Skocz do zawartości

Jaki olej wlać do E60 520D


Misarah

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Właśnie sprawdziłem. Po dwugodzinnym postoju jest ok 3-4mm za dużo. Dokładnie jest zakryta olejem cała literka M w napisie MAX. Ściągać te 3 setki czy nie? Swoją drogą to ale farfocla strzelili :duh: A myslałem że podczas głupiej wymiany oleju nic nie można spieprzyć...

 

Edit.

Odessali 400ml. Teraz powinno być ok. Zobaczymy rano.

 

Dobrze że pojechałeś odessać bo to nie zdrowe dla silnika, a tak poza tym to ile litrów kupiłeś ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Wiesz co kazałem kupić piątkę i litrówkę którą mieli mi wrzucić do bagażnika, bo nie wiem czy czegoś nie będę musiał do następnej wymiany dolać. Dzisiaj rano sprawdzałem stan po nocnym postoju jest 3mm przed maksimum więc jest chyba ok? Wczoraj po odessaniu i przejechaniu 20km I-drive pokazywał olej na maximum. Taki dystans chyba wystarczy aby I-Drive dobrze wskazywał poziom?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiesz co kazałem kupić piątkę i litrówkę którą mieli mi wrzucić do bagażnika, bo nie wiem czy czegoś nie będę musiał do następnej wymiany dolać. Dzisiaj rano sprawdzałem stan po nocnym postoju jest 3mm przed maksimum więc jest chyba ok? Wczoraj po odessaniu i przejechaniu 20km I-drive pokazywał olej na maximum. Taki dystans chyba wystarczy aby I-Drive dobrze wskazywał poziom?

 

Ten elektroniczny wskaźnik poziomu oleju jest mało dokładny, ja zawsze sprawdzam bagnetem. Jeśli jest przed max to ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mam jeszcze jedno pytanie. W książce serwisowej od lci nie ma informacji jak poprawnie sprawdzać poziom oleju. Na zimnym silniku czy 5 minut po zgaszeniu rozgrzanego? Przeczytałem ten temat viewtopic.php?f=73&t=116584 i tam wszyscy radzą żeby sprawdzać na rozgrzanym. Do tej pory sprawdzałem na zimnym i jest w połowie między min a max a I-drive podczas jazdy pokazuje cały czas max. Czy jest tak jak pisze Natek (ostatni post na pierwszej stronie) że na zimnym stan będzie niższy niż po odczekaniu 5 minut na rozgrzanym. To by trochę tłumaczyło moje wskazania bagnetu (połowa między max a min) i I-Drive (max). Zawsze wydawało mi się że miarodajne jest sprawdzanie jak cały olej ścieknie do miski np. po całonocnym postoju? A podobno w BMW nie jest to miarodajne...

Z góry dzięki za zaspokojenie mojej ciekawości :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A mam jeszcze jedno pytanie. W książce serwisowej od lci nie ma informacji jak poprawnie sprawdzać poziom oleju. Na zimnym silniku czy 5 minut po zgaszeniu rozgrzanego?

 

http://www.autocentrum.pl/nasze-porady/kontrola-oleju-czynnosc-ktorej-nie-wolno-pomijac/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Nie bardzo rozumiem twojego postu. Co ma zalanie jednego auta jak piszesz danym olejem i wyciekiem do drugiego zalania auta innym olejem i braku wycieku. Zakładam, że jedno auto jest nieszczelne i puszcza olej spodem i to bez względu na olej jaki zastosujesz bo chyba nie wierzysz w to, że ten drugi olej Castrol Edge 5W30 C3 Titanium uszczelni silnik? Zresztą zalej nim silnik, który ,,puszcza" olej i zobacz, jeśli uszczelni to zwracam honor... :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo rozumiem twojego postu. Co ma zalanie jednego auta jak piszesz danym olejem i wyciekiem do drugiego zalania auta innym olejem i braku wycieku. Zakładam, że jedno auto jest nieszczelne i puszcza olej spodem i to bez względu na olej jaki zastosujesz bo chyba nie wierzysz w to, że ten drugi olej Castrol Edge 5W30 C3 Titanium uszczelni silnik? Zresztą zalej nim silnik, który ,,puszcza" olej i zobacz, jeśli uszczelni to zwracam honor... :wink:

 

Jakiego oleju kolego używasz?

Edytowane przez kamil7777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...bardzo płucze przecież to olej a nie płukanka do czyszczenia silnika najwyraźniej kondycja silnika czyt. uszczelnień nie jest już w najlepszej kondycji, tak myślę bo nie wierzę w tego rodzaju cuda. Teraz może odezwać się użytkownik oleju Castrol, któremu po zalaniu tym olejem silnika wystąpiły wycieki a na np. Mobilu czy Motulu nie, chociaż jak znam życie z czasem i tak pojawiłyby się wycieki, pewnych rzeczy nie oszukasz na dłuższą metę, temat rzeka... :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Castrol jest napewno gesciejszym olejem niż Millers, nie zdecydowałem się pierwotnie na castrola ponieważ wiele użytkowników twierdzi że zostawia nagar w silniku, auto kupiłem osobiście od pierwszego właściciela w Belgii z oryginalnym stanem 178.000km później zalalem Millers i po pół roku zauważyłem drobne kropki na kostce brukowej, od góry silnik jest całkowicie suchy... Edytowane przez kamil7777
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm...bardzo płucze przecież to olej a nie płukanka do czyszczenia silnika najwyraźniej kondycja silnika czyt. uszczelnień nie jest już w najlepszej kondycji, tak myślę bo nie wierzę w tego rodzaju cuda. Teraz może odezwać się użytkownik oleju Castrol, któremu po zalaniu tym olejem silnika wystąpiły wycieki a na np. Mobilu czy Motulu nie, chociaż jak znam życie z czasem i tak pojawiłyby się wycieki, pewnych rzeczy nie oszukasz na dłuższą metę, temat rzeka... :wink:

 

Jakiego oleju używasz kolego w swoim aucie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie zakładasz, że być może to zbieg okoliczności? Może po 1,5 roku użytkowania właśnie przyszedł czas i uszczelnienia puszczają sprawdź co jest nie tak i wymień. Skupianie się na oleju przy ewidentnym wycieku czyli uszkodzeniu mechanicznym uszczelki czy innych podzespołów za to odpowiedzialnych mija się z celem. Co, będziesz wymieniał co rusz olej innej marki? Wyrzucanie pieniędzy...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie zakładasz, że być może to zbieg okoliczności? Może po 1,5 roku użytkowania właśnie przyszedł czas i uszczelnienia puszczają sprawdź co jest nie tak i wymień. Skupianie się na oleju przy ewidentnym wycieku czyli uszkodzeniu mechanicznym uszczelki czy innych podzespołów za to odpowiedzialnych mija się z celem. Co, będziesz wymieniał co rusz olej innej marki? Wyrzucanie pieniędzy...

 

Tak jak wcześniej pisałem jeździłem na Millers Oil i po około 7000 km zaczęły się drobne wycieczki, przed świętami, zmieniłem na castrol 5w30 c3 , trasa 1300 km i teraz pod samochodem jest sucho, nie pisze po to by kogoś przekonywać do danej marki, tylko to co widzę z własnego użytkowania..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.