Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Super że udało się to złożyć!

To mówisz, że pilota nie będziesz miał? Szkoda, według mnie cała frajda w tym żeby zza okna pijąc herbatę odpalić sobie ogrzewanie (działa naprawdę na dalekie odległości ten pilot, nawet przez mur).

 

Ps. Zazdroszczę dostępu do takiego podnośnika..

 

Herbata będzie jak najbardziej. Pilot powinien działać.

Podnośnik ok ale pół godziny kombinowaliśmy jak wepchnąć go pod E91 :D . Niskie to autko jest a podnośnik do 5 tonówek. Kolega był tak uprzejmy że załatwił wjazd i jeszcze pomógł poprawić przewód paliwa i mocowanie pompy paliwa bo kiepski był dostęp.

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam wszystkich którzy śledzili ten wątek i są ciekawi czy udało się sfinalizować sprawę. Czas na podsumowanie i najważniejsze informacje.

 

1. Zabudowanie podgrzewania postojowego w BMW E90/91 jest stosunkowo proste i jeśli mamy trochę szczęścia może okazać się rozsądne cenowo, szczególnie dla osób, które są zmuszone do trzymania naszego autka pod gołym niebem. Wszystko to jednak pod warunkiem że posiadamy niezbędną wiedzę co kupić i jak zamontować bez szkody dla samochodu.

2. Istnieją przynajmniej dwa sposoby doposażenia w Webasto zgodnie z instrukcjami BMW czyli gwarantujące prawidłowe działanie i są bezpieczne dla samochodu:

Sposób I - bardzo podobny do zabudowy fabrycznej, zwany "by pass" gdyż instalacja płynu chłodzącego w momencie włączenia Webasto omija silnik i podgrzewa jedynie nagrzewnicę czyli kabinę. Ważniejsze jednak wydaje sie podłączenie elektryczne - w tej opcji piecyk Thermo Top V rozmawia z samochodem w sposób opisywany w tym wątku szczegółowo przez artuja (wielkie dzięki). Mamy możliwość ustawienia czasu włączenia z poziomu menu samochodu, jak i włączenia ręcznego. Do zdalnego włączania służy pilot podgrzewania BMW lub można doposażyć taką instalację w telestart i wykorzystać dowolne z urządzeń Webasto (T90/T91/T100 czy ThermoCall z GSM itp). Telestart w tej opcji nie rozmawia z piecykiem lecz jedynie symuluje naciśnięcie pilota BMW poprzez odpowiedni konwerter.

Sposób II - zwany "in line" gdyż piecyk jest na stałe włączony szeregowo w instalację płynu chłodzącego i zawsze podgrzewa nagrzewnicę i cały silnik. Nie posiada zaworu wodnego a pompa wodna na ogół jest zabudowana w uchwycie piecyka. Ta opcja została zaprojektowana zapewne w odpowiedzi na brak w oryginalnej instalacji wodnej dodatkowej pompy wody. Z naszego punktu widzenia ciekawsze jest podłączenie elektryczne - w tej opcji samochód nie widzi i nie jest podłączony z piecykiem.Jedynym miejscem gdzie instalacja piecyka łączy się z instalacją auta (oczywiście poza zasilaniem) jest podpięcie do przewodu sterującego wentylatorem klimatyzacji. Jak łatwo się domyślić nie ma w opcji 2 możliwości sterowaniem Webasto z menu samochodu i jedynym sposobem włączenia/wyłączenia piecyka jest zamontowanie dodatkowo i użycie: zegara Webasto zwanego jajkiem (taki ma kształt), przycisku dodatkowego i oczywiście telestartu w kombinacjach takich jak w Sposobie I, jednak w tym przypadku centralka telestartu podłączona jest cyfrowo (W-BUS) do piecyka.

 

Z powyższego wynika bardzo ważna informacja - na rynku dostępne są piecyki ThermoTopV dedykowane dla BMW, które potrafią działać w jednej z powyższych opcji. Nie znam niestety sposobu jak rozpoznać w jaki sterownik jest wyposażony piecyk. Na rynku są także dostępne zestawy uniwersalne, które teoretycznie można zabudować wg. Sposobu II.

