Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziwne, do 520D nie ma ATE na tyl. Pewnie masz inny silnik i dla tego w palecie ATE wystepuja klocki dla Ciebie. Co jeszcze zauwazylem nie ma Ceramik na tyl do F10 :/

 

Co do klockow mozna montowac wszystkie znane marki. Wszystkie spelniaja te same normy. Jedne zcietaja sie szybciej, inne zcieraja szybciej tarcze albo bardziej pyla ale samochod powinien tak samo szybko sie zatrzymac. ATE, TRW, Textar, Jurid, jezdzikem i nie nazekam.

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 596
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam,

ja z kolei mam inny problem. Otoz wymienilem z przodu tarcze, klocki i czujnik. Zresetowalem komputer. Odbylo sie to bez problemow, po resecie pokazywal dystans 40.000 km do kolejnej wymiany. Jednak po wyjechaniu w trase wyskoczyl po jakims czasie blad, ze nie jest mozliwy pomiar zuzycia oraz informacja "niesprawna skrzynia biegow, niektore funkcje wskaznika biegow moga byc niedostepne. Mozliwe wlaczanie biegow bez wciskania hamulca". Dodam, ze samochod ma manualna skrzynie biegow. Czym to moze byc spowodowane?

 

Dziekuje z gory za pomoc.

 

Pozdrawiam,

 

Marcin

Opublikowano
Dobry strzal! W wersji angielskiej mowi: "Brake pads worn. Have the problem checked by the nearest BMW service". Czyli kwestia dotyczyc wylacznie hamulcow. Pewnie jest jakis bug w polskiiej wersji i zle jest podpiety polski komunikat do angielskiego odpowiednika. No to przynajmmniej kamien spadl z serca, ze to nic ze skrzynia. Jednak dlaczego jest probem z hamulcami? W piatek zostaly wymienione tarcze, klocki i czujnik, udal sie reset. Dzis w dluzszej trasie zapalil sie ten komunikat. Moze to wina czujnika?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też mi się wydaje, że czujnik jest przyczyną błędu. Albo po prostu padł sam z siebie albo został nadpsuty przy montażu i teraz padł albo słabo go ktoś podpiął i problem na stykach.
Opublikowano
Wymienilem klocki i tarcze. Tarcze ori z ASO klocki ATE - poprzednio mialem Textara. I stanowczo Textar duzo fajniejszy - niby skutecznosc hamowania taka sama ale w Textarze dozowalnosc wieksza i pedal jakosc tak lzej trzeba naciskac. ATE sprawiaja wrazenie "twardszych". Reasumujac - nie polecam ATE.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Kupiłem niedawno F10 2.0d i właśnie zabieram się za przednie hamulce... Kupiłem już wcześniej klocki ATE ale nie mam jeszcze tarcz... Wybieram pomiędzy ATE (1100pln) i Zimmermann (ok 550pln). Czy Waszym zdaniem jest sens brać 2x droższe ATE? Ktoś może zakładał u siebie klocki ATE i tarcze Zimmermann?

Z góry dzięki, pozdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja tarcze zakladam zawsze ori, a na przód to już w ogóle tylko i wyłacznie oryginał. Najważniejszy element systemu hamulcowego, szkoda ciąć koszty w tym miejscu.
Opublikowano
Ja założyłem klocki Textar, to najdroższy zamiennik na rynku a i tak ~3x tańszy niż bmw. Nie szukałem oszczędności tylko ori piszczały cały czas mimo kilku reklamacji, aso twierdziło, że to przez brak zakazanego azbestu. Textar hamują tak samo jak ori, rozgrzane są słabsze, ale tak jak ori. Prawie nie piszczą, raz na miesiąc się zdarzy. Generalnie na plus, chociaż też nie lubię zamienników w hamulcach.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Klocki też montuje z zamiennika, aktualnie 3ci miesiac jeżdzę na ATE Ceramic - oryginalne (1szy montaż) nie piszczały, ale mocno pyliły, teraz jest super :cool2:

 

Tarcz jednak nie wkładam innych, nie mam zaufania. Dobry przyjaciel mechanik zalecił mi wkladać na przód zawsze ori tarcze i tak też robie, jak ktoś chce niech ładuje nawet chiński zamiennik, jego sprawa - ja wyraziłem tylko swoją opinię w temacie :wink:

Opublikowano

Mam kilka aut i często miałem okazję porównywać zamienniki z oryginałami w innych markach - w BMW niestety jeszcze nie. Raczej kupię ATE, te drugie wydają mi się "za tanie" a ponieważ nie ma o nich opinii, to odpuszczę. Do jutra mam jeszcze czas na zastanowienie ;)

