Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Planuje starty w BMWCH i WPP. Tak wiem że sezon już trwa - ten rok na rozpoczęcie i rozjeżdżenie na serio 2014.

 

Będę budował samochód na bazie e30 lub e36. Czy jest mi ktoś w stanie wypisać jakie bazy moge kupić żeby spełniały wymogi regulaminów WPP.

A ponadto jaki samochód radzicie kupić wiem że e30 są lżejsze ale bardziej narwiste (przejechałem kilka kółek w zimie) i coraz trudniej z częściami a e36 tańsze, łatwiej o części, bardziej przewidywalne ale za to cięższe. Budżet ograniczony...

 

Czy to prawda że trzeba unikać 6 cylindrowców bo idealny rozkład masy jest tylko przy 4 cylindrowcach? Innymi słowy prosze o kilka cennych porad ponieważ do tej pory scigałem się tylko w kjsach przednio napędówkami: swiftem i 106. Tak mam już licencję :)

 

będę wdzięczny za rady i liste BMW nadających się do WPP

 

pozdrawiam

CO, GDZIE, KIEDY W MOTOSPORCIE

http://www.siescigam.pl


SKLEP Z CZĘŚCIAMI I AKCESORIAMI DO MOTORSPORTU

http://www.sklep.siescigam.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Nie jestem zbyt doświadczonym zawodnikiem, ale moim zdaniem najlepiej skupić się na autku z silnikiem M42/M44.

Przy kryteriach które podałeś nie ma sensu pakować się w sześć cylindrów, choćby ze względu na konkurencje i klasy w WPP (ew. E46 320i, ale to już nieco większe koszty..)

W ABCup można zawalczyć E36 325i w klasie 2500, takie auto już gorzej się nadaje do WPP (albo też wymagałoby dużego wkładu finansowego).

 

Chyba, że chcesz coś już dużo szybszego i masz nieco większy budżet... to może warto E36 M3.

W BMW Challenge klasa Open, podobnie w WPP.

 

Wracając jednak do aut < 2l pojemności, chyba najbardziej uniwersalny jest E30 318is.

W BMW Challenge to bardzo konkurencyjne auto (w klasach HOBBY i SPORT), a w WPP można nim wygrywać w BMW IS Cup (5 klasa WPP).

Czy jest bardziej narowiste niż E36? Nie wiem, bo nie jeździłem E36, aczkolwiek słyszałem takie opinie.

Mnie osobiście E30 bardziej się podoba, jest lekkie, stosunkowo proste w budowie i daje więsze możliwości na rozwój (RPP).

 

Niestety bardzo ciężko kupić is'a w dobrym stanie i ogólnie budowa rajdówki na E30 będzie raczej droższa od E36.

Dlatego też, z roku na rok regulaminy zawodów nieco się zmieniają, aby zwiększyć szansę cięższych E36.

 

Jeśli nie znajdziesz dobrej E30, może wtedy E36 Compact z silnikiem M42/M44. On też może startować w WPP-BMW IS Cup i również bardzo dobrze spisuje się w Challenge.

E36 sedan i coupe już chyba trochę za cięzkie na ten silnik.

 

Co do regulaminów. Ja jak szukałem auta 2 lata temu to uparłem się na oryginalnego is'a i takiego kupiłem, po czym budowałem od zera.

Zdecydowanie łatwiej i taniej będzie kupić ładną bazę E30 (nawet jakąś 316) i wrzucić silnik M42. Jest to w pełni akceptowane (VIN w dowodzie nie musi koniecznie zgadzać się z wersją silnikową).

O pozostałych elementach (zał. J itd., które w WPP już są dość istotne) nie muszę chyba mówić.

 

Bez względu na wszystko polecam kupić gotową rajdówkę/wyścigówkę. Koszt budowy E30 do BC+WPP to ok. 25-40tyś PLN (w zależności, czy lecisz po kosztach, czy robisz porządnie).

Dodatkowo do WPP musisz przewidzeć budżet na elementy bezpieczeństwa (kombinezon, bielizna, buty, kask itd..) - wszystko homologowane.

 

 

Jakby coś, pisz na PW.

Zjadłem zęby na budowie swojego auta i mogę trochę podpowiedzieć.

 

Pozdr

Pozdrawiam

Michał

Opublikowano

Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź

Ciągle waham się czy nie wypożyczać samochodu - problemy zaczynają się gdy samochód się uszkodzi

 

Z tego co napisałeś pewnie będę szukał E36 Compact z silnikiem M42/M44

 

Jeszcze raz bardzo dziękuję

pozdrawiam

CO, GDZIE, KIEDY W MOTOSPORCIE

http://www.siescigam.pl


SKLEP Z CZĘŚCIAMI I AKCESORIAMI DO MOTORSPORTU

http://www.sklep.siescigam.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Celuj w klasę 5 (BMW IS CUP), będzie przynajmniej silniejsza reprezentacja z Warszawy :D

 

Pożyczanie ma swoje zalety i pewnie sumarycznie wychodzi finansowo podobnie. Ja jednak wolę mieć swoje, gdzie wiem co jest i jak rozwalę to moje zmartwienie.

A w wyścigach niestety zdarzają się kontakty...

 

Myślę, że compact na tor będzie ok.

W razie czego nie będzie problemu z dostępem do elementów nadwozia, zderzaków, błotników itp ;)

Pozdrawiam

Michał

  • Moderatorzy
Opublikowano
E30 w dobrej budzie to już raczej trudne do kupienia, Igor szuka od jakiegoś czasu i albo pordzewiale krzywe szroty albo cena jak za samochod z salonu
  • Członkowie klubu
Opublikowano

To fakt... Dlatego mi trochę mojej szkoda rozbijać ;)

Pewnie z tego też powodu za 2-3 lata E30-stek już będzie bardzo mało w WPP oraz BC i wszyscy przesiądą się na E36 Compact :)

Pozdrawiam

Michał

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Może być 316i z przełożonym silnikiem. Najważniejsze, aby być zgodnym z regulaminem technicznym:

http://www.bmwiscup.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=87:regulamin-klasy-bmw-is-cup&catid=40:specyfikacja&Itemid=55

W BMW Challenge obowiązuje ta sama zasada.

 

Co do przekładki z 1,6:

- najlepiej silnik z wiązką

- nie wypowiem się jeśli chodzi o mocowania silnika (trzeba postudiować ETK), ale ogólnie buda jest jednakowa.

- skrzynia pasuje Plug&Play, chyba że silnik z E30 - wtedy inne łożysko igiełkowe (to w które wchodzi trzpień skrzyni w kole zamachowym)

- sprzęgło - średnica ta sama, ale zależy czy w silniku będzie dwumas czy jednomas. Do sportu ogólnie lepiej chyba jednomas i polecam od razu spiek... szczególnie jak dłubniesz silnik.

- chłodnicę i tak lepiej wymienić na jak największą (np. z M44 z klimą), ale większość silników ma podobne.

 

Najlepiej porównać w ETK (np. realoem), ale dużo części w różnych modelach BMW jest bardzo podobnych lub wręcz identycznych.

Pozdrawiam

Michał

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.