystego powietrza każdy szanujący się mechanik który nie naciąga ludzi na kasę ci to powie,

przez egr w silniku ze sporym przebiegiem możesz szybko końcówki wtrysków załatwić i nic więcej chociaż koszt i tak wielki :)

Opublikowano
No rozumiem o co chodzi.. Tylko czy takie zaślepienie nie zaszkodzi silnikowi w dłzszym czasie bo samochód używam na codzień i niechciałbym żeby coś sie uszkodziło poprzez takie zaślepienie tego egr-u... Słyszałem jedynie że po zaślepieniu auto jest bardziej żwawsze..Tak o tym zaworze co jest przykręcany do kolektora ssącego

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Wiesz co każdy temat który dotyczył tds-a i był związany z zaworem egr była mowa o oleju w zaworze egr .. W tdsie podobno zawsze on tam jest ja nie mówie że jakieś kolosalne ilosci ale są..Ale odnośnie do zaworu egr można go zaślepić bez żadnego uszczerbku dla silnika ?? Bo jak tak to ddam ten co kupiłem a mogę to zrobić do piatku i załoze swoj przeczyszcze go z nagaru i zaślepie..

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

Jak olej z EGR to nieszczelne/dziurawe EGR, niedocisnieta opaska, bądź też wywalona uszczelka przy kolektorze.

 

Jazda bez EGR jest szkodliwa dla turbo (jest na dłużej rozkrecane)

Opublikowano
Wszystko jest poskrecane dobrze uszczelka przy kolektorze ssacym do egr-u niedawno była niedawno wymieniana wiec jest wporzadku tam sie nie poci... Poci się pod egr-em z tej małej dziurki która jest na tej czesci okrągłej gdzie wchodzi węzyk podcisnieniowy.. Tylko że z mojego sączyło się bardziej ten jest w lelpszy stanie a ale też widać zbiera się pod nim olej bo widać na nim zacieki.. Jak widać cięzko znaleść egr żeby był sprawny a nowy również cieżko znaleść a jak już się znajdzie to kosztuje on kolo 500 zł

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano

EGR nie moze miec zadnej dziurki, bo robi sie nieszczelność w dolocie, więc jesli gdzies sie poci tam, to masz dziurawe EGR, zatem jest ponownie do wymiany.

Mozesz jej fizycznie nie widziec, ale jest pęknięcie, a pod cisnieniem które tłoczy turbo wypluje pary oleju nawet i przez najmniejsza szparkę

Opublikowano
Wszystko jest poskrecane dobrze uszczelka przy kolektorze ssacym do egr-u niedawno była niedawno wymieniana wiec jest wporzadku tam sie nie poci... Poci się pod egr-em z tej małej dziurki która jest na tej czesci okrągłej gdzie wchodzi węzyk podcisnieniowy.. Tylko że z mojego sączyło się bardziej ten jest w lelpszy stanie a ale też widać zbiera się pod nim olej bo widać na nim zacieki.. Jak widać cięzko znaleść egr żeby był sprawny a nowy również cieżko znaleść a jak już się znajdzie to kosztuje on kolo 500 zł

Po prostu membrana w zaworze jest nieszczelna.

Opublikowano
No rozumiem czyli zawór do wymiany, bo opcja zaślepienia rozumiem do najlepszych nie należy . A za tam jak mam zawór z jednym wezykiem na podcisnienie to nie moge załozyc zaworu z 2-oma podcisnieniami ?? tak ?? Bo ten koleś ma tylko taki jeszcze

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
EGR nie moze miec zadnej dziurki, bo robi sie nieszczelność w dolocie, więc jesli gdzies sie poci tam, to masz dziurawe EGR, zatem jest ponownie do wymiany.

Mozesz jej fizycznie nie widziec, ale jest pęknięcie, a pod cisnieniem które tłoczy turbo wypluje pary oleju nawet i przez najmniejsza szparkę

Ta mosiężna rurka w linku typu ,,przykład'' jest od odpływu nadmiaru oleju, odchodzi od niej wężyk który w oplu wychodzi gdzieś koło wahacza http://allegro.pl/zawor-recyrkulacji-spalin-egr-bmw-opel-2-5-tds-td-i3233916687.html. Podobne rozwiązanie jest w BMW tylko niema rurki i olej kapie bezpośrednio na alternator. Olej do egr idzie przez IC więc na początku proponował bym zdjąć obudowę zaworów i przeczyścić odmę znajdującą się w niej. Zaślepienie egr również nie zaszkodzi moim zdaniem. Po zaślepieniu autko zrobiło mi się jeszcze żwawsze niż wcześniej i nie spowodowało uszczerbku na silniku a turbinę wymieniłem tylko w skutek złej diagnozy oraz letniego paliwa zimową porą na pewnej znanej stacji benzynowej.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
W jaki sposob tak formalnie zaslepic EGR? Cos na waz podcisnienia? Zabawa przy DDE?

