Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich. Mam taki problem, który może pomożecie mi rozwiązać. Od dłuższego czasu szukałem przyczyny zawieszania się turbiny przy dużych prędkościach (powyżej 150km/h) przy ostrym przyspieszaniu (bo gdy robię to delikatnie tzn. nie cisnę pedału gazu do oporu, to i spokojnie dojeżdżam do 250km/h). Na początku chciałem sprawdzić funkcjonowanie wszystkich (trzech - dwa do turbin i jeden do przesłony) elektro-zaworów podciśnieniowych do sterowania kątem wychylenia łopatek turbiny ale udało mi się właściwie sprawdzić tylko jeden, bo ten zakład, w którym to robiłem nie miał odpowiedniego oprogramowania :8) . No ale przy okazji odkryłem, że jeden wężyk podciśnienia zamiast wychodzić z zaworu do turbiny to był podłączony do sterowania przesłoną. Więc pomyślałem, że może to rozwiąże problem (dodam jeszcze, że w historii błędów, która została oczywiście sprawdzona jako pierwsza, nie było żadnego zapisu o odchyłce regulacji ciśnienia doładowania). No i pojechałem testować samochód. Auto reagowało na pedał gazu bez zwłoki, (wcześniej była turbo dziura) ale po ostrym przyspieszeniu do 200km/h (auto oczywiście zbierało się lepiej niż wcześniej) znowu odcięło mi turbinę (tzn. tak myślę, że odcina turbinę bo auto po wciśnięciu pedału gazu mocniej, zaczyna zwalniać, a gdy delikatnie próbuję przyspieszyć to lekko jedzie do przodu ale wtedy przyspieszenie jest co najmniej jak w żuku na trójce :) i tak do momentu aż się zatrzymam, wyłączę samochód i odpalę go ponownie, i wszystko wraca do normy). Nie gasiłem silnika i z tym aktywnym błędem znowu podpiąłem pod kompa w tym samym zakładzie i wtedy w błędach aktywnych było "Odchyłka regulacji ciśnienia doładowania - Ciśnienie zbyt wysokie", przy czym jak wspomniałem wcześniej w historii nie było o tym wzmianki wzmianki (auto samo kasuje sobie ten błąd). I wtedy wszystko stało się jasne :idea: . Przypomniałem sobie słowa diagnosty (przy kupnie auta zamówiłem kompletny przegląd w ASO), że najprawdopodobniej DPF został wycięty gdyż ciśnienie przed filtrem jest za niskie i że auto jest mocniejsze niż seryjne. Na co poprzedni właściciel powiedział, że w Poznaniu był na regeneracji DPFu i widocznie tak zregenerowali, że po prostu wycieli DPF. Nie wiem czy program wypalania jest aktywny czy też nie ale moja konkluzja jest taka, że przez brak DPFu turbina rozkręca się za mocno, przez co ładowanie jest większe, co daje przy większej prędkości (większe ciśnienie powietrza na dolocie do turbo skutkuje również większym na wylocie) zbyt wysokie ciśnienie. Dodam tylko jeszcze, że obroty silnika dochodzą do wartości większej niż 5000 obr/min co też by wskazywało na przeładowanie. Boję się, że w takim stanie niedługo może mi rozwalić którąś z turbin ze względu na jej nadobroty. No i po tak długim wywodzie :) o ile już nie zasnęliście :lol: pytanie do was: - czy aby rozwiązać ten problem, lepiej zrobić to programowo i czy w ogóle się da zrobić to przez kodowanie tzn. jakaś korekcja nastaw wychylenia łopatek turbiny w zależności od prędkości auta; korekcja dawki paliwa i przy okazji przeprogramowanie skrzyni biegów tak żeby zmieniała biegi przy ostrej jeździe np. przy 4200 obr/min - czy po prostu zamontowanie jakiejś kryzy czy strumienicy na wydechu, która zdławiła by trochę wydech? I czy znacie jakichś specjalistów z okolic Lubelskiego, którzy mogli by to zrobić i oczywiście co się bardziej opłaca finansowo? Tylko jeśli chodzi o kryzę to chciałbym, żeby to była konstrukcja stworzona przy pomocy obliczeń od jakiegoś specjalisty w tym temacie, a nie od jakiegoś pana "Gienka" który wyspawał coś na oko ze zwykłej blachy. Proszę o pomoc jakich znawców tematu i z góry dziękuję za jakieś podpowiedzi.

Pozdrawiam.

Opublikowano
witam mialem takie same objawy po zlym chipowaniu dopiero dobry tuner jest na forum jak chcesz to dam namiary na pm. zrobil fachowo.
  • 6 lat później...
Opublikowano
Czy udało się rozwiązać problem? Mam podobnie po wycięciu dpf, brak mocy np jadąc stałe 120 i dodając gaz, samochód nie chce się rozpędzać. Dpf z tego co wiem był usunięty również programowo, mogło to zostać źle zrobione? Szukać kogoś żeby sprawdził mapy czy próbować zdusić nieco wydech?
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Kolego Buzer w 535d turbiny nie mają żadnych kierownic tylko są sterowane strumieniami spalin. Pisał o tym kolega Roger z Nysy poczytaj warto. Masz trzy przepustnice. Pierwsza ta wielka grucha sterowana przetwornikiem (od strony podszybia) puszcza spaliny na małą turbinę, które dalej idą na łopatki dużej. Przy ok 2tys obr otwiera się przepustnica za dużą turbina sterowana elektrozaworem (ten mały z tyłu od podszybia) i masz pełna wydajność turbo. Aby nie rozwaliło dolotu ciśnienie przy max obrotach otwiera się zawór bypasu sterowany przetwornikiem od str chłodnicy. Do siłownika bypasu idzie niebieski wężyk tak pod spod turbin. Ot i cała filozofia. Jeżeli turbiny nie są zajechane szukaj przyczyny w niesprawnych przetwornikach podciśnienia, albo zacinajacy się zaworze bypasu.
Opublikowano
Sorry chłopaki i bez obrazy, ale kryzowanie (zduszanie wydechu) to trąci wsiowym tuningiem. 535d e60 przez to właśnie sterowanie turbin strumieniami spalin jest wrażliwe na każdą nieszczelnosc podciśnienia, czy nawet mała niesprawność przetwornika podcisnienia(przepuszczający przetwornik nie domknie bypasu). O szczelnym i drożnym dolocie i wydechu nikomu chyba nie trzeba tłumaczyć. Do tego wywalanie dpf i zakładanie strumienic przez Pana Czesia co nie ma o tym pojęcia i problemy być muszą. Pozdrawiam i powodzenia w walce o power!
Opublikowano
Poznaniu był na regeneracji DPFu i widocznie tak zregenerowali, że po prostu wycieli DPF. Nie wiem czy program wypalania jest aktywny czy też nie ale moja konkluzja jest taka, że przez brak DPFu turbina rozkręca się za mocno, przez co ładowanie jest większe, co daje przy większej prędkości (większe ciśnienie powietrza na dolocie do turbo skutkuje również większym na wylocie) zbyt wysokie ciśnienie. Dodam tylko jeszcze, że obroty silnika dochodzą do wartości większej niż 5000 obr/min co też by wskazywało na przeładowanie.

Pozdrawiam.

 

Przez wycięcie dpf-u turbina nie będzie przeładowywać,nie będzie większego ciśnienia doładowania.

Przez przeładowanie nie będzie większych obrotów (przeniesionej odcinki) powyżej 5000 obr/min.

Przez przeładowanie silnik wchodzi w tryb awaryjny i odcina turbo stąd brak mocy.

To mogą być objawy nieudolnego chipowania.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.