Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam taki problem

 

Kupiłem sobie 318 kilka dni temu.

W momencie testowania przed zakupem nie było żadnych problemów z samochodem ale w dniu zakupu, okazało się że leci siwy dym z niego czasami, zazwyczaj jak stanę na światłach: trochę poleci jak się zatrzymuje i jak ruszam to już sporo tego jest.

Zawiozłem ten samochód do mechanika, podpiął kompa i mówi że wszystko jest OK tylko olej przelany i dostał się gdzieś tam... . Okazało się że poprzedni właściciel chciał być "dobry" i dolał/przelał olej przed transakcją...

W czasie tej wizyty u mechanika wymieniłem olej, filtry (powietrze i olej) ale dym jest ciągle problemem. Mechanik mówi że z silnikiem jest wszystko OK tylko olej jest w wydechu i musi się wypalić.

Teraz pytanko, czy to co mówi mechanik jest prawdą, czy jak by było coś nie tak z zaworami, pierścieniami czy czymkolwiek innym w Silniku to by wykrył to tym komputerem? Czy to może być ten olej w katalizatorze i tak dymić?

Samochód odpala nawet na zimno bez jęknięcia... chodzi równo, cichutko... "moc jest z nim" :) Przy odpalaniu i chwile po tym żadnego dymu nie ma z wylotu... dopiero się pojawia po jakimś czasie. To 318i z 2003 w UK z przebiegiem niecałe 75000 mil.

Puściłem go dzisiaj na trasę, zrobiłem ze 100 kilometrów (z 70 na autostradzie) i na trasie nie dymił... temperatura stała dokładnie po środku, żadnych problemów... ale zjechałem znów do miasta i na światłach znów się dymiło z niego... może troszeczkę mniej... a co ciekawe czasami się prawie nic nie dymiło jak ruszałem a czasami aż zawiewało dymem.

Czy to może być ten olej w wydechu i jeśli tak ile to potrwa i jaki jest najlepszy sposób żeby się pozbyć tego?

Sprawdziłem poziom oleju przed i po trasie i jest dokładnie taki sam... wiem że to tylko 100km ale zmiany żadnej nie było a samochód sprawdzany był w tym samym miejscu wiec nie będzie błędu przechylenia ;)

 

Jeśli myślicie że mechanik nie dokładnie sprawdził silnik i cos może być jednak nie tak, to o co zapytać i jakie testy zrobić mu ponownie... tym razem u innego już mechanika

 

Z góry dzięki za pomoc...

Opublikowano

Ja myślę, że dalej możesz miec gdzieś wyciek - sprawdź dokładnie.

Podpięcie auta do komputera ujawni usterki ELEKTRONICZNE, usterki MECHANICZNE są nie do wykrycia przez komputer - nauczcie się tego :)

Opublikowano
Jak mi turbina poszla w poprzedniej330d i olej pobralo, to tez ladnie mi kopcila po wymianie turbiny bo olej sie musial wypalic, troche pojezdzilem i ani dymka :D
Opublikowano
Ale to jest prosta benzyna bez turbo...

 

Dziekuje za info.. tylko opisuje sytuacje gdzie tez olej musial sie wypalic kolego :cool2:

Opublikowano

a jak można sprawdzić najlepiej czy nie przecieka.

 

inny mechanik mówił, że to może być olej w jakiejś odmie, albo raczej pozostałości tego oleju, dlatego kopci na niskich obrotach a na wysokich już nie - czy to może być moja sytuacja?

Opublikowano
dokładnie tak to wygląda, wali lekkim dymkiem jak stoję na luzie w korku (tylko rozgrzany) a potem wali ostro dymem jak ruszam... jak już jadę normalnie to nie dymi... czyli pewnie tez odma... uzgodnię z mechanikiem jak to dziadostwo wyczyścić/wymienić bo widzę w twoich postach ze wymieniałeś i pomogło....
Opublikowano
Daj znać jak już potwierdzisz. Będzie pomocne dla kolejnych ludzi szukających rozwiązania podobnego problemu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.