Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, ostatnio kupiłem BMW E46 1.8 Ci 2003 rok (n42) po sprawdzeniu komputerem i skasowaniem błędów zostaje jeden bład, a mianowicie "czujnika wiodącego sterowaniem skoku zaworu". Chciałbym się dowiedzieć od czego ten czujnik jest i gdzie on się znajduję? Z góry dziękuje za odpowiedź ;D
Opublikowano

BMW

P100F Zmienne sterowanie zaworu, rząd cylindrów 1 - zabezpieczenie przeciążeniowe - niesprawność

obwodu prądowego

P101A Zmienne sterowanie zaworu, rząd cylindrów 1 - adaptacyjne ujęcie danych - położenia

nierejestrowane

P101B Zmienne sterowanie zaworu, rząd cylindrów 1 - adaptacyjne ujęcie danych

P110D Potencjometr przepustnicy A/B - usterka zakresu / działania

P1019 Obwód prądowy czujników zmiennego sterowania zaworu, rząd cylindrów 1 - sygnał wejściowy za

wysoki

P1020 Obwód prądowy czujników zmiennego sterowania zaworu, rząd cylindrów 1 - sygnał wejściowy za

niski

P1023 Zmienne sterowanie zaworu, rząd cylindrów 1 - adaptacyjne ujęcie danych

P1024 Zmienne sterowanie zaworu, rząd cylindrów 1 - adaptacyjne ujęcie danych

P1025 Zmienne sterowanie zaworu, rząd cylindrów 1 - adaptacyjne ujęcie danych - położenia

nierejestrowane

P1030 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 1 - odchyłka wartości

wymaganej

P1031 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 1 - niesprawność

kierunku obrotów

P1041 Zmienne sterowanie zaworu komputera sterującego, rząd cylindrów 1 - usterka pamięci EEPROM

P1042 Zmienne sterowanie zaworu komputera sterującego, rząd cylindrów 1 - usterka pamięci RAM

P1043 Zmienne sterowanie zaworu komputera sterującego, rząd cylindrów 1 - usterka pamięci ROM

P1044 Zmienne sterowanie zaworu komputera sterującego, rząd cylindrów 2 - usterka pamięci EEPROM

P1045 Zmienne sterowanie zaworu komputera sterującego, rząd cylindrów 2 - usterka pamięci RAM

P1046 Zmienne sterowanie zaworu komputera sterującego, rząd cylindrów 2 - usterka pamięci ROM

P1047 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 1 - sygnał wejściowy za

wysoki

P1048 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 1 - sygnał wejściowy za

niski

P1049 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 1 - zwarcie

P1050 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 1 - niesprawność obwodu

prądowego

P1051 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 2 - sygnał wejściowy za

wysoki

P1052 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 2 - sygnał wejściowy za

niski

P1053 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 2 - zwarcie

P1054 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 2 - niesprawność obwodu

prądowego

P1055 Zmienne sterowanie zaworu silnika sterującego, rząd cylindrów 1 - za wysokie napięcie zasilania

P1056 Zmienne sterowanie zaworu silnika sterującego, rząd cylindrów 1 - za niskie napięcie zasilania

P1057 Zmienne sterowanie zaworu silnika sterującego, rząd cylindrów 1 - niesprawność napięcia

zasilania

P1058 Zmienne sterowanie zaworu silnika sterującego, rząd cylindrów 2 - za wysokie napięcie zasilania

P1059 Zmienne sterowanie zaworu silnika sterującego, rząd cylindrów 2 - za niskie napięcie zasilania

P1060 Zmienne sterowanie zaworu silnika sterującego, rząd cylindrów 2 - niesprawność napięcia

zasilania

P1061 Zmienne sterowanie zaworu, rząd cylindrów 1 - praca w trybie awaryjnym - niesprawność obwodu

prądowego

P1062 Zmienne sterowanie zaworu, rząd cylindrów 1 - praca w trybie awaryjnym - maksymalne

położenie skoku nieosiągnięte

P1063 Zmienne sterowanie zaworu, rząd cylindrów 1 - praca w trybie awaryjnym - miernik masy

powietrza, nieprawidłowy sygnał

P1064 Zmienne sterowanie zaworu - usterka położenia uruchomienia/położenia spoczynku -

niesprawność obwodu prądowego

P1065 Zmienne sterowanie zaworu - przekroczony czas (time-out), brak sygnału - niesprawność

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
No i powstał problem. W nocy podczas podróży zaparkowałem pod szpitalem. Wydawało mi się, że parkując zgasł, jednak już mnie to nie interesowało. Po powrocie nie chce odpalić. Czasem coś słychać jakby załapywał, jednak tylko się wydaje. Brak możliwości odpalenia, zarówno z rozrusznika jak i na pycha. 2004r. N46 E46 Compact. Diagnozowałem z początku interfejsem uniwersalnym co pokazalo błąd wałka B. Wymieniłem oba, dalej to samo. Zdiagnozowałem INPĄ pokazało błąd p1030 co zgodnie z poprzednim postem oznacza: P1030 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 1 - odchyłka wartości wymaganej. Ktoś ogarnia co może pomóc. Silnik valvtronica na początek wywalony, jednak wydaje się ok. Zaczynam szukać dalej, jednak obawiam się, że będzie zagadka jak w podobnym wątku... Z góry dzięki za pomoc.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

A więc kontynuując historię wyżej wymienioną powoli zaczęliśmy badać co może być przyczyną. Podaję log z INPy, w DISie teoretycznie to samo. Po usunięciu błędy się nie pojawiają, jednak cały czas to samo czyli nie odpala.

