Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Stwierdzono w zaprzyjaźnionym warsztacie że powyginały się tacze przód, czy wygięcie może obejmować gwarancja ?

 

:roll: Mechanika w tym warsztacie nie ma ? Co znaczy, że tarcze się powyginały ? Może jeszcze powiedzieli, że po wjechaniu w wodę ? :twisted:

 

Kiedy jest wyczuwalne to bicie ? Gdy tarcze już się rozgrzeją ? W pełnym zakresie prędkości czy tylko w jakimś jednym ?

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 596
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Mechanik w warsztacie był. Po opisaniu tego co się dziaje z samochodem- stwierdził że to prawdopodobnie tarcza- zmierzył i się potwierdziło.. Mam pakiet serwisowy i przedłużoną gwarancję- więc pojechałem do ASO ( samochód już stał wcześniej 2 dni w ASO i sprawą się nie zajeli mimo że zgłaszałem problem, 2 dni robili akcję serwisową oraz szukali przyczyny innego objawu -gwizd w silniku ale tego też nie znaleźli..) umówili mnie za kolejny tydzień znowy na 2 dni. Zostawiłem auto i drugiego dnia zadzwonili żę przyczyny gwizdu nie znaleźli ale wymienią mi tarcze i klocki za jedyne 3000... Samochód na firmę, wyjazd na wakacje za pasem-- śpieszy mi się więc się zgodziłem. Przy odbiorze samochodu powiedziałm im że przyczyną gwizdu w silniku jest najprawdopodobniej łańcuch od pompy olejowej ( wyczytałm na naszym forum :lol: ) - pan był zaskoczony moją wiedza i "chuba niepotrzebnie robili testy przez dwa dni" skoro ja to wiedziałem a im się po testach potwierdzło... czekam na c.d. bo mają mi to naprawić w tym tygodniu-- taka historyjka z serwisu
Opublikowano
Tak -niestety moja gwarancja nie obejmuje tarcz, więc zapytałem czy mogę dokupić ten pakiet który obejmuje tarcze , klocki i coś tam jeszcze. Odp . : tak -koszt ok 8000.. ale ta opcja obejmuje wymianę zużytych tarcz i klocków ( wskazanie komputera) a nie obejmuje WYGIĘTYCH ! :mad2:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam.

Jestem posiadaczem od 4 miesięcy BMW F10 525XD. z 2012r . Mam pytanie odnośnie wymiany kloców. Komputer pokładowy pokazuje że klocki należy wymienić po przejechaniu 46 000 km. W tej chwili mam przejechane 46 200. Czy pojawi mi się dodatkowy komunikat na desce rozdzielczej że trzeba już wymienić klocki?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Komputer pokazuje ile jeszcze możesz przejechać do wymiany a nie przy jakim przebiegu.
Opublikowano

Ta wartość w komputerze jest bardzo orientacyjna. Jak sie klocek bedzie

Kończył to zaświeci kontrolka. Nie zaszkodzi jak podjedziesz do mechanika albo sam ściągniesz koło i zobaczysz jak to wyglada ;)

Opublikowano
Panowie- u mnie czujnik klocków z przodu pokazywał przez kilka miesięcy wartość 150.000 km, a w ciągu nocy zszedł na 490km. Klocki z zewnątrz wyglądają na jeszcze w miarę ok- zostało pewnie ze 3-4 mm. Czy jest możliwe, że z drugiej strony niewidocznej bez zdjęcia koła klocek jest już całkowicie zużyty i stąd te wskazanie do wymiany?
Opublikowano

Powiem Ci szczerze, że nie mam pojęcia :D

Ale ostatnio mój wspólnik był w ASO ze swoim F10, bo czujnik podawał mu wymianę na już! Jak ja patrzyłem z latarką na jego klocki z zewnątrz ( przednia oś ), to było tam pół klocka jeszcze.

Oczywiście mu zmienili, podobno te wewnętrzne szybciej się zużywają i były już na granicy... ale ich nie oglądał osobiście. Tak więc znasz przynajmniej zdanie ASO.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam trochę odświeżę żeby nie zaczynać nowego tematu

 

Panowie pewnie parę osób od 2014 jak kończy się ostatni wpis zrobiło wymianę tarcz i klocków

 

Co polecacie czego nie .