Sposób zabudowy instalacji wodnej nie jest taki ważny jednak każda z powyższych opcji posiada swoje wymagania i należy przemyśleć nasz wybór - np. przy Sposbie I auto sprawdzi występowanie i sprawność zarówno pompy wody jak i zaworu wodnego, który nie występuje w Sposobie II. Odwrotnie nie będzie problemów gdyż samochód wogóle nie testuje instalacji Webasto (sam mam taką hybrydę gdyż najpierw zainstalowałem wszystko zgodnie ze Sposobem I a następnie przerobiłem wiązkę elektryczną na zgodną ze Sposobem II).

 

W moim samochodzie E91 LCI zabudowałem Webasto zgodnie ze sztuką czyli zgodnie z instrukcjami BMW, przy użyciu jedynie oryginalnych części (niekoniecznie nowych). Nie oszczędzałem na tak istotnej instalacji jak paliwowa. Polecam także zastosowanie oryginalnego mocowania gdyź wszystko jest tam przemyślane i wyliczone niemalże na milimetry a piec po włączeniu naprawdę mocno sie nagrzewa. Próba uruchomienia wg. Sposobu I nie dała rezultatów - auto nie potrafiło skomunikować się z piecykiem. Dzięki pomocy prmaxa (szacunek i dzięki za pomoc) dowiedziałem się jak zrobić podłączenie prawidłowe. Thermo Top V uruchamia się bezproblemowo, nagrzewa błyskawicznie płyn chłodzący (instalacja "by pass") i włącza wentylator klimatyzacji na jakieś 1/3 mocy po osiągnięciu przez płyn właściwej temperatury. Pozostało jedynie podłączyć centralkę telestart w komplecie z odpowiednim pilotem! (T91 - bez niepotrzebnych bajerów za to z informacją zwrotną o uruchomieniu piecyka). Sterowanie "jajkiem" w moim przypadku to niepotrzebny gadget i wymusza wiercenie dziur w aucie na co się nie zdecyduję :nienie: . Zdalne odpalanie to podstawowe założenie dla takich systemów moim skromnym zdaniem, a telestarty spokojnie mogą być odpalane z kilkuset metrów. Informacja zwrotna o włączeniu lub nie piecyka warta jest wydanie większej sumy pieniędzy, nawet jeśli oszczędzamy za wszelką cenę. Weźcie pod uwagę że koszt nowego zestawu doposażenia ok. 4,5 tys. PLN plus koszt telestartu występującego w cenie kolejnych 1,3 tys. PLN. Gromadząc wszystko np. z allegro jest szansa zmieścić się w 2 tys.PLN plus telestart - tu rozrzut cenowy jest spory w zależności od typu centralki, a oszczędzanie (tak jak w moim przypadku) czasami może się nie opłacać.

 

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc i obiecuję w miarę możliwości pomóc innym.

Matrix2013

Opublikowano
(...)Nie znam niestety sposobu jak rozpoznać w jaki sterownik jest wyposażony piecyk. (...)

 

Z technicznego aspektu, wszystkie piecyki są praktycznie identyczne. Różnią się takimi szczegółami, jak chociażby wstępny podgrzewacz paliwa, rodzaj świecy oraz dyszy. Jest to element paleniska, w sumie bez większej różnicy. Ważne tylko, aby dysza była dostosowana do rodzaju paliwa diesel/benzyna, reszta jest identyczna.

 

Istotniejszy jest SOFT który siedzi w sterowniku. Można w Webasto zamówić płytkę CD z softem pod konkretny model samochodu. Kosztuje to jednak nie miało i trzeba mieć oprzyrządowanie aby zflashować to ustrojstwo. Teoretycznie istnieje opcja aby np. piecyk Top V z VW zaskoczył w BMW, jednak to podnosi koszty i nie słyszałem aby ktoś się na to porywał.

 

Pozdrawiam

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Milo mi zakomunikować że dołożone WEBASTO wraz z TELESTARTEM działa już w pełni czyli można włączyć pijąc herbatkę :D

 

Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję wszystkim za pomoc :cool2:

Matrix2013

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Bardzo mnie ten wątek zainteresował.

W moim E90 LCI 320xd też mam Webasto. Samochód kupiłem w lecie, przyszła zima i okazało się, że ogrzewanie postojowe nie działa.

