Skocz do zawartości

BMW E39 2.5TDS '97 - niepokojace stuki gdzies z przodu...


KrzysztofJ

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jakoś po zimie zaczęło mi "coś" stukać z przodu w okolicach lewego koła. (na ucho lewego)

Pojechałem na diagnostykę, żeby mi wynaleźli co to może być.

Na szarpakach wyszło, że jeden z wahaczy w lewym kole, rzecz jasna kupiłem, wymienili.

Stukało dalej. Okazało się, że na łącznikach stabilizatora gumki są sparciałe i popękane.

Kupiłem TRW, wymieniłem z obu stron, stuka dalej.

Znowu byłem na szarpakach i nie mam ani jednego najmniejszego luzu.

Rozkładam ręce - sprawa ma miejsce jak jadę z niedużą prędkością i przejeżdżam np. przez tory tramwajowe albo jadę po kostce brukowej. Przy osiągnięciu wyższej prędkości nie ma stuków.

Co to może być? Może coś w kolumnie kierowniczej? Tylko, ze luzów nie mam.

Ręce mi opadają - to jest taki dziwny dźwięk jakby coś latało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Ja proponowałbym sprawdzić poduszki amortyzatora. Miałem u siebie podobnie jak piszecie, także zero luzu a jednak coś pukało. Sądziłem już, że to jest taka praca amorka, ale pewnego pięknego dnia pękła mi sprężyna i chcąc nie chcąc musiałem ją wymienić. Jak się później okazało obie przednie poduszki miały duży luz i kwalifikowały się do wymiany. Kupiłem oryginał Lemforder i jak ręką odjął, aż chce się jeździć :cool2:

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh kolego KrzysztofJ jakbym siebie czytał :D

 

Jak jade powoli to coś wali/puka a jak szybciej to przestaje i też z lewej...

 

Coś zaczęło pukać w lewym kole i się okazało że mam luzy w maglu - wymieniłem i dalej stuka

Popękane gumy łączników, ale bez luzów. Myśle wymienie "może pomoże" - dalej stuka...

Zobaczyłem popękaną gumę przy swożniu lewego dolnego wahacza. Wymieniłem wahacz - dalej stuka...

 

Normalnie ręce opadają... Kiedyś jako pierwszą sugestie dostałem że może to być mocowanie amorka, ale podnosiłem auto i podnosiłem za koło góra-dół i nic nie widać... Jak inaczej to sprawdzić żeby znowu w ciemno nie robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, to nie jest trudne. Odkręć trzy nakrętki które są na kielichu i podnieś auto na lewarku tak wysoko aby cały Macpherson wyszedł ci z kielicha. Następnie od dołu spróbuj poruszać mocowaniem amorka, jeśli jest jakiś luz, to znaczy że łożysko najlepsze dni ma już za sobą i trzeba je wymienić.

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W piątek mam wolne, więc zrobię jak radzicie, ale po kolei... bo zawodowy mechanik to ze mnie nie jest. :)

- podnieść auto

- zdjąć koło

- odkręcić te trzy śruby - znajdę je pod maską na mocowaniu amorka, tak?

- po odkręceniu zejdzie mi na dół

- i wtedy sprawdzić czy jest luz?

 

Napiszcie mi dokładnie jeśli mogę prosić. ;)

Pozdrawiam serdecznie kolegów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisze mi ktoś manuala? :)

Dzisiaj odkryłem, że kręcąc kierownicą od lewej do prawej lekko trzeszczy mi z prawej strony w kielichu.

Pamiętam jak było z -15 to trzeszczało na maksa... ale tłumaczyłem się mega niską temperaturą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób tak,jak napisałeś powyżej.. Weż tylko pod uwagę,że amor nie opuści Ci się całkowicie na dół,ale wysunie się z kielicha na tyle,że będziesz mógł siegnąc od nadkola i obadac to mocowanie amorka.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem jak mówiliście,

odkręciłem najpierw lewą, potem prawą stronę, opuściłem amor trochę na dół, obadałem sprawę, wszystko chodzi ładnie ciasno bez żadnych luzów, gumy w dobrym (prawa) i bardzo dobrym (lewa) stanie, jeszcze zaaplikowałem smar do łożysk w środek i zupełnie przestało trzeszczeć.

Wszystko ciasno i płynnie pracuje.

