Skocz do zawartości

e46 330i M54 Silnik bierze olej


szogun21

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 139
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

z ubywaniem płynu chłodniczego to u mnie ostatnio musiałem wymienić czujnik temperatury na wężu dochodzącym do chłodnicy po prawej stronie auta

tak z dziada leciało, że czasami jak się spojrzało to było suchutko, a czasami lekko wilgotno i dopiero jak raz na miesiąc trzeba było dolać z 0,5l to łatwiej to było zauważyć

widać ten czujnik z góry, poobserwuj go przy dobrze rozgrzanym aucie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile masz przejechane???

sprawdz moze czy juz chlodnica nie wyglada jak banan na dolnej krawedzi i czy nie przepuszcza juz na lonczeniach bocznych ,najlepiej wejsc pod auto.

nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera,to ja mam pecha,zazdroszczę "wciągania oleju" i radości z tego.Jestem zasmucony,mój pomiędzy wymianami nie chce żadnych dolewek, :duh:
Kolego moje poprzednie 2.0 tez nic nie podbierało na 15000tys,ale pożartować trzeba :),a jesli cokolwiek znasz sie na specyfice tego silnika 3.0 231 ps to wiedz ze tak sa właśnie skonstruowane i podbierać muszą olej ponieważ są troszke luzniejsze tłoki w cylindrach po to,zeby nie spuchły tłoki i staneły jak korek w dziurce po dawaniu w piz...deczkę,przez dłuższy czas,ale jest bardziej wytrzymały na obciązenia,a moze poszła partia wadliwych piercieni, po lifcie coś tam było poprawiane w uszczelnieniach zaworów jeszcze,aby to zmniejszyć. Temat rzeka na forum nie warto tego ciągnąć w tym wątku.ścianki cylindrów byly wykonane ze stopu nikasilu i magnezu jesli poprzedni właściciele jeżdzili na paliwie o niskiej ilości oktan np.PB 95 a nie zalecanej 98 to po dłuższym czasie ten stop sie utleniał w wyniku czego silnik miał tendencje do wiekszego podbierania oleju :) przynajmniej tak było w m60b30 b35 b40 i b44.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:twisted: g…. prawda,nie bedziesz sie przejmowac,to ci stanie na srodku drogi jak ci jakis waz pusci albo chlodnica itd,masz objawy to trzeba znalezc przyczyne.
nic tak nie odpreza jak minuta dla weza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

ja mam drugi raz zalany liqui moly 5w40 syntetyk i póki co po 2000km oleju nie ubyło

za pierwszy zalaniem, dolewałem podobnie jak wcześniejszego castrola 5W30 ok 150-200ml na 1000km, co dla mnie było ok, bo często silnik kręce do 6000 obrotów

ciekawy jestem jak to będzie dalej

 

kiedyś w m52b25 z mobilem 5w50 miałem tak, że jak pierwszy raz go zalałem po zakupie to wciągał te 200ml na 1000km, a po wymianie znowu na mobila przestał w ogóle brać olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo osob dla tego silnika M54 zaleca olej 10W60. Podobno na tym oleju jego zużycie spada.

10w 60 ? chyba żart jakiś zobacz test syntetyku i półsyntetyku w temp. -20 stopni celsjusza,jak widze czym jedzisz to niedowierzam w post od Ciebie.przecierz ten olej ma o wiele gorsze właściwośći ochronne. To ze go mniej ubywa nie znaczy ze zdrowiej dla silnika :)

PS.a zalałbyś taki tawot do swojej m5? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo osob dla tego silnika M54 zaleca olej 10W60. Podobno na tym oleju jego zużycie spada.

10w 60 ? chyba żart jakiś zobacz test syntetyku i półsyntetyku w temp. -20 stopni celsjusza,jak widze czym jedzisz to niedowierzam w post od Ciebie.przecierz ten olej ma o wiele gorsze właściwośći ochronne. To ze go mniej ubywa nie znaczy ze zdrowiej dla silnika :)

PS.a zalałbyś taki tawot do swojej m5? :)

 

Przeczytaj jaki olej zalecają do M5. Od nowosci, fabrycznie.

Co do ochrony w niskich temperaturach, to istnieją też oleje 10W60 będące pełnymi syntetykami.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
zawsze myślałem ze ze do takich silników jakie wystepują w m3,m5 zalewa sie fulll syntetyk np.0w 30

No właśnie nie bardzo, 0W30 to olej niskooporowy, enerooszczędny, nie nadaje się do emki.

Po prostu jak pokręcisz się nią trochę ostrzej, to w takim oleju bardzo łatwo o przerwanie filmu olejowego, i metal trze o metal, a w olejach xW60 jest to sporo trudniejsze.

Jakby coś, miałem kiedyś na warsztacie bańkę oleju 15W50 który był pełnym syntetykiem, więc i takie cuda się zdarzają. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takich autach liczy się duża lepkość by właśnie nie zerwać filmu olejowego. a Xw30 który najlepiej nadaje się na zimę (moim zdaniem) albo na krótkie dystanse nie był by dobrym olejem w silnikach M5 które raczej nie są do przemieszczania się po mieście. w wysokich temp w oleju XXw60 nie zerwiesz tak szybko filmu olejowego jak w w30 czy w w40.

 

A 10W60 nie zawsze są półsyntetykami a często są pełnymi syntetykami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ogólnie chodzi o to, że pierwsza liczba przed "W" określa skalę zimową, czyli jak ten olej się zachowa w niskich temperaturach, 0W jest dobre na zimowe rozruchy, gęstnieje przy bardzo niskich temperaturach, i na nim od początku jest lepsze smarowanie jak na np. 10W, gdyż szybciej dociera na panewki, pierścienie, po prostu jest sporo rzadszy.

