Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Szanowni Forumowicze

 

Zastanawiam się nad takowym zagadnieniem, jak w temacie, w odniesieniu do mojej jedyneczki 120d 163km.

Czy ma to sens? Czy ktoś z Was może aplikował coś takiego u siebie?

Na zagramanicznych forach (również "jedynkowych" ale nie do mojej wersji akurat) da się znaleźć opinie- w większośći ludzie piszą z zainteresowaniem i pozytywnie. Samych odstojników również trochę w sieci jest.

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jak rozumiem chodzi Ci o Oil Catch Tanka. Ja bym się w to nie bawił... to nie VW ;) Z tego co wiem u nas w odmie są już jakieś filtry więc nie ma aż takiej potrzeby. A w TDI zawsze były z tym problemy i ludzie faktycznie na potęgę robili z butelek np po RedBullu takie cuda :D
Opublikowano
ja mialem 1,9 tdi o parametrach 256km i 465 nm i nie potrzebowalem zadnego oil catch tanka :d

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

Opublikowano

Tak jest, oil catch tank.

Zastanowiłem się nad tym, gdy rozbierałem rurę ssącą (tę od strony kolektora)- w moim przypadku była wewnątrz pokryta olejem.

Tematy w sieci dotyczą również marki BMW.

Opublikowano

oczywiście, że to dobry pomysł!

miałem w swojej E87 przez pewien czas i spełniał swoje zadanie.

Kolega pisze, że ma "ślady oleju" w dolocie - zleć to dobremu warsztatowi, który użyhje odpowiednih materiałów do wykonania tego zabiegu. Bardzo ważne jest aby węże były odpowiedniej grubości i aby się nie załamały bo zatkasz obieg i kłopoty gotowe..

Opublikowano

Zagadnienie zakładania tego ustrojstwa znalazłem również w odniesieniu do najnowszych diesli, więc chyba coś na rzeczy jest. To może nie "must have", lecz tak jakby dodatkowe rozwiązanie, mogące przedłużyć żywotność silnika (może producenci nie przewidują tego z wiadomych względów?).

Hipo czy możesz powiedzieć coś więcej, odnośnie jak u Ciebie przebiegała instalacja, co należy zakupić? Powiedzmy że mam mechanika, który jeszcze OCT nie zakładał.

Opublikowano

"wpinasz" się z wężami pomiędzy dolotem, a odmą.

Wąż z silnika wchodzi w zbiorniczek(OCT), a drugi idzie do dolotu i takim sposobem mamy zrobiony separator - na dnie zostaje to, co niepotrzebne, a powietrze leci dalej.

Paiętaj, aby wążbył odpowiedni:

* do temperatury

* elastyczność (nie może się nigdzie załamać, aby drożność była zawsze maksymalnie duża)

* koniecznie wyznaczony do kontaktu z olejem silnikowym

 

Wbrew powyższym wypowiedziom OCT nie zakładamy do silników, które mają MILION KM na liczniku, ale prawie, że do każdego diezla. Zgadza się, że w silnikach bardziej zużytych będzie miał większe znaczenie, ale każdy diezel wywala odmą, jakąś część "minimalną część oleju, który leci potem po całym dolocie.

 

W zbiorniczku nie zbiera się tylko olej.. Prawdopodobnie nikt z Was zbiorniczka nie czyścił i nie wie co tam jest (olej wymieszany z wodą i oparami SYF!)

 

Ktoś też napisał, że po co? przeciez jest separator na górze pokrywy głowicy, ale jaki? zagłębialiście się w jego budowę? znacie jego funkcję i cel? <--> a teraz znacie jego prawdziwą pracę?

Dlaczego BMW ulepszało swój separator, czyli wyrzucili filterek, a zastąpili go "kanałami"?

 

Dalej obstaje przy swoim, że OCT to dobra rzecz, ktorą warto mieć :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Hipo dlatego ze malo osob wymienialo go a mogl zniszczyc silnik!prawda np zima zamarznac?

a ten nowy przepuszcza tak?

Opublikowano

Panowie, dziękuję za wpisy.

Myślę, że pobawię się w OCT; nawet jeśli nie przynosi wymiernych skutków, to jednak czyż nie lubimy czegoś poprawiać w naszych zabawkach? ;)

Na znanym polskim portalu aukcyjnym jest od groma gotowych zestawów odstojników (wraz z wężami, mocowaniem) np. firmy Simota.

Hippo, czy mógłbyś zdradzić, czego użyłeś w swoim samochodzie? Jaki sposób mocowania i w jakim miejscu zastosowałeś?

Opublikowano
Hipo dlatego ze malo osob wymienialo go a mogl zniszczyc silnik!prawda np zima zamarznac?

a ten nowy przepuszcza tak?

 

zgadza się - wiesz o czym piszemy :mrgreen:

ten nowy ma kanaliki, które się nie zapychają, jednakże przez tą oryginalną odmę ma krążyć samo powietrze (układ odpowietrzenia skrzyni korbowej, czy jakoś tak)

a OCT wyłapuje olej, którego nie powinno być i przepuszcza samo powietrze.

 

Panowie, dziękuję za wpisy.

(...)

Hippo, czy mógłbyś zdradzić, czego użyłeś w swoim samochodzie? Jaki sposób mocowania i w jakim miejscu zastosowałeś?

 

operacja ta była wykonywana kilka lat temu.. ale przy sprzedaży OCT został wyjęty i leży gdzieś w garażu.

średnica węża nie może być mniejsza od "rurki odmy" wąż specjalnie przystosowany do kontaktu z olejem i temperatury.

"Puszka" czyli zbiornik kupiony na allegro wraz ze wszystkimi uchwytami, mufami do montażu. Zamontowali mi to po prawej stronie silnika - patrząc na niego przy otwartej masce. tyle pamiętam.

szukaj zbiorniczka z zewnętrznym filterkiem - zawsze bezpieczniej.

ODRADZAM wsadzania jakiś butelek po napojach! wypadnie, stopi się, źle wygląda = kłopoty

Opublikowano

Widziałem patenty z puszkami po napojach, ale to chyba zbytnia oszczędność jest.

Żeby reklamy nie robić, wspomnę tylko, że w sieci oferuje się polska firma, produkująca taki OCT z dołączonym od góry filtrem. Króćce 12, 16 lub 20mm. Chyba się skuszę.

Narazie jeszcze się do mojej odmy nie dobierałem, więc nie znam wymiaru węża.

Hipo, ostatnie pytanie. Jeśli pamiętasz, czy odstojnik był przykręcany do nadwozia/tylko postawiony/w jakikolwiek inny sposób umiejscowiony w komorze silnikowej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Bede musial wlasnie zamotowac w swojej jedynce i audi :mrgreen:

A jak Ci sie grzal wolniej?

Jakbys mogl mi przeslac na ow jakies zdjeica i co i jak dokaldniej dzieki

Opublikowano
Hipo, przyłączam się do prośby Krzyśka555. Choć w zasadzie wyjaśniłeś nam wszystko i za to Tobie wielkie dzięki. Jeśli masz jakieś fotografie komory silnika z zamontowanym OCT, to wrzuć proszę tutaj, co by dla potomnych było.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.