 

Zastanawiam się nad oryginalnymi tarczami i wtedy Najlepiej? wrzucić oryginalne klocki ? czy może być ate ?

 

a mam alternatywny zestaw , żeby wrzucić tarcze i klocki jurid white ATE ?

 

a może coś innego coś się zmieniło

 

czekam na ciekawe wpisy

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Nie ma sensu przepłacać za oryginał bo jak pewnie sam dobrze wiesz BMW samo dla siebie nie produkuje ani tarcz ani klocków więc płacisz za pudełko.

 

Z tarcz najlepiej Zimmermann bo to również BMW stosuje na pierwszy montaż, klocki do tego również Zimmermann lub Ferodo.

Obecnie to najlepszy zestaw dostępny na rynku a przy okazji nie jest najdroższy ;)

Opublikowano
Ja od lat stosuję zasadę, że tarcze zawsze oryginalne BMW, a klocki zamienniki - tylko jak najdroższe. Obecnie mam Textary, następne włożę Textar epad.
Opublikowano

No nie kolego, bo na pierwszy montaż miałem założone tarcze ATE z przodu i klocki też ATE. Natomiast na tyle klocki miałem Textara.

Kolega na F10 525xd na tyle miał w fabryce założone klocki Jurid. Zimermana nie widziałem nigdy na pierwszym montażu, ale może też jest stosowany, nie wiem.

Opublikowano

Trochę jesteś w błędzie ;)

 

ATE nie produkuje ani tarcz ani klocków a co za tym idzie nie dostarcza ich na pierwszy montaż ani dla BMW ani żadnego innego producenta aut.

To, że na klockach miałeś logo ATE świadczyło o tym, że zastosowany system hamulcowy został skonstruowany przez ATE bo tym właśnie ta firma się zajmuje.

 

 

Pozdrawiam,

Adam

Opublikowano

Lewian wszystkie twoje posty to tylko Zimmermann i Zimmermann patrząc po twoim nicku i wpisaniu strony na google to handlujesz tylko Zimmermannem także troszkę przymrużam oko :-)

 

Zamówiłem oryginalne tarcze w cenie co ate bym pewnie kupił . teraz pytanie jakie klocki wrzucić na ori tarcze ?

 

ATE czy Textar ?

Opublikowano
Lewian wszystkie twoje posty to tylko Zimmermann i Zimmermann patrząc po twoim nicku i wpisaniu strony na google to handlujesz tylko Zimmermannem także troszkę przymrużam oko :-)

 

Zamówiłem oryginalne tarcze w cenie co ate bym pewnie kupił . teraz pytanie jakie klocki wrzucić na ori tarcze ?

 

ATE czy Textar ?

 

No tu jesteś lekko w błędzie ;)

W ofercie mamy wszystkie markowe produkty no ale nie trzeba wcale dużo szukać i czytać by dojść do wniosku, że Zimmermann to najwyższa półka na rynku a przy okazji produkty tej firmy nie są wcale droższe od innych niższej jakości.

 

No a to, że BMW stosuje Zimmermanna na pierwszy montaż to żadna nowość ani tajemnica ;)

Opublikowano (edytowane)
Ja akurat na ori tarczach mam Textara klocki, i tez jestem bardzo zadowolony, mogę śmiało polecić. Edytowane przez Pemek
Opublikowano
Ja bede niedlugo wymienial i tak, jak z tylu, zaloze pelny oryginal - oszczednosci sa za male.
Jadę wolniej ale na 20-tkach.

Fan Mercedes z dwoma BMW ;)

Opublikowano
a ja załozyłem u siebie tarcze zimmerman z przodu, zrobione ok 15tyś km. Kosztowały ok 150 funtów, wiec nie dużo. Zero bicia itp, polecam.
Fiat 126p --> Vw polo 1.4D --> Opel Vectra B V6 --> BMW 540iA + Nissan Micra k12 --> vauxhall meriva (chwilowo) --> BMW 520d auto F11 --> BMW 545i E60

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.