Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jest dopuszczalne i nie powoduje utraty gwarancji.
Opublikowano

Wymieniłem klocki+czujnik klocków. Komputer przed wymianą pokazywał ok. 5tys.km do przejechania, klocków było mało, nawet bym powiedział bardzo mało. Nie mogę teraz skasować inspekcji, cały czas komputer pokazuje 5tys.kkm mimo, że czujnik założyłem nowy. Czy komputer sam sie dopasuje do nowego czujnika ? Czy okaże się, że niedługo będę musiał wymienić czujnik po raz 2 ?

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
U mnie po wymianie przodu (f10) pokazał po skasowaniu 50.000. I minęło trochę czasu i wciąż pokazuje 50.000. Po jakim czasie spodziewać się, że coś się ruszy, a po jakim się zacząć zastanawiać co może być nie tak? I co to może być?
Głowix
  • Moderatorzy
Opublikowano
Zależy od stylu jazdy ale i tak te wskazania są tylko orientacyjne.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Przez pierwsze ok. 3 tys jeździłem spokojnie lokalnie i wskaźnik nie drgnął, zrobiłem traskę 3City-Żary czyli ok. 1000km ( 4h w jedną stronę) i wskazał 2 tysiące mnie do wymiany....

Te wskazania są orientacyjne, ja zaglądam tam dopiero jak zapal się na desce i wtedy ma 2tys.km na wymianę.

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

A ja miałem taką przygodę w BMW F07 GT: tarcze,klocki i czujnik z tyłu nowe (wszystko Ate) i po przebiegu ok 5 tys km znów alert na czerwono że do wymiany klocki, które były oczywiście jak nowe. No to próbowałem na starym (nowym niemal, wszak z małym przebiegiem) czujniku reset i znowu wskoczyło na +30tys km. Trasa...minął nieco ponad tydzień i ok 1700km zrobione: nagle znów na czerwono alert - tym razem nowy całkiem czujnik (Ate) dałem i niestety nie dało się niczym zresetować ani ręcznie ani komputerem. Zmieniałem na stary/nowy i nic, po prostu odmawiał resetowania.

Okazało się że po prostu był zaciągnięty ręczny podczas prób kasowania (drzwi oczywiście zamknięte). Spuściłem ręczny i się zrobił reset bezproblemowo. Pomysł zaciągnięty z forum bimmerfest.com

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

A ja założyłem nowe klocki przód bez czujnika i nie mogę skasować inspekcji a miałem czujnik lekko przytarty ,teraz co kupić Nowy czujnik?

I bez problemu zrobię reset w ukrytym Menu?

Tapniete LG F60
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jak przytarłeś czujnik to nie skasujesz inspekcji.

Musisz wymienić czujnik na nowy - wtedy powinieneś móc wyzerować komunikat bez problemu.

 

Miałem u siebie podobnie - wydawało mi się, że czujnik nietknięty więc go przełożyłem z nowymi klockami.

Ale przy próbie skasowania inspekcji wyskakiwał komunikat "Reset niemożliwy".

Pooglądałem dokładnie czujnik i był jednak leciutko przytarty. Po wymianie czujnika na nowy reset wykonał się bez problemu (stosowałem czujnik ori).

Opublikowano

Mówiłem Ci, ZAWSZE zmieniaj czujnik przy klockach, bo nawet jak na pierwszy rzut oka wydaje się że jeszcze nie jest przetarty to zazwyczaj jest :D

Cieszę się, że wszytko się udało, bo nic tak nie wnerwia jak czerwony komunikat na desce :wink:

Opublikowano
Mówiłem Ci, ZAWSZE zmieniaj czujnik przy klockach, bo nawet jak na pierwszy rzut oka wydaje się że jeszcze nie jest przetarty to zazwyczaj jest :D

Cieszę się, że wszytko się udało, bo nic tak nie wnerwia jak czerwony komunikat na desce :wink:

Otóż to, dzięki Pemek

Ale też cieszy że wymieniłem klocki sam :cool2:

Tapniete LG F60
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Jak przytarłeś czujnik to nie skasujesz inspekcji.

Musisz wymienić czujnik na nowy - wtedy powinieneś móc wyzerować komunikat bez problemu.

 

Miałem u siebie podobnie - wydawało mi się, że czujnik nietknięty więc go przełożyłem z nowymi klockami.

Ale przy próbie skasowania inspekcji wyskakiwał komunikat "Reset niemożliwy".

Pooglądałem dokładnie czujnik i był jednak leciutko przytarty. Po wymianie czujnika na nowy reset wykonał się bez problemu (stosowałem czujnik ori).

 

Zgadza sie

  • 1 rok później...
Opublikowano

odświeżę temat , klocki wymienił mi mechanik , założył nowy czujnik , podobno skasował inspekcję , pewnie jakimś uniwersalnym badziewiem

ale komunikat mam że klocki do wymiany. Czyli najlepiej znów wymienić czujnik i zaraz potem skasować przez ukryte menu ?

