Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam zagladalem dzis do skrzynki gdzie znajduje sie przekaznik swiec zarowych(wadliwy).

I zobaczylem czarne male pudelko, nanim napis:

V-Tech Tuning

Black Box

VP 44 -Digital.

Czyli ktos dal czipa tak?

Pytanie jezdzic z tym czy wywalic to I jak???

Opublikowano

Jeśli masz boxa, tzn. że jakoś podnosi Ci moc. Odepnij sobie (u mnie był podpięty jako bajpas do jakiegoś obwodu) i zobacz jak będzie się bez niego jeździło. VTech jest jednym z najbardziej polecanych producentów boxów, więc o jakość nie musisz się martwić.

Miałem wcześniej Boxa z VTecha w Avensisie T22 (zakładany przy 175kkm przebiegu) i różnica w dynamice była bardzo duża. Rozszerzył mi się też użyteczny zakres obrotów. Przed Boxem auto szło od 2300 do 3500 RPM, po założeniu startowało już od 1800 i ciągnęło do 4400. Wyprzedzanie przestało być stresujące.

Wg moich wyliczeń spadło też spalanie o około 0,4 litra (zliczone z 16 baków przed i 61 baków po założeniu boxa - zawsze tankuję cały bak).

Z boxam zrobiłem 41kkm i nic się nie działo, spalanie oleju (10W40) nie wzrosło.

Generalnie polecam, tym bardziej, że masz go gratis, o wzrost awaryjności bym się nie martwił. Przed założeniem bardzo wnikliwie analizowałem ten temat i nie znalazłem złych opinii na temat rozwiązań tej firmy. Tzn. były jakieś, ale typu "założyłem boxa do 10 letniego auta przy przebiegu 200kkm i po 4 miesiącach padła mi uszczelka pod głowicą, to na pewno wina boxa bo box to złoo":)

 

Wg strony: http://vtech.pl/katalog/chip-tuning-BMW-3-E46 moc powinna Ci wzrosnąć o 15-19KM i 30-60Nm (zależnie, czy masz 150, czy 136KM).

Jedynie zwróciłbym uwagę na rzeczy, które mogą nie wytrzymać wzrostu mocy, czyli np. skrzynia automatyczna (nie wiem jaką masz). Przy wersji 136KM moment wzrasta sporo, bo z 280 do 340Nm, a nie wiem jaki jest limit skrzyni.

Opublikowano

Mam problem z moca oczywiscie, cos zaczelem z tym robic.

1-wszystkie wezyki wymienione.

2-odma wymieniona, filtr

3-wszyskie filtry (olej tez)

4-Zaslepialem EGR,-0 roznicy

5-odpinalem przeplywke-mol nieziemski z wyl.

6-elektrozaworki bede czyscil na dniach

 

Problem jest taki ze moc raz jest raz nie (wiecej niema)

Przewaznie mam tak ze np,2 biegu ciagnie a na 3 juz nie(jak bez turbo) od jednego rada ciagnie na wszystkch biegach a potem od nastepnego juz wogle nie ciagnie.

Prawdziwa loteria ciagnie kiedy tylko chce,zadko ale nieraz jest ok przez caly dzien ze ciagnie ladnie.Zauwazylem ze lepiej ciagnie pod obciazeniem np. pod gorke. pytanie czy to moze byc od CHIPA????.

Opublikowano

Ja bym odpiął tego boxa i zobaczył, czy coś się zmieni. Zawsze to jeden element mniej do weryfikacji.

 

U mnie box był zamontowany bardzo prosto. Wyjąłem wtyczkę z gniazdka i między te dwa wpiąłem boxa (miał identyczną wtyczkę i gniazdo). Nie wiem jak jest u Ciebie, ale powinno być identycznie.

Opublikowano

Chcialbym odlaczyc tego boxa I zobaczyc jak sie jezdzi bez niego.

Jest obok przekaznika swiec zarowych-Box ma u dolu wyjscie na wtyczke I 5 cm dalej jest kabel rozdzielony trojnikiem I calosc idzie w strone silnika gdzies.

Pytanie jak rozlacze CHIPA-ta pierwsza wtyczke od niego bedzie OK ??? czy to nie tak sie robi ???

:mad2:

Opublikowano

Jeździłem z boxem aż do sprzedaży auta, nic się nie działo.

 

U mnie z boxa wystawał kabel, który był na końcu rozdzielony jak literka "T" i miał trzy wtyczki. Jedna (dolna) łączyła się z boxem, a dwie (lewa i prawa na górze) były one swoimi odpowiednikami, damską i męską wersją, czyli jedną w drugą można było wpiąć. Jeśli odpinałem boxa, to te dwie wtyczki, do których był przypięty spinałem ze sobą i było jak fabrycznie.

 

Zresztą dokładnie jest jak w linku, który podałeś. Jest tam box i kabel z trzema wyjściami. Jedno pasuje podłączasz do boxa, a dwa wpinasz w instalację.

 

Odłączenie boxa "na dole" moim zdaniem przerwie obwód i samochód nie zapali.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wszystko wyglada umnie tak jak w tym linku :: http://www.jtng.pl/pokaz_produkt.php?idprod=955

Ponawiam pytanie jak rozlacze u dolu boxa bedze ok???

Rozłączaj i sie nie bój ,nic nie może się stać . Ktoś go po prostu kiedyś tam wstawił ,a Ty po prostu go wypniesz ,złączysz zesobą wypięte wtyczki i to wszystko . Mam w Hondę CBR1000 i też mam tam coś takiego wstawione (power comandera) tylko ,że u mnie chodziło bardziej o poprawienie dołu obrotów ,żeby ciągną od samego startu . Już go kilka razy odpinałem i wpinałem i nic się nigdy nie działo złego.

Opublikowano

pamiętaj że masz wersję z pompą vp44 , więc jesli jest box to musiałbyć jakos wpięty w jej obwód , wątpie aby było to robione na wtyczki chyba że je dorobili ....

a w przyrost z takiego boxa nie wyniesie od 15 do 19 KM w tym silniku ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
a w przyrost z takiego boxa nie wyniesie od 15 do 19 KM w tym silniku ...

 

dane ze strony VTechu, stąd takie podałem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.