Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ostatnio wymieniłem swoją deskę rozdzielczą no i zdecydowałem się umieścić fotostory - myślę, że może się przydać wielu osobom do rozbierania i/lub wymiany wielu elementów. Było przy okazji co rozbierać ;) Więc każdemu może się coś innego przydać. A to schowek... a to tunel, a to jakieś osłony... No i w końcu też samą konsolę też ktoś może potrzebować zmienić. O dziwo nawet nie trzeba było demontować kierownicy ;)

 

Do operacji przydadzą się 2 osoby. Ja zaczynałem sam, a potem pomagała mi narzeczona ;)

Narzędzia:

- klucze torx (T10, T15, T20, T30)

- klucze nasadowe (10, 13)

- śrubokręty (płaski i krzyżak)

- kliniki do podważania plastików, żeby puściły zatrzaski - ja kupiłem w markecie budowlanym Jula takie niebieskie

 

Aha jeszcze taka uwaga, zdjęcia posortowałem wg. kolejności takiej jak uważam za najlepszą (w rzeczywistości robiłem to w trochę innej kolejności, więc mogą być na zdjęciach jakieś rozbieżność - w tle mogą być już jakieś rozebrane elementy, które w moim fotostory są zdejmowane później)

 

1. Zaczynamy od listwy:

IMAG0117.jpg

 

IMAG0146.jpg

 

IMAG0147.jpg

 

IMAG0148.jpg

 

IMAG0149.jpg

 

 

2. Następnie obudowa radia (dwa wkręty kluczem Torx i zatrzaski):

IMAG0150.jpg

 

IMAG0151.jpg

 

IMAG0152.jpg

 

IMAG0153.jpg

 

IMAG0154.jpg

 

IMAG0155.jpg

 

IMAG0156.jpg

 

 

3. Panel klimatyzacji:

IMAG0157.jpg

 

IMAG0159.jpg

 

IMAG0160.jpg

 

IMAG0161.jpg

 

IMAG0162.jpg

 

IMAG0163.jpg

 

IMAG0164.jpg

 

 

4. Radio (dwa wkręty pod radiem):

IMAG0165.jpg

 

IMAG0166.jpg

 

IMAG0167.jpg

 

IMAG0168.jpg

 

IMAG0169.jpg

 

IMAG0170.jpg

 

IMAG0171.jpg

 

IMAG0172.jpg

 

IMAG0173.jpg

 

IMAG0175.jpg

 

IMAG0177.jpg

 

IMAG0180.jpg

 

IMAG0181.jpg

 

 

4. Kratki wentylacji:

IMAG0193.jpg

 

IMAG0257.jpg

 

IMAG0258.jpg

 

IMAG0259.jpg

 

IMAG0260.jpg

 

IMAG0261.jpg

 

IMAG0262.jpg

 

IMAG0263.jpg

 

IMAG0264.jpg

 

IMAG0265.jpg

 

 

5. Osłona pod schowkiem:

IMAG0135.jpg

 

IMAG0136.jpg

 

IMAG0137.jpg

 

IMAG0140.jpg

 

IMAG0142.jpg

 

IMAG0143.jpg

 

IMAG0144.jpg

 

IMAG0145.jpg

 

IMAG0208.jpg

 

IMAG0210.jpg

 

 

6. Schowek. Tutaj Uwaga - jest cała masa śrubek, których nie trzeba rozkręcać. Generalnie należy odkręcić tylko torx'y... krzyżakowe nie ruszać (większość z nich skręca ze sobą 2 elementy schowka, z których jest on zrobiony). Ja tak to porozkręcałem, że odkręciłem najpierw przednią część schowka, a później tą tyną ;) Tego robić nie trzeba, można schowek wyjąć w całości. Trzeba odkręcić wszystkie torx'y i jeśli dobrze pamiętam tylko jedną albo dwie śrubki krzyżakowe (na pewno tylko te na rogach schowka). Wszystkie inne śrubki krzyżakowe pod schowkiem i wszystkich innych miejscach nie ruszać! Także najlepiej odkręcić tylko torxy i metodą prób i błędów sprawdzać, które krzyżaki jeszcze trzymają. Niestety nie wiem na ile dokładnie jest to ujęte na zdjęciach bo było ich cała masa, ale wyciąłem wszystkie zdjęcia ze śrubkami, które należy zostawić. Generalnie na demontaż schowka straciłem masę czasu. Mam nadzieję, że dzięki moim wskazówkom uda się komuś zaoszczędzić trochę czasu.

