Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Szukałem na forum oraz w google'ach informacji na temat chipowania a dokładniej osiągów jakie daje nam chip w 118d z silnikiem 144km + chip na ok 170-180km i oczywiscie moment rzędu 360nm jak tutaj: http://www.44tuning.pl/chip-tuning-bmw-118d-e81-143-km ale niestety nic nie mogłem znaleźć. Ma ktoś może pojęcie jakie ma to autko przyspieszenie po chipowaniu oraz jak wypada z seryjnym 120d 163km?

Opublikowano
Zastanawiam się właśnie nad kupnem 118d 144km po lifcie albo 120d przed liftem i ewentualnie zrobić chipa w tym 118d na te 160-170km ale nie wiem czy efekty są opłacalne, bo jak sie urwie 1s moze 1,5s to juz by było coś ale jak mniej niz 1s to nic się nie da odczuć
Opublikowano
Tej firmy nie polecam ci poza tym na racing forum ktos sie z nimi boksuje sporo. Ja polecam compsport. Czipuje u nich wszystkie swoje bryczki. Czipsowanym wozem nie jezdzi sie po autostradzie z gazem w podlodze i nic sie nie dzieje

Z3 Coupe jest

Z4 Coupe jest

  • Zarejestrowani
Opublikowano

Dokładnie , moja ex 318d miała 143konie podniesione na 189 i 397nm czyli dosyć dokoksowana i 70tys km bez problemów zrobiła a lekko nie miała ;)

 

Ludzie którzy odradzają chiptuning z reguły nie maja specjalnie pojęcia na czym to polega i jaki ma to wpływ na jednostke napędową i osprzęt.

 

Znajomy ma od 7 lat e60 2.0d 163km@209km zrobił zaraz po skończeniu gwarancji w 2006 i od tego czasu auto zrobiło 190tys km i jedyne co mu zdechło to turbina przy 290tys km :norty:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

  • Zarejestrowani
Opublikowano
No i to sie elegancko odpycha ale chyba mu troszkę przesuneli odcinkę moja na 5100 miała koniec a jemu na oko do 5300-5400 dochodzi

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Ten zawodnik to miał i 250KM na turbinie GTB2056 jak i 270KM na GTB2260, obecnie szykuje się na SWAP :mrgreen: Znam go akurat z włoskiego forum :mrgreen: Ale nie zapominajmy że to 120D :) Przede wszystkim turbo/wtryski-choc tu już zalezy chyba od rocznika, w tym aucie to wąskie gardło jak się z nim uporasz to możemy celować w większe moce :D

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
z własnego doświadczenia wiem że dobry chiptuning nie zepsuje auta bo mam E90 z 2.0d ktore po chipie ma ok 210-220km, robione w v-techu w krk. i pomimo 180tys km przebiegu działa świetnie. Lecz nadal nie wiem czy lepiej celowac w 120d przed liftem czy w 118d po lifcie i ew. w 118 zrobić chipa. Z tego co mi się wydaje w 120d da się zejść z tych 7,5s do 6,9s na luzie. Tutaj jest dylemat, czy w 118d po chipie uda mi się zejść do minimum tych 7,5s jak w seryjnym 120d przed liftem.
Opublikowano
z własnego doświadczenia wiem że dobry chiptuning nie zepsuje auta bo mam E90 z 2.0d ktore po chipie ma ok 210-220km, robione w v-techu w krk. i pomimo 180tys km przebiegu działa świetnie. Lecz nadal nie wiem czy lepiej celowac w 120d przed liftem czy w 118d po lifcie i ew. w 118 zrobić chipa. Z tego co mi się wydaje w 120d da się zejść z tych 7,5s do 6,9s na luzie. Tutaj jest dylemat, czy w 118d po chipie uda mi się zejść do minimum tych 7,5s jak w seryjnym 120d przed liftem.

118d 143 KM po chipie jezdzi o wiele lepiej niż 120d 163KM bez chipa. Przeciętny chip 163KM na około 190KM (choć bywają mocniejsze) daje zrównanie osiągów. Ja miałem 143KM@186KM w jedynce swego czasu i 120d nie miała ze mną szans.

Należy pamiętać że różnice sa nie tylko w mocy. Starsze silniki maja nieco wyższe straty przeniesienia mocy. Dodatkowo gorsza kulturę pracy i mniejsza elastyczność. Zdecydowanie polecam nowszy silnik, trzeba tylko pamiętać o ryzyku zerwania łańcucha rozrzadu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)

Co do zerwania łańcucha rozrządu to jest to jest to czynność łatwa do wykonania czy trzeba być jełopem i piłować cały czas ok. 5k żeby go zerwać? Jakie przyczyny stoją za zerwaniem?

