Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

e39 ==> Odma to jest odpowietrzenie skrzyni korbowej. Jak chcesz to wymienić? Czytaj uważniej....

Była mowa już o separatorze lub filtrze odmy i nie tam jest pies pogrzebany..... :duh:

 

ar_w ==> Mam opary w stylu gorącej herbaty na rozgrzanym silniku. Ale odpukać dziś po 80km zero śladów. Może uszczelnienie oringu/ruszenie/ruszenie uszczelniaczy od pokrywy zaworów (separator też mam całość od E60) pomogło... zobaczymy jutro :)

Opublikowano
e39 ==> Odma to jest odpowietrzenie skrzyni korbowej. Jak chcesz to wymienić? Czytaj uważniej....

Była mowa już o separatorze lub filtrze odmy i nie tam jest pies pogrzebany..... :duh:

 

ar_w ==> Mam opary w stylu gorącej herbaty na rozgrzanym silniku. Ale odpukać dziś po 80km zero śladów. Może uszczelnienie oringu/ruszenie/ruszenie uszczelniaczy od pokrywy zaworów (separator też mam całość od E60) pomogło... zobaczymy jutro :)

 

Odma to obudowa + filtr której fotkę dodał ar_w i tak samo ją opisał.I ja to wymieniłem więc nie wiem o co Ci chodzi...Jeszcze napisałeś

Widzisz, czyli chodzi o obudowę filtra/separatora odmy :)

Tu może być rzeczywiście pies pogrzebany. Dzięki za hint :)

 

 

A teraz piszesz że nie tam pies pogrzebany...

Więc o co Ci chodzi?

Wymieniłeś ta obudowę odmy + filtr czy nie??

Opublikowano
legrooch, daj znać jak z tym olejem u Ciebie postępuje

Trochę lepiej - plama 2cm a nie 10. Być może oring na separatorze się ułożył lepiej niż poprzednio. Z uszczelki dalej leci, tylko jakby mniej. W weekend pewnie dokręcenie lub zrzucenie i wymiana uszczelki pokrywy.

 

 

Odma to obudowa + filtr której fotkę dodał ar_w i tak samo ją opisał.I ja to wymieniłem więc nie wiem o co Ci chodzi...Jeszcze napisałeś

odma to jest odpowietrzenie skrzyni korbowej. Nie filtr/separator i obudowa. Generalnie w ten sposób się określa upust oparów olejowych i przerzucenie ich dalej. Poczytaj jednak trochę.

I ja pisałem o obudowie filtra lub separatora odmy (tak jak ja i ar_w mamy).

Skup się na tym, co napisaliśmy, skup się na moim pytaniu we wcześniejszym poście. Wiesz jak działa odma? Czy nie? Jak jest zbudowana, skąd jest zasysane ciśnienie, gdzie uchodzi, jak ma zorganizowane dodatkowe upusty ciśnienia/powietrza itd?

To nie jest tylko wymiana gównianego filterka czy pokrywy filtra. Stąd moje poszukiwania konkretnej przyczyny. Filtr nowy może tylko złagodzić na chwilę objawy dopóki się nie zapcha.

Opublikowano

panowie jak działa ta odma w końcu?? szczególnie chodzi mi o ten zaworek po lewej na zdjęciu od ar_w - do czego on służy?

wymieniałem wczoraj olej i rozbierałem odmę - myślałem że ten zaworek przepuszcza powietrze a tam jest tylko taka membrana... dziwne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Mi się wydaje że ta membrana ma za zadanie tłumić skoki ciśnienia w układzie odpowietrzenia skrzyni korbowej, bo tam tak naprawdę nic więcej nie ma, ale pewny tego nie jestem, tak tylko sobie gdybam.

Ale zauważyłem ciekawą rzecz, mianowicie u siebie w M57, gdzie mam wymienną wkładkę filtra odmy, nie puszcza ona tyle oleju w dolot, co u ojca w M47N, gdzie ta wkłada jest już plastikowa, niewymienna (taki sam separator jak w e60). Jedyny minus, ze co drugą wymiane oleju wkładkę trzeba wymienić.

Opublikowano

Shadow69 ==> Bo filtr zgarnia opary, a separator je tylko częściowo limituje :/ Jak to kiedyś z Cichym była gadka - stare samochody może nie były pro-ekologiczne, ale tego niepotrzebnego badziewia nie miały :)

 

Zauważcie jedną rzecz - ta membrana jest od dołu podparta sprężyną, czyli cała membrana jest wypchnięta. Ponieważ w skrzyni panuje ciśnienie, a nie podciśnienie, to co do cholery ma ją ruszyć w inną stronę, aby zrównoważyć to ciśnienie? Membrana zawsze będzie wypchnięta, a przez sprężynę dodatkowo w takim stanie przyblokowana :/

 

Właśnie tego nie kumam w tym przypadku...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
ta membrana jest od dołu podparta sprężyną

 

No to moja teoria poszła się *** :lol:

Dziwne to ustrojstwo, ale w takim razie na cholere ta membrana? Skoro nawet nie da sie logicznie wytłumaczyć jakie zadanie spełnia.