IMAG0182.jpg

 

IMAG0183.jpg

 

IMAG0184.jpg

 

IMAG0186.jpg

 

IMAG0187.jpg

 

IMAG0189.jpg

 

IMAG0191.jpg

 

IMAG0192.jpg

 

IMAG0194.jpg

 

IMAG0195.jpg

 

IMAG0196.jpg

 

IMAG0214.jpg

 

IMAG0217.jpg

 

IMAG0218.jpg

 

IMAG0219.jpg

 

IMAG0223.jpg

 

IMAG0224.jpg

 

IMAG0225.jpg

 

IMAG0247.jpg

 

IMAG0248.jpg

 

IMAG0249.jpg

 

IMAG0250.jpg

 

 

7. Prawy bok (słupek i inne plastikowe osłony):

IMAG0198.jpg

 

IMAG0199.jpg

 

IMAG0200.jpg

 

IMAG0201.jpg

 

IMAG0202.jpg

 

IMAG0203.jpg

 

IMAG0204.jpg

 

IMAG0205.jpg

 

IMAG0206.jpg

 

IMAG0207.jpg

 

IMAG0222.jpg

 

IMAG0226.jpg

 

IMAG0227.jpg

 

IMAG0228.jpg

 

IMAG0229.jpg

 

 

8. Kilka zdjęć jak to wszystko pod schowkiem wygląda:

IMAG0251.jpg

 

IMAG0253.jpg

 

IMAG0254.jpg

 

IMAG0255.jpg

 

IMAG0256.jpg

 

 

9. Przechodzimy na stronę kierowcy, osłony pod kolumną kierownicy:

IMAG0266.jpg

 

IMAG0267.jpg

 

IMAG0268.jpg

 

IMAG0269.jpg

 

IMAG0270.jpg

 

IMAG0271.jpg

 

IMAG0272.jpg

 

IMAG0273.jpg

 

IMAG0274.jpg

 

IMAG0275.jpg

 

IMAG0276.jpg

 

IMAG0277.jpg

 

IMAG0278.jpg

 

IMAG0279.jpg

 

IMAG0280.jpg

 

IMAG0281.jpg

 

 

10. Gniazdo kluczyka i przycisk start/stop:

IMAG0282.jpg

 

IMAG0283.jpg

 

IMAG0284.jpg

 

IMAG0285.jpg

 

 

11. Górna obudowa kierownicy:

IMAG0289.jpg

 

IMAG0290.jpg

 

IMAG0291.jpg

 

 

12. Zegary:

IMAG0292.jpg

 

IMAG0293.jpg

 

IMAG0294.jpg

 

IMAG0295.jpg

 

IMAG0296.jpg

 

IMAG0297.jpg

 

IMAG0298.jpg

 

IMAG0299.jpg

 

IMAG0300.jpg

 

IMAG0301.jpg

 

IMAG0302.jpg

 

IMAG0303.jpg

 

IMAG0304.jpg

 

 

13. Tunel środkowy:

IMAG0118.jpg

 

IMAG0119.jpg

 

IMAG0120.jpg

 

IMAG0121.jpg

 

IMAG0122.jpg

 

IMAG0123.jpg

 

IMAG0124.jpg

 

IMAG0125.jpg

 

IMAG0126.jpg

 

IMAG0242.jpg

 

IMAG0243.jpg

 

IMAG0308.jpg

 

IMAG0309.jpg

 

IMAG0134.jpg

 

IMAG0310.jpg

 

IMAG0127.jpg

 

IMAG0128.jpg

 

IMAG0129.jpg

 

IMAG0130.jpg

 

IMAG0312.jpg

 

IMAG0313.jpg

 

IMAG0314.jpg

 

IMAG0315.jpg

 

IMAG0316.jpg

 

 

14. Główne mocowania kokpitu (część górna):

IMAG0305.jpg

 

IMAG0306.jpg

 

IMAG0286.jpg

 

IMAG0287.jpg

 

