Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanko odnośnie uszczelki pod głowicą.

Jak oznakowana jest uszczelka pod głowicą...potrzebuje dojść czy mechanik który robił głowice, faktycznie ją wymienił?

 

Z oględzin moich (auto mojej koleżanki) uszczelka wygląda na czystą i ma jedną dziurkę na"języku" wystającym z głowicy.

 

Auto miało problem ze ubywającym płynem chłodniczym. Uszczelka rzekomo wymieniona a płynu dalej ubywa.

 

Może ma ktoś jakąś podpowiedz? Po zdjęciu obudowy górnej, brak śladów na wężach rozszczelnień.

Opublikowano

test na co2 zrobiony był, węże nie puchły.

 

Interesuje mnie bardziej, to czy faktycznie uszczelka była wymieniona.

Nie wiem jak to stwierdzić?

Opublikowano
1 dziurka = pierwszy montaż,tj fabryczna grubość uszczelki. 2 i 3 dziurki = nadwymiar po planowaniu głowicy. Może mikropęknięcie głowicy??
Opublikowano

Dziekuje za konkretną odpowiedź.

 

Głowica była planowana wg, mechanika co w związku z tym, uszczelka powinna być z 2 dziurkami a jest jedna.

Płyn znika w układzie jak znikał wcześniej.

Opublikowano
Po czym stwierdził, że była planowana?? Być może założyli po planowaniu tą na pierwszy montaż. Mało prawdopodobne, ale różne cuda się zdarzały. Czy auto dymi na biało??
Opublikowano
Po czym stwierdził, że była planowana?? Być może założyli po planowaniu tą na pierwszy montaż. Mało prawdopodobne, ale różne cuda się zdarzały. Czy auto dymi na biało??

Mechanik twierdzi, że spalnował głowice i założył nową uszczelke.

Auto nie dymi na biało i nie dymiło przed wymianą, tylko ubuwało płynu.

 

Po wymianie jest ten sam problem, że ubywa płynu a uszczelka z jedną dziurką.

Więc wygląda, że nie wymienił a może chce skasować za wymiane?!

Opublikowano

Nie wiem, nie mogę nic w tej sytuacji powiedzieć. Może faktycznie była splanowana, ale jeszcze była możliwość aby zamontować "pierwszomontażową" uszczelkę. Jeżeli nie dymi i test CO2 również nie wykazuje żadnych niepokojących wyników, to wyciek jest gdzieś z układu węży, spod pompy wody lub pękniętej chłodnicy. Musisz podnieść auto i bardzo dokładnie obejrzeć miejsca łączeń elementów układu chłodzenia z silnikiem, chłodnicą itd. Z resztą ubywający płyn MUSI siłą grawitacji spłynąć w dół i skapnąć na podłoże. No nie ma innej możliwości.

 

A jeszcze taka sprawa... próbowaliście odpowietrzyć układ chłodzenia?? Bo może jest gdzieś "poduszka powietrzna", która blokuje przepływ i wraz z działaniem np termostu lub zaworu nagrzewnicy po prostu przepuszcza wodę na szerszy obszar działania. Wtedy poziom wody w zbiorniczku wyrównawczym opada i macie objaw ubywającego płynu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jak dla mnie sprawa wygląda prosto. Oddałeś auto z usterką koleś wziął kase a jej nie usunął. Jade z reklamacja i niech robi albo oddaje kase. Mało tego zadaje mu pytanie po co ja splanował skoro nic to nie pomogło.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
Robiłeś uszczelkę bo ubywało płynu? Możesz mieć mały niewidoczny wyciek który od razu odparowuje. Byłeś pewien że to uszczelka pod głowicą? Robiłeś wcześniej jakiś test co2 przed zdjęciem?
Opublikowano
Witam.Uszczelka z jednym otworem oznacza grubość uszczelki a nie pierwszy montaż.Grubość dobiera się od wartości wystającego tłoka ponad blok silnika.Planowanie głowicy nie zmienia tej wartości a więc zostaje taka sama to znaczy taka sama ilość otworów.
Opublikowano
Witam.Uszczelka z jednym otworem oznacza grubość uszczelki a nie pierwszy montaż.Grubość dobiera się od wartości wystającego tłoka ponad blok silnika.Planowanie głowicy nie zmienia tej wartości a więc zostaje taka sama to znaczy taka sama ilość otworów.

 

Zaraz, zaraz... planując głowicę zmniejsza się komora spalania, czyli uszczelka powinna być grubsza (oczko więcej niż przed planowaniem)

Jeśli się mylę proszę o poprawienie. :wink:

Opublikowano
mialem kiedys taki przypadek tylko w innym aucie, i tez sie zastanawialem gdzie ubywa plyn, po bardzo dokladnych ogledzinach okazalo sie ze chlodnica popuszczala po kropelce, ktora zaraz odparowywala, i nie mozna bylo tego znalesc.
Opublikowano
Witam.Najlepiej przeczytać co jest napisane na opakowaniu uszczelki.Co do planowania głowicy to jest w tym silniku jest ona płaska a więc nie zmienia się komora spalania. :oops:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.