Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie? Czym sie rozni jezeli wrzuce tryb sport skrzynia automatyczna, a czym jezeli wlacze przyciskiem na konsoli tryb sport lub sport +? Daje ten sam efekt?

 

Nie mam ddc.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zmiana na sport na lewarku dotyczy tylko skrzyni, jak szybko zmienia biegi i ma jakich obrotach trzyma silnik. Poza tym dzięki temu można zmieniać manulanie biegi lewakiem lub łopatakami jak je masz.

Natomiast przycisk przy skrzyni steruje także nastawami zawieszenia (Jak masz DDC) i czułością pedalu gazu.

Będziesz Miał Wydatki


http://www.motostat.pl/user_images/40716/icon1.png

BavarianVIN: WODZIKZ68FST

Opublikowano

Juz kiedyś takie zagadnienie ruszałem

viewtopic.php?f=131&t=208803

 

Do dzisiaj jestem zdania ze zmiana pozycji lewarka w lewo powinna zmieniać nastawy Na Sport dla silnika i skrzyni za jednym razem i ewentualnie zawieszenia i ukl. kierowniczego (jesli jest).

Ewentualnie później przyciskami kolo lewarka pozmieniać na Eco, Comfort czy co kto woli...

 

Kiedyś jadąc nocą zamiast usprawnić wyprzedzanie wyłączyłem trakcje bo przyciski po sąsiedzku i bodajże cisnąłem skrzynia na sport a motorem na Eco...

No to mi się nie podoba... :nienie: ale już zmieniłem nawyki w trasie...

Opublikowano

Przelaczenie skrzyni na DS, nie aktywuje trybu sport silnika (i/lub EDC i ukladu kierowniczego).

 

Mozna to bardzo prosto zaobserwowac.

Jedziemy na komfort ze stala predkoscia. Przelaczamy na DS i roznicy w zmianie obrotow prawie nie ma. Jak zrobimy to samo, ale przyciskiem sport roznica w zmianie obrotow jest zauwazalna. Przelaczenie skrzyni na DS w trybie sport i obroty jeszcze bardziej podciaga. Do tego Sport + DS, duzo bardziej trzyma na obrotach.

 

DS skrzyni i Sport to dwie rozne rzeczy.

Opublikowano

No i zgadza się ze 2 rożne rzeczy, ale moim zdaniem fajnie by było opcje "Totalny But/Pelna Moc" uruchamiać jednym prostym manewrem np lewarem biegów.

Sytuacja na drodze jadę w trybie Eco albo Comfort ,nigdzie się nie śpieszę ale chce podjąć szybkie wyprzedzanie... i wtedy zaczynam procedurę prawie jak przy starcie helikoptera...

Ok, przesadzam trochę ale w codziennym użytkowaniu pełny gwizdek uruchamiam raczej przy wyprzedzaniach gdy chce zrobić pewny/szybki/bezpieczny, manewr.

 

Nie wiem czy dobrze zostałem zrozumiany. Dla mnie to temat trochę nie dopracowany... W Subaru wciskałem #S i włączał się wariat w pełnym wymiarze - z tego właśnie korzystałem przy wyprzedzaniach...

Opublikowano
pełna zgoda ,taki przycisk a la ,,race'' byłby dużo lepszy :D
Opublikowano

I do takich sytuacji jak pisze Minio, wystarczy tryb DS. :)

Szybciej i wyzej zmienia biegi, i u mnie w 28i to w zupelnosci wystarcza.

Opublikowano

Minio, nawet w trybie eco masz do dyspozycji całą moc silnika 184 lub 245 KM.

Wystarczy że depniesz gaz do spodu lub jeśli masz manetki zrzucić 1 lub 2 biegi w dół, do bezpiecznego wyprzedzania wystarczy.

XmaX

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.