IMAG0288.jpg

 

IMAG0307.jpg

 

 

15. Mocowania dolnej części:

IMAG0317.jpg

 

IMAG0318.jpg

 

IMAG0319.jpg

 

IMAG0320.jpg

 

IMAG0321.jpg

 

IMAG0322.jpg

 

IMAG0323.jpg

 

IMAG0324.jpg

 

IMAG0325.jpg

 

IMAG0326.jpg

 

IMAG0327.jpg

 

 

16. Odpinamy poduszkę powietrzną pasażera:

IMAG0329.jpg

 

IMAG0330.jpg

 

 

17. Odpinamy gniazdo kluczyka i przycisk start/stop:

IMAG0331.jpg

 

IMAG0332.jpg

 

IMAG0333.jpg

 

 

18. Jeszcze lewa obudowa słupka, żeby łatwiej było wyjąć konsolę:

IMAG0334.jpg

 

IMAG0335.jpg

 

IMAG0336.jpg

 

IMAG0337.jpg

 

IMAG0338.jpg

 

 

19. No i już ostatnia rzecz - czujnik zmierzchu:

IMAG0339.jpg

 

IMAG0340.jpg

 

IMAG0341.jpg

 

IMAG0342.jpg

 

 

20. Na koniec rozbebeszone wnętrze bez konsoli:

IMAG0343.jpg

 

IMAG0344.jpg

 

IMAG0345.jpg

 

IMAG0346.jpg

 

IMAG0348.jpg

Opublikowano

witam.

Dawno się nie odzywałem na forum, ale to nie może ujść mojej uwadze.

Naprawdę kawał dobrej roboty, aż mi się nie chce wierzyć, liczba zdjęć powala!

 

Mi sama wymiana deski nie jest potrzebna ale liczba zdjęć i detali jest powalająca więc DZIĘKUJĘ za ten wysiłek.

Z takiego materiału można się wiele dowiedzieć.

Pozdrawiam

Opublikowano

:cool2: :cool2: :cool2:

Super tutorial, naprawdę. Ilość zdjęć i pokazanie w trakcie pracy co i jak i wql krok po kroku :cool2: Ten czujnik to chyba od klimatronika, a nie od zmierzchu.

 

Słupki mają być czarne :twisted:

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

  • Moderatorzy
Opublikowano

Słupki są już czarne ;) To był kolejny element, który wymieniłem. Tylko zaślepki z napisem airbag na tych słupkach mam szare, bo są one śmiesznie drogie (jedna zaślepka kosztuje kilkanaście złotych, a potrzeba je aż 4 ;) - mam wrażenie, że cena jest taka bo ta część występuje praktycznie we wszystkich seriach i jak coś jest z serii 5,7 to od razu cena wyższa ;) ). Planuję je pomalować sprayem, no albo zostawię tak jak jest, bo źle to nie wygląda.

 

Co do zdjęć, to robiłem je też po to, żeby potem przy składaniu wiedzieć co i jak ;)

 

Ale dziękuję za dobre słowa i docenienie ;) Co do czujnika... możesz mieć rację, chociaż ewidentnie w środku ma coś w rodzaju diody skierowanej w stronę szyby, także nie wiem.

  • Moderatorzy
Opublikowano
Co do podsufitki.. to niestety nie zrobiłem zdjęć. Ale sprawa nie jest trudna. Po zdjęciu górnych osłon słupków... z tyłu 2 spinek... i może jakiś śrubek, które się pokarzą pod osłonami słupków... po poluzowaniu uszczelek i odpięciu lampek można wyjąć podsufitkę przez tylną klapę.
  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Świetne to fotostory! Dzięki! :D

Szczerze mówiąc, w zeszłym roku zmuszony byłem do podobnych czynności, bo skrzypienie deski rozdzielczej bardzo mnie denerwowało.

Niestety, "poległem". Nie udało mi się zdjąć całej deski rozdzielczej, a teraz widzę, że niewiele mi brakowało. :mrgreen:

Trochę też złapałem cykora, bo gratów dużo, a fotek nie robiłem, co rzadko się zdarza.

