Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

po wymianie kół na letnie o niższym profilu pojawiły się wibracje i odczuwalny rezonans przy stałych prędkościach 90-120 km/h.

Koła zostały ponownie wyważone, felgi proste opony nówki.

Udałem się na diagnostykę zawieszenia i ukł. hamulcowego.

Wyszedł minimalny luz w przednim lewym wahaczu. Tym bliżej zderzaka, bmwstore.pl oznaczyło go i opisało jako: Wahacz rozprężny z poduszką gum. lewy 31 12 6 774 825. Chce kupić zamiennik "Lemforder" na allegro są opisywane jako górne i dolne. Nie wiem który jest który?

Druga sprawa to krzywe tarcze nie dużo, ale na poziomie 9%. Chce zastosować tarcze oryginalne i klocki textar które nie są ori, ale właśnie takie BMW wkłada na hali produkcyjnej.

Co sądzicie o tych dwóch pomysłach odnośnie zawieszenia i hamulców. Oraz powiedzcie mi który wahacz mam kupić górny czy dolny, bo jak dla mnie to poszukuje przedni lewy przód.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Ponawiam temat, wymieniłem wahacz, oraz dodatkowo gumy stabilizatora. Wymieniłem tarcze oczywiście na ori. Problem wibracji powyżej 80 km jest nadal, jednak gdy jadę powyżej 130 to zanika. Pojawia się podczas hamowania z 120 km/h.

Felgi proste nie wiem gdzie dalej mam szukać problemu?

Opublikowano
Opisz w jaki sposób wymieniano Ci tarcze hamulcowe. Czy sprawdzano przed ich założeniem miernikiem bicie piast ? Czy przy wymianie odpowiednio przygotowano prowadnice ? Czy przypadkiem nie użyto jakiegoś smaru nie przewidzianego do użycia ? W BMW wszystko musi być zrobione wyjątkowo profesjonalnie, każda najmniejsza fuszerka od razu wychodzi.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
mialem podobny przypadek, przy 80km/h ciagle bicia, a czasami nie bylo. jesli sie nagrzewa felga i zacisk to masz do wymiany elastyczny przewod hamulcowy, musza byc wymienione koncowki, oraz przesmarowany i wyczyszczony z rdzy zacisk....tarcza musi byc prosta, uklad hamulcowy odpowietrzony, w moim przypadku pomoglo i sie uspokoilo:)pozdr
Opublikowano
Sprawdź jeszcze gniazdo osadzenie felg. Taki sam problem pojawił mi się po założeniu do mojej e36 felg od e39. Felgi proste, zawieszenie igła ale bicie wciąż było (zwłaszcza przy hamowaniu). Pgrzebałem trochę w necie i okazało się, że e36 ma innej średnicy gniazdo osadzenia felgi niż e39 - w e39 jest większe. Kupiłem na allegroszu pierścienie centrujące i problem... zniknął ;-)
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Problem rozwiązany, podziękowania dla kolegi wyżej :)

Zdjąłem koło zmierzyłem piastę, oraz średnice otworu w feldze. Wyszła minimalna różnica (grubość 2-3 kartek papieru) kupiłem za 20 zł pierścienie centrujące i problemu z biciem nie ma.

Dosłownie jest to niemożliwe jak te kilka mm mogą szarpać całą budą.

Mało tego okazało się że mam włożone bardzo dobre podróbki felg.

Nawet w ASO dopiero po zdjęciu felgi i odczytaniu nr. dowiedzieli się że to nie ori.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.