No chyba że chodzi wyłącznie o podniesienie ceny nowej części w ASO :mrgreen:

Opublikowano

Shadow ==> Zwróć uwagę na fotę ar_w - tam jest widać, jak sprężyna bez niczego podnosi ją na 1/2 wysokości i wyżej się już nie da.

Też miałem taką teorię. Miałem również teorię, że sprężyna to czyjaś dokładka, ale wszystko jest ok ;)

Dobry browar temu, kto wytłumaczy zasadę działania tego ustrojstwa.

 

Miałem jeszcze jedną wersję - może powinien tam być wężyk dochodzący od góry do otworka membrany i ciśnieniem dociskać ją? Wtedy by pracowała, ale na niekorzyść :]

Opublikowano

może nie wytłumaczę zasady działania, ale niektórzy sprawdzają odmę w ten sposób, wyciągają bagnet oleju i przykładają palec, jak zasysa palec to odma zawalona, więc w komorze panuje podciśnienie, a jak panuje podciśnienie to odma się otwiera, poza tym nie zawsze jest ciśnienie, bo tłoki pracują góra dół, więc jest ciśnienie i podciśnienie, więc membrana musi tez iść w dół, a sprężyna ją potem podnosi by zamknąć obieg.

 

Taka moja teoria, nie wiem ile w tym prawdy

Opublikowano

Nie wiem jak działa ten zaworek wiec nie chce tworzyc teorii,

natomiast moge potwierdzić, ze dzięki filcowemu separatorowi o wiele bardziej dolot był w czystszym stanie, niz w przypadku plastikowego z e60.

 

Obecnie przy drobnej nieszczelnosci zaraz się poci wokół

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

No dobra, ale zauważ, że nigdy nie ma, że wszystkie tłoki sa na dole, lub na górze.

Jak jeden leci na dół, to sasiedni czy któryś tam leci do góry, wiec to się równoważy.

Benzyna "ssie" przez bagnet, bo silnik zadławiony przymknięta przepustnicą, będzie ssał ze skrzyni korbowej, a diesel z tego do wiem, to takich bajek nie robi, za to jak będzie wypychał bagnet, to odma zatkana.

Diesle, a benzyny, maja trochę inny przelot gazów przez odme, a jak silnik z turbo, to już wgl inna bajka :P

Co do tej opcji z wężykiem do obudowy odmy, to odpada, widziałem bardzo dużo silników M57, jak i M47, i żaden nie miał tam wężyka, ten otwór ma być wolny.

Zastanawiam się, co by było, jakbym unieruchomił tą membranę, albo czymś ją zatkał. :roll: Oczywiście robić tego nie zamierzam, bo u mnie nie ma problemów żadnych, tak tylko gdybam :wink:

Opublikowano
A to nie jest tak, że to przez membranę przelatuje powietrze z olejem które jest oczyszczane przez separator, w separatorze zostaje olej a powietrze wraca do komory. W benzyniakach membrana często jest zawalona olejem wiem on musi przelatywać przez nią

 

http://www.motofakty.pl/artykul/zapomniana-odma.html

 

Na pewno tak nie jest, raczej odwrotnie.

Separator jest po to, zeby wyłapać SKROPLONE pary oleju, by dostaly sie z powrotem do silnika, a powietrze szło dalej do dolotu.

Filcowy separatorek spełnia to zadanie znacznie lepiej, niestety jego problem to obsługa (konieczność wymiany)

Opublikowano
Dziś sprawdziłem luzy na wirniku od turbo i co się okazuje wirnik nie ma najmniejszego luzu :D Jestem w szoku :shock: że turbo po 14 latach nie ma najmniejszych luzów na wirniku :D
Opublikowano

a nie mówiłem.

Masz olej puszczany odmą.

Podobnie u mnie turbo, mam na blacie 334tyś i turbo oryginalne od nowości i ma sie bardzo dobrze

Opublikowano
bmw e39: a powiedz mi, bo rok temu wymieniales separator odmy, czy Ty czasem nie montowales plastikowego wkładu zamiast filcowego? (tego z e60)
Opublikowano
bmw e39: a powiedz mi, bo rok temu wymieniales separator odmy, czy Ty czasem nie montowales plastikowego wkładu zamiast filcowego? (tego z e60)

 

Jeżeli chodzi Ci o ten filtr który jest w plastikowej obudowie odmy to mam go takiego jak w oryginale czyli "filcowego"

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.