Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Od tygodnia jeżdżę 20i. Na gorąco pierwsze wrażenia:

 

+ ZAWIESZENIE

Jest komfortowe. Na 17 calowych run flatach. Naprawdę czuję się prawie jak w limuzynie. Albo moje poprzednie auto z koncernu VW było zbyt twarde. :mrgreen: Nie wziąłem DDC. Uważam, że zawieszenie to idealny kompromis między komfortem, a sztywnością.

 

+ Fotele sportowe z częściowo skórzaną tapicerką

Prezentują się luksusowo, skóra dominuje, a do tego zachowujemy zalety materiałowego poszycia za plecami. Same fotele wygodne. Pomimo braku sterowania odcinkiem lędźwiowym wypada to dość dobrze.

 

+ Silnik 20i

Miałem sporo obaw i... jestem zadowolony. Co prawda tryb "D" powinien nazywać się "EcoPro 2", dopiero w trybie sport można postarać się o radość. :mrgreen: Tak czy inaczej jak się go troszkę przyciśnie (3-4 tys obrotów i wyżej, ale docieram go więc, nie szarżuję), to ciągnie elegancko, więcej mi nie potrzeba, wystarczy że zostawiam w tyle 80% aut.

Spalanie w mieście jak na razie minimum 12l, ale w korkach i przy w minimalnie dynamicznym wyprzedzaniu potrzeba 14l/100km. Radość z jazdy to chyba wymaga w mieście 15-16l/100. Zobaczymy co się zmieni jak go lepiej wyczuję i dotrę. Poza miastem 8-10l/100.

 

+ Wyciszenie

Nie słychać silnika, nie słychać ulicy (jak nie chcemy). Jest bardzo dobrze wyciszone.

 

+ Sportowy układ kierowniczy

To jest bajka. Bardzo przyjemnie się tym kręci na zakrętach i przy manewrze parkowania. Po mniej więcej 3/4 obrotu kierownicą następuje taki nieproporcjonalnie mocny zwrot kół. Jak wsiadłem do auta bez tego układu, to od razu mi go brakowało.

 

+ Oświetlenie dodatkowe

Wieczorem w środku jest bardzo przyjemnie, przytulnie. Te światełka ambientowe dodają 40% pozytywnych wrażeń z wnętrza podczas jazdy w ciemności. Oświetlenie klamek trochę za mocno zwraca uwagę... :D

 

+ Dach panoramiczny

Jest super. Wrażenia z jazdy z otwartym dachem w ciepłe dni i wieczory bezcenne. Oczywiście przy większym upale/słońcu średnio się sprawdza, ale rano, po południu, czy wieczorem jest bajka.

 

+ Zestaw głośnomówiący

Bardzo dobra jakość połączeń, głosu. Sprawne łączenie (automatycznie łączy się z telefonem po wejściu do auta bez potrzeby "pomagania mu").

 

+ Kolor biały :mrgreen:

Wcześniej miałem czarne auto i w zasadzie powinienem mieć własną myjnię. Teraz jeżdżę tydzień i nadal "czyste". :roll:

 

+ Automatyczna klapa bagażnika

Nareszcie wygodne chowanie zakupów. Brakuje tylko zamykania z pilota.

 

+- Audio HiFi Professional

Gra świetnie, natomiast jak pisałem już w innym wątku za tę cenę można oczekiwać więcej względem głębi i pasma dźwięku. Mimo wszystko drugi raz i tak kupiłbym tę opcję.

 

+- Skrzynia automatyczna

Działa w porządku, ale w moim odczuciu jest jednak nieco gorsza od DSG. W Audi lepiej przewidywała moje intencje, szybciej redukowała. I najważniejszy mankament: jest ona zestrojona pod oszczędność paliwa. Audi i VW utrzymują nieco wyższe obroty, przez co w benzynie nie ma "dziur" jak w tym BMW. Natomiast w trybie sport znika ta wada. :mrgreen:

 

- System start stop

Porażka. Dziwi mnie, że na zimnym silniku tenże się wyłącza. W Q5 tak nie miałem... I nie rozumiem dlaczego nie można tego wyłączyć na stałe. Aczkolwiek muszę przyznać, że w benzynie uruchamia się prawie bezgłośnie i bez szarpnięć jak w dieslu.