Do silnika M57 http://bmw5er.pl/viewtopic.php?t=6647. Metoda trochę druciarska ale skuteczna.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Moderatorzy
Opublikowano

No dobra wypowiem się, chociaż już odpisałem koledze kiedyś na PW w tej sprawie.

Ale widzę że w dalszym ciągu drążycie ten temat trochę bez sensu.

Po pierwsze od czego jest zawór EGR???

Zawór ten puszcza część spalin do ponownego przepalenia i nie ma nic wspólnego z olejem.

To, że olej w minimalnej ilości jest w dolocie to jest rzeczą normalną ale nie aż w takiej ilości żeby z niego ciekło.

Czyszczenie siatek w deklu od zaworów to jest mit i nie jest to żadna odma. Ten silnik nie posiada odmy ani żadnego separatora(jak ktoś nie wierzy niech sobie sprawdzi w np. real oem).

Przypominam, że kolega nie dawno (nie pamiętam dokładnie, ale tak z pół roku temu) czyścił cały układ łącznie z intercoolerem z oleju bo mu ciekło-nawet założył odpowiedni temat na forum.

I teraz leci mu z zaworu EGR.Więc skąd tam aż tyle oleju?

Dodam że sam pisał, że silnik ma moc chociaż nie był pewny czy ta moc to jednak jest prawidłowa bo coś słabo ciągnie i turbo świszcze podczas przyspieszania.

Zagadka???

Nie sądzę.

Moja odpowiedź.Po prostu turbo się kończy.

Tutaj jest podobny temat.

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCgQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.bmw-sport.pl%2Fviewtopic.php%3Ft%3D45997&ei=Q0SmUaKkOcGHhQfdpoGQDg&usg=AFQjCNHQfNmcjq_04m6i7DTIjl6E2y_4kw&sig2=jtOBS8NzxmwnUXQSpMRLrg

PS.Podoba mi się wypowiedź z tamtego forum :cool2:

aha jeżeli zamierzasz kupić nowy zawór te pieniądze wydaj na kobiety chociaż się zabawisz
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
No dobra wypowiem się, chociaż już odpisałem koledze kiedyś na PW w tej sprawie.

Ale widzę że w dalszym ciągu drążycie ten temat trochę bez sensu.

Po pierwsze od czego jest zawór EGR???

Zawór ten puszcza część spalin do ponownego przepalenia i nie ma nic wspólnego z olejem.

To, że olej w minimalnej ilości jest w dolocie to jest rzeczą normalną ale nie aż w takiej ilości żeby z niego ciekło.

Czyszczenie siatek w deklu od zaworów to jest mit i nie jest to żadna odma. Ten silnik nie posiada odmy ani żadnego separatora(jak ktoś nie wierzy niech sobie sprawdzi w np. real oem).

Przypominam, że kolega nie dawno (nie pamiętam dokładnie, ale tak z pół roku temu) czyścił cały układ łącznie z intercoolerem z oleju bo mu ciekło-nawet założył odpowiedni temat na forum.

I teraz leci mu z zaworu EGR.Więc skąd tam aż tyle oleju?

Dodam że sam pisał, że silnik ma moc chociaż nie był pewny czy ta moc to jednak jest prawidłowa bo coś słabo ciągnie i turbo świszcze podczas przyspieszania.

Zagadka???

Nie sądzę.

Moja odpowiedź.Po prostu turbo się kończy.

Tutaj jest podobny temat.

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CCgQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.bmw-sport.pl%2Fviewtopic.php%3Ft%3D45997&ei=Q0SmUaKkOcGHhQfdpoGQDg&usg=AFQjCNHQfNmcjq_04m6i7DTIjl6E2y_4kw&sig2=jtOBS8NzxmwnUXQSpMRLrg

PS.Podoba mi się wypowiedź z tamtego forum :cool2:

aha jeżeli zamierzasz kupić nowy zawór te pieniądze wydaj na kobiety chociaż się zabawisz

 

Paweł ja nic nie drąże :) Tylko tak ja ci pisałem ten swist podczas przyspieszania był spowodowany niedokręconymi opaskami przy ic.. Widocznie zapomniałem ich dokrecić a na dodatek ten waż gumowy co idzie do ic niebył dokładnie załozony po nałozeniu skreceniu żadnego świstu nie ma!! Więc nie ma mowy o turbinie uszkodzonej bo jezdziłem kolegi tds-em i uniego tak samo ona pracuje jak i u mnie a ma przebiegu niecałe 200 tys bo dopiero ją z niemiec przyprowadził...

