Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Cześć, szukałem ale nie znalazłem. Problem jest taki, że wisko uruchamia sie tylko po starcie silnika na kilkadziesiąt sekund a pozniej juz na rozgrzanym silniku się nie załącza i musze chłodzić silnik poprzez ogrzewanie wnętrza samochodu bo na tescie 7 jest już wiecej niz 100 i wisko nie pracuje. Wisko do wymiany/regeneracji ? Dodam, że mam wisko z taką jakby spiralką a nie blaszką jak w tym temacie o regeneracji.
Opublikowano
To że się załącza podczas startu to normalne. Jak już to tylko kupno nowego. Ale nie tak szybko. Sprawdź czy masz gorącą chłodnicę. BO jeśli od chłodnicy wisko się nie nagrzeje to się nigdy nie zasprzęgli. Jak masz te już 98st to sprawdź czy wąż (patrząc się od przodu auta) idący od termostatu w dół po skosie z lewej strony jest gorący. Nie ten z odpowietrznikami z prawej tylko z lewej bez odpowietrzników. Musi być bardzo mocno gorący wtedy. Jeśli nie to masz termostat tylko do wymiany.
Opublikowano
Teraz gdy silnik ma 75 stopni (wyłączony) ten wąż po lewej stronie jest ciepły a ten z prawej na górze gorący. Chłodnica na górze ciepła na dole zimna.
Opublikowano
Po olej czy co? Czytałem o regeneracjach i jak mnie spotka wymiana wiska to kupię nowe. Niektórym po zabiegu nie załącza się na czas, niektórym za szybko i takie inne szopki.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Do autora.

 

Co ty chcesz od tego visco?

Jak do tej pory nie napisałeś nic co by wskazywało na jego niesprawność.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
No właśnie, okazalo sie że na rogrzanym silniku ten wąż od przodu auta z lewej strony ten taki skośny jest zimny ... termostat ?
Opublikowano

witam, podłącze się do tematu ... u mnie po uruchomieniu silnika wentylator / wisko sie kręci jakby troche mocej przez minute / dwie, ale po dodaniu gazu (na postoju czy jak juz jede) zaczyna się tak krecić, że aż nieprzyjemnie to wyje, szum powietrza straszny, coś jakby powietrze od wiatraka dmuchalo gdzieś od dolu, wiatraka / czy spod silnika) odpuszczam gaz i jest spokój, silnik lekko się zagrzeje (minuta / dwie) i jest spókoj, jedzie normalnie, jakby to całe wisco / wiatrak się odłączał i juz nie szumi (nawet jak dodaje gazu - 3000/5000obr.) czy to właśnie tak ma chodzić / aż tak wyć ? czy coś się tam pod maską kończy ? dodam że auto sie nie przegrzewa i nie ma spadku mocy. Dzieje się tak tylko przez około 2 minuty po starcie na zimnym silniku. Jakieś sugestie ... ?

aha oczywiście szukałem / googlowalem ... nie ma objawów nawet podobnych !!!

Opublikowano
krys32 ten wąż po lewej ma być gorący czy zimny na rozgrzanym silniku ? sprawdzic czy bedzie sie nagrzewać silnik po zdemontowaniu termostatu ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja by był gorący to by oznaczało , że chłodnica nie spełnia swojego zadania.

Ale lekko ciepły tak.

 

A 105st to jeszcze nic nadzwyczajnego.

 

Wskazówka nie wychodzi jeszcze poza pion i to jest normalne zachowanie.

 

visco żeby zadziałało to trzeba w upalny dzień przy zamkniętej masce < najlepiej z właczoną klimą > na postoju kawał czasu pokręcić ze 3000 obr.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
krys32 ten wąż po lewej ma być gorący czy zimny na rozgrzanym silniku ? sprawdzic czy bedzie sie nagrzewać silnik po zdemontowaniu termostatu ?

 

 

A czytałeś mojego posta o weźu?

Opublikowano

To przeczytaj moje ostatnie zdanie z tamtego postu :mrgreen:

 

Nie no.. Masz do wymiany termostat bo od tego węża idzie płyn na chłodnicę. U Ciebie nie idzie bo termostat trzyma temp. Lepiej wymien to szybko jak nie chcesz popaść w koszta :)

Opublikowano (edytowane)
Ok to powiedz mi jaki zamowić, mam 523iA z czerwca 98 roku. Sprobuje sie na poniedziałek umowic z magikiem i dam znać co i jak. Edytowane przez lukas93lw
Opublikowano

Jak wymieniłeś chłodnicę to wiesz jak się odpowietrza układ i wiesz jak ściągnąć wentylator i wiadomo żę nie jest zapieczony.

Ja nie ściągałem wentylatora bo dałem radę bez. CIężko i mało miejsca ale się da.

Kupiłem wahlera z obudową bo są liche.

 

Potrzebujesz klucze nasadowe i to tyle. Nie wiem jaki tam przychodzi bo robiłem to 2 lata temu, ale pewnie 8-12. Dałem cieniutko silikonu na wys temp na obudowę termostatu ale chodziło mi tylko o to by uszczelka mi nie spadła przy zakładaniu. Styk obudowy i bloku dokładnie papierkiem wyczyściłem.

 

Żadnej filozofi przy wymianie nie ma. Jest łatwiejsza niż wymiana chłodnicy. Najtrudniejsze jest odpowietrzenie układu.

Opublikowano (edytowane)

Możesz, ale jeśli nie była nigdy wymieniana to często bywa tak że po wymianie zaczyna cieknąć. Albo jakiś czas po wymianie. Jest zrobiona z plastiku wyjątkowo nietrwałego który po latach robi się kruchy i mogą pojawić się mikropęknięcia.

 

Możesz próbować bez wymiany obudowy może będzie ok.

 

EDIT. Teraz patrzyłem na stronę to termostat wahlera 36zł a obudowa 53.3zł

Ja zamiawiam tutaj części http://www.czescidobmw.pl/kategorie/do-08-1998r.,9543.html

Edytowane przez danielxc717
Opublikowano
To wtedy demontuje go całęgo wraz z obudową i wyciągam stary i wrzucam nowy tak ? i tak juz na koniec, to na 100% będzie to ? może by tak zobaczyć co sie bedzie dzialo jak go wyjme ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.