W sumie z trzeszczeniem znacznie się poprawiło. Ale tak naprawdę, to nie sama deska jest za to "odpowiedzialna". Przynajmniej u mnie. Są dni, kiedy jest cisza, ale zauważyłem, że im więcej jeżdżę i dłuższe trasy robię, to wtedy jest najlepiej (cicho).

Muszę jeszcze raz zająć się osłonami słupków i kratkami nawiewu, bo stamtąd czasem coś zatrzeszczy.

 

Czytając fragment o czarnych słupkach, pomyślałem przez chwilę, że też zrobię na czarno, ale podsufitkę mam siwą, więc chyba nie wyglądałoby to dobrze. :wink:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Bardzo porządnie i rzeczowo opisane Twoje działanie względem deski w e87. Na pewno przydatna rzecz. Ze swojej strony mogę dodać dla innych użytkowników BMW e87, że w przypadku gdy mają problem z trzeszczącą / hałasującą deską rozdzielczą (to często opisywany problem BMW e87 w innych wątkach i forach) to to, że trzaski i hałas zlokalizowane często są w osłonach słupków A (najczęściej prawa osłona). Wystarczy je wypiąć tak jak to Kubik pokazał na fotografiach i przesmarować punkty styku listwy (osłony) z plastikowymi okrągłymi zatrzaskami przytwierdzonymi do słupka. Warto użyć smaru do plastików aby nie obawiać się, że jakiś tawot będzie nam zmiękczał i rozpuszczał plastik. Uwaga na końcu listwy w miejscu gdzie wpasowujemy ją do deski rozdzielczej wystają dwa (jeden dłuższy drugi krótszy) płaskie zaczepy - je również smarujemy z dwóch stron. Najprawdopodobniej to właśnie te dwa zaczepy pracują i ocierają o ściany otworów w, których są osadzone. Cała opisana praca jest prosta nie wymaga wielkiej filozofii, a ulga natychmiastowa i jak na razie trwała. Problem dotyczył w moim przypadku tylko tych osłon. Warto się przejechać po ich zdjęciu i sami się przekonacie czy coś jeszcze trzeszczy, zgrzyta i hałasuję w waszych BMW e87. Powyżej opisana metoda u mnie okazała się skuteczna - bez klejenia, sznurków żeglarskich, kabli, kołków czy innych wynalazków. Pozdrawiam użytkowników:)
  • 1 rok później...
Opublikowano

Dzięki wielkie za ten poradnik! Dziś rozebrałem kokpit i bez twojej pomocy nie dał bym rady! Można troszkę łatwiej rozebrać radio/panel klimy:

 

Edit: Wydaje mi się też, że nie trzeba zdejmować tego plastiku przy zegarach i samego daszka licznika. Mała rada dla tych którzy będą próbować zdejmować deskę: Uważajcie na fotele żeby nie uszkodzić maty(fotel pasażera) opierając się na siedzeniu np. kolanem.

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam! Ktoś podpowie jak sciągnąć kratki boczne i srodkową żeby nie połamać i nie zniszczyć deski? W którym miejscu są zatrzaski do podważenia?Próbowałem tymi plastikowymi ściągaczami tak jak na zdjęciach na srodku podważyć ale troche boje sie na siłe. Wszelkie wskazówki mile widziane.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do bocznych kratek, to o ile dobrze pamiętam, chyba z boku jeszcze mają ząbki. Powinny puścić, ruszając kratką na boki w momencie podważania od spodu, tak jak na zdjęciu.

Ze środkową kratką nie powinno być żadnego problemu, jeśli jest podważana z góry, czyli też tak jak na jednym z pierwszych zdjęć.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Pomęcze je jutro, dzisiaj juz odpusciłem bo bałem się że wyłamie a jeszcze nie mam nowych. Generalnie to wymieniam bo jest na nich jakiś dziwny biały nalot. Ktoś pisal że to od klimy na rozgrzane plastiki.Po umyciu apc zrobily sie jeszcze bielsze :mad2: Dziwne bo ten srodkowy z regulacją na każdym wlocie jest czarny :?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
... wymieniam bo jest na nich jakiś dziwny biały nalot.