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

  • Moderatorzy
Opublikowano
ma przebiegu niecałe 200 tys bo dopiero ją z niemiec przyprowadził...

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Wole swoje 313 :cool2:

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Czyszczenie siatek w deklu od zaworów to jest mit i nie jest to żadna odma.

Wytłumacz mi zatem do jakich celów jest zamontowana siatka w obudowie zaworów tego silnika ?

W silnikach M57 wprowadzono inny typ odmy typu gąbka, lecz w TU, T2 jest już wkładka z siatką plastikową zamiast starej gąbki która niezbyt dobrze sie sprawdzała i trzeba było ją zbyt często wymieniać.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

  • Moderatorzy
Opublikowano

W serwisach nazywają to tłumik szmerów ssania czy jakoś tak :mrgreen:

Ale w M51 nie ma żadnych wkładek plastikowych siatek ani gąbek.

A zresztą Ty wiesz jedno ja wiem drugie i niech tak zostanie.

ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Do M57Dxx wkładane również były przez ASO przy przeglądach separatory oleju z E60. Kawałek plastiku przypominający literę Y w 3D.

Swoją drogą wystarczy wywalić rurkę od odmy z pokrywy, zaślepić dojście do rury IC i będzie spokój poza pojedynczymi kroplami oleju. Ewentualnie walnąć długa rurkę, z której będzie zawsze skraplać się mgiełka olejowa w jedno miejsce.

Ja co prawda nie chcę tego uprawiać, ale mgiełka jest normalna i nie musi mieć związku z turbo.

Opublikowano
Niby przebieg orginalny sprawdzał wszystko wnetrze w jakim stanie.. Skórka niepowycierana kiera tez widać po samochodzie że mało zrobił i u niego pracuje turbo jak i u mnie.. Wiec to nie raczej turbinka paweł... To moge kupic ten egr z tymi twoma wyjsciami podcisnieniowymi czy nie ??

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Opublikowano
Ta mosiężna rurka w linku typu ,,przykład'' jest od odpływu nadmiaru oleju, odchodzi od niej wężyk który w oplu wychodzi gdzieś koło wahacza http://allegro.pl/zawor-recyrkulacji-spalin-egr-bmw-opel-2-5-tds-td-i3233916687.html. Podobne rozwiązanie jest w BMW tylko niema rurki i olej kapie bezpośrednio na alternator. Olej do egr idzie przez IC więc na początku proponował bym zdjąć obudowę zaworów i przeczyścić odmę znajdującą się w niej. Zaślepienie egr również nie zaszkodzi moim zdaniem. Po zaślepieniu autko zrobiło mi się jeszcze żwawsze niż wcześniej i nie spowodowało uszczerbku na silniku a turbinę wymieniłem tylko w skutek złej diagnozy oraz letniego paliwa zimową porą na pewnej znanej stacji benzynowej.

 

Ta rurka to nic innego jak dopuszczenie cisnienia atmosferycznego zeby za membraną nie tworzyło się podciśnienie (podobnie jak słynne elektrozaworki przy turbo i EGR), może takie EGR sprawniej miało działać, nie wiem, bo zawór EGR stosowany w M57 takiego rozwiązania nie ma - widocznie znany był problem pocenia się z tego miejsca inżynierom BMW i z tego patentu się wycofali by nie wydalać oleju i zanieczyszczać środowisko.

 

Ja bym bardziej obstawiał odmę aniżeli lejące turbo - a przynajmniej zrobił test przez zastosowanie Oil Catch Tank w kanał odmy.

 

Andrzej: Jazda bez EGR - jeśli uważasz ze nie szkodzi, to jeździj ;) Twoje auto, Twoja sprawa ;)

Niemniej, co każde odpuszczenie gazu sterownik otwiera EGR (sprawdzone mierząc podcisnienie) i upuszcza nadmiar spalin z ukladu dając odetchnąć turbince. To że jest żwasza po zaślepieniu EGR, to nie dlatego, ze EGR muli ten silnik, ale dlatego, że bez EGR turbo dostało "większy wybieg", bo całość spalin wydalanych z kolektora przechodzi przez wirnik.

Łatwo wywnioskować, że turbo jest cięzej eksploatowane, nie twierdzę, że pzrez to zaraz padnie, ale np. jego zywotność skróci się z 400tyś km na 300, albo jeszcze gorzej, a gdy jest mocno zuzyte, to tylko przyspieszy jego zgon. Tyle.