A może ktoś wie jaka firma robi tarcze montowane fabrycznie w F10?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Generalnie do niemieckich aut BMW, Merc, Audi idą ATE, TRW, Zimmermann i pewnie jeszcze coś. Ja nigdy do żadnego auta oryginałów nie montowałem i nie miałem też nigdy problemów z żadnymi tarczami, ale ktoś z branży części kiedyś mówił mi, że na półki sklepowe idą partie słabsze, a te absolutnie najbardziej udane na pierwszy montaż, ale nie chce mi się osobiście w to wierzyć. Prędzej uwierzę, że ATE albo TRW robi po prostu dla BMW albo Audi lepsze tarcze, stosując lepsze materiały itd.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zapomniales o JURID i TEXTAR ;)

 

Kontrola jakosci jest wyzsza, czestsza a tu na forum czytalem ze tarcze sa mocniej czy dluzej hartowane co zwieksza ich wytrzymalosc na zmiany temperatury

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pisalem juz wielokrotnie na forum ze wg mojej wiedzy zdobytej od managerow z branzy motoryzacyjnej z Polski produkty wyzej wymienionych producentow nie roznia sie niczym gdy sa sprzedawane jako tzw oryginal w pudelku BMW od tego co jest sprzedawane pod marka poszczegolnego producenta. Przez wiele lat mieszkalem pod jednym dachem z Pania manager z jednej z czolowych firm z tej branzy wiec chyba mnie i siebie przy okazji nie oszukiwala. Jej koledzy zanosili sie smiechem ilekroc wymsknelo mi sie slowo "oryginal" podczas rozmowy.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Byc moze troche tak bo jak poprzednimi razy pisalem o tym to spotykalem sie z niedowierzaniem i troche bylem atakowany ze przeciez roznica jest a nieorginalne to zle i koniec.
Opublikowano
Ostatecznie zakładam tarcze Zimmermann z klockami ATE - dam znać za jakiś czas jak to hamuje, ale nie spodziewam się dużej różnicy. Dzięki i pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Z racji tej wiedzy o ktorej wspominalem tez zawsze zakladam tzw "zamienniki" ale akurat to firmy Zimmermann nie mam zaufania. W przeszlosci zakladalem te tarcze do e60 i e65 i szybko musialem zmieniac ze wzgledu na bicie ktore pojawialo sie po ostrzejszej jezdzie. Wybralbym jednak ATE na Twoim miejscu. Osobiscie najlepsze zdanie mam o firmie Textar jesli chodzi o hamulce.
Opublikowano
U mnie też TEXTAR jest na pierwszym miejscu. Ale ATE ustępuje mu bardzo niewiele. Innych wynalazków nie używałem i nie będę używać.
Opublikowano
Już kupiłem, więc pozamiatane... Są dość tanie, więc jeśli pojawi się bicie, to wywalę i więcej nie założę. Sporo jeżdżę, więc wkrótce dam znać ;)
Opublikowano
Z racji tej wiedzy o ktorej wspominalem tez zawsze zakladam tzw "zamienniki" ale akurat to firmy Zimmermann nie mam zaufania. W przeszlosci zakladalem te tarcze do e60 i e65 i szybko musialem zmieniac ze wzgledu na bicie ktore pojawialo sie po ostrzejszej jezdzie.

 

Problemem musiały być źle dobrane klocki lub zły montaż, ewentualnie źle przeprowadzony proces układania hamulców. Tarcze Zimmermann idą na pierwszy montaż do BMW i z doświadczenia powiem, że to najbardziej bezproblemowe tarcze jakie można zastosować w tym aucie. A nie obsługiwałem ich 5 czy 10 a dużo, dużo więcej ;) I to również kilka eMek, które potem przechodziły wcale nie lekki żywot na torze poznań ;)

 

Wybralbym jednak ATE na Twoim miejscu. Osobiscie najlepsze zdanie mam o firmie Textar jesli chodzi o hamulce.

 

 

ATE nie produkuje tarcz, w przypadku tarcz do BMW w 90% w pudełku ATE trafisz właśnie tarcze Zimmermanna. Podobnie sprawa się ma z klockami.

 

Już kupiłem, więc pozamiatane... Są dość tanie, więc jeśli pojawi się bicie, to wywalę i więcej nie założę. Sporo jeżdżę, więc wkrótce dam znać ;)

 

Żałował nie będziesz, jedyne co to polecam potem zastosowanie lepszych klocków np Ferodo lub Zimmermann, tarcze na pewno zdadzą egzamin.

 

 

Daj znac koniecznie bo niebawem sam musze cos zakupic a do F10 bedzie to pierwszy raz.

 

F10 również w fabryce miała montowane tarcze oraz klocki Zimmermanna, także jeśli byłeś zadowolony z oryginału to kupuj właśnie Zimmermanna.

 

Pozdrawiam

Adam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widze ze kolega zna sie "troche" na rzeczy.

Rozumiem ze potwierdzasz ze dla BMW nikt nie produkuje zadnej specjalnej serii tearcz czy klockow tylko branduja inaczej ten sam produkt?

Przyznaje ze nowoscia jest dla mnie info ze ATE nie produkuje tarcz!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.