W tym tygodniu w ASO stwierdzili, że nie działa sterownik(?), wywala bezpiecznik(?),

części nie da się zregenerować i pozostaje tylko wymiana całego piecyka, nr części: 64 12 2 184 291 http://bit.ly/1bczh9R

4 tys to trochę dużo, za opcję, z której często bym nie korzystał (samochód trzymam w ciepłym garaż), ale gdyby udało się znaleźć używaną..?

Gdzie Ty kupiłeś części?

Gdzie w Warszawie znajdę specjalistę, który mi założy nową część?

 

Pozdrawiam,

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Kupiłem na alledrogo. Problem jest taki jak opisałem wcześniej- nie wiadomo jaki to piecyk (a dokładnie jaki sterownik ma) czyli czy odpali w Twoim samochodzie. O zdobyciu używanego o numerze który podałeś to raczej zapomnij ale cuda się zdarzają.

Proponuję jednak się nie przejmować ASO - oni nie naprawiają Webasto tylko wymieniają. Jeśli nie padł sterownik to da się naprawić piecyk raczej niedrogo. O ile jest uszkodzony. Problem z serwisem Webasto jest podobny jak z ASO BMW - tanio nie robią i czasami nie radzą sobie z tematem. W Wawie jest serwis piecyków np. na Powstańców Śląskich - więcej nie będę komentował. Piecyk można wymontować nawet samemu jak się ma gdzie - jest to opisane w TIS-ie tylko trzeba jakoś zabezpieczyć przewody wodne i zaślepić paliwo. Poszukaj też w wątkach o niedziałających Webasto bo problem może być po za piecem - zakładam że w ASO to sprawdzili.

Podsumowując - staraj się raczej naprawić piecyk niż go wymieniać bo wyjdzie sporo taniej.

Pozdrawiam

Jakby co to pisz na pw

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam wszystkich, postanowilem troche odswiezyc temat, gdyż mam niemały problem...

 

 

Postanowilem dolozyc do swojej e60 webasto z telestartem. Silnik benzynowy m54b22, webasto cyfrowe odpalane za pomoca telestartu. Zamontowanie pieca jak i wszystko pod maska poszlo gladko i bez problemow, webasto uruchomione przez programik wtt, ladnie grzeje. Schody zaczely sie w srodku auta, a mianowicie wzbudzenie klimatronika... Ma ktos moze informacje jak tego dokonac?

Dodam ze piec to thermo top z, nie pochodzacy z bmw. Chodzi tylko o wzbudzenie klimatronika, jak juz zdazylem zauwazyc jest on sterowany po can-ie, siedze juz z tym od 3 dni i zero efektow, wds przejrzany z 2 razy. Pomocy!!!!

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Jeżeli to piecyk nie BMW to ciężko będzie mu się dogadać z klimatronikiem.

Zawsze zostaje opcja sterowania wentylacją przez telestart Webasto jak opisałem to w moim przypadku - piecyk będzie działał niezależnie. Potrzebne będzie kilka elementów do sterowania wentylatora I ewentualnie pompy wody (o ile Twój piecyk tego nie robi).

Pozdrawiam

Matrix2013

  • 1 rok później...
  • 2 miesiące temu...
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Nigdzie nie mogłem znaleśc informacji o montażu webasto Thermo Top do Bmw 3 wiec postanowiłem sam zamontować. Poniżej zdjęcia z przygotowań do montażu. Postaram sie wrzucac lepsze zdjecia ale zapomniałem aparatu wiec muszą wystarczec z telefonu. Webasto będzie odpalane z telefonu. Wysterowanie klimatronika postaram sie zrobic w inny sposob niż po can.

