Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam od dłuższego czasu ok roku świszczy mi turbo szczególnie rano na zimnym ,jak się nagrzeje to cichnie ,ale też ją dobrze słychać.Ostatnio jak ściągałem rurę od intercoolera to widać było ze jest mocno zapocona olejem.Od jakiegoś miesiąca turbo świszczy coraz mocniej.[nie kopci ,moc ma idealną]Moje pytanie:Czy turbo jest na wykończeniu??Jeżeli tak to czy jezdzić tak do końca czy jak najszybciej to robić? Czy regenerować turbo czy szukać innego??Jakie są koszta regeneracji??ile pojezdzi po regeneracji??Z góry dzięki za pomoc
Opublikowano
Mi też świstała , bo była na wykończeniu, lepiej zrób zawczasu z nią porządek, nie czekaj aż się całkiem rozleci, świszcze bo coś uszkodziło łopatki, turbina przez to też straciła wyważenie.
Opublikowano
Moja też świszczy i tak powinno być, dmucha przyzwoicie, sprawdzone kompem, a śladowe ilości oleju też mam w dolocie więc bym sie tym za bardzo nie przejmował
Opublikowano
Śladowe ilości oleju to norma, gorzej jakby intercooler był zalany olejem ...
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

w IC też coś tam oleju bedzie bo do niego wszystko spływa ze scianek, jak sie poci, to nieszczelny.

Jedyny wskaznik to obserwacja zuzycia oleju poprzez bagnet z biegiem przejechanych kilometrów

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Jednak chyba będę się decydował na regenerację turbiny,ostatnio jak wyciągałem rurę od dolotu i ic to olej się lał po sciankach[zauważyłem ubytek oleju w silniku].A to już nieciekawie wyglądało[co dziwne auto nic nie dymi,turbo kreci ładnie ma moc itp],dowiadywałem się i regeneracja w autoryzowanym serwisie bosha to 800zł, a 1000-1200zł jak jest w środku zmielona,w moim przypadku to bedzię 800zł.Na co zwracać uwage przy regeneracji turbiny??gdzie to najlepiej robić,czy mogą coś spartaczyć??Rozumiem ze po regeneracji nie ma prawa puszczać nawet miligrama oleju i nic nie będzie świstało???
Opublikowano

bedzie świstało, o ile tak samo interpretujesz pojęcie świst.

 

Zanim wpakujesz się w koszta, wypnij jeszcze wąż odmy i sprawdz czy tam tez nie spływa olej.

Byc moze masz odmę zapchaną i stąd ubytek oleju i nadmierna jego ilość w dolocie

Opublikowano
bedzie świstało, o ile tak samo interpretujesz pojęcie świst.

 

Zanim wpakujesz się w koszta, wypnij jeszcze wąż odmy i sprawdz czy tam tez nie spływa olej.

Byc moze masz odmę zapchaną i stąd ubytek oleju i nadmierna jego ilość w dolocie

 

Odme wymianiałem rok temu,a wczesniej nie była wymieniana od 10 lat...

Opublikowano

Może ktoś technicznie dokładnie uświadomić mnie, co powoduje wzrost ciśnienia na separatorach/filtrach i większe wycieki oleju?

Bo samo odpowietrzenie jak odpowietrzenie. Zakładając przykładowo, że ilość oleju była śladowa, a po roku jest znaczna przy zachowaniu identycznego poziomu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Większe zużycie silnika, większe przedmuchy, większe ciśnienie w skrzyni korbowej, więcej wyrzucanego oleju do odmy, która z czasem nie wyrabia z odfiltrowywaniem go.
Opublikowano
słyszałem od paru osób że regeneracja to lipa ,jeden ma 320d zrobił regeneracje po 4 miesiącach turbo jeb... drugi mówi że nie świstało 10tys km a teraz to samo i olej lekko puszcza... co myślicie o tej regeneracji???lepiej kupić używkę?
Opublikowano

Ja mam nalatane 34 tys. na regenerowanej właśnie. Czy popuszcza ciężko powiedzieć, bo zaczynam mieć problem z odmą i kilkoma innymi rzeczami.

