Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Czytałem archiwum, gogle itd. Mój problem jest następujący:

 

- Mam problem z licznikiem lub abs-em sam nie wiem. Przekręcam licznik w pozycję jeden wskaźniki ładnie chodzą, odpalam przez chwilę obrotomierz pracuje, po chwili umiera licznik - tj temperatury cieszy idzie na maxa w prawo, obrotomierz,ekonomizer pada . Swieci mi się abs, i kontrola trakcji. Czytałem że przyczyną może być czujnik abs w tylnym kole ale czy to by się działo rownież z temperaturą silnika? tj wskazówką od abs-u?

 

Możę ktoś podpowie będe wdzięczny!

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najprawdopodobniej jest to uszkodzony tylny lewy czujnik ABS.

Zdiagnozuj najpierw awarię podłączając samochód pod komputer.

Opublikowano

Mógł paść czujnik a temp może się podnosić przez zapowietrzenie układu. Albo masz słaby aku i wtedy czasami licznik głupieje. Tylko nie wiem co dokładnie się dzieje bo jeszcze czegoś takiego nie miałem.

 

Z układem chłodzenia na pewno wszystko ok?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U znajomego spotkałem się z czymś takim, wyskoczył u niego jakiś błąd k-bus albo p-bus, którego nie dało się skasować, problem zniknął sam z siebie, więc do końca nie jestem pewny co z tymi x-bus-ami było nie tak.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Uszkodzeń może być kilka - u mnie jak wyskoczyło to samo to podejrzenie na sterownik ABS+DSC - zregenerowałem go w całości (za jakieś 100 zł - mogę dać namiar na warsztat w ok. Gliwic :D), czujniki zostały wykluczone na wstępie.

Po regeneracji błąd wyskoczył za dwa dni - więc to nie sterownik był przyczyną.

Przyczyną było złe połączenie masy pod maską - po prawej stronie.

Ale u Ciebie faktycznie stawiam na któryś czujnik.

Podepnij auto pod komputer - powinno coś wypluć :)

Opublikowano

Padnięty czujnik czy to absu, czy temperatury nie spowoduje, że nagle wszystkie zegary zaczną głupoty pokazywać.

 

Tak generalnie, to temat do kitu, bo nie wiadomo jaki dokładnie rocznik auta. O nazwie nawet nie mówię. A jak kolega nie chce się pochwalić, to niech jedzie od razu na diagnostykę, bo w sumie bez tego się i tak nie obejdzie.

Opublikowano
Padnięty czujnik czy to absu, czy temperatury nie spowoduje, że nagle wszystkie zegary zaczną głupoty pokazywać.

 

Tak generalnie, to temat do kitu, bo nie wiadomo jaki dokładnie rocznik auta. O nazwie nawet nie mówię. A jak kolega nie chce się pochwalić, to niech jedzie od razu na diagnostykę, bo w sumie bez tego się i tak nie obejdzie.

 

 

Padnięty czujnik od ABS nie spowoduje, że głupieją zegary? Zgadzam się, prócz , prędkościomierza, ekonomizera i naliczania km wszystko jest ok przy padniętym czujniku ABS :mrgreen: W sumie działa temp cieczy i obrotomierz. Mi skakała wskazówka paliwa przy padniętym czujniku ABS.

Opublikowano

Jak tak bardzo kontrolki od temp., paliwa i obrotów głupieją to zrób test zegarów czy aby napewno się poprawnie wychylają. Ogólnie to padnięty czujnik może spowodować:

 

1. brak prędkościomierza

2. brak ekonomizera (również średniego spalania na BC, pozostałego dystansu i wszystkiego związanego z prędkością)

3. brak trakcji

4. brak ABS

 

I to wszystko. Jeżeli komuś świruje wskazanie paliwa to uważam to za zbieg okoliczności bo te elementy nie mają ze sobą nic wspólnego oprócz wskaźników obok siebie.

 

Dodatkowo nie tak powszechną sprawą wadliwego czujnika jest to, że auto może przyspieszać do jakiejś prędkości np. 120km/h a przy tej prędkości jakby ktoś auto trzymał bo ani rusz więcej nie pojedzie. Miałem taką sytuacje osobiście jak kupiłem auto i przyczyną był nieoryginalny czujnik abs (inpa pokazała, że jest sprawny!). A wykryłem to zupełnie przypadkiem bo jechałem z odpiętą wtyczką od sterownika i zauważyłem, że auto jedzie normalnie.

Opublikowano
Oj kolego kolego...

Poczytaj jeszcze trochę, a potem się wypowiadaj.

Jak to do mnie to przeczytaj co poniżej i odpowiedz. Chętnie dowiem się czegoś nowego.

 

Padnięty czujnik czy to absu, czy temperatury nie spowoduje, że nagle wszystkie zegary zaczną głupoty pokazywać.

 

Tak generalnie, to temat do kitu, bo nie wiadomo jaki dokładnie rocznik auta. O nazwie nawet nie mówię. A jak kolega nie chce się pochwalić, to niech jedzie od razu na diagnostykę, bo w sumie bez tego się i tak nie obejdzie.

Padnięty czujnik od ABS nie spowoduje, że głupieją zegary? Zgadzam się, prócz , prędkościomierza, ekonomizera i naliczania km wszystko jest ok przy padniętym czujniku ABS :mrgreen: W sumie działa temp cieczy i obrotomierz. Mi skakała wskazówka paliwa przy padniętym czujniku ABS.

 

Co ma czujnik ABS do nawalającego wskaźnika temperatury i braku obrotomierza? Z mojego doświadczenia wynika, że nic. Za to sam sterownik potrafi tak namieszać.

 

 

Dla mnie tok postępowania jest jasny:

błędy do sprawdzenia,

test zegarów,

później ewentualnie obdzwonienie kabli i posprawdzanie komunikacji.

 

Należy jeszcze zauważyć, że wszystkie wskazania nawalają jednocześnie. W momencie wystąpienia usterki należałoby sprawdzić czy ABS w ogóle działa - czy to za pomocą INPY, czy poprzez hamowanie awaryjne. Ewentualnie można jeszcze zobaczyć jakie obroty widzi sam licznik i sterownik silnika. Wszystko można łatwo i przyjemnie posprawdzać INPĄ.

 

Więcej się nie wypowiadam, bo wszystko dalej, to wróżenie i szkoda na to czasu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeśli faktycznie miesza sterownik abs, to łatwo można to sprawdzić, poprostu odpinając od niego wtyczkę.

Tracimy wtedy prędkościomierz i ekonomizer, ale reszta ma działać.

Jeśli dalej to samo, to jednak nie sterownik.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

A co na to gruberek11?

Dałeś kolego temacik i co dalej :nienie:

Robisz coś z autkiem?

Opublikowano
Witam!

 

Czytałem archiwum, gogle itd. Mój problem jest następujący:

 

- Mam problem z licznikiem lub abs-em sam nie wiem. Przekręcam licznik w pozycję jeden wskaźniki ładnie chodzą, odpalam przez chwilę obrotomierz pracuje, po chwili umiera licznik - tj temperatury cieszy idzie na maxa w prawo, obrotomierz,ekonomizer pada . Swieci mi się abs, i kontrola trakcji. Czytałem że przyczyną może być czujnik abs w tylnym kole ale czy to by się działo rownież z temperaturą silnika? tj wskazówką od abs-u?

 

Możę ktoś podpowie będe wdzięczny!

 

Pozdrawiam

za niskie napięcie dlatego tak świruje na 100%

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.