Ręce mi opadają, jutro jadę do trzeciego mechanika, żeby obadał wszystko brechą... Już tracę nerwy. :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę sie pod temat mam to samo czyli delikatne popukiwanie przy niskiej prędkości ale mi to juz kompletnie ręce opadły, mianowicie wymieniłem:

Amorki - bilstein

poduchy - lemforder

wahacze 4szt - febi

drążki kierownicze kpl razem z tymi małymi przy maglu - lemforder

stabilizator kpl (gumy i łączniki) - trw

Magiel zawiozłem do sprawdzenia i nic . wszystko ok

Co jeszcze?? już nie wiem cały zawias nowy ; czy możliwa jest zła diagnoza magla (magiel sztywny i nie leje) , czy poduszki silnika lub ramy pomocniczej mogą pukać

Może ma ktos jakieś pomysły

Dodam jeszcze ze koła to 17" 215/55 . Pompę wspomagania też mam nową .

 

 

 

BMW E39 523i m52b25 1998r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów,

próbuje wszystkiego,

jeśli jadę lewymi kołami po torach tramwajowych, a prawymi po bruku - jest cisza - głucha praca zawieszenia,

jeśli jadę wszystkimi po bruku, bądź prawymi po torach - słychać stuki - stuki słychać też z zewnątrz jak się wychyli głowę.

CO NAJWAŻNIEJSZE - jeśli jadąc po bruku wcisnę lekko hamulec - stukać przestaję..

Zdjąłem koło i spojrzałem na tę blaszkę - podłożyłem pod nią podkładkę, aby mocniej trzymała- nadal puka.

Co może pukać w hamulcach? ( o ile to są hamulce, bo może być co innego, ale przestaje pukać jeśli zmienia się naprężenie poszczególnych elementów w trakcie hamowania )

Może w takcie hamowania na jakiś wahacz działa siła i przestaje pukać? Ale podobno nie ma żaden luzów - tzn jeden jest nowy - dolny.

...jak to mnie męczy.. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mocowanie zacisku? Zacisk jest pływający,ale może się poruszać w płaszczyźnie poziomej (od koła w strone silnika),natomiast wszelkie inne luzy zacisku (góra-dół lub prawo-lewo) są niedopuszczalne.
http://images75.fotosik.pl/97/7ea837af20c745c4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów,

próbuje wszystkiego,

jeśli jadę lewymi kołami po torach tramwajowych, a prawymi po bruku - jest cisza - głucha praca zawieszenia,

jeśli jadę wszystkimi po bruku, bądź prawymi po torach - słychać stuki - stuki słychać też z zewnątrz jak się wychyli głowę.

CO NAJWAŻNIEJSZE - jeśli jadąc po bruku wcisnę lekko hamulec - stukać przestaję..

Zdjąłem koło i spojrzałem na tę blaszkę - podłożyłem pod nią podkładkę, aby mocniej trzymała- nadal puka.

Co może pukać w hamulcach? ( o ile to są hamulce, bo może być co innego, ale przestaje pukać jeśli zmienia się naprężenie poszczególnych elementów w trakcie hamowania )

Może w takcie hamowania na jakiś wahacz działa siła i przestaje pukać? Ale podobno nie ma żaden luzów - tzn jeden jest nowy - dolny.

...jak to mnie męczy.. :)

Sworznie do sprawdzania na odciążonych wahaczach. Konstrukcja mocowania zacisku w e39 uniemożliwia jakiekolwiek stuki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chodzi mu o sworznie wachacza bo na szarpakach to cięzko sprawdzić u mnie luz nie wychodził a jak wymontowałem to był luz.. Też miałem problemy z głuchymi stukami ale wrescie się udało

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posprawdzaj te wachacze.. Jak kupiłem auto to też wachacz był padniety prawy górny ten wycięty i podobny dzwięk był.. Wymieniłem i spokój.

http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/540/GXkz5A.jpg http://imagizer.imageshack.us/v2/280x200q90/674/HflcC3.jpg

Zapraszam do galeri mojej e39

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=72&t=202486

Moja była bmw E36

http://imageshack.us/f/545/image1181.jpg/ Galeria mojej bmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mi ktoś dokładnie wytłumaczyć jak mam sprawdzić każdy z wahaczy?

Mam zaplecze w postaci narzędzi, umiejętności też jakieś podstawowe no i zapał - tylko lubię wiedzieć co robię, a nie grzebać żeby grzebać...

Poproszę Was bardzo o mega dokładne instrukcje jak sprawdzić wahacze.

Jak pogoda się uspokoi to to porobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego KrzysztofJ.

Sorki że dopiero teraz, aby sprawdzić ten luz na poduszkach, to tak jak pisałeś ale zapomniałeś o jednym ważnym szczególe. Należy ściągnąć sprężyny ściągaczami do sprężyn, bez tego nie ruszysz tej poduszki bo sprężyna będzie napierać na nią i nawet nie drgnie pod naporem sprężyny

BMW - Bardzo Mądry Wybór ;-)

http://forum-lines.ru/rez/ab278744.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.