 

Teraz jak wchodzę w kasowanie inspekcji w ukrytym menu to mam "reset niemożliwy"

Opublikowano
odświeżę temat , klocki wymienił mi mechanik , założył nowy czujnik , podobno skasował inspekcję , pewnie jakimś uniwersalnym badziewiem

ale komunikat mam że klocki do wymiany. Czyli najlepiej znów wymienić czujnik i zaraz potem skasować przez ukryte menu ?

 

Teraz jak wchodzę w kasowanie inspekcji w ukrytym menu to mam "reset niemożliwy"

 

Od razu miałeś komunikat o klockach do wymiany po odebraniu czy pojawił się po jakimś czasie? Jeśli skasował to raczej nie możesz mieć komunikatu więc skoro komunikat jest to albo:

 

1. nie skasował

2. nie zmienił czujnika

3. źle go puścił i przetarło przewód / uszkodził przy zakładaniu / nie dopiął wtyczki

4. lipny czujnik

 

Jeśli Tobie wyskakuje komunikat "reset niemożliwy" (zakładam, że robisz to zgodnie ze sztuką czyli: 1) drzwi zamknięte, 2) spuszczony ręczny) to obstawiałbym 2/3/4... Czyli weryfikacja organoleptyczna po zdjęciu koła czy wszystko OK, jeśli tak to trzeba zapodać nowy czujnik i nawet nie zakładać tylko wpiąć wtyczkę i wtedy spróbować skasować. Jeśli się uda to wiadomix :)

Miałem kiedyś taki przypadek, że klocki były bardzo przejechane - 5000 km i w żaden sposób nie dało się skasować. Sprawdzane na kilku czujnikach. Rozpięcie akumulatora na 10 minut załatwiło temat...

Zakładam również, że czujnik drugich klocków jest OK. W poprzedniej generacji pojazdów (E60/E90) jeśli uszkodzony był czujnik tył (wskazania na wyświetlaczu typu ---------) to nie przekasowałeś przodu. Nie wiem czy w F-kach tak jest...

 

Enyłej - daj znać jak załatwisz pozytywnie temat :)

 

Powodzenia

misiuto

Opublikowano

Dzięki za odp.

 

Właściwie komunikat wyskoczył od razu po odebraniu od mechanika.

Kasowanie robię tak jak pisałeś i niestety "reset niemożliwy"

Tylne okładziny są na oddzielnym kasowaniu w F10

W takim razie jutro sprawdzę jak wygląda czujnik bo może faktycznie to jest problem.

Mam drugi nowy, wożę go od pół roku w aucie to może się przyda.

 

Dam znać.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozepnij wtyczkę i zewrzyj styki drucikiem.

Wtedy sprawdź czy da się skasować.

Opublikowano

Sprawa wygląda trochę inaczej , zerwany jest kabel od czujnika , prawie przy samym klocku , a wynika to z tego że mechanik

przy wymianie uszkodził ostatnie mocowanie kabla od czujnika i ten kabel dyndał aż się zerwał. To mocowanie to koszt 4,4zł w serwisie...

 

Jutro podjadę i kupię.

Opublikowano

To sie nalezy cieszyc, nie ma sie co martwic(mi pokazuje 15 tys przod a klocki jak nowe bo wymieniane w serwisie) bo w miarę jezdzenoa przebieg będzie spadac,a im blizej czujnika do tarczy to wskazania beda sie zachowywac poprawnie.

Gdy przed wymiana pokazywalo taka wysoka wartosc to wystarczylo przelozyc stary czujnik.

System nie pozwoli skasowac wskazan widzac ze wg wslazan sa jak nowe. Tak samo z olejem-nie pozwoli skasowac gdy niby niedawno byl kasowany i jest malo km zrobione.

Opublikowano
To sie nalezy cieszyc, nie ma sie co martwic(mi pokazuje 15 tys przod a klocki jak nowe bo wymieniane w serwisie) bo w miarę jezdzenoa przebieg będzie spadac,a im blizej czujnika do tarczy to wskazania beda sie zachowywac poprawnie.

Gdy przed wymiana pokazywalo taka wysoka wartosc to wystarczylo przelozyc stary czujnik.

System nie pozwoli skasowac wskazan widzac ze wg wslazan sa jak nowe. Tak samo z olejem-nie pozwoli skasowac gdy niby niedawno byl kasowany i jest malo km zrobione.

Nie wiem z czego miałbym się cieszyć :D :D :D ...............zmieniałem koła na zimowe rzut oka na klocki,zużyte - diagnoza wymiana na nowe a na kompie wartość do wymiany klocków 100 tys km

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Masz dwa wyjścia :)

 

Albo komputer z ISTA (nie wiem jak inne programy - typu inpa) i wtedy można wpisać grubość klocka (mierzone "narzędziem specjalnym BMW") - sterownik "przelicza" grubość w mm na km :)

Drugi sposób: jeździsz aż klocek przytrze czujnik. Wtedy wyskoczy informacja o hamulcach do wymiany. Tylko oczywiście wadą tego "sposobu" jest bliżej nieokreślony termin wymiany klocków i to, że są tylko dwa czujniki na 8 klocków...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.