Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Co do zbieznosci to nie masz racji. Zla zbieznosc spowoduje nierownomierne darcie ale nie zdarcie opon w 2000km. Nie wiem co to za opona co po jednej trasie do Holandii i spowrotem jest do smieci.

 

Jak nie masz bladego pojęcia o geometrii pojazdów to lepiej nie zabieraj głosu.

Opublikowano

Dobrze, w takim razie prosze objasnij mi to, bo widac jeszcze ze zbyt malej ilosci piecy chleb jadlem.

Czy ty zdajesz sobie sprawe jak przekoszona musialaby byc opona zeby ja tak szybko zdarlo i jak wygladalo by zdarcie?

 

Ja wciaz popieram zrobienie geometrii ale tak samo popieram zakup dobrych opon. Te lepsze zdzieraja sie nawet 70tkm. Nexen podobno wytrzymuje 25-30tkm max a to jeszcze nie sa najwieksze chiny o jakich slyszalem. Do tego 330d jest ciezkie jak czolg i szybciej drze opony, szczegolnie jak jest goraco i sie nie jezdzi jak emeryt.

Opublikowano
Dobrze, w takim razie prosze objasnij mi to, bo widac jeszcze ze zbyt malej ilosci piecy chleb jadlem.

BMW fabrycznie posiada mocny minus na tylnych kołach (patrz pochylenie koła). Do tego niech dojdą połamane lub słabe sprężyny i amortyzatory i mamy pochylenie w tak dużym minusie, że praktycznie 1/3 opony pracuje na pełnym styku z jezdnią. Nie tylko zbieżność powoduje scinanie opon, złe pochylenie koła potrafi jeszcze szybciej i bardziej zniszczyć oponę. Wiele geometrii robiłem w samochodach, które miały nowe opony do wyrzucenia.

Opublikowano

Witam dzisiaj dzwoniłem do mechanika auto wróciło z diagnostyki.

Z przodu zbieżność ustawili bo wymieniałem całe zawieszenie z przodu

Natomiast na tyle nie da się ustawić zbieżności ponieważ jak to mechanik powiedział "coś tam jest przesunięte" i niby będą coś nawiercać żeby to doprowadzić do stanu normalności wygląda na to że moja bunia była z tyłu puknięta ;/

załamałem się jednym słowem, on teraz nie wie czy to zrobi tak jak powinno być ;/

Opublikowano
Ja wczoraj wymieniłem amortyzatory i sprężyny. Obniżyłem ją trochę i od razu lepiej wygląda i się prowadzi. Na zbieżność pojadę dopiero po przejechaniu 500 km, bo tak mi powiedzieli w zakładzie gdzie to robią. Teraz nie ma sensu bo auto i tak siądzie przez nowe sprężyny. Ogólnie wcześniej sprawdzałem zbieżność to tył mam rozjechany ale bez tragedii. Opon nie drze. Mechanik mówił, że jest jeszcze zapas na tych "regulatorach" geometrii kół. Wszystko jest w osi. W przypadku gdyby wyszło, że przez to, że z tyłu była walnięta nie da się ustawić "idealnie" zbieżności to gdzie szukać przyczyny krzywizny? Wahacz, sanki (jak się to fachowo nazywa?)? Co jeszcze może być za to odpowiedzialne? Co może być odpowiedzialne za "myszkowanie" tyłu po nierównościach? Czasami odczuwam jakby tył minimalnie chodził na boki. Ale dzieje się to jak np. auto postoi tydzień nieużywane.
Opublikowano
"coś tam jest przesunięte" i niby będą coś nawiercać żeby to doprowadzić do stanu normalności wygląda na to że moja bunia była z tyłu puknięta ;/

załamałem się jednym słowem, on teraz nie wie czy to zrobi tak jak powinno być ;/

A sprawdzali, czy którys wahacz nie jest krzywy lub kołyska? Zanim cos będą wiercic trzeba jechać do porządnego blacharza nie pomierzy punkty w podwoziu.

Opublikowano
Obniżyłem ją trochę i od razu lepiej wygląda i się prowadzi. Na zbieżność pojadę dopiero po przejechaniu 500 km, bo tak mi powiedzieli w zakładzie gdzie to robią. Teraz nie ma sensu bo auto i tak siądzie przez nowe sprężyny.

Po takim obniżeniu dobrze by było żeby na geometrii dobrali ci parametry z jakiejś Mpower lub Mpakiet. Seryjne parametry nie nadaja się już do twojego modelu.

Opublikowano
Obniżałem przód 30 tył 20 mm. Jak kiedyś byłem u nich na sprawdzeniu zbieżności to pytał mnie czy mam seryjne czy obniżone zawieszenie. Teraz jak z nim gadałem to mówił, że będzie trzeba zmienić w moim profilu na ich sprzęcie, że obniżona jest. Na Hunterze to robią. Fajna maszynka. Wszystkie koła mam w osiach, więc krzywa chyba nie jest :P Walnięta była w lewe tylne koło i nie wiem czy tam wszystko porobili i dlatego pytam co tam może być do zrobienia jeśli nie da rady idealnie zbieżności zrobić.
Opublikowano
i dlatego pytam co tam może być do zrobienia jeśli nie da rady idealnie zbieżności zrobić.

