Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
przepatrzyłem 20 ekranów postów o START/STOP i nie ma infa o złym działaniu funkcji. W takim razie zaskoczę kolegów, u mnie funkcja się nie uruchamia, jest ciepło, autko po jeździe, akumulator OK. Nie działa i tyle. Może jakieś sugestie zanim podepnę komputer, auto samo nie raportuje błędów.
Opublikowano
każdy raczej wyłącza tę funkcję dlatego nie ma info o awarii s&s :) szukaj na e90post
Opublikowano
każdy raczej wyłącza tę funkcję dlatego nie ma info o awarii s&s :) szukaj na e90post

Prawie nikt tego nie wyłącza. Ja uzywałem przez blisko 300 tys km w sumie i nie było żadnych awarii. Co wiecej statystyki awaryjnosci znacznie sie poprawiły mniej wiecej w czasie wprowadzenia tej funkcji. Mimo wszystko uważam, ze moze jednak wpływać negatywnie na niektóre podzespoły. Np. Łańcuch rozrzadu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Na tym forum raczej większość kolegów to wyłącza więc nie wiem skąd masz takie info - system w dużym zakorkowanym mieście jest totalnym nieporozumieniem, ale jak ktoś lubi tak jeździć to jego sprawa :norty:
Opublikowano
Na tym forum raczej większość kolegów to wyłącza więc nie wiem skąd masz takie info - system w dużym zakorkowanym mieście jest totalnym nieporozumieniem, ale jak ktoś lubi tak jeździć to jego sprawa :norty:

Robiłeś ankietę ? W mieście sie najlepiej sprawdza. Szczegolnie z dieslem. Przynajmniej nie słychać klekotu.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano (edytowane)
Funkcja zaczęła szwankować na wiosnę a od tygodnia głucha. Zastanawiam się ile jest czujników wciśniętego sprzęgła. Wciśnięte sprzęgło OK i silnik startuje, ale może jest czujnik puszczone sprzęgło? Dodam że mnie akurat ta funkcja bardzo się przydaję przy jeździe po Krakowie. Edytowane przez adobry
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zacznij od podmienienia akumulatora na nowy albo prawie nowy. Akumulator sprawny wg Twojej oceny (czyli auto odpala od razu, rozrusznik kręci idealnie itd) może być niewystarczająco sprawny dla systemu, szczególnie, że auta z start/stop mają inne akumulatory a nie każdy o tym wie i się do tego stosuje zakładając byle jaki.
Opublikowano
Akumulator ekstra ładowałem co by sprawdzić i nic. Też uważam że może to być trop, tylko przełożenie dla sprawdzenia raczej nie wchodzi w grę. Akumulator skończył 5 lat można go wymienić ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No jak ma 5 lat to całkiem możliwe, że już jest "za słaby" do wymagań systemu. Może zacznij od podłączenia się do kompa gdzieś, powinno to wyjść.
Opublikowano

Aku nie ma tu nic do rzeczy . Moj jest od nowosci, nigdy nie ladowany i funkcja dziala.

Ja bym obstawial czujnik polozenia sprzegla - ,o ile taki istnieje :cool2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano
Akumulatory AGM ktore sa w tych modelach powinny wytrzymac znacznie dluzej niz 5 lat, tak przynajmniej czytalem w paru miejscach...
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Czujnika położenia pedału sprzęgła w tym systemie niby jako tako nie ma, jest tylko tak zwany nullgang neutral sensor czyli czujnik biegu jałowego potocznie zwanego luzem ;) Możliwe że się rozkalibrował, podjedź do kogoś w miare blisko Ciebie na kompa powinno wyjść co i jak :cool2:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
przepatrzyłem 20 ekranów postów o START/STOP i nie ma infa o złym działaniu funkcji. W takim razie zaskoczę kolegów, u mnie funkcja się nie uruchamia, jest ciepło, autko po jeździe, akumulator OK. Nie działa i tyle. Może jakieś sugestie zanim podepnę komputer, auto samo nie raportuje błędów.
a czy kolega ma zapięte pasy bezpieczeństwa ??? Jeśli nie to ta funkcja jest nie aktywna.
Opublikowano

Może któryś warunek nie jest spełniony (głównie z "Operating conditions", ale najlepiej przeczytaj całe):

http://www.bmw-planet.com/diagrams/release/en/zinfo/FB-130006-A06.htm

 

Jeżeli nic to nie pomoże, to podpięcie pod kompa, sprawdzenie czy są jakieś błędy na temat MSA. Jeżeli dalej nic, to testy "Zero gear sensor", MSA, "Clutch Switch", ...

Opublikowano
Kolego pasy się zapina bo tak trzeba. Pasy zapięte i cisza. Kibab - dziękuję za linka konkretny opis, chyba zacznę od diagnostyki bo w ciemno jechać ups.
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam

Odgrzewam temat

Zaczynam walkę z systemem start stop, kupiłem już z niedziałającym, na kompie pokazało blad czujnika położenia, chce go wymienić zastanawiam sie tylko jeszcze czy rodzaj baterii jaka u mnie siedzi ma znaczenie bo sprzedający włożył nowe Aku ale niestety nie Agm, pytanie czy to ze nie jest to Agm moze sie rownież przyczynić do niedziałania systemu?

Opublikowano
Agm ma wyzsze napięcie przy zwykłym aku jedt niższe więc komputer moze uznać że akumulator jest niedoladowany i dezaktywuje start-stop
Opublikowano

Ja rozwiązałem ten problem u siebie. Tez kupiłem auto z niedziałającym start/stop. Na forum w Stanach wyczytałem ze często to czujnik niskiego ciśnienia (w ASO ok 350,-) czyli bład 29F3 ktory mi sie wyświetlał gdy podpiąłem kompa.

Po wymianie od razu zaczęło działać. :cool2:

DRIVEN TO PERFECTION
Opublikowano

Mi jeszcze wywaliło takie błędy

Engine / Motor

Fault: Nullgang sensor signal

Code: 416F

Fault: Zero speed sensor signal

Code: 4139

Fault: Zero speed sensor signal

Code: 413F

Fault: Cool air damper

Code: 4349

Fault: Oil pressure switch, plausibility

Code: 4CA0

 

Ten ostatni to ten sam czujnik co Twój?

Opublikowano

Witam.

Pytanie techniczne dotyczącego start stopu.

Czy funkcja ta analizuje temperaturę spalin/oleju/silnika czy gasi silnik niemiłosiernie w momencie pojawienia się biegu jałowego?

Przykład jadę sobie z dużą prędkością, mieszam biegami , bo droga jest kręta i czasem trzeba coś wyprzedzić, Turbina rozgrzana do czerwoności i nagle dojeżdżam do przejazdu kolejowego, gdzie silnik mi gaśnie, a turbina zaczyna się smażyć. Czy tak to wygląda , czy komp coś analizuje przed wyłączeniem auta?

Opublikowano
Ponoć są zabezpieczenia. Ale w praktyce nie widziałem by ktoś wykazal by system nie wyłączył silnika w podobnej do opisanej przez ciebie sytuacji. Jednak turbina raczej w takiej sytuacji nie będzie jeszcze przesadnie nagrzana.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Zarejestrowani
Opublikowano
Turbina ma elektryczne podtrzymanie, nie ma się czego bać. System ma oczywiście czujniki w wielu miejscach i jeżeli reszta parametrów przekroczy norme system nie wyłączy silnika

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.