Skocz do zawartości

525d 2005r problem z odpaleniem i nierówna praca silnika


sokół

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Wiem że było o tym na forum bo znalazłem pare tematów tylko u mnie jest troche inaczej i dlatego proszę moderatora o nie zamykanie tematu. Panowie pisałem już wcześniej o swoim problemie tylko trochę chaotycznie postaram się opisać wszystko jak należy. Otóż po odpaleniu występują drgania silnika i falują obroty trwa to dosłownie chwile. Prawie nigdy tego nie ma jak silnik jest nagrzany (ciepły) po trasie. Samochód mam od miesiąca i szlak mnie trafia bo znajomy mechanik mówi że może to być koło dwumasowe . Nie bardzo wiem jak ugryźć temat bo te objawy nie są częste czasem na zimnym odpali i pracuje równo, a czasem wibracje silnika i obrotów są spore. Prawie nigdy tego nie ma jak odpalam po raz drugi. Chodź dziś rano jak odwoziłem syna do przedszkola odpalił normalnie, ale jak wsiadłem po paru minutach to po odpaleniu silnik dostał drgawek i falowały obroty. Samochód był w stacji diagnostycznej i nie wykazał ani jednego błędu, dosłownie nic :mad2: . Ale coś jest nie tak bo tak dziać się nie powinno. Samochód jest żwawy ładnie się wkręca na obroty ładnie przyspiesza nic nie stuka nie puka żadnych hałasów nie słychać ma przejechane 139tys. Nie wiem czy szukać usterki czy dać sobie spokój prędzej czy później samo wyjdzie. :cry2: Edytowane przez sokół
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolega sokół wyraźnie pisze że nie było żadnego błędu.

Być może wtryskiwacze lub wtryskiwacz . Należało by sprawdzić korektę wtrysku i zrobić próbę przelewową .W tym przypadku komp błędu raczej nie pokarze .

Jeżeli był by uszkodzony sterownik lub świece , komp powinien pokazać błąd . Nie wiem czy przy obecnych temperaturach miało by to aż taki skutek .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie przepraszam Was bardzo nie bardzo rozumiem co to jest próba przelewowa :oops: wiem że dla Was to normalny język, ale ja nie jestem mechanikiem i mam o tym wszystkim blade pojęcie. Pytam bo kupiłem samochód nie tak dawno i zaczyna się coś psuć miałem wcześniej E34 i 8 lat jeździła bez żadnego problemu. Za wszystkie podpowiedzi z góry dziękuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

np:

Dodatkowo skorzystaj z wyszukiwarki na forum , bo to jest trochę tłumaczenia a czynność nie jest skomplikowana .

W największym i mało precyzyjnym skrócie - podłączasz wężykami np. strzykawki pod odpływy nadmiaru paliwa z wtryskiwaczy .

100% i jednoznacznej diagnozy na odległość raczej ciężko będzie komukolwiek postawić .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie postanowiłem wrzucić film nagrany dziś rano, może będzie przejrzyściej (odpala ciężko), a potem silnik ma wibracje nie chodzi równo. O co tu chodzi w czym może być problem? Proszę wziąć głośniej bo inaczej nic nie usłyszycie. Edytowane przez sokół
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...
Wracam do tematu bo do dziś nie bardzo wiedziałem co z tym robić, wszystkie filtry powymieniane test przelewowy nic nie pokazał wszystkie wtryski leją tak samo różnice jest dosłownie na jednym wtrysku 0,5cm. I widzicie Panowie wszystko robiłem u znajomego który ma warsztat z szyldem serwis BOSCH czyli powinno być fachowo i oczywiście dla znajomego zrobione w większą pieczołowitością. Jak się jednak okazuje nie do końca tak było więc postanowiłem podjechać do innego warsztatu na komputer i okazało się że błędy wyskakują na wszystkich 6-ciu świecach :shock: Pan który mi to robił powiedział że na 99% sterownik świec padł i trzeba go wymienić. Twierdzi że komputer nie zawsze pokarze błąd sterownika, na moją prośbę zajrzał do świec i okazało się że mają wygląd jakby były zmieniane 2 m-ce temu. Panowie chodzi mi o to czy przy takich temperaturach czyli + ileś tam jest to możliwe że padnięty sterownik był powodem tego że tak długo kręci rozrusznik. Chyba nie grzeje świec przy dodatnich temperaturach. PS kolego Andrzej jeśli Cię uraziłem przepraszam nie miałem tego na celu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece nie mają nic do tego przy dzisiejszej temperaturze... do -10 powinien odpalać nawet z walniętym sterownikiem bez większych problemów.

 

Trzeba długo kręcić żeby odpalił albo dlatego że dostaje za mało paliwa na dawkę rozruchową (albo za późno stwarza się odpowiednie ciśnienie w magistrali) albo jest coś z ciśnieniem sprężania. Ja bym zaczął od sprawdzenia testerem ciśnienia w listwie paliwowej z rana, gdy nie chce odpalić (podczas kręcenia rozrusznikiem). Jeśli od razu pompa dobija do ok 40MPa (400bar) to wina nie leży po stronie mechanicznej układu paliwowego...

