Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkim ! Mam bmw x5 e53 3.0d 2003r. mam poważny problem z instalacją klimatyzacji.Problem polega na tym że auto kupiłem dosyć niedawno i jak to zwykle klimatyzacja sprawna ale do nabicia,po nabiciu okazało się że wentylator klimatyzacji jest zepsuty.Sprężarka się wogule nie włącza,jedynie po podpięciu na krótko słychać elektromagnes.Kolega dał mi wentylator klimatyzacji z e46 i po podłączeniu okazało się że wentylator działa non stop-bez względu na to czy auto odpalone,zgaszone itp.Jednak po włączeniu klimatyzacji nie uruchamia się sprężarka a wentylator chodzi non stop.Od czego zacząć poszukiwania ? Może poprostu wentylator z e46 nie zgrywa się z instalacją x5 i komputer wykrywa dalej uszkodzonie wentylatora i dlatego nie uruchamia sprężarki? Jeśli jest możliwość to prosił bym o schemat tej instalacji ew.czy są tam przekaźniki i bezpieczniki itp-jakieś wskazówki ! Z góry dziękuję za odpowiedzi i porady w tym temacie ! POZDRAWIAM :)
Opublikowano
Ja też kupiłem zimową porą i nie sprawdzałem klimy ale jeśli chodzi o wentylator to mi też się nie załancza ale klima chłodzi ktoś mi tu raz nadbonknoł że wentylator się włączy jak będzie taka potrzeba mi sie jeszcze nie włonczył
Opublikowano
Dzięki kolego przeglądałem już to :) Sprawa wygląda tak: wyczytałem że napięcie na wentylatorze powinno być non stop bez względu czy "zapłon" czy nie.Dowiedziałem się też że, :D kompresor klimatyzacji nie zostanie uruchomiony wtedy kiedy wentylator nie będzie "się łączył".Poprostu musi być całość żeby zadziałało.Dlatego następnym krokiem byłoby czy znalazł by się ktoś życzliwy który pozwolił by mi podłączył się kablekami do jego wentylatora z wojewódzwta śląskiego.Pytałem ludzi którzy sprzedają wentylatory ale nie zgadzają się żebym sobie je podłączał a nie mam zbytnio ochoty wyrzucać 400zł na używany wentylator który może i tak się okazać nieprzydatny bo jest zepsute u mnie coś innego.Także załączam się z prośbą czy jest ktoś w stanie poświęcić 5 minutek na sprawdzenie tego.Pozdrawiam
Opublikowano
Wentylator w X5 nie chodzi zaraz po zalaczeniu Klimy tylko powoli sie uruchamia i chodzi krotkimi skokami po iles tam obrotow i schladza czynnik i zas stoi i znowu rusza.
Opublikowano
Dzięki kolego przeglądałem już to :) Sprawa wygląda tak: wyczytałem że napięcie na wentylatorze powinno być non stop bez względu czy "zapłon" czy nie.Dowiedziałem się też że, :D kompresor klimatyzacji nie zostanie uruchomiony wtedy kiedy wentylator nie będzie "się łączył".Poprostu musi być całość żeby zadziałało.Dlatego następnym krokiem byłoby czy znalazł by się ktoś życzliwy który pozwolił by mi podłączył się kablekami do jego wentylatora z wojewódzwta śląskiego.Pytałem ludzi którzy sprzedają wentylatory ale nie zgadzają się żebym sobie je podłączał a nie mam zbytnio ochoty wyrzucać 400zł na używany wentylator który może i tak się okazać nieprzydatny bo jest zepsute u mnie coś innego.Także załączam się z prośbą czy jest ktoś w stanie poświęcić 5 minutek na sprawdzenie tego.Pozdrawiam

 

Kolego a jak masz problem z Elektryka i ktos ze sprzedajacych da ci sie podlaczyc a ty go spalisz a nie bedzie tego widac,wtedy on jest na lodzie i w plecy.Bo w wentylatorze od X-a przy silniku jest ulkad elektroniczny bardzo czuly i podatny na uszkodzenia.

 

Zawsze tak jest z elektronika ze nichca bys probowal kup i probuj po zakupie.

Opublikowano
Witam :) Sterownik wentylatora wymontowany i wygląda na to ,że spaliły się u mnie tranzystory.Jak sterownik zostanie naprawiony i podłącze wszystko wtedy dam znać czy zadziałała klima czy dalej to samo.Mam do was również pytanie znacie jakiś serwis gdzie są w stanie naprawić ten sterownik lub sprzedać jakiś używany w rozsądnej cenie :) ?
Opublikowano
Witam :) Sterownik wentylatora wymontowany i wygląda na to ,że spaliły się u mnie tranzystory.Jak sterownik zostanie naprawiony i podłącze wszystko wtedy dam znać czy zadziałała klima czy dalej to samo.Mam do was również pytanie znacie jakiś serwis gdzie są w stanie naprawić ten sterownik lub sprzedać jakiś używany w rozsądnej cenie :) ?

 

Nikt ci samego sterownika nie sprzeda..