http://sprint-bus.pl/zdjecia/monta%C5%BCwebastobmw3/1.jpg

http://sprint-bus.pl/zdjecia/monta%C5%BCwebastobmw3/2.jpg

http://sprint-bus.pl/zdjecia/monta%C5%BCwebastobmw3/3.jpg

http://sprint-bus.pl/zdjecia/monta%C5%BCwebastobmw3/4.jpg

http://sprint-bus.pl/zdjecia/monta%C5%BCwebastobmw3/5.jpg

http://sprint-bus.pl/zdjecia/monta%C5%BCwebastobmw3/6.jpg

http://sprint-bus.pl/zdjecia/monta%C5%BCwebastobmw3/7.jpg

http://sprint-bus.pl/zdjecia/monta%C5%BCwebastobmw3/8.jpg

http://sprint-bus.pl/zdjecia/monta%C5%BCwebastobmw3/9.jpg

http://sprint-bus.pl/zdjecia/monta%C5%BCwebastobmw3/10.jpg

http://sprint-bus.pl/zdjecia/monta%C5%BCwebastobmw3/11.jpg

http://sprint-bus.pl/zdjecia/monta%C5%BCwebastobmw3/12.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Moze inaczej zapytam to ktos sie odezwie. Wypisalem po kolei komponenty dot webasto i mialbym goraca prosbe zeby ktos kto zna temat wypowiedzial sie ze niczego nie pominalem. Poki co nie wyglada ta lista na latwy temat, ale moze by sie udalo, tylko musze byc pewien ze jest kompletna.

Samochod to E91 330xd produkcja 12/2005r z navi i automatyczna klimatyzacja.

 

Instalacja wodna

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VT91-EUR-12-2005-E91-BMW-330xd&diagId=64_1517

 

Piec z wyposazeniem

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VT91-EUR-12-2005-E91-BMW-330xd&diagId=64_1508

 

Instalacja paliwowa z pompka paliwa

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VT91-EUR-12-2005-E91-BMW-330xd&diagId=64_1509

 

Instalacja paliwowa - wezyk do zbiornika paliwa

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VT91-EUR-12-2005-E91-BMW-330xd&diagId=16_0595

 

Instalacja paliwowa - jakies klipsy

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=VT91-EUR-12-2005-E91-BMW-330xd&diagId=16_0599

 

Elektronika - nie moglem znalezc w realoem ale pewno cos w rodzaju takiego telestartu

http://allegro.pl/nowy-oryg-pilot-sterownik-webasto-telestart-t80-i5118426427.html

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Pytanie mam w temacie obiegu paliwa

 

1. Czy żeby wpiac sie w obieg paliwa można zrobić trójnik od przewodu "silnikowej" pompy paliwa? Ale wtedy pytanie czy jak pompa nie dostanie prądu to przepuści ropę? Mam osobna pompke paliwa dla webasto wiec "silnikowa" pompa nie musi pracować.

2. Jeżeli z punkt 1 nie da rady tzn pompa paliwa zablokuje przepływ bez prądu, to czy jest drugi jakies wejście na igłę wpustową? Mam takową tylko nie za bardzo wiem gdzie ją należałoby ją wpiąć w bak. Jest jakies dedykowane wejście?

3. Czy żeby sie dostać do pompy paliwa to da rade od strony siedziska tylniej kanapy? Tak było w mini cooperze, podnosilo sie siedzisko odkrecalo jakas blache i był dostep do pompy.

 

Prosba o info jak ktoś wie

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

Wczoraj zamontowalismy ogrzewanie postojowe powietrzne ktory jest jakas alternatywa dla ogrzewania wodnego. Montaz znacznie prostszy niz w opcji wodnej, w zasadzie zestaw dziala 'na stole' wiec cala sprawa to odpowiednie umiejscowienie pieca i a przede wszystkim rurki wylotowej spalin. No i wpiecie sie w uklad paliwowy, i co sie okazalo z instrukcji montazu nie mozna korzystac z silnikowych przewodow paliwowych. Potem to tylko poukladanie kablelkow i umiejscowienie centralki sterujacej. W E91jest bardzo fajne miejsce gdzie mozna wmontowac piec bez wiercenia otworow w karoserii wiec w razie czego sluze pomoca. Nie moge sie doczekac mrozow ;)

Przy okazji - dzieki za wszystkie podpowiedzi na poprzednie moje pytania, widze ze tutaj mozna glownie dostac porade o oleju i klockach. A pare osob montowalo juz webasto.

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano
Webasto ktore montowaes ogrzewa Ci rownież silnik czy tylko wnętrze pojazdu?
Opublikowano
Webasto ktore montowaes ogrzewa Ci rownież silnik czy tylko wnętrze pojazdu?