 

E R R O R M E M O R Y

---------------------------------------

Date: 15.08.2013 15:45:44

ECU: MEV9N46

JobStatus: OKAY

Variant: MEV9N46

-------------------------------------------------------------

RESULT: 3 error in error memory !

-------------------------------------------------------------

2A67 CDKDVEST - VVT-activation

Error counter: 1

Logistic counter: 40

Mileage 146340 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

Supply voltage (ub) 11.49 V

voltage diagnostics port VVT control 1.46 V

temperature VVT- output stage 208.00 degrees C

Short circuit in engine cable

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

--

Cycle flag set

--

--

--

Error code: 2A 67 88 05 00 00 01 28 39 2A 00 7A 4B D0 FF FF

FF FF FF FF FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

2A5F CDKDVUSE - VVT-Supply volatge for the sensor

Error counter: 2

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 146340 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

Supply voltage (ub) 14.04 V

ADC- value VVT- sensor voltage supply 0.18 V

Engine temperature (tmot) 19.50 degrees C

2. Umweltsatz

Mileage 146340 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

Supply voltage (ub) 14.04 V

ADC- value VVT- sensor voltage supply 0.18 V

Engine temperature (tmot) 19.50 degrees C

Sensor voltage too low

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

--

Cycle flag set

--

--

--

Error code: 2A 5F 82 05 00 00 02 28 39 2A 00 95 09 5A 39 2A

00 95 09 5A FF FF FF FF FF FF

-------------------------------------------------------------

2A63 CDKDVSTE - VVT-Actuator monitoring

Error counter: 2

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 146340 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

engine current VVT -12.50 A

actual value eccentric angle VVT 66.40 degrees

index value eccentric angle VVT 50.40 degrees

2. Umweltsatz

Mileage 146340 km

Engine speed (nmot) 0.00 /min

engine current VVT -12.50 A

actual value eccentric angle VVT 66.40 degrees

index value eccentric angle VVT 50.40 degrees

Bearing control monitor

Test conditions fulfilled

Error not occurred yet

Error would cause a warning lamp to light up

Diagnostic active

--

Cycle flag set

--

--

--

Error code: 2A 63 84 05 00 00 02 28 39 2A 00 F8 53 3F 39 2A

00 F8 53 3F FF FF FF FF FF FF

=============================================================

 

Opieram się na tym schemacie:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AT51&mospid=47649&btnr=11_3296&hg=11&fg=15

 

Czujniki, które wymieniałem to: oba czujniki położenia wałków (4 na schemacie), po założeniu to samo. Czujniki Vanosów (przykręcane od przodu do pokrywy - 1), po przełożeniu ze sprawnego silnika N42 to samo. Nie mam dalej pomysłów. Sam silnik zmiennych faz (9) działa - zmieniając biegunowość silnika i podając napięcie wszystko bez problemów oraz robiąc test w INPie. Zastanawiam się jeszcze nad czujnikiem, który znajduje się w pokrywie zaworów na przodzie, jednak w schematach nie mogę go znaleść i zbytnio nie wiem za co odpowiada, jednak znajduje się również jakby przy wałku ssącym. Postaram się go znaleść na jakiś zdjęciu.

Opublikowano

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3009-sterowanie-zaworow-walek-mimosrodowy/i47651#part07

 

Udało mi się dziś ustalić, co to za czujnik :) Czyli czujnik wałka mimośrodowego. Chyba ostatni czujnik z tych, które bezpośrednio wiązały by się z VVT. Oirentuje się ktoś czy może być to przyczyną? Ewentualnie ktoś zna specjalistę odnośnie n42/46, który mógłby z tymi błędami pomóc?

  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam.

Wiem ze temat stary ale mam podobny problem. Czy wymiana czujnika wałka mimosrodowego pomogla?

  • 4 lata później...
Opublikowano

#Krecie nie odpala


Siema. Mam problem z swoim n42b20. Auto było dziś na przeglądzie (holenderskie apk) musiałem wymienić przewody hamulców z tylu. Ale przejdę do rzeczy. Odpaliłem auto u mechanika i słyszę w prawym głośniki trzaski jak By gdzieś było zwarcie. Wiec wyłączyłem radio by nic sie nie spalił. Przejechałem 15 km, na światłach lekko opadły mi obroty na silniku i sie wyrównały. i pojechałem na zakupy, zgasiłem auto i wróciłem do niego po 5 minutach. I TU zonk auto nie chce zapalić. Silnik kręci, i czuje jak by nie miał dostawał paliwa,. Wiec podpinam elm327i sprawdzam błędu i pokazał sie jeden "P1031 Zmienne sterowanie zaworu obwodu prądu sterującego, rząd cylindrów 1 - niesprawność kierunku obrotów". Skasowałem go i [BAD]. Auto nie pali. Po rozmowie z mechanikiem kazał sprawdzić czy jest dawane paliwo na listwę ale niestety po teście butelkowym czyli przewód paliwa wysunięty do butli pompa nie podaje go na wtryski. I teraz nie wiem, czy zdechła pompa w zbiorniku gdzie paliwa było na 380km czy może cos być "czarny scenariusz" padło cos na valvetronicu? No o finał dnia... czekanie na parkingu po lawetę i jazda na lawecie do domu 70km


Odrazu proszę nie dawać hejtu. Tylko o pomocne odpowiedzi. Auto od 4 lat mnie nie zawiodło i nie bylo problemów wcześniej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

P1031 285A Cyfrowy sterownik silnika: Zmienny napęd zaworów - nadzór siłownika

Do sprawdzenia przekaźnik pod pokrywą skrzynki z dme.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.