Zostaje na później w tym przypadku.

Opublikowano
O dziwo szukam przyczyny wywalania oleju w jakimś większym stopniu przez separator do przewodu odprowadzającego opary do intercoolera (łącznik z wyjściem turbo na IC).
Opublikowano
O dziwo szukam przyczyny wywalania oleju w jakimś większym stopniu przez separator do przewodu odprowadzającego opary do intercoolera (łącznik z wyjściem turbo na IC).

 

Mam dokladnie ten sam problem, troche w nadmiarze puszcza mi tam olej, wprawdzie mam separator od e60, ale sam zaworek moze byc przypchany i moze sie robić nadcisnienie.

Wymienie pokrywkę odmy i wtedy bede oceniał.

 

O dziwo nie mam ubytku oleju, max 0.5l na 15tyś km

Opublikowano

Chodzi o wymianę kompletnej odmy, czyli nie tylko materiałowego filtra, ale i korpus, w którym znajduje się zaworek zwrotny, dokladnie to (po lewej w korpusie widać zaworek wbudowany):

http://img291.imageshack.us/img291/2243/odma.jpg

 

Co do przedmuchów, to przy silniku trzymającym kompresje, raczej nie powinno być większych przedmuchów

Opublikowano

Kurcze, nie łapię logiki tego odpowietrzenia...

ciśnienie plus olej wpadają przez separator w górny tunel obudowy. Tam prowadzi do drugiej części obudowy, gdzie jest ta membrana.

Membrana jest wypchnięta sprężyną, co daje maksymalny przepust odmy w kierunku turbo.

I tu pojawia się pierwsze pytanie - jak działa ta membrana? Bo sprężyna powinna pod ciśnieniem się podnosić, a przez sprężynę jest cały czas podniesiona.

Drugie pytanie co może powodować wyciek oleju spod pokrywy zaworów? Przecież przepust ciśnienia jest stały, to czemu olej waliłby przez tą uszczelkę? Jedynym sensownym wytłumaczeniem jest niedokręcenie pokrywy lub uwalona uszczelka. Rok temu robiłem całą górę, więc może się ona ułożyła. Filtr powietrza również ma ślady oleju. Przyczyną więc jest na pewno ciśnienie, na co wskazuje walenie olejem z otworów po wyprowadzeniu ciśnienia z membrany do "rurki" pod filtrem.

 

No i martwi mnie widok dymku po odkręceniu korka oleju... :/

 

Jeżeli ktoś wie, "jak gdzie i po co" wygląda kwestia odmy kawałek po kawałku to byłbym wdzięczny.

Opublikowano

A kiedy masz ten dymek? Na zimnym silniku go też masz?

U mnie nie ma absolutnie żadnego, dopiero jak sie rozgrzeje to unosi sie jakby z zaparzonej herbaty, na zasadzie pary, ale absolutnie nic nie dmucha tamtedy.

Być może masz wlasnie niedrozny kanał odmy, dlatego wydostaje sie korkiem po odkreceniu, a jesli dymi na zimnym silniku to stawialbym, ze jednak przepuszcza gdzieś na uszczelniaczach

Sprawdzilbym kompresje

Opublikowano
Da się sprawdzić luzy wirnika turbo bez sciągania z auta????słyszałem że turbo można tylko uszczelnić i gościu chce 100zł za uszczelnienie + robota za sciaganie i zakładanie turbo.
Opublikowano
Kurcze, nie łapię logiki tego odpowietrzenia...

ciśnienie plus olej wpadają przez separator w górny tunel obudowy. Tam prowadzi do drugiej części obudowy, gdzie jest ta membrana.

Membrana jest wypchnięta sprężyną, co daje maksymalny przepust odmy w kierunku turbo.