Opublikowano
Mam inny silnik (twin turbo) ,ale w pełni zgadzam się ,że zabawa tylko w trybie sport (lub sport +) :lol: O dziwo nie widziałem dużej różnicy w spalaniu (eco drive używam teraz czasami w garażach) :wink: Co do Run Flat to przyjemność kosztuje (400 USD) ,złapałem gumę po 150 milach...
Opublikowano

+ Automatyczna klapa bagażnika

Nareszcie wygodne chowanie zakupów. Brakuje tylko zamykania z pilota.

 

Jak nie ma, jak jest :-). Przytrzymaj guzik od klapy na pilocie i nie puszczaj, a klapa zacznie się zamykać

Opublikowano
ale już do przycisku od wewnątrz (bagażnik) nie mogli znależć gorszego miejsca... :(
  • Członkowie klubu
Opublikowano

- System start stop

Porażka. Dziwi mnie, że na zimnym silniku tenże się wyłącza. W Q5 tak nie miałem... I nie rozumiem dlaczego nie można tego wyłączyć na stałe. Aczkolwiek muszę przyznać, że w benzynie uruchamia się prawie bezgłośnie i bez szarpnięć jak w dieslu.

Pamięć funkcji Start-stop można aktywować po przez kodowanie. Jeśli wyłączysz system przyciskiem, to ten stan będzie zapamiętany nawet po wyłączeniu i pełnym uśpieniu auta.

Domyślam się, że masz auto na gwarancji tak więc proponuję Ci podjechać do dealera i poprosić o aktywację funkcji MSA memory :cool2:

 

Pozdrawiam :cool2:

Opublikowano

Jak nie ma, jak jest :-). Przytrzymaj guzik od klapy na pilocie i nie puszczaj, a klapa zacznie się zamykać

 

Sprobuje jutro :cool2:

To dziwne bo sprzedawca mowil sie ze nie da :mrgreen:

Opublikowano

Felixo całkowicie zgadzam się z twoimi odczuciami. Mam ten sam silnik, cisza i fajne przyspieszenie a do tego łopatki przy kierownicy. Super gadzet nie tylko witrynie sport :D :D

 

Start stop fajna rzecz, kwestia zrozumienia systemu. W sytuacji gdy nie chcesz by zadziałał można wyłączyć podałem hamulca, wystarczy go odcinać, a jak widzę że postoje na światłach długo to wyłącza się silnik i tyle.

XmaX
Opublikowano

Mi spalanie spadło z 14l/100 w mieście do 12l. Jak w zimne dni wyłączę klimę to spalanie ok 0,5-1 l mniej. Jazda w miarę dynamiczna-cały czas się łapię, że jestem pierwszy(albo jeden z pierwszych) na światłach. No i żaden Avensis ani Passat nie zajeżdża drogi :wink: . Spalanie poza trasą ok 10l/100 ale prędkości jak na niemieckich autostradach :D . w trybie sport nie pali wcale więcej, ale na codzień jeżdżę w trybie comfort bo za szybko bym zarobił mandacik-auto strasznie kusi, żeby pocisnąć. Generalnie nie 'szanuję' chyba auta bo po przejechaniu 5 tys km komputer pokazuje, że do serwisu zostało tylko 21000 km.

Samochód jest wyciszony ,że aż miodzio-nie słyszałem nawet kiedy kamień zrobił dziurę w szybie :cry: -miesiąc po odebraniu auta już szyba wymieniona.

