Skocz do zawartości

320 N47 Dziwne zachowanie silnika


Dreamek

Rekomendowane odpowiedzi

Jak w temacie, ostatnio (od hmm miesiąca) zauważyłem dziwne zachowanie silnika. Zachowanie to polega na tym że gdy zatrzymam się naprzykład na światłach i mam wrzucony luz, to po chwili silnik na kilka sekund tak jakby inaczej pracował. Nie potrafie wam tego opisać, poprostu to czuć jest po dźwięku jaki wydaje:) tak jakby dostał dodatkowe obciązenie. Obroty wtedy również nie skaczą. Zastanawia mnie czym to może być spowodowane tym bardziej że do tej pory tak się nie zachowywał albo nie zwracałem na to uwagi.

 

Z dodatkowych informacji:

Nie uzywam obecnie klimatyzacji więc sprężarka dodatkowo nie obciąża silnika

temperatura silnika w granicach 88 - 110

silnik N47, 177 kM

 

Dzięki za pomoc, sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm ja mam co prawda 184 km. I u mnie tez cos takiego można zaobserwować ale tylko po wyjeździe z garażu jak jest zimny i to nie zawsze. Ot ma takie dni.. Pracuje cicho i nagle jakby lekko zaczał warczeć taki mocniejszy grubszy dziwięk chwile tak pochodzi i potem jest już ok. Z tego co pamiętam mam tak od nowości. Co nie znaczy ze tak ma być :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeczytaniu pierwsze co mi sie nasuneło to że może zostało aktywowane wypalanie DPF, ale potem doczytałem, że to podczasz dogrzewania silnika.. To teraz już nie wiem

 

Też nad tym myślałęm czy to aby czasem nie to.. ale tak jak pisałem/iśmy występuje to raczej podczas dogrzewania się silnika. Choć mi sporadycznie zdaża sie już na rozgrzanym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam to samo, jak auto stoi i pracuje z 2 min w miejscu to nie ważne czy silnik zimny czy ciepły nagle jest inny odgłos, bardziej warczy i nie przestaje. Cichnie jak ruszę i znów się zatrzymam. To chyba normalne, ja mam M47. Wydaje mi się, że nie ma się czym przejmować.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wystarczy ze komputer uzna iz nalezy doładowac akumulator ...

uruchomcie przed odpaleniem silnika wskazanie napiecia w menu ukrytym ... jesli wraz ze zmiana dzwieku silnika wystapi zmiana napięcia czy to wzrosnie czy zmaleje to oznacza ze obciązenie silnika sie zmienia i zmeinia sie ilosc podawanego paliwa ... swoja droga spalanie w l/h tez można podpatrzec ... zwiekszenie ilosci pobieranego paliwa bedzie oznaczalo zalaczenie dodatkowego odbiornika ... z tym ze tu moze pojawic sie klopot bo nagrzewajacy sie silnik bedzie zmienial ilosc potrzebnego paliwa na utrzymanie stalych obrotow silnika ... wiec ten test ma racje bytu tylko na dogrzanym juz silniku.

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też już o tym myślałem że tym dodatkowym obciążeniem silnika może być właśnie alternator. Jedyna rzecz która mnie zastanawia to, to czy alternator może być ładowany gdy mamy wrzucony luz. Kiedys napędzany alternator był podczas jazdy na biegu, chyba że już w tedy żyłem w błędzie albo coś się zmieniło ..:)

 

Dzisiaj jak nie zapomne, to lookne na napięcie w ukrytym menu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to działały kiedyś prądnice. Alternator powinien ładować również na wolnych obrotach , co najwyżej z niepełną mocą co jest zrozumiałe.

Dokładnie, inaczej auto na luzie w rezultacie by sie roladowalo.... A benzyniaki w dużym korku by padały.

Ląduje tylko z mniejsza skutecznością...nie osiąga 14,4V ale jest wiecej jak nominalne 12,5 ( spoczynkowe )

http://www.azeroplus.pl

Jakby Bóg preferował przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach...

http://images38.fotosik.pl/1891/729270affbdc14bem.jpg

http://www.motostat.pl/user_images/52708/icon1.png

"Inwestycje WIELKIEGO formatu"


Sprzedam moje E91 320d ... info pod telefonem 662 079 26pięć

http://otomoto.pl/bmw-320-200-zdjec-perelka-C33615250.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj podczas jazdy monitorowałem ładowanie aku i dane skakały pomiędzy, 13,8V a 14,6V właściwie albo jedna albo druga wartośc była. Objaw o którym mowa w tym wątku niestety nie wystąpił (ehh) więc dzisiaj ponowie test.

Tak jak mówiliście na "luzie" auto miało chwilami ładowanie na wyzszym poziomie jak 13,8V (u mnie), podczas jazdy z regóły występowało 14,6V.

 

ps. Przynajmniej sprawa alternatora mi się wyjaśniła:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.