I tu pojawia się pierwsze pytanie - jak działa ta membrana? Bo sprężyna powinna pod ciśnieniem się podnosić, a przez sprężynę jest cały czas podniesiona.

Drugie pytanie co może powodować wyciek oleju spod pokrywy zaworów? Przecież przepust ciśnienia jest stały, to czemu olej waliłby przez tą uszczelkę? Jedynym sensownym wytłumaczeniem jest niedokręcenie pokrywy lub uwalona uszczelka. Rok temu robiłem całą górę, więc może się ona ułożyła. Filtr powietrza również ma ślady oleju. Przyczyną więc jest na pewno ciśnienie, na co wskazuje walenie olejem z otworów po wyprowadzeniu ciśnienia z membrany do "rurki" pod filtrem.

 

No i martwi mnie widok dymku po odkręceniu korka oleju... :/

 

Jeżeli ktoś wie, "jak gdzie i po co" wygląda kwestia odmy kawałek po kawałku to byłbym wdzięczny.

 

Kolego jeżeli nie wymieniałeś nigdy odmy to zrób to jak najszybciej .Ja wymieniałem rok temu i była strasznie zajechana ,ale nie dziwne była od nowości[miała ponad 10 lat],i nawet wtedy gdy była stara odma to nie miałem oleju w dolocie itp Więc kwestie odmy odrzucam w 100% tym bardziej że mam ją wymieniona na nową ori bmw.Jeżeli wymieniasz to całość z obudową ,rok temu płaciłem coś ok 200zł ,ale nie łączył bym oleju w dolocie z odmą a bardziej z turbiną która puszcza olej....

Opublikowano

bmw e39:

i tu się mylisz.

Ja po zakupie auta miałem tak, ze po przejechaniu 2000km zjadło mi litr oleju, moze nawet ponad.

Załamany po radach na forum wymieniłem odmę. Od tamtej pory mam już ledwie 0.5 litra/15tyś km zużycia.

 

A zwiazek to ma taki, ze nie ma innej drogi wydostania się oleju, jak przez kanał odmy, ktory trafia do rury od turbo, a ono dalej tłoczy do kolektora.

Czasami nawet i bagnetem wylatuje, jak odma jest porządnie przypchana.

 

 

A turbo da sie sprawdzić na aucie, jesli chodzi o luz wirnika.

Ale luz wirnika to jedno, a uszczelnienia to drugie

Opublikowano
bmw e39:

i tu się mylisz.

Ja po zakupie auta miałem tak, ze po przejechaniu 2000km zjadło mi litr oleju, moze nawet ponad.

Załamany po radach na forum wymieniłem odmę. Od tamtej pory mam już ledwie 0.5 litra/15tyś km zużycia.

 

A zwiazek to ma taki, ze nie ma innej drogi wydostania się oleju, jak przez kanał odmy, ktory trafia do rury od turbo, a ono dalej tłoczy do kolektora.

Czasami nawet i bagnetem wylatuje, jak odma jest porządnie przypchana.

 

 

A turbo da sie sprawdzić na aucie, jesli chodzi o luz wirnika.

Ale luz wirnika to jedno, a uszczelnienia to drugie

 

Jeżeli chodzi o odmę to piszę tutaj na podstawie swoich doświadczeń,jak kupiłem auto to nie miałem żadnego oleju w dolocie itp a odme miałem 10letnią i totalnie zajechaną,wymieniłem ją tylko dlatego że tak mi poradzono na forum ,po tym zabiegu dalej nie miałem żadnego oleju w dolocie,ale od kilku miesięcy pojawił się olej w dolocie i turbo zaczęło bardziej świstać dlatego w moim przypadku obstawiam turbo.Chcę sprawdzić luz na wirniku i jak będzie dopuszczalny to ew.uszczelnić turbo u tego gościa co mi to proponował...bo auto jezdzi jak powinno ma moc turbo się wkręca prawidłowo i nic nie kopci....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.