Plus większość osób zjeżdża z drogi i przepuszcza cię na trasię, minus są wariaci co się ścigać chcą z pod świateł.

Opublikowano

Zgadzam się z Wami chłopaki. Ostatnie 2 dni spalanie spadło mi też do ok 12-13 przy... bardziej dynamicznej jeździe. Ten EcoPro to chyba wymysł marketingu bardziej. Bo dłużej przeciągając auto przy rozpędzaniu chyba mniej paliwa nie połyka.

 

Natomiast nie wiem czy to kwestia komputera czy poznania auta, ale zaczął mi po przejechaniu 300 km lepiej przyśpieszać w trybie D. Chyba jednak ciężar nogi się dostosował :mrgreen:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Od tygodnia jeżdżę 20i. Na gorąco pierwsze wrażenia:

+ Silnik 20i

Miałem sporo obaw i... jestem zadowolony. Co prawda tryb "D" powinien nazywać się "EcoPro 2", dopiero w trybie sport można postarać się o radość. :mrgreen: Tak czy inaczej jak się go troszkę przyciśnie (3-4 tys obrotów i wyżej, ale docieram go więc, nie szarżuję), to ciągnie elegancko, więcej mi nie potrzeba, wystarczy że zostawiam w tyle 80% aut.

Spalanie w mieście jak na razie minimum 12l, ale w korkach i przy w minimalnie dynamicznym wyprzedzaniu potrzeba 14l/100km. Radość z jazdy to chyba wymaga w mieście 15-16l/100. Zobaczymy co się zmieni jak go lepiej wyczuję i dotrę. Poza miastem 8-10l/100.

 

Po przejechaniu 500 km spalanie spadło.

 

W mieście uzyskuję 11-12 l maks z korkami. Jazda połowa miasto z korkami i połowa w trasie to nawet ok 9 litrów zanotowałem, więc jest w porządku. :mrgreen:

Opublikowano
Tyle samo pewnie nie ,ale podobnie - moje 28i : 13/14 l w mieście ,10 l trasa
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ta przyjemnosc kosztuje ponad 700pln...zdzierstwo. :duh:

Można to zrobić zdecydowanie taniej bez modyfikacji klucza VO, tak aby ASO nie zidentyfikowało modyfikacji :D

 

Pozdrawiam :cool2:

  • Członkowie klubu
Opublikowano

2.8 razy taniej...

 

Pozdrawiam :cool2:

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
20i a 28i to ten sam silnik tylko na innych ustawieniach.

Wiecej koników teoretycznie mniejsze spalanie.

Roznia sie tylko i wylacznie tlokami (zajrzyj na realoem.com), a co za tym idzie stopniem sprezania. No i softem, oczywiscie.

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
Opublikowano
tłoki są takie same...różnica to tylko oczywiście soft i ukł. wydechowy (aft of the turbo)
Opublikowano

Pytalem sie w aso mechanikow - wedlug nich sa to dokladnie te same silniki, ktore tylko i wylacznie roznia sie softem.

 

Myslalem o zmienie tych ustawien ale ponoc ecu nowej F25 jest zabezpieczone haslem.

A druga sprawa to ponoc monitoruja modyfikacje czesci, oczywiscie nie wszystkich tylko kwestia jakich, wiadomo ze na 100% sa to eksploatacyjne czesci, jak w przypadku ingerencji w komputer?

 

Przydalby sie ktos kto pracuje w ASO BMW :)

Opublikowano
20i a 28i to ten sam silnik tylko na innych ustawieniach.

Wiecej koników teoretycznie mniejsze spalanie.

 

Niestety musze przyznac racje. Silniki w 20i i 28i sa te same. Natomiast w 320i i 328i sa rozne. Stad moja pomylka. :)

Kiedyś było tak:

[...] wszyscy kupujemy BMW dla radochy z jazdy, nie zawsze kierując się do końca rozumem. [...]
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.