Skocz do zawartości

N47 2.0d klepanie na zimnym


stapoz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, nie bardzo mogę coś znaleźć podobnego do moich objawów. Być może to normalne przy przebiegu 150 tys.

Jak jest zimny (tak do 50C) to podczas przyspieszania bardzo wyraźnie słychać stukanie/klepanie jakby popychacze. Dźwięk jest podobny do benzyniaka jakby na b.niskich obrotach ktoś próbował mocno przyspieszać np. jadąc pod górę. Na wolnych obrotach nie występuje, podczas b.delikatnego przyspieszania też, a im większe przyspieszenie tym głośniej stuka. Stukanie zanika po przekroczeniu ok 2tys obr. Żeby nie stukało na zimnym trzeba przyspieszać ledwo, ledwo, trochę mocniej i stuka... :?

Może ktoś tak ma lub miał? jakieś 5tys temu zmieniałem olej na EDGE 5W30, ale wydaje mi się, że wcześniej nawet na tym oleju, nie stukało tak wyraźnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja mam podobne jak nie identyczne objawy które wystąpiły po sprowadzaniu auta i przejechaniu w kraju ok.5000km. Według mnie po dłuższych i różnych analizach odpowiedzialne za te objawy ( cykania ) są wtryskiwacze lub może nawet jeden wtryskiwacz .W moim przypadku poza drażniącymi ucho cykaniem wtryskiwacze działają ok.Sprawdzałem 2x korektę wtrysku i robiłem próbę przelewową z nadzieją ze zlokalizuję który to wtryskiwacz , niestety z tych pomiarów nie wynikło żeby którykolwiek kwalifikował się do wymiany . Nie mając pewności który czy które "cykają " a nie chciałem wymieniać wszystkich , temat częściowo odpuściłem - chodź jest to wkurzające . Najlepszym rozwiązaniem było by np. podstawienia po kolei każdego wtryskiwacza , niestety nie mam takiej możliwości. Dodam że stosowałem różne preparaty do paliwa celem czyszczenia wtrysków niestety z mizernym efektem . Pomogła natomiast wyprawa do Chorwacji w wakacje a zeszłym roku ( długa autostradowa trasa ,prędkość i być może lepszy ON mają 2 rodzaje tankowałem ten droższy ) . Niestety teraz znowu sytuacja wróciła do stanu poprzedniego , pomimo iż od przyjazdu zacząłem tankować na Orlenie lepszego ON.

Ja podejrzewam , raczej jestem pewien iż źródłem tych objawów są wtryskiwacze . Natomiast może przyczyniać się do tego sposób eksploatacji tj, krótkie trasy i łagodne traktowanie diesla + jakość naszego paliwa .

Dodam że objawy to w czasie eksploatacji przejechałem ok. 60tyś km. występują w różnym nasilenie . Najwięcej odczuwalne tak jak piszesz na zimnym silniku i w średnim zakresie obrotów .

Też jestem ciekaw czy inni forumowicze mają lub mieli tego typu objawy i jak sobie z mini poradzili .

 

ps. stapoz - jak byś coś więcej się dowiedział lub problem rozwiązał napisz .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podpinam się, też tak mam a teoria w wtryskami ciekawa. Czasem stuka a czasem nie. Ale jak wcześniej powiedziano na średnim wdepnięciu gazu i zimnym silniku.

Przy jakim przebiegu wystąpiły pierwsze objawi i podaj aktualny przebieg ? Pokonujesz dłuższe trasy czy raczej tryb miejski ?

 

Zapomniałem o ważnej sprawia . Objawy te mogą być również spowodowane nieszczelnością pierścienia uszczelniającego ( podkładki mosiężnej) wtryskiwacz z głowicą . Czasami wystarczy dokręcić z odpowiednią siłą wtryskiwacze . W przypadku gdy ten zabieg nie pomoże należy pierścienie uszczelniające wymienić na nowe . Zabieg prosty pod warunkiem że wtryskiwacze nie będą zapieczone w głowicy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Czy ktoś znalazł rozwiązanie tego problemu, mam identycznie od ostatniego czasu, jak tylko silnik jest mocno zimny i tak do 40 st. C cały czas słyszę klepanie podczas przyspieszania. Dopiero jak się dobrze nagrzeje to wszystko jest idealnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
U mnie jak na razie odpukać po trzech latach klepania,cykanie od paru miesięcy praktycznie zanikło :shock: . Nie jestem pewien czy ma to związek ale , nic z tym nie robiłem ,wyjechałem kilka baków wyłącznie na droższym ON z Orlenu i normalnym z BP i zero dodatków do paliwa po których to ( nie wiem czy to zbieg okoliczności ) silnik zaczął klepać , cykać . Dmuchając na zimne , profilaktycznie mój bak już żadnych dodatków do paliwa nie posmakuje :nienie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Hej,

 

Autko X3 (F25 N47 D20) - 2011 rocznik.

miałem objawy podobne (wrecz takie same) jak tu wszyscy piszecie, przy około 70k. Na gwarancji wymienili jeden wtryskiwacz, po tygodniuy nie dało sie jezdzic - wymienili wszystkie. Był spokój.

Przyszło zimno już (grudzień 2014) na liczniku 150k - znowu stukać zaczyna lekko. tyle ze juz gwarancji nie ma!

 

No wiec pytam -c zy zdiagnozowaliście problem, czy po prosu trzeba liczyć sie z wymianą wtrysków co 70 tys???? :roll:

 

A. Moze jakiś dodatek lać do diesla?

B. moze tylko v-powera / ultimate lać?

C. wymienić auto na poczciwą sześciocylindrówke?

 

Dajcie info jak radziliście sobie z Waszymi objawami. Mam wrażenie ze ten model po prostu tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej,

 

Autko X3 (F25 N47 D20) - 2011 rocznik.

miałem objawy podobne (wrecz takie same) jak tu wszyscy piszecie, przy około 70k. Na gwarancji wymienili jeden wtryskiwacz, po tygodniuy nie dało sie jezdzic - wymienili wszystkie. Był spokój.

Przyszło zimno już (grudzień 2014) na liczniku 150k - znowu stukać zaczyna lekko. tyle ze juz gwarancji nie ma!

 

No wiec pytam -c zy zdiagnozowaliście problem, czy po prosu trzeba liczyć sie z wymianą wtrysków co 70 tys???? :roll:

 

A. Moze jakiś dodatek lać do diesla?

B. moze tylko v-powera / ultimate lać?

C. wymienić auto na poczciwą sześciocylindrówke?

 

Dajcie info jak radziliście sobie z Waszymi objawami. Mam wrażenie ze ten model po prostu tak ma.

viewtopic.php?f=163&t=248501

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
  • 9 miesięcy temu...

Cześć!! Od kilku dni jestem w posiadaniu f11. Dziś zauważyłem podobny objaw jak ten opisywany w tym wątku. Od razu napiszę jakie zabiegi mnie czekają: otóż jestem umówiony na wymianę koła pasowego oraz czyszczenie dolotu( jest trochę nagaru)

Ktoś doszedł do tego co jest przyczyną tego klepania na zimnym silniku?? Pytam bo dopiero za tydzień wstawiam samochód do warsztatu A wolę wiedzieć na czym stoję;) pozdrawiam !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.