"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wracam do tematu bo do dziś nie bardzo wiedziałem co z tym robić, wszystkie filtry powymieniane test przelewowy nic nie pokazał wszystkie wtryski leją tak samo różnice jest dosłownie na jednym wtrysku 0,5cm. I widzicie Panowie wszystko robiłem u znajomego który ma warsztat z szyldem serwis BOSCH czyli powinno być fachowo i oczywiście dla znajomego zrobione w większą pieczołowitością. Jak się jednak okazuje nie do końca tak było więc postanowiłem podjechać do innego warsztatu na komputer i okazało się że błędy wyskakują na wszystkich 6-ciu świecach :shock: Pan który mi to robił powiedział że na 99% sterownik świec padł i trzeba go wymienić. Twierdzi że komputer nie zawsze pokarze błąd sterownika, na moją prośbę zajrzał do świec i okazało się że mają wygląd jakby były zmieniane 2 m-ce temu. Panowie chodzi mi o to czy przy takich temperaturach czyli + ileś tam jest to możliwe że padnięty sterownik był powodem tego że tak długo kręci rozrusznik. Chyba nie grzeje świec przy dodatnich temperaturach. PS kolego Andrzej jeśli Cię uraziłem przepraszam nie miałem tego na celu.

Nie znam powodu dla którego miał bym się czuć urażony :wink: .

 

Nie wiem co jest powodem tak długiego kręcenia . Wydaje mi się że nawet jak by był sterownik walnięty to przy obecnych temperaturach powinien najwyżej przebierając zdecydowanie wcześniej odpalić .Żeby mieć jasność i 100 % wykluczyć sterownik, powinieneś podstawić sprawny .

To nie jest tak do końca że do -10 będzie zawsze odpalał bez problemów , ma na to wpływ więcej czynników niż tylko temp. otoczenia .Świece są zasilane różną wartością napięcia a co się z tym wiąże , mocą . W zależności miedzy innymi od temperatury cieszy chłodzącej . Im tem. cieczy wyższa tym świece grzeją z mniejszą mocą , .Sterownik przestaje je zasilać dopiero gdy ciecz chł. osiągnie bodajże 25st. do tego momentu grzeją ( z mniejszą mocą ) nawet po uruchomienie silnika .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do grzania swiec...

 

 

..At coolant temperatures below 25°C, there is a preheating period of 0.5 seconds. The preheating period increases as the temperature falls, reaching a maximum of 2.7 seconds at a coolant temperature of less than -25°C.

 

Activation of the glowplug system on the instrument cluster only occurs at coolant temperatures below 0°C.

 

After-heating

At coolant temperatures below 30°C, there is a temperature-dependent after-heating period to improve idling and exhaust emission characteristics.

 

Start preheating

Start preheating takes place for approx. 10 seconds if after the preheating time has elapsed the engine is not started and the ignition remain on.

 

ale tak czy inaczej kreci za dlugo i za ciezko (powoli) moim zdaniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze tylko rozrusznik do regeneracji.. bateria raczej jest dobra bo kontrolki nie przygasaja
"Jeżeli nie potrafisz czegoś prosto wyjaśnić - to znaczy, że niewystarczająco to rozumiesz"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż wyszło jak pisali co niektórzy sterownik świec do wymiany i rozrusznik. Z rozrusznikiem nie wiem czy regenerować czy kupić na allegro, natomiast jeśli chodzi o sterowniki kontaktowałem się dziś mam zadzwonić po 16-tej. Jak już wszystko zamontują to powiem czy jest o.k Tak się zastanawiam czy nie wymontować przy okazji klapek, uprzedzono mnie że będzie wywalało błąd po wywaleniu, ale to się jeszcze zobaczy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że masz podobny problem jak ja, z tym że u mnie nie ma problemu z rozruchem jednak po odpaleniu zaczyna nierówno pracować. Wyskakują mi również błędy 6 świeć w inpie. Będziesz wymieniał na nowy sterownik czy zamierzasz oddać do regeneracji?
http://i.imgur.com/1eobHTS.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wymienicie sterownik to za jednym razem proponuje wymienić też wszystkie świece(a sterownik tylko nowy, swojego regenerowałem i podziałał 2 tygodnie i to samo). Zaoszczędzicie sobie pracy/kosztów ze ściąganiem kolektora drugi raz :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie odnośnie sterownika to daje do regeneracji tutaj dla kolegi z forum nick Roger-Nysa. Chciałem kupić nowy, ale wszyscy mówią że to nie ma sensu. Wszystkie sterowniki mają rok gwarancji, a Pan Roger daje dożywotnią więc chyba się opłaca i cena jest dobra jak na taką robote. Odnośnie świec to nie wymieniam bo wyglądają jak nowe. Wiesz nie mam dużego doświadczenia odnośnie sterowników tzn. nowy czy regenerowany, ale nawet kolega w warsztacie twierdzi że nie opłaca się kupować nowego pod warunkiem ze regenerację zrobi fachowiec (oczywiście nikomu nie ubliżając)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odebrałem same klapki z warsztatu i przyznam że jestem trochę zdziwiony, :shock: a to dlatego że mam klapki metalowe powleczone odrobiną gumy więc nie bardzo rozumiem co miało by się złamać w tych klapkach. Jeśli jestem w błędzie piszcie, może się łamią nawet metalowe sam nie wiem.....

Postaram się zrobić zdjęcie klapki w tej powłoce jak i bez, ale to pokarze jak porobię fotki. Może nie trzeba było ich wywalać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opiszę na szybko i lecę po auto bo dzwonili z warsztatu. Otóż pierwsza jest bez gumeczki druga umyta natomiast trzecia oryginalna taka jaka była w aucie. Nie mądrze się po prostu może nie wszyscy widzieli owe klapki dlatego dałem fotkę.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.