Skocz do zawartości

2.0d Kontrolka DDE, Brak mocy, Nie odpala. Prosze o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich z Braku czasu nie szukałem odpowiedzi na moje pytanie i szczerze wątpie żebym znalazł coś sensownego - lecz jeśli sie myle to porsze o wyrozumiałość

 

Mój problem polega na tym iż:

Jechałem na uczelnie standardowa trasa i nagle zapaliła sie kontrolka DDE od świec żarowych w tym samym momencie samochód całkowicie stracił moc nie chciał w ogóle przyspieszać.

Dojechałem z trudem na tą uczelnie bo zostało mi moze 500m do pokonania zgasiłem samochód próbowałem odpalić i nic tylko kręcił silnik, po jakichś 2-3 min zaś i odpalił bez problemu. poszedłem na zajęcia po 4h już nie odpalił w ogóle kręcił i kręcił i nic ( kręciłem jakoś tak koło 5s-10s tak na oko i przerwa "nie ciągle przez 5 min ")

 

Prosze was o pomoc co to moze byc bo ja bez samochodu to jak bez nogi.

 

E46 2003r

2.0d 150KM touring( M47n)

w samochodzie z miesiąc temu było robione zawieszenie i hamulce a z 4 miesiace temu wymiana świec i przekaźnika bo "były saplone te podzespoły".

Opublikowano

Witam serdecznie

 

Mechanik po sprawdzeniu na jakimś komputerku powiedział że wyświetla błąd od listwy wtryskowej. A jest to zbyt kosztowna zabawka żeby to od tak wymienić od razu a okaże sie że to może być coś drobniejszego.

 

Jakieś sugestie co sprawdzić ? Co zrobić ?

 

Uzgodniłem z nim że sprawdzą pompę pod progową i cały układ w tej okolicy,bo znalazłem podobny problem i wymiana tej że pompy pomogła.

Opublikowano
E46 najlepiej diagnozować INPA lub DIS. Być może właśnie wspomniany wcześniej czujnik ciśnienia CR lub zawór CR do wymiany, które znajdują się w listwie CR. Ważne jeszcze w jakich warunkach i jaki dokładnie błąd. Listwy wtryskowej nie trzeba wymieniać :wink:
Opublikowano

Proszę o nie zamykanie tematu jak tylko rozwiąże sprawę to odpowiem co poszło z szczegółami

 

Oraz ciągle jestem otwarty na sugestie co by sprawdzić, najprawdopodobniej jutro sprawdzimy cały układ paliwowy zaczynając od pompy podprogowej filtra i całe te okolice jeśli to nie pomoze to spróbujemy wymienic czujnik w listwie wtryskowej na jakiś "sprawny używany" (do testów tylko, bo po co kasę ładować jak nie wiadomo czy pomorze).

Opublikowano
Witam kolego mam identyczny problem, z tym, że u mnie sterownik silnika walnął (był źle "naprawiony:). Sprawdź, czy pompa w baku działa, pod kanapą z prawej strony jest, odkręcasz 4 śrubki i sprawdzasz czy działa po przekręceniu kluczyka, słychać ja ale dodatkowo możesz palcami ścisnąć wężyk powinien "stwardnieć" na zapłonie. Następnie schylić się pod strony kierowcy i posłuchać czy działa pompa progowa, która znajduje się pod nogami kierowcy. Ona powinna delikatnie buczeć. Jeżeli, którejś nie słychać to jest walnięta na 90%, jeżeli obie działają należałoby sprawdzić ciśnienie jakie daje pompka pod progiem. Następnie podczas odpalania jakie ciśnienie jest na listwie INPĄ lub DISEM.
Opublikowano

układ paliwowy został sprawdzony i wygląda na sprawny. Teraz czekamdo poniedziałku będziemy mieć na stanie lepszy komputer z INPA wtedy sprawdzimy dokładnie co i jak.

 

I kolejne pytanie gdzie w 2.0l dieslu 150km (w której części silnika) znajduje się pompa wtryskowa i czy wymiana jej wiąże się z jej programowaniem ?

Opublikowano
I czego się dowiedziałeś? Czy pisząc pompę wtryskową masz na myśli tę wysokiego ciśnienia? Bo innej z tego co się orientuje nie ma w tym modelu :wink: , wersja przed liftem jest na "sławnej" na pompie VP44 :)
Opublikowano
Pompa progowa dawała za niskie ciśnienie (nie była to jakaś ogromna różnica). Została wymieniona zamiennik "Meyle" i autko śmiga aż miło :) koszt i czas pracy u profesjonalisty "nie licząc tego poprzedniego mechanika który powiedział że się tego nie podejmie" to 650 zł i 2 dni sama pompa 550 zł diagnoza 60 wymiana 40.
Opublikowano

witam,

moj problem jest dosc podobny,

auto nie odpala za kazdym razem ostatnio przez 3 dni proby rowniez nie odpalilo, odkrecilem oslone silnika ruszylem kablami ktore widzialem i nagle odpalilo jakgdyby nigdy nic :/

pojechalem do mechanika powiedzial ze moze to ktorys z wtryskow siada ale ma jeszcze dac mi znac.

teraz pytanie czy to faktyvcznie moze byc to czy moze po prostu cos nie laczy niechce byc zrobiony w chu... i wyladowac pieniadze za cos co moze dziala???? :/

Opublikowano
Podepnisz pod komputer to będziesz wiedział co mu dolega. Gdybanie teraz może jedynie spowodować mętlik.
  • 3 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pozwolę sobie odgrzać temat, bo i mnie dopadły bolączki z niepalącą M47N.

Dzisiaj rano odpaliła elegancko jak zawsze, krótki przejazd do kościoła 4km, godzinkę postała i już nie zapaliła.

Po włączeniu zapłonu słychać pracę pompki, ale po wyłączeniu słychać jak powietrze uchodzi do baku, poprostu coś bulgocze, i tak za każdym razem.

Inpa pokazała błąd "rail pressure control at start". Podczas kręcenia w ogóle nie wzrastało ciśnienie na CR, cały czas 0.

Kasowanie błędu nie pomaga, powraca.

Auto udało sie odpalić za trzecim razem po dolaniu paliwa, tak prawie pod korek (myślałem że padła pompka w baku), ale podczas jazdy kopciła jak czołg, przy czym strasznie słabo jechała, no i zapaliła się kontrolka DDE. Do domu nie dojechała, zgasła podczas jazdy, i już nie dałem rady jej odpalić.

Sprawdziłem błędy jeszcze raz, i dodatkowo poza w/w doszedł jeszcze jeden odnośnie CR, ale nie mam pojęcia jaki, bateria w lapku mi padła.

 

Co z tym robić, macie jakieś wskazówki?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.