Tylko wnetrze, ale sa 2 zalety:

1. Powietrzne webasto nagrzewa znacznie szybciej bo nie ma potrzeby podgrzac plynu chlodniczego

2. Powietrzne webasto nie zuzywa pradu i co ma znaczenie gdy chcemy utrzymywac dluzszy czas temperature. Wodne korzysta z wentylatora i moze braknac przez to pradu

 

Przewaga wodnego jest taka ze te webasto podgrzewa rowniez silnik, przynajmniej teoretycznie, bo w X3 gdzie mam webasto fabryczne, jak wnetrze sie zdazylo nagrzac to silnik jeszcze dlugo pokazuje <50st C. Wiec w sumie nie wiem czy ten silnik jest jakos podgrzany czy nie

to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Webasto zamontowane

Sterowanie z pilota + GSM

http://sprint-bus.pl/zdjecia/monta%C5%BCwebastobmw3/13.jpg

http://sprint-bus.pl/zdjecia/monta%C5%BCwebastobmw3/14.jpg

http://sprint-bus.pl/zdjecia/monta%C5%BCwebastobmw3/15.jpg

http://sprint-bus.pl/zdjecia/monta%C5%BCwebastobmw3/16.jpg

  • 3 lata później...
  • 6 miesięcy temu...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
No w końcu się udało, tym razem wodne. Podziękowania dla kris-krzysztof za bezcenne informacje nt podłączenia do klimatronika.
to nieprawda, że ten bigos zaszkodził
Opublikowano

Ja poszedłem na łatwiznę. Kupiłem tzw. zestaw uniwersalny do ogrzewania tzw. mokrego z piecem Thermo Top Evo V i pilotem T91 u sprzedawcy Mi...wy (namiary udostępnię na priv) ze znanego i cenionego :wink: :lol: :lol: portalu aukcyjnego za 2k i zleciłem montaż w firmie MP Serwis w Poznaniu (profesjonalnie zajmującą się montażem ogrzewań Webasto)-koszt 1,6k. Summa summarum-3,6k bez kiwnięcia palcem a czas, w jakim jako laik w temacie musiałbym wszystko ogarnąć bez gwarancji powodzenia (przymierzałem się, a jakże i tu moje gorące podziękowania dla kolegi Matrix2013 za merytoryczną pomoc), wykorzystałem na zarobienie pieniędzy w wykonywanym zawodzie (dodam jedynie, że znacząco więcej, niż wynosiła cena montażu). Wszystko działa tip-top i proszę tego nie traktować jako reklamy w/w firmy oraz sprzedawcy; można wymienione klocki kupić na wiele sposobów i zamontować w licznych miejscach w Polsce.

Czytam to forum od dawna i wielu z was tu piszących to prawdziwi fachowcy-pasjonaci :modlitwa: , ale odnoszę też wrażenie, że część-niewielka wprawdzie- forumowiczów w wielu kwestiach porywa się z motyką na słońce. Zachodzi zatem pytanie, czy nie mając krzty doświadczenia warto brać się za sprawy bez gwarancji powodzenia, nawet posiłkując się szczodrą pomocą bardziej doświadczonych? Za tak umiarkowaną kwotę? Moim zdaniem nie warto ale rzecz jasna każdy widzi problem inaczej, a ja szanuję każde podejście.

Możecie odnieść wrażenie, że wpadłem na forum "z ulicy" i się wymądrzam. Nie do końca...Naprawdę sporo czasu, wysiłku (wnikliwie czytając :reading2: przede wszystkim fora amerykańskie-SpoolStreet, BimmerBoost, e90post, 1addict, N54tech itd.) i pieniędzy (sporo kluczowych części sprowadziłem z USA) poświęciłem tuningując swoje E92 335i xDrive (kto zainteresowany, znajdzie je na fejsowym blogu firmy TC Performance z Łodzi https://pl-pl.facebook.com/TeCePERFORMANCE/posts/4010123712350661?__tn__=-R), więc-choć kudy mi do profesjonalistów-w niektórych kwestiach z przyjemnością pomogę.

Pozdrawiam wszystkich "Bimmer Heads" :cool2: .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.