Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam,

 

Mam już pewnie poważnie zapchany filtr DPF, gdyż już komunikat wyświetla się w iDrive, ale za cholerę w trasie nie mogłem go wypalić.

Dzisiaj włączyłem wypalanie przez Disa jechałem powyżej 70km/h oraz 2tyś obrotów, ale w disie ciągle: regeneration not active.

 

Co jest grane, że się nie chcę włączyć wypalanie? Jechałem tak ok 30min, przed wypalaniem wykasowałem błędy.

 

http://screenshooter.net/5389253/luwsnte

http://screenshooter.net/5389253/srmgewk

http://screenshooter.net/5389253/odsuddt

 

Dziękuje bardzo za pomoc

Edytowane przez bind2
Opublikowano (edytowane)

Może termostaty są nieszczelne i nie jest w stanie osiągnąć 75 stopni ?

 

Jeśli dobrze czytam to chłodziwo ma ok 50 stopni, więc silnik niedogrzany. Wypalanie nie będzie aktywowane.

Edytowane przez pablo294
Sprzedam:
Opublikowano
Te błędy wyskoczył zaraz po przejechaniu kilku km, bo wcześniej również je kasowałem, a wtedy nie mógł się zagrzać, ale zaraz sprawdzę temp silnika
Opublikowano

Na obrotach gdzieś 2tyś na postoju temperatura rośnie do 90st, ale gdy jechałem 10km temperatura spadła do 74st, czyli termostat do wymiany?

Ale, gdy była temepratura powyżej 75st i jechałem więcej niż 60km to i tak wypalanie się nie rozpoczęło przez disa, później tylko temp spadała.

 

Czy można wypalić statycznie disem dpf, aby nie jechać w trasę? Czy samemu da radę wymienić termostat, czy to raczek skomplikowane.

 

Dziękuje

Opublikowano
Wolałbym wypalić dpf statycznie bo ciągle teraz muszę jeździć, a wymiana termostatu to jednak potrwa kilka dni(zakłady mają pełno pracy), w dis widzę tylko opcję wypalanie dynamiczne, chyba że trzeba innym programy do statycznego. Rozumiem, że wina termostatu, dlatego nie chce się rozpocząć procedura wypalania.
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Wymien termostaty. Potem martw sie o resztę. Na forum sa linki do filmikow kolegi dziąsek jak uruchomić wypalanie dpf, ale termostaty to podstawa!

 

A chcesz w trąbe za dziĄska ?

 

KOlego nie da się w BMW wypalać statycznie niestety, albo dynamicznie albo fizycznie środkami do czyszczenia filtra lub benzyną lub karcherem ale na temat tych rozwiązań nie będę się głośno wypowiadał bo mnie zbanuja...

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano

Właśnie oglądałem te filmiki Twoje viewtopic.php?f=70&t=195255 :wink:

Fajnie wszystko tylko nie ma statusu active, jechałem 60km/h temperatura była powyżej 75st(w tym, że spadała powoli, bo coś pewnie z termostatem).

 

BTW to mechanik coś słabo się zna bo mówił mojemu szwagrowi, że może zrobić na miejscu wypalanie.

Opublikowano

dziąsek :D Przynajmniej pójdę spać na wesoło, to jest kolejna opcja twojego nicku która mnie rozweseliła "Panie dziąsek". W BMW nie można umyć filtra środkami chemicznymi ? Widziałem na necie jak w francuskich autach to właśnie moczą filtry w płynach i płuczą. Z resztą w bmw tak często te filtry nie padają, więc nie muszę u siebie rąk brudzić :? Termostaty to pięta achillesowa :duh:

 

(jeden na forum Peugota tak robił i wszystko w środku pogiął, ale zanurzenie w jakimś specyfiku na noc chyba by zdało swoje zadanie)

 

pzdr.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano

Panowie o co chodzi z tym błędem http://screenshooter.net/1797301/eeltscf razem występuje z 2 błędami filtra DPF 481A, 480A

Oczywiście auto jest słabe, gdy wykasuje błędy to wraca do normy, ale zmierzy ciśnienie przed dpf to znów auto słabe. Rozumiem, że ten 1 błąd to dlatego, że filtr jest zapchany.

 

Powiem tyle auto zagrzałem dobrze jechałem w trasie i nie wypalił się, co robić, nie chcę tego wycinać, czy pomoże czyszczenie chemiczne i karcher jw?

 

Dziękuje i pozdrawiam

Opublikowano

Miałem takie same błedy i fakt DPF był zapchany.Koleś wzioł programowo i wyzerował tak jakby był nowy DPF i powiem że od 2 miesięcy nie mam błędów DPF.Było robione też wymuszone wypalanie ale zaczynało procedure i zaraz kończyło.Wydaje mi się,że mi pomogło zrestartowanie licznika DPF i po tym zabiegu sam sobie teraz dopala.Ten błąd od sterowania turbiny powinien zniknąć jak dopalisz DPF,miałem taki sam zestaw plus bład przepływki i wszystko znikneło po wymianie termostatów i przepaleniu z resetowaniem DPF.

