Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wciąż borykam się z problemem z silnikiem. Jak jeździ to jeździ jak ten chochlik co się tam chowa gdzieś się uaktywni silnik nie ma mocy nie jeździ strzela w kolektor ostatnio nawet już nie wkręca się w ogóle chodzi na wolnych obrotach góra do tysiąca z gazem w podłodze.Wygląda to tak jak by silnik nie dostawał w ogóle paliwa.Zdeterminowany przegrzebałem wszystko i wydaje się być w porządku.Dotarłem do tego jak z czytywać kody błędów błyskowo.

Oto co mi wyszło: kod 1222

Lambda Control 1- This code is stored when the DME detects excessive

deviations in the air-fuel mixture (too rich or too lean) for longer

than 10 seconds. Possible causes: Fuel tank ran empty,

Incorrect Fuel Pressure, Injector valve defective or coked,

Engine Temperature Sensor defective, Secondary air leak,

Fuel evaporation control system defective, Air Flow Meter

defective and/or the combustion is being disturbed by

mechanical failure (Spark plugs,, compression,

intake/exhaust valves, ...etc.)

Paliwo w baku mam pompa paliwa sprawdzana i zmieniana na nową ciśnienie paliwa mierzone kilka razy jest ok.Wtryski sprawdzałem nie leją troszkę stukają. Czujnik temperatury po odłączeniu komputer przełącza się w tryb awaryjny i nie ma to wpływu na silnik.Lewe powietrze wydaje się być wszystko szczelne.Zawór filtra węglowego chodzi wiec to nie to po za tym jeśli by nie chodził raczej nie wywoływał by takiego problemu.Przepływomierz wydaje się być sprawny a po odpięciu go silnik praktycznie nie reaguje.Silnik jest zdrowy świece zmieniane wiec to tez odpada. Mam założony gaz i na gazie chodzi wzorowo.

Jakieś sugestie?

Opublikowano
Niektórzy "gaziarze" robią całkowite odcięcie pompy paliwa, kiedy silnik pracuje na gazie. Nie powinno tak być, gdyż pompa paliwa powinna cały czas pracować.
Opublikowano
U mnie odcięcia pompy nie ma. Co do pompy jeszcze to masa od niej przykrecona jest pod kanapą? Zastanawia mnie czasem jednak ten przepływomierz.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ciśnienie paliwa mierzone gdy silnik osłabł?Jaki masz gaz,sekwencja czy zwykły?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Tak zawsze jest w pożądku. Pewien jestem tego że czasy otwarcia wtryskiwaczy są za krótkie.Pytaniem jest tylko co to powoduje.Wina leży na pewno po stronie elektrycznej nie mechanicznej.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak silnik żle pracuje to odepnij przepływkę albo zmierz napięcie jakie pokazuje.Na wolnych obrotach jak wszystko ok powinno być około 2,2V pin sygnałowy nr 6.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Odpiołem przepływke na pracujacym silniku nic sie niezmienia.Jesli odepne ja i dopiero zapale silnik pracuje ok a jak ja podepne kuleje tak jak ma to zwyczaj robić.Po przegazowaniu na kulejacym wszystko sie unormowało poza tym że na wolnych obrotach troche telepie silnikiem.Wiec znów zgasiłem odpiołem odpaliłem chodzi ładnie podpiołem telepie na wolnych ale pozatym jest ok wiec myśle ze to nie przepływka tylko cos z kablami.U mnie jest osprzet boscha 5 kabli do przepływki jak by mi mógł ktoś podrzucić które piny w kompie to kable od przepływki to powoli posprawdzam kable czy wszystko jest ok.Sprawdze tez to napięcie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Piny przepływki

pin 1- do pinu 13 sterownika

pin 2- 12V po kluczyku

pin 4-masa

pin 5-do pinu 14 sterownika

pin 6-do pinu 41 sterownika-sygnał

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Po tym odłączaniu i podłączaniu problem znikł zostało tylko lekkie telepanie silnikiem.Sprawdzałem napięcie jest dobre masa jest na pinie 6 było 2,3v wraz z dodawaniem gazu wartość płynnie bez przeskoków rosła.Do czego służą te pozostałe kable?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do wypalania drutu w przepływce.Jak chcesz sprawdzić czy wypalanie działa musisz odkręcić przepływkę od obudowy filtra tak byś mógł zajrzeć do niej od przodu i widzieć drut(najlepiej w ciemnym pomieszczeniu).Odpalasz silnik(musisz przekroczyć 2,5 tys obrotów)po czym gasisz.Po jakiś 2-3 sekundach drut w przepływce musi rozgrzać się do białości na jakieś 2-3 sek.To takie oczyszczanie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Tak wiem że jest taka opcja sprawdzałem to jakis czas temu i u mnie działa.Z czego co wiem to niezaleznie od obrotów czyszczenie jest po każdym zgaszeniu silnika.Pojawił mi się kod odnosnie przepływki wiec jestem już pewien że ona działa poniewaz w tym kodzie napisane jest że główna przyczyna wystepowania tego kodu jest problem z okablowaniem przerwa lub zwarcie.Wiec na dniach poprostu przegrzebie instalacje wiec problem raczej juz jest rozwiazany.Dzieki za pomoc bo borykałem sie z tym od dłuzszego czasu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.