Druga liczba po "W" to skala letnia, czyli jak olej zachowuje się w wysokich temperaturach, np xW30 przy ostrzejszej jeździe będzie rzadki jak woda (wiem jak spuszczałem z e46), do normalnej jazdy, typu np miasto będzie okej, za to xW50-60 nie będzie taką chlapą, i dużo lepiej chroni silnik przy ostrzejszej jeździe, nie ma ryzyka że smarowanie nam się pogorszy.

Ja mam taki trochę kompromis w dieslu i leję 0W40. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego olej powinno się wybierać do tego jak auto użytkujemy. Koniecznie trzeba kupować 0wXX lub 5wXX a druga liczba powinna zależeć od tego jakie odcinki pokonujemy. Jak prawie zawsze miasto to dobrze jest lać XXw30. jak więcej trasy to XXw40- chociaż ten jest w naszych warunkach klimatycznych moim zdaniem najbardziej optymalnym .

 

Jak ktoś pałuje auto do granic i wiecznie kręci auto to dobrze jest lać XXw60

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

reputacje masz to fakt,nie bede upierał sie przy swoim,ale zawsze myślałem ze ze do takich silników jakie wystepują w m3,m5 zalewa sie fulll syntetyk np.0w 30 :oops:

 

0w30 nie nadaje sie niestety do obciążeń termicznych. Widzisz, czlowiek uczy się całe życie.

 

Inna sprawa, że nikt o zdrowych zmysłach nie powinen uruchamiac eMki przy -20 na dworze...np u poprzedniego własciciela mojej, ona od pazdziernika do kwietnia zimowala w garazu podziemnym. I jeździła tylko raz na 2-3 tygodnia od końca garazu podziemnego do końca, tak by troche przesmarowac. :)Ale w garazu nawet w mrozy było +10, a nie -20.

spieszmy się kochac e36, tak szybko odchodzą...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[

 

Inna sprawa, że nikt o zdrowych zmysłach nie powinen uruchamiac eMki przy -20 na dworze....

 

Bez przesady to nie auto z plasteliny i olej nie zarżnie silnika. Nawet jak ma się M3 nie do jazdy po torze to moim zdaniem można zalać syntetyka 5w.

Nie każdy co ma Mke katuje to auto bo ono też służy do normalnej jazdy. A normalna jazda takim autem jest już sama w sobie dynamiczna i wcale auta katować nie trzeba by wciągać nosem każdego :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

słuchjcie coraz cześciej po głowie chodzi mi valvoline 10w40 max life .. to dobry olej ? teraz jeżdze na molilu 5w40 x1 3000 i jestem zadowolony ale dolewam 0,5-0,7 na 1500 km. przebieg mam 220 000 wiec moze czas przejsc na polsyntetyk ? silnik 2.2 M54
BUNIA :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz zarżnąć vanosa i nabyć trochę nagaru na pierścieniach żeby rzadziej dolewać olej to to zrób.

Lepiej kupić 2 duże bańki przy wymianie oleju i mieć drugą na dolewki niż katować silnik. Vanos nie lubi gęstego oleju. Ale zrobisz jak uważasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja u siebie leję liqui moly 10w40 z dodatkiem MoS2 (dodatek dwusiarczku molibdenu)

 

"c) dodatek do smarów i olejów powodujący zmniejszenie tarcia

Smary z dodatkiem molibdenu to dziś znacząca część produkcji smarów. Od 1943 roku znaczące firmy z branży chemicznej zaczęły stosować dwusiarczek molibdenu jako dodatek do oleju silnikowego oraz przekładniowego. Dziś olej z dodatkiem dwusiarczku molibdenu to znaczący sektor w produkcji olejów różnych marek.

Laboratoria obliczyły, że zastosowanie MoS2 spowoduje zmniejszenie zużycia paliwa od 10% do 25%. Siarczek molibdenu zmniejsza tarcie w silniku aż do 60%. W czasie wzrostu cen paliw jest to znaczące obniżenie kosztów eksploatacji pojazdu."

 

http://www.abs.lu.pl/silikony/dwusiarczekmolibdenu.php

 

 

lub

 

"Kiedyś pracowałem w pewnej hurtowni i widziałem porownanie działania dwusiarczku molibdenu z substancją polimerową dodawaną do olejów syntetycznych w celu zmniejszenia tarcia współpracujących elementów. Polimer wytrzymywał trzykrotnie większe obciążenie zanim zerwał się film olejowy.Nawet w przypadku dodania wody do oleju,własności smarne pod dużym obciążeniem pozostawały bez zmian"

http://www.camperteam.pl/forum/printview.php?t=11524&start=0&sid=606eaf68207aafe49ebda404c99b6c2d

 

 

a z własnego doświadczenia:

silnik rzeczywiście pracuje cichutko, ledwo go słychać :)

Przy tegorocznych mrozach rzędu -15°C rozruch bezproblemowy i silnik dalej cichutko pracował - ja mogę polecić :)

zużycie paliwa? Wydaje mi się że tutaj jakiejś większej różnicy nie ma (choć nie mogę powiedzieć dokładnie ponieważ to moje pierwsze BMW i jak ją kupiłem to też był zalany ten olej).

Zużycie oleju? pare setek mililitrów na ~2000km.. M54B22 a więc to ten który lubi pić olej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.