Skocz do zawartości

330d. wymiana szczotek alternatora, regulator napiecia


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam, ost podlaczylem sobie auto pod inpe zeby skasowac bledy, i wszedlem sobie pozniej w motor, i tam jest taka opcja jak "activate - F6"mniej wiecej chyba tak to wygladalo:

http://img5.imageshack.us/img5/3623/ss3es.jpg

 

czy cos podobnego i tam byly rozne opcje do aktywowania, po wcisnieciu jednej z nich wyskoczylo mi "charger witch 50% activated" pozniej jeszcze cos aktywowalem, tylko juz nie pamietam co, i po tym sprobowalem odpalic auto i nie odpalilo, padl prawdopodobnie akumulator, czy moze cos innego? mozna to jakos zdeaktywowac, cokolwiek tam nawlaczalaem? w tym momencie nie pamietam co tam wlaczylem. Moglo to aktywowanie rozladowac akumulator? przypomne ze nnie mialem wczesniej problemu z aku, nawet w zimie. Skasowalem sobie tez inspekcje, i chyba tyle. Moglo to jakos rozladowac baterie? robilem to na wlaczonym zapolonie w pozycji nr 2.

Edytowane przez wazkamax
Opublikowano

Poprostu sprawdzałeś różne użądzenia czy są aktywne ( czy działają ) aku pewnie padł ,naładuj i wtedy zobacz czy odpali

Chyba że z EWS coś narzeźbiłeś :D

Opublikowano

tym aktywujesz np: wentylator egr turbo itp.

a jak ci nie chce odpalić ale kręci to wejdz w body ews i chyba shift i f6 reset ews

no chyba że zwyczajnie wyładowałeś aku

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdy bawimy sie długo INPA to akumulator sie rozładuje. Podejrzewam ze to jest tylko przyczyną ze Ci nie odpalił

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
no bateria napewno padla, bo mierzylem miernikiem i miala 11,3. a Jak podladowalem prostownikiem, to odpalil bez problemu, a wczesniej w ogole nie krecil. Ale zeby po 20 min poddpiecia pod INPA aku padl? dziwne
Opublikowano
świeże aku :cool2: dziwne że tak się wyładowało, ja jak się podpinam to wyłączam wentylatory i radio zawsze jakaś oszczędność
  • 5 tygodni później...
Opublikowano
witam, i po kilku tygodniach spokoju znowu wczoraj auto nie odpalilo, podladowalem baterie i odpalilem, pozniej ladowalem cala noc baterie, dzis podczas jazdy kilka razy zapalila mi sie na chwile kontrolka aku, raz na pol sekundy, a raz nawet na 3-4 sekundy, czyli pewnie cos sie z ladowaniem stalo, tylko teraz pytanie, czy caly czas nie ma ladowania, czy tylko wtedy jak sie pali kontrolka? bo moze gdzies sie ktorys przewod styka na chwile, i chwilowo nie ma ladowania. gdzie ewentualnie szukac przyczyny.
Opublikowano
dodam jeszcze ze ladowanie sprawdzalem i pokazywalo 14,3. Wiec ladowanie wporzadku, powiedzmy ze podczas jazdy w ciagu 10 min kontrolka sie zaswieca od 2 do 5 razy, na chwile. Moze gdzies sie kable zwieraja podczas jazdy?
Opublikowano

sprawdź czy nie masz wycieku prądu. Miernik podłącz miedzy kleme a akumulator i zamknij auto zostawiając bagaznik otwarty i patrz czy prąd nie ucieka.

 

Do tego możesz miec akumulator już padniety, jakieś zwarcie na nim, nie przyjmuje prądu itp. I to nie ważne że aku ma 2 lata, to nie te czasy że akumulatory były na 10 lat :) firmy by zbankrutowały. Dzisiaj sie cieszymy jak wytrzyma 3 lata.

szukam
Opublikowano
tylko z kad brala by sie ta swiecaca kontrolka bateri? i to nawet nie swiecaca, tylko zapalajaca sie od czasu do czasu, tak jak to opisalem wyzej.
Opublikowano

??, wyciagnalem alternator i wylutowalem jedna szczotke, zeby jutro dokupic, dam komus zeby mi to wlutowal porzadnie. tylko gdzie ten przewod masujacy? to jest ten od sprezarki klimy do podluznicy?

tutaj foto szczotki:

 

http://img818.imageshack.us/img818/8162/x623.jpg

Opublikowano
wymienilem dzis szczotki, ale urwal mi sie przewod + od alternatora, jutro kupie nowe ucho i zrobie, ale moze ktos sie zlituje i powie mi gdzie mam szukac masy do karoseri?
Opublikowano
po wymianie szczotek, dzis zlozylem do kupy wszystko i pojechalem sie przejechac, i jak sie silnik zagrzal to sie zapalila znowu kontrolka, wrocilem do domu i zmierzylem napiecie, pokazywalo 14,1 - 14,3, ale jak depnalem tak do 4 tys, to kilka razy skoczylo ladowanie do 15,2 - 15,7, i nawett swiatelko w bagazniku wtedy mocniej swiecilo. To od przeladowania tez sie swieci kontrolka aku? jak sie dluzej zaswiecila to nawet zaswiecily mi sie kontrola trakcji i abs, aha, i jeszcze przez jakies ost 2 tyg, czasem po odpaleniu auta swiecily mi sie kontrolki ze niby spalone zarowki byly z tylu, ale po przejechaniu moze 1km, gasly, i bylo wszystko ok. Moglo to tez rozladowac baterie? jak auto stalo 5 dni nie jezdzone, przed wymiana szczotek, to nie odpalilem.To oznacza ze regulator jest do wymiany? czy jest jeszcze jakas inna opcja? przed wymiana szczotek nie bylo tak wysokiego napiecia, szczotki lutowal mi elektromechanik. Jakies sugestie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kabel masy o który pytasz bedzie przy alternatorze to taki sam co przy spreżarce klimy o którym pisałeś. Jeśli auto stało kilka dni i rozładowało Ci aku to cos pobiera Ci prąd.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
kiedys mialem inne auto i tez mi aku sie rozladowywal, okazalo sie ze to wlasnie regulator. Ale czy napewno on do wymiany? Czy od przeladowania tez swieci kontrolka? itp( opisane wyzej)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeśli ładowanie skacze Ci do ponad 15V, to koniecznie wymień cały regulator, zamiennik kosztuje około 100PLN, poczytaj tematy o "często przepalających się żarówkach", to właśnie efekt zbyt dużego ładowania.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Opublikowano
ladne jaja, nie moge nigdzie znalesc regulatora na 2 pony, wszedzie sa ale na 3 piny, jedynie chyba oryginal, i to jeszcze sie rozni tymi wypustkami w kostce
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.