Napisałem dwa posty wyżej.

Opublikowano
Marbie dobrze pisze, trzeba sprawdzic gorny wahacz na ktorym siedzi sprezyna poniewaz one sa aluminiowe, po drugie tuleja plywajaca lubi sie zurzyc, najlepiej sciagnac sprerzyne i odkrecic wahacz zeby poprawnie ja zdjagnozowac,sprawdzil bym tez gumy na wozku, oraz ustawienie wozka poniewaz na tylnych gumach tez jest mozliwosc ustawienia kata wyprzedenia.(sorki za brak polskich literale mam klawiature angielska) pozdrawniam.
Wiele serc,jedno bicie,BMW ponad zycie.
Opublikowano
na tylnych gumach tez jest mozliwosc ustawienia kata wyprzedzenia ...

Miałeś na myśli pochylenia. To tylna os Zgredziu :wink:

Chyba, że chodziło ci o przesuniecie osi?

Opublikowano
Miałeś na myśli pochylenia. To tylna os Zgredziu :wink:

Chyba, że chodziło ci o przesuniecie osi?

dokladnie tak, tylne gumy maja duze dziurki, ale zwykly zjadacz gemoetri moze tego nie ogarnac.

Wiele serc,jedno bicie,BMW ponad zycie.
Opublikowano
Koledzy już za późno zrobili niby jest idealnie tak jak trzeba zobaczymy jak opony wytrzymają kupię nowe jeszcze szersze także jak wrócę z Polski czyli przejadę 700km to już coś powinno być widać. Swoją drogą to nie wiem czy mnie za dużo nie skasowali bo chcą 3300zł za wymiane wahaczy z przodu końcówek drążków czujnika abs (który nadal nic nie dał ponieważ ASC ABS i ręczny dalej świecą) plus 2 razy auto było na geometrii i do tego obszywana była kierownica... Orientujecie się może czy aby nie za dużo wzięli ? I kazałem im wszystkie części brać z lepszej półki
Opublikowano
KoledzyOrientujecie się może czy aby nie za dużo wzięli ? I kazałem im wszystkie części brać z lepszej półki

No to jakieś 1300zł wyszła sama robocizna nie licząc tych dwóch geometrii. Oczywiście jak dali Lemfordera bo jak np. Febi to robota jeszcze drozsza by wyszła

 

Jak ASC i ABS dalej świecą to zapytaj czy chociaż sprawdzili luzy na łożyskach kół czy przypadkiem gdzieś nie ma?

Opublikowano
aha zapomniałem dodać że jeszcze podporę wału wymieniał tylko ja ją sam kupiłem tu w Monachium w BMW w sumie to nawet tańsza była tu w ASO niż w Polsce w ASO ;D
Opublikowano
cena nie taka zła tylko czy wsadzili to co mowia biorac pod uwage ze komplet wahaczy lemforder to 1000pln, nastepnym razem sprobuj isc po czesci do intercars, maja orginaly i jesli bierzesz na firme dostaniesz niezly rabat.
Wiele serc,jedno bicie,BMW ponad zycie.
Opublikowano
Witam odebrałem auto niby wszystko jest okej przejechałem 900 km na nowych oponach jeszcze szerszych 255/35/18 i nic nie starło zobaczymy jak będzie dalej ale czujnik abs o którym wspominałem to z tego co mechanik mówił " założył lepszy" ATE chociaż mi się wydaje że oryginalny powinien być najlepszy... pojechałem do innego mechanika on twierdzi że ten czujnik całkiem inaczej wygląda od tego ze strony przeciwnej także coś mi się wydaje że problem tkwi w czujniku... No i jeszcze mam zastrzeżenia co do tego jak wymienił mi podporę wału bo fakt zmienił jest ok ale chyba przydałoby się jeszcze wyważyć wał bo przy 160 km/h czuje lekkie wibracje właśnie w miejscu tej podpory a jak jadę szybciej to ustaje 230km/h i nic jak myślicie wyważenie wału coś pomoże ?
Opublikowano
no właśnie nie jestem pewien czy był odpowiednio założony... a po drugie dziwnym trafem na trzecim biegu jak mocno wcisnę pedał gazu podpora się odzywa ;/ ale ciekawostka jest taka że nie zawsze czasem tylko ale rzadko a podpora oryginalna z ASO ;/ jest jakaś możliwość źle ją założyć ? z tego co kojarzę to jest na 2 śrubki przykręcana więc nie ma chyba tam żadnej regulacji...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wał ma znaczniki i musi być dokładnie tak złożony jak przed rozłączeniem.
Opublikowano
no to wiem właśnie tylko nie wiem czy mechanik o tym wiedział ;/ ale zakładając że źle złożył wał to mogłoby się objawiać tym że ten wał czasem stuka w tą podporę ?
Opublikowano

Nie no. Raczej malo mozliwe.

Ja bym stawial na to, ze albo masz legendarna tuleje dyfra bodaj nr 9 do wymiany albo lacznik elastyczny walu.

Malo prawdopodobne, zeby wal o cos stukal, szczegolnie na nowej podporze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.