Skoro ta kratka z białym nalotem i tak pójdzie w odstawkę, to może warto spróbować podgrzać ją gorącym powietrzem (hot air gun). Widziałem na YT jak zmatowiałym listwom, zderzakom przywracają czarny kolor.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Udało się sciagnąć :D Na zdjeciach dopatrzyłem w którym miejscu są dokladnie zatrzaski. Podwarzylem(boczne) od dołu i tak jak Wioletta mówił trzeba poruszać zeby wyszło.I troche siły smiało można użyć-wszystko ładnie wyszło.

Na razie próbuje to domyć i przyczernić chemią,a jak nie da rady to suszarka konkubiny :P Patrzylem też na aledrogo można za 100-150 komplet w b.dobrym stanie znależć.

Dziekuje za porady!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Cieszę się, że na coś się przydałem! :D

 

Ps. Ale partnerka ładniej brzmi. :)

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Wszystkich:-)

Foto relacja z demontażu deski fantastyczna.

Sporo osób pisze o białym nalocie na kratkach, ja też to miałem ale sobie z tym poradziłem, myśle że paru kolegów zaskocze.

Kratki boczne i środkowa można bez problemu zdemontoważ a co ważne można wyjac poszczegolne lamelki.

Zatrzaski widoczne od góry i dołu delikatnie podaważamy i rozebrane.

Z każdej ze stron jest plastikowa prowadnica, warto zrobić zdjecie aby ponownie ją porawnie zamontować.

Uwaga na delikate plastikowe trzpienie.

Jak wszystko mamy już rozebrane, myjemy poszczególne elementy. Każdą lamele przecieramy papierem wodnym 800 a następnie 1200 a na sam koniec pasta polerska, ja używałem FESTOOL MPA 9000.

Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Jak wloty sa juz złożone i jest sprawdzona poprawność pracy, na koniec przecieramy wszystko szmatką nawilżoną teflonem co nadaje ładny czarny kolor. Efek super. Mnie zajeło to ok 2 godzin. Polecam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam Wszystkich:-)

... Kratki boczne i środkowa można bez problemu zdemontoważ a co ważne można wyjac poszczegolne lamelki.

Zatrzaski widoczne od góry i dołu delikatnie podaważamy i rozebrane.

Z każdej ze stron jest plastikowa prowadnica, warto zrobić zdjecie aby ponownie ją porawnie zamontować.

Uwaga na delikate plastikowe trzpienie.

Jak wszystko mamy już rozebrane, myjemy poszczególne elementy. Każdą lamele przecieramy papierem wodnym 800 a następnie 1200 a na sam koniec pasta polerska, ja używałem FESTOOL MPA 9000.

 

Dzięki! :)

Kiedyś przymierzałem się do ich rozbiórki, ale tylko z tego względu, że jedna kratka mniej się domyka niż inne. Ale i te inne jakoś też tak nie do końca.

I teraz pytanie... czy one (te żeberka) powinny po całkowitym domknięciu stykać się, czy nie?

Jeśli nie, to minimalnie, czy sporo?

U brata w Passacie (z tego samego rocznika) żeberka po zamknięciu tworzą niemal jedną płaszczyznę. :duh:

 

Co do białego nalotu, to nic takiego u siebie nie zauważyłem, ale gdyby jednak coś takiego zaistniało, to sama pasta by nie wystarczyła?

Wyblakłym zderzakom (nie lakierowane), przywracano czarny kolor dmuchając rozgrzanym powietrzem. Nie praktykowałem, ale na YT wyglądało to imponująco. :)

Gdybym miał jakąś uszkodzoną kratkę na zapasie, to bym się pokusił poczęstować ją hot air gun'em. :8)

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Panowie odgrzeję trochę temat.

Musiałem zdemontować listwę ozdobą nad schowkiem, jednak przy jej odpinaniu te pomarańczowe gniazda widoczne tu na zdjęciach częściowo się rozpadły/połamały. Pytanie w jaki sposób wymienić te pomarańczowe plastikowe gniazda?

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

Na wstępie poradnik super, strasznie mi pomógł przy demontażu!:)

Pytanie brzmi czy ktoś podmienił w przedlifcie cały tunel środkowy z polifta? Po takim zabiegu z boków przy łączeniu z deską rozdzielczą pozostały mi szpary (niespasowało się odealnie). Jakie elementy trzeba wymienić żeby to miało ręce i nogi?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.