 

Z drugiej strony a patrząc na chipowanie 118d a 120d można chyba też powiedzieć ze zachipowana 118 na ok 190km będzie chyba bardziej przetyrana niż 120d na 190km, mam racje?

Edytowane przez kubaj123
Opublikowano
Co do zerwania łańcucha rozrządu to jest to jest to czynność łatwa do wykonania czy trzeba być jełopem i piłować cały czas ok. 5k żeby go zerwać? Jakie przyczyny stoją za zerwaniem?

 

Z drugiej strony a patrząc na chipowanie 118d a 120d można chyba też powiedzieć ze zachipowana 118 na ok 190km będzie chyba bardziej przetyrana niż 120d na 190km, mam racje?

co do lancucha to twk naprawde nikt nic nie wie. trzeba to brac pod uwage i koniec albo kupic auto ktore mialo juz wymieniony lancuch wtedy raczej nie ma obaw.

co do tyrania to nie jest tak. stare sielniki M47 byly zaprojektowane maksymalnie na te 163KM i jest wiele przykladow gdzie urwal sie wal czy obrocily panewki. natomiast silniki nowej generacji byly projektowane pod 204-218KM od mocniejszych roznia sie glownie osprzetem turbo wtryski listwa common rail . Bardzo malo jest jakichkollwiek usterek nie liczac lancucha . ja z chipem na 186KM przejechalem ok 90 tys. km - bez problemow .

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Mówicie też, że 118d lci po chipie na 180-190km zostawia pre lci 120d 163km, aż taka jest różnica żeby urwać ponad 1,5s do 100? z tego co widze 118d@143km ma 9.0s a 120d@163km ma 7.5s
Opublikowano
Odnośnie tematu. Czy po dokonaniu ChipTuningu, właśnie modelu 118d o nominalnej mocy 143hp i podniesieniu tej mocy do przykładowych 170-180hp, łańcuch rozrządu będzie dostawał mocno w kość? Czy zalecana będzie jego wymiana na nowy lub też jakiś mocniejszy? A może wstrzymywać się z tak radykalnymi posunięciami do ewentualnych pierwszych objawów takich jak stuki czy tarcie?
Opublikowano

Moim zdaniem na łańcuch maja wpływ inne czynniki w większym stopniu. Z tego co się orientuje w silniku 177KM są te same części związane z łańcuchem. Ja mam w trójce chipa od nowości prawie i problemów z łańcuchem nie mam. Tyle ze dbam o silnik bardziej niż zaleca ASO i traktuje go tez odpowiednio.

Uważam jednak ze trzeba się liczyć z wymiana łańcucha i ją wialkulowac w koszty. Ja mam zamiar wymienić łańcuch po 200 tys km bez względu czy się będzie odzywal.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
A propos. Z tego co wiem to przy ChipTuningu zwiększone zostaje ciśnienie wtrysku wtryskiwaczy. Czy ten fakt negatywnie wpływa na ich żywotność? Poza tym krążą pogłoski, że podwyższenie owego ciśnienia reedukuje drgania diesel'owca i reedukuje jego "klekot".
Opublikowano
A propos. Z tego co wiem to przy ChipTuningu zwiększone zostaje ciśnienie wtrysku wtryskiwaczy. Czy ten fakt negatywnie wpływa na ich żywotność? Poza tym krążą pogłoski, że podwyższenie owego ciśnienia reedukuje drgania diesel'owca i reedukuje jego "klekot".

Zasadniczo nie pamietam by ktos zgłaszał problemy z wtryskiwaczami w dieslach BMW. Natomiast w kwesti bardziej aksamitnej pracy tez miałem takie odczucia. Drgania jednak pozostają szczegolnie czuć je na galce od skrzyni biegow (ręcznej )

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A propos. Z tego co wiem to przy ChipTuningu zwiększone zostaje ciśnienie wtrysku wtryskiwaczy. Czy ten fakt negatywnie wpływa na ich żywotność?

 

Wnioskuję, że BMW w dieslu jest Twoim pierwszym tak?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
A propos. Z tego co wiem to przy ChipTuningu zwiększone zostaje ciśnienie wtrysku wtryskiwaczy. Czy ten fakt negatywnie wpływa na ich żywotność?

 

Wnioskuję, że BMW w dieslu jest Twoim pierwszym tak?

Zgadza się

Opublikowano
a co w takim razie z 118d pre LCI jakie szanse na 160-170 km?
  • 1 rok później...
Opublikowano
moze mi ktos napisac ile mozna wycisnac mocy chipujac BMW 118 d 122km z dpf?? jakie sa tego koszta, chcialbym to pozadnie zrobic zeby mi sie nie posypał silnik,trzeba wymienic na nowy rozrzad czy nie ma takiej koniecznosci??prosze o pomoc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.