 

Wysyłane z mojego LG-P880 za pomocą Tapatalk 2

Opublikowano

U mnie procedura wypalania nie uruchamia się, myślę że najlepszym sposobem będzie jedynie czyszczenie chemiczne(w domowych warunkach :) )

W ostateczności przewiercenie tego DPF, czy ktoś może tak robił? nie było problemów z komputerem, jakieś błędy i inne cuda? Komputer podnosi dawkę paliwa, aby wypalić, gdy jest zbyt wysokie ciśnienie przed dpf, zgadza się ?

Opublikowano

Witam,

 

Przepraszam, że piszę post nad postem, ale mój filtr chyba "umarł" :D

Wymieniłem termostat, właśnie dlatego procedura wypalania nie załączała się. Od czasu wywalania 1 komunikatu w iDrive zrobiłem chyba ok 600km. Chciałem go wypalić na trasie, ale niestety nie wypalił się. Auto oczywiście było o wiele słabsze od 2.5tyś obrotów było strasznie mułowate.

Dzisiaj zrobiłem 200km w trasie ku mojemu zdziwieniu pod koniec trasy auto normalnie reaguje na pedał gazu, jakby nowy silnik. Przyjeżdzam do domu patrze rura czarna... Po przegazowaniu auta idzie czarny dymek(niewiele).

 

Wszystko wskazuje na to, że filtr był tak zapchany, że po prostu w środku go rozerwało i już niestety nie działa co za tym idzie przepuszcza swobodnie spaliny bez filtracji.

 

Czy ktoś z Was miał podobny przypadek? W sumie to chciałem go przeczyścić, ale niestety pewnie uszkodził się. Jest potrzeba, aby przeprogramować komputer? czy jeśli nie będzie ciśnienia wysokiego przed dpf to nie włączy się wypalanie(chodzi o dawkowanie paliwa, teraz mi to niepotrzebne, jak nie działa) ?

Opublikowano
Jest jeszcze takie coś jak czujnik temperatury dpfu , kosztuje on w bmw ok 230 zł lubi sie psuć a obwód zamyka , jak jest uszkodzony to za nic go nie wypalisz niestety. Miałem tak samo u siebie a teraz jest dobrze ;)
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam, a w E46 też mozna wypalic dpf??? Może głupie pytanie al;e pytam ha i jesli tak to jak to zrobic

Ja bym zaczął od sprawdzenia czy tam w ogóle jest dpf.

'

 

 

Nie ma i nigdy nie było w żadnym, tyle razy wałkowane że rura w dół to brak DPF.

Miałeś wypadek? Pomogę w uzyskaniu odszkodowania
  • 11 miesięcy temu...
Opublikowano
Nie znalazłby sie kolega z Krakowa który pomógłby przeprowadzić mnie przez ten proces wymuszania wypalania filtra w BMW e90 320 D. Jako że sam trochę słaby jestem w te klocki informatyczne zaznaczam że mogę się jakoś zrewanżować
Opublikowano
Witam, a w E46 też mozna wypalic dpf??? Może głupie pytanie al;e pytam ha i jesli tak to jak to zrobic

Ja bym zaczął od sprawdzenia czy tam w ogóle jest dpf.

'

 

 

Nie ma i nigdy nie było w żadnym, tyle razy wałkowane że rura w dół to brak DPF.

 

Były, koledzy, były - ale DPF było opcją a nie standardem i dopiero można było zamawiać do E46 chyba od roku 2004/5.

Kształt rury wydechowej nie ma tu nic do rzeczy w przypadku E46. W E9x to już inna sprawa z końcówką wydechu, i tam już z dużym prawdopodobieństwem można ocenić czy został zamontowany w aucie.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

  • 1 rok później...
Opublikowano

Cześć, śledzę wątek gdyż mam też problem z DPF. Nie ma jeszcze tragedii bo nie pokazuje błędu w IDrivie ale pod kompem diagnostycznym u znajomego mechanika pokzał błąd DPFa. Chcieliśmy go czyścić fizycznie, ale dokopałem powyższy wątek i tak myślę, że może spróbować wpalania za pomocą "DIS-a". Problem jest następujący, nie posiadam DIS-a ani kabla diagnostycznego. Wiem, że to troche inny temat, ale podpowiedzcie może jakiego szukać i gdzie można owego DIS-a dostać. Pytanie już w temacie, Jeśli chodzi o czyszczenie fizyczne. czy są jakieś środki specjalne do tego? Widziałem, że w gammie K2 jest taki środek niby spejalny do czyszczenia DPF, ale czy to ma sens?

 

Dziekuję za odpowiedź i pozdrawiam

 

W.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.