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam po przerwie :D Znajomy podjął się naprawy sterownika i silniczka całego jednakże zajmnie mu to trochę czasu bo robi to w wolnych chwilach.Więc zwracam się z pytaniem czy ma ktoś do sprzedania wentylator klimatyzacji do e53 3.0d 184km 2003r.Wiem że to towar deficytowy także jakby ktoś coś miał to prosze pisać ! POZDRAWIAM :D
Opublikowano
Kolego a używasz klimatyzacji jak nie masz wentylatora klimy, bo u mnie też padł wentylator klimy ale ja klime używam i chłodzi tylko na postoju nie włączam i w mieście w korkach a w trakcie jazdy włanczam i korzystam myślę że się nic nie stanie
  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Z tą klimatyzacja to jest tak ,że to czujnik ciśnienia daje sygnał do sterownika aby załączył wentylator klimy jak osiągnie układ wysokiego ciśnienia za duże ciśnienie. Klimatyzacja załączona, rośnie ciśnienie na wysokim nawet do 20 barów a wtedy na niskim ok 2 barów wtedy gdy osiągnie maksymalne ciśnienie czujnik daję impuls i załącza się wentylator aby wychłodzić skraplacz klimatyzacji. Podczas jazdy jak kolega pisał nie powinno się nic stać ,na postoju natomiast ciśnienie wzrośnie na maxa i powinno wypuścić czynnik zaworem bezpieczeństwa który znajduje się w sprężarce.

ja to tak widzę.

Silnik wentylatora na pewno spalony? Na krótko sprawdziłeś? Ja bym kupił używkę jeśli byłaby w cenie ok 300-400 zł .Gdybyś był z Lublina to mógłbym ci załatwić nowy z zamiennika Polcar owski za 850 zł . Bo myślę że ten właśnie na allegro jest tej firmy.

Jeszcze swoją drogą bym go delikatnie pacną w wirnik przez obudowę (może szczotki się zawiesiły)....czasami na jakiś czas to pomaga u innych....

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Ja z kolei słyszałem z kilku źródeł, że wentylator klimatyzacji powinien załączyć się przy każdym włączeniu klimy. Ja u siebie też miałem padnięty wentylator. Wymieniłem na nowy i okazało się, że na początku załączał się przy każdym włączeniu klimatyzacji a teraz chodzi w kratkę... komputer pokazuje mi błąd wentylatora.... dziwne i już sam nie wiem co może być przyczyną. Z resztą nie tylko ja nie wiem- elektromechanicy, elektrycy, spece od klimatyzacji rozkładają ręce i każdy twierdzi, że najprawdopodobniej przyczyną jest wadliwy nowy wentylator. Zanim jednak kolejny raz rozbiorę cały przód i wyjme wentylator chciałbym dowiedziec się, czy może Wy szanowni forumowicze wiecie co może powodowac takie zakłócenia w pracy wentylatora klimatyzacji?

 

pozdrawiam

  • 2 lata później...
Opublikowano
Podepnę się pod temat. Szarpnąłem się na nowy wentylator i klima chodzi. Teraz dlaczego wymieniłem wentylator: Pewnego upalnego dnia odpaliłem auto i klimę by schłodzić kabinę podczas gdy pakowałem torby do bagażnika. Beti pochodziła trochę i nagle pisk spod maski i dym. Zaglądam pod maskę a tu sprężarka stoi, pasek się obraca i dym idzie spod niego. Po chwili puściło. Trwało to może 10 sekund. Diagnoza klimiarza: Wentylator klimy nie chodzi, wzrosło ciśnienie i zablokowało sprężarkę. Dobra wymieniamy wiatrak, chociaż zdziwiło mnie to, że w tak poważnym aucie nie pomyślano o zaworze lub wysprzęgleniu sprężarki podczas takiej awarii. Zmyliło mnie to, że powiedział że to już któraś E53 z takim właśnie objawem, gdy wiatrak jest uszkodzony. Po wymianie wiatraka i nabiciu klimy po prostu inna jazda, aż do wczoraj. Na wolnych obrotach stoję i rozmawiam przez okno z kolegą, klima chodzi, na zewnątrz 30stopni na plusie. Nagle pisk spod maski. Ale dodałem gazu i przeszło. Jestem pewien że to sprężarka. Wiatrak zapieprza aż miło, zmienia prędkości itd. Teraz pytanie: Czy sprężarka się kończy, czy może pasek jest luźny? Macałem pasek i wydaje mi się, że jest luźny, bo mogę go naciągnąć z centymetr do góry lub na boki używając średniej siły. Jak mocno jest naciągnięty u Was? Zanim go wymienię, to może jakaś jeszcze sugestia z Waszej strony? Regeneracja sprężarki jest chyba bez sensu, nowa kosztuje mniej niż ten cholerny wiatrak, więc może lepiej jeździć dopóki nie padnie. Na tym pasku oprócz sprężarki nic nie ma, więc zerwanie go niczemu nie grozi. Z góry dziękuję za pomoc.
Opublikowano

Zaczął bym od sprawdzenia i ewentualnej wymiany paska. Może być sytuacja że pasek jest przypalony trochę i przy max obciążeniu sprężarki zaczyna się ślizgać.

Przy okazji do sprawdzenia sprężarka czy się nie zaciera.

Opublikowano
Jeśli już raz tak zrobiła to skąd wiem, że opiłków nie ma? Profesjonalny zakład płucze układ i nie ma prawa się nic dziać.
Opublikowano
Kolego pompa klimatyzacji nie załączy ci się jeśli nie będzie napełniony układ czynnikiem oraz olejem to takie zabezpieczenie żeby nie chodziła na sucho i się nie uszkodziła a co do wentylatora wymien nabij klime i wtedy testuj :D
BMW X5 E53 4,4i V8(286KM)
Opublikowano
W jaki sposób system "wykrywa" że w sprężarce nie ma oleju? Sprawdzane jest jedynie ciśnienie. Przed montażem sprężarki trzeba wlać do niej odpowiednią ilość oleju (podaną na jej tabliczce znamionowej). Nie da się go podać wraz z czynnikiem, olej dodawany do czynnika (ilość podana jest na naklejce na pasie przednim) krąży w całym układzie. Jeśli sprężarka będzie pusta i napełnimy układ czynnikiem z olejem to wszystko się uruchomi i będzie działać... do czasu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.