Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

siema

Krótko opiszę historię:)

Od jakiegoś czasu dochodziły do mnie dziwne metaliczne dźwięki podczas hamowania i skręcania w lewo z lewego przedniego koła (przy otwartej szybie).

Tydzień temu ruszając z miejsca w garażu bęc i pękła mi sprężyna w lewym przodzie, koło się zapadło i knot. Brak możliwości jazdy - laweta - mechanik.

Wymieniłem sprężynę. I dalej dochodzą te dźwięki, ale przypominam że tylko przy dohamowywaniu i skręcie w lewo jak zawias przednie jest nazwijmy to mocno naprężony.

Pomyślałem, może poszuka górna z łożyskiem która spina amortyzator. Nie pomogło. Potem wymieniłem amortyzator i dalej lipa.

Podsumowując cały mcpherson jest wymieniony i dalej strzela.

Tak jak pisałem wcześniej, dzieje się to głównie podczas hamowania i skrętu w lewo, ale również niekiedy podczas manewrowania na parkingu w prawo lewo przód tył.

Nerw mam taki na tą akcję, już 2 mechaników się poddało.

Aha, byłem na szarpakach, auto stoi, wciśnięty hamulec i jak gość ruszał płytą na prawo i lewo to strzela i też nie wie co to.

Macie jakieś pomysły??

 

PS Myślę jeszcze ewentualnie o zacisku hamulcowym (tylko nie wiem jakie są objawy kiedy ma luz)

 

plissssss help

Opublikowano
maglownica może?

hmm to nowy trop, jak to tylko sprawdzić? Tylko to nie jest takie głuche pukanie jak miałem w innych autach, które miały już wypracowane przekładnie...

Opublikowano
mialem kiedys podobny problem w innym aucie co prawda, ale z bardzo podobnym zawieszeniem i wymienilem dwa dolne wahacze i koncowke drazka i problem znikna. Problem byl podczas szybkiego ruszania, hamowania i mocnego skrecania

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Opublikowano
mialem kiedys podobny problem w innym aucie co prawda, ale z bardzo podobnym zawieszeniem i wymienilem dwa dolne wahacze i koncowke drazka i problem znikna. Problem byl podczas szybkiego ruszania, hamowania i mocnego skrecania

możesz opisać mniej więcej jakiego typu miałeś dźwięk

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Podłączę się do tematu...

Cofając i odbijając kierownicą, to... bardziej czuję, niż słyszę, że koła jakby przeskakują - nawet nie nazwę tego oporem. Czuć to na kierownicy. A powinno odbywać się to łagodnie, bez szarpnięć.

Stawiam na maglownicę, bo wahacze wymienione z tej strony, gdzie ucierpiało koło. No, chyba że pozostały do wymiany wahacze jeszcze z drugiej strony...

 

Manewrując do przodu wszystko odbywa sie łagodnie, albo mi się wydaje.

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
mialem kiedys podobny problem w innym aucie co prawda, ale z bardzo podobnym zawieszeniem i wymienilem dwa dolne wahacze i koncowke drazka i problem znikna. Problem byl podczas szybkiego ruszania, hamowania i mocnego skrecania

możesz opisać mniej więcej jakiego typu miałeś dźwięk

no właśnie to coś podobnego do strzelającego przegubu, a w jakim miałeś to aucie? Podobna konstrukcja zawieszenia jak w E8X?

Opublikowano
a czy np nie może tak strzelać łożysko na piaście?
Opublikowano
jest diagnoza, trzeszczy i strzela zacisk hamulcowy, wyszło to na płycie przy przeglądzie na przyhamowanym kole
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ważne, że znaleźli :cool2:

U mnie w aucie to już takie sztuczki robili zanim doszli, że to tylko poduszka od silnika, że głowa mała.

  • 1 rok później...
Opublikowano

niedawno miałem nieprzyjemny przypadek

auto po trasie wstawione do garażu, dwa dni później wyjeżdżam z niego i słyszę jak coś ociera mi w aucie. Wysiadłem aby zamknąć garaż i ukazał mi się taki oto widok:

 

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/p180x540/10632699_788715971181375_1882520717409363963_n.jpg?oh=9d07f07ad75ebb026d15acd95e4748c0&oe=551DA1C0&__gda__=1426823462_ea533719b2cc7d3e6887a0b7b80ab4ad

 

a w garażu na podłodze znalazłem :

 

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/s720x720/10686768_788717364514569_6085190463060766868_n.jpg?oh=91ade3f54cea78c3716825f01c06fc3e&oe=54E06B59&__gda__=1423038215_4696c2eaf1b7c789e80e30f428a92f17

 

https://scontent-b-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xap1/v/t1.0-9/s720x720/148789_788718154514490_1832158919952552791_n.jpg?oh=178328fed50c1c8dc3e469ef5bcd9056&oe=551A70A0

 

auto stało przez 2 dni nie ruszane dlaczego strzeliła ? tego nie wiem

najgorsze było to, ze byłem akurat w Poznaniu w delegacji i miałem tego dnia wracać do domu. Poszperałem w necie, znalazłem serwis p.Mikołajczaka i na lawecie auto mu zawiozłem. Koszt naprawy z częściami i lawetą wyszedł 990 PLN a auto zrobione zostało w 24h.

 

Ja spędziłem przyjemny wieczór z kumplami w Puszczykowie ;)

 

Zastanawia mnie tylko WTF ?? dlaczego pękła ? mam i miałem wiele aut, większość to były stare graty i nigdy mi sprężyna nigdzie nie strzeliła

Opublikowano

nowa sprężyna w ASO to ok 330 PLN

180 PLN laweta reszta to wymiana u Mikołajczyka w trybie express ... Jak masz ból d**y to już nie szukasz takich oszczędności tylko robisz aby było dobrze i szybko.

 

http://artursojka.pl/files/2013/06/trojkat2.jpg

Opublikowano
Przekonales mnie bym zakupil nowy komplet eibacha przed wyjazdem w gory bo jak peknie sprezynka to tez miejscowe ludki zdrenuja mi kieszen.
MADE IN PRL

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.