 

A na logikę - po cholerę otwierać EGR, w momencie gdy odejmujesz nogę z gazu, skoro po odjęciu gazu NIE MA przeciez spalin, bo wtryski nie podają paliwa?? No właśnie... ;)

Takze EGR ma dwojakie zadanie, więc nie chodzi tu tylko o ekologię która polega na ponownym przepaleniu spalin.

  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Jak nie podaje paliwa?

Przypominam, że rozmawiamy o M51 gdzie jest pompa rotacyjna.

Mało tego napiszę, że dość spora liczba silników M51 w E34 nie miała fabrycznie zaworów EGR.

Nawet mam taki kolektor ssący gdzie jest wyjście od razu na gumę :norty:

Jak ktoś potrzebuje takowy kolektor to mogę wspomóc bo leży sobie w garażu. Od razu napiszę że do E39 nie podchodzi bo inaczej są wkręcone szpilki w głowicy.

PS.U mnie nic nie cieknie :mrgreen:

Ewentualnie walnąć długa rurkę, z której będzie zawsze skraplać się mgiełka olejowa w jedno miejsce.

Kiedyś mój Śp. Tato miał na stanie zakładowego F125p (był '80 albo81' :D ). Wyprowadził mu wąż z odmy i zamontował uchwyt na bańkę 5l :mrgreen:

Po jakiś 2 tygodniach była już pełna. Dzięki temu nie musiał non stop wlewać nowego oleju bo sam silnik oddawał na powtórne zalanie(zawsze było w zapasie :mrgreen: )

Jak jeden olej wlewał to drugi już się zbierał aż ten się skończy-potem była zamiana baniek :mrgreen:

A chodził jak dziki. Ile on w pi...e dostał to się w pale nie mieści. Jak poszedł na przetarg to jeszcze prawie bili się o niego.

Ot takie miłe wspomnienie z czasów dzieciaka mi się skojarzyło po Twoim wpisie.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano

Andrzej: Jazda bez EGR - jeśli uważasz ze nie szkodzi, to jeździj ;) Twoje auto, Twoja sprawa ;)

Niestety nie mam już mojej tds 5 lat. Przez dwa lata zrobiłem nią prawie 90 tyś, i sprzedałem ją w idealnym stanie małolatowi, tylko po to zeby zmienić na nowszy model ( :mad2: do tej pory tego żałuję ponieważ była naprawdę super wyposażona i mogłem mimo wszystko zostawić ją jako drugie auto ). Za każdym razem gdy widziałem ją na mieście to serce mi pękało jak można tak zaniedbywać auto, aż pewnego dnia dowiedziałem się że małolaci nie zmieścili się w zakręt i poszła na złom :mad2: ponieważ była tak zniszczona że nie opłacało się jej robić.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
Jak nie podaje paliwa?

Przypominam, że rozmawiamy o M51 gdzie jest pompa rotacyjna.

 

Normalnie, jak w kazdym innym silniku z wtryskiem bezposrednim, a sposob zasilania nie ma tu nic do rzeczy

Opublikowano
Jak nie podaje paliwa?

Przypominam, że rozmawiamy o M51 gdzie jest pompa rotacyjna.

Mało tego napiszę, że dość spora liczba silników M51 w E34 nie miała fabrycznie zaworów EGR.

Nawet mam taki kolektor ssący gdzie jest wyjście od razu na gumę :norty:

Jak ktoś potrzebuje takowy kolektor to mogę wspomóc bo leży sobie w garażu. Od razu napiszę że do E39 nie podchodzi bo inaczej są wkręcone szpilki w głowicy.

PS.U mnie nic nie cieknie :mrgreen:

Ewentualnie walnąć długa rurkę, z której będzie zawsze skraplać się mgiełka olejowa w jedno miejsce.

Kiedyś mój Śp. Tato miał na stanie zakładowego F125p (był '80 albo81' :D ). Wyprowadził mu wąż z odmy i zamontował uchwyt na bańkę 5l :mrgreen:

Po jakiś 2 tygodniach była już pełna. Dzięki temu nie musiał non stop wlewać nowego oleju bo sam silnik oddawał na powtórne zalanie(zawsze było w zapasie :mrgreen: )

Jak jeden olej wlewał to drugi już się zbierał aż ten się skończy-potem była zamiana baniek :mrgreen:

A chodził jak dziki. Ile on w pi...e dostał to się w pale nie mieści. Jak poszedł na przetarg to jeszcze prawie bili się o niego.

Ot takie miłe wspomnienie z czasów dzieciaka mi się skojarzyło po Twoim wpisie.

 

Stąd znam tego typu zabiegi właśnie :)

W moim moto mam podobne rozwiązanie zresztą :) Tle, że bez bańki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.