Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, rok temu stałem się „szczęśliwym” posiadaczem BMW seria 1 2007r. E87 motor N43, po przejechaniu 10064km (zbiegło się z upływem gwarancji) silnik przy odpalaniu zaczął się dziwnie zachowywać a że zaczęła palić się lampka ostrzegawcza sygnalizująca spadek mocy następnego dnia udałem się do serwisu.

I teraz zaczyna się jazda, za dni kilka dzwoni do mnie pan z serwisu i oświadcza mi że uszkodzeniu uległ rozrząd, a konkretnie wyciągnął się łańcuch i coś nie tak jest z jedna zębatka napędzającą wałek rozrządu, tak czy siak trzeba to wymienić. Na początku potraktowałem go śmiechem bo niby tego typu usterki nie zdarzają się w tych silnikach, niestety pan z serwisu mnie z błędu wyprowadził i oświadczył że z „nieznanych przyczyn” jest to bardzo często zdarzająca się usterka w silnikach E43 :) oświadczył również że nie wiedzą jeszcze dlaczego... może olej... może niska temperatura... jednym słowem ch.. wie. I tutaj dodam że mieszam w Norwegii w okolicach Oslo gdzie temperatura znacząco nie odbiega od tych na pomorzu. Na moje pytanie: jak to możliwe? i dlaczego tak się dzieje? I kto za to zapłaci? facet rozkładał ręce i mamrotał coś pod nosem że już po gwarancji i że nic na to nie poradzi.

Lekko podirytowany skierowałem kilka epitetów pod adresem mojego auta i firmy BMW na koniec dodając że kupując KIA nie miałbym takich usterek a facet z rozbrajająca szczerością dodał że w zasadzie się ze mną zgadza i że KIA w tym momencie produkuje lepsze silniki niż BMW :) a drugi mechanik dodał że w zasadzie to jest kupa g.... i że wszystkim znajomym którzy kupili BMW po 2000r radzi jak najszybsza sprzedaż :) a sam jeździ mazdą.

 

Kończąc: stwierdziłem że pierdole to i że nie zapłacę 10000PLN (bo na tyle mi to wycenili) za zrobienie tego, czy jest na forum ktoś kto może mi podesłać instrukcje jak to zrobić, nie wiem jakieś konstruktywne uwagi czy rady... bym był wdzięczny

Opublikowano
dodam jeszcze że w przyszłym tygodniu będę nękał dilera BMW o zwrot kosztów naprawy, chociaż marne szanse na powodzenie bo kto się przejmuje takim pionkiem jak ja no ale spróbować zawsze można, z samej naprawy będzie filmik i fotorelacja
Opublikowano

Witam

Też jestem rozczarowany "niezawodnością" BMW. Co do wymiany rozrządu to ciężka sprawa. Ja swoją jedynkę kupiłem od gościa z Gniezna i jak się później okazało nie było tam człowieka który by to potrafił zrobić. W Łodzi u specjalistów od BMW (nie serwis) za wymianę rozrządu i jakiejś części zapłaciłem 700zł. Ale koleś mówił że trzeba mieć specjalne programy i klucze.

Pozdrawiam

Opublikowano
mechanik w serwisie wspominał coś o kluczu, klucz jaki by nie był jestem w stanie sobie dorobić ale nie mówił nic o programie w zasadzie to mówił że nie trzeba nic w kompie zmieniać, błąd sie sam kasuje
Opublikowano
U mnie jest podobnie tzn. rozrząd cyka. auto 118d po lifcie. Na szczęście udało się na tym już przejachał 70k km i problem się nie nasila póki co. Czekam na dalsze relacje w tym temacie...
  • 4 lata później...
  • 5 lat później...
Opublikowano

Właśnie jestem w trakcie wymiany uszczelki pod klawiaturą. Mając już wszystko otwarte widzę, że w moim e90 - 4-ro cylindrowym n43 mam dużo miejsca i powinienem być w stanie sam wymienić rozrząd.


Pytanie do Was jakich narzędzi potrzebowałbym do tego? Na razie chcę ocenić czy jest sens się za to samemu zabierać, ale wygląda na to że tak. Na pewno potrzebowałbym specjalnego toola do blokady wałków. Czy czegoś jeszcze?


Z góry dzięki! :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.