Skocz do zawartości

e46 330i M54 Silnik bierze olej


szogun21

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Mam BMW E46 3.0 231KM benzyna i mam taki problem silnik bierze olej. W silniku zostały wymienione zwory ssące i wydechowe wszystkie i uszczelniacze zaworów uszczelka pod głowicą. Nie ma żadnych wycieków oleju samochód nie kopci i od czego może olej brać??? Jak ją kupiłem był założony LPG. Wcześniej były ubytki oleju bo były małe wycieki ale teraz jest wszystko zrobione i nie wiem dlaczego bierze olej.

Bardzo proszę o pomoc

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 139
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Każdy silnik potrafi zużywać olej tylko na trzy sposoby.

1. Uszczelniacze zaworów lub zużyte prowadnice, które też zniszczą uszczelniacze. Silnik kopci na niebiesko zimny i podczas zmiany biegu.

2. Zapieczone pierścienie olejowe. Kopci cały czas, będzie miał dobrą kompresję.

3. Zużyte mocno pierścienie uszczelniające, zgarniające i olejowe. Silnik złom. Niedrożna będzie także odma

 

 

Wycieki z silnika, które powodują tzw pocenie się silnika są przeważnie niezauważane na bagnecie.

 

Ile tego oleju Ci zużywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wież zrobiłem 150km i z maximum zeszło do minimum. Właśnie nie kopci w ogóle sucha rura wydechowa i już nie wiem co może być. Pojeżdżę na benzynie i zobaczę czy bierze olej to może wina że gaz jest założony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy silnik potrafi zużywać olej tylko na trzy sposoby.

Bo ja wiem... Jest jeszcze uszczelka pod głowicą, sama głowica, blok, kilka simeringów...

 

 

Wież zrobiłem 150km i z maximum zeszło do minimum. Właśnie nie kopci w ogóle sucha rura wydechowa i już nie wiem co może być. Pojeżdżę na benzynie i zobaczę czy bierze olej to może wina że gaz jest założony.

Od min do max na miarce jest chyba z litr różnicy! 1l na 150km? Masssakra!

 

Co słychać w chłodnicy? Wszystko jak trzeba? Co komputer? No i podstawa - co na to mechanik, który Ci grzebał w głowicy?

 

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak był robiony motor to były wymienione zawory uszczelniacze zaworów uszczelka pod głowicą i była planowana uszczelka pokrywy zaworów wszystkie uszczelniacze uszczelki kolektorów a w chłodnicy wszystko oki płyn nie ubywa ani w oleju nie mam. Mechanik podejrzewa że może od gazu olej bierze i kazał pojeździć na benzynie i sprawdzić jak będzie brała to prawdopodobnie pierścienie olejowe ale to nic pewnego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do sprawdzenia jeszcze odma. Być może jest zapchana i ciśnienie jakie wytwarzane jest w skrzyni korbowej przepycha olej od dołu do komory spalania. Być może.

1litr na 150 km to jest koszmar i nie jest to spowodowane naturalnym zużyciem silnika.

Ile oleju zużywał przed wymianą uszczelniaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przed remontem był wyciek. I jak była robiona to zostało to wszystko wymienione co pisałem też podejrzewam zapchaną odmę. Stan oleju sprawdzam co dziennie jak jest w krótkich trasach to oki a jak pojadę w dłuższe to wtedy ubywa olej. Jeżdżę na półsyntetyku 10W40 to też może mieć wpływ na branie oleju ???? A jak sprawdzić czy jest zapchana odma???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisz w miarę dokładnie jak sprawdzałeś stan oleju w obu przypadkach - temperatura silnika, czas odczekany po zgaszeniu...

 

Nie chce mi się wierzyć, że silnik z tak wielkim ubytkiem oleju nie daje żadnych innych objawów. Gdzieś przecież ten litr musiał wylecieć - albo do chłodnicy, rurą wydechową albo na ulicę. Dziwny przypadek. Natomiast co do tłumaczenia mechanika - jakim cudem silnik na benzynie ma wchłonąć mniej oleju niż zasilany gazem? Benzyna go uszczelnia czy co? No i gdyby tak jak mówi, problemem były pierścienie to być zostawiał za sobą niezłą chmurę.

 

Gęstość oleju oczywiście ma wpływ, ale na 100% nie rzędu litra na 150km.

Co do potencjalnego problemu z odmą, nie wiem, nie podpowiem, choć wydaje mi się to dość mało prawdopodobne.

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wyjazdem rano sprawdziłem olej był prawie max odpaliłem i pojechałem zatankowałem gazu i zacząłem jeździć po sklepach z narzeczoną i tak zrobiłem 150km wróciłem do domu i na drugi dzień poszedłem sprawdzić olej i był już na minimum. Jak jeździłem nawet dymka nie puściła na zimnym ani przy zmianie biegów. Trochę para była z rury bo chodzi na gazie to normalne. Podejrzewam że to wina oleju bo mam zalaną MOBIL 10W40 a z tego co wiem to powinien być castrol 5w30 i tak zrobię zmienię olej i się zobaczy czy będzie brała. Nie ma wycieków specjalnie jest zdjęta podłoga pod silnikiem i nie jest nic nakapane na kostce wcześniej przed remontem to była plama oleju i dlatego dolewałem a teraz dlaczego to już nie wiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym odkręcił osłony silnika, bo przy takim braniu zostawiał byś za sobą zasłonę dymną większą od 2suwa.

Może leci w takim miejscu, że nie widać i leci na osłonę i przy jeździe go gdzieś rozchlapuje. Co innego jak by po robieniu głowicy Ci kopcił. Wtedy źle założone np uszczelniacze albo słyszałem o tym, że jak się zrobiło górę to niby ciśnienie szybko rozwala dół czyli pierścienie. Ile w tym prawdy to nie wiem, ale tak czy inaczej by kopcił.

 

Płyn chłodzący masz czysty, klarowny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Źle sprawdzasz poziom oleju (w instrukcji jest napisane jak to się powinno robić) choć to i tak nie powinno spowodować tak kosmicznych wyników. Z samym olejem to ślepa uliczka, szkoda kasy, trzeba szukać dalej...

 

 

Pozdrawiam,

ecml

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ok 10min po zgaszeniu.

 

Lepiej robić tak bo przy mocniej zużytych popychaczach potrafią na zimnym silniku puścić olej który ścieknie do miski. Wtedy w misce jest go więcej i to między innymi wypacza pomiar. Czemu zalewasz do tego silnika 10w40?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja poprzednie auto miałem zalane minerałem :duh: przeszedłem na 10w i nic się nie stało. Obserwowałem tylko czy gdzieś się nie zacznie pocić i tyle.

 

Te silniki lepiej jak są zalewane 5w ale moim zdaniem niekoniecznie castrolem. Do tego masz wyremontowaną, miejmy nadzieje poprawnie głowicę to tym bardziej jakiś syntetyk. Sprawdź co się dzieje na odpalonym jak odkręcisz korek od oleju

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz pojeździć trochę z wyjętym bagnetem olejowym...to tak jakbyś mial drożną odmę.

 

Jeśli odma jest sprawna to wszystko wskazuje na to że została źle zrobiona głowica. Być może spadł uszczelniacz trzonka zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.