Skocz do zawartości

Tarcze i klocki przód, 520d


lewybmw1

Rekomendowane odpowiedzi

Jak ktoś coś spieprzy to potem wymyśla bzdury , żeby nie ponieść konsekwencji. Najlepsi w wymyślaniu bajek są chłopaki z ASO :mad2:

 

Jeżeli tarcze mają głębokie rowki rozorane, a w BMW zwykle mają, to 500 km będzię mało. Miałem na myśli, że w tym warsztacie pewnie pojechali na jazdę próbną po wymianie i "dali ognia". Jeżeli klocki się przegrzały tylko powierzchniowo to można spróbować delikatnie szlifnąć je papierem, a czasem pomoże kilka gwałtownych , krótkich hamowań. Klocki smaruje się też specjalnym smarem na styku z zaciskiem -również żeby nie piszczały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 596
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Jestem świeżo po wymianie klocków i tarcz z przodu w 525xd - wytrzymały 43 tyś

Nie wiem czy to dobry rezultat ale zrobiłem w ASO bo auto na gwarancji.

Trochę drogo ale jak sprawdzałem zamienniki na intercarsie to szału nie było

z fajnym rabatem w ASO tarcze są tylko 90 PLN droższe niż zamiennik na sztuce

a klocki 200,- na parze. Jest to ok 400 PLN ale nie wiem jak to wygląda w aucie

na gwarancji ? Co prawda te elementy i tak nie są na gwarancji ale czy ktoś

ma jakieś doświadczenia ? Z tego co wiem to wchodząc do menu kasowania

inspekcji może sobie zresetować samemu to wskazanie. Ale czy to wszystko ?

 

 

pzdr

Rafal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Intercarsie części sa dosyć drogie. Dla siebie kupiłem ( na razie na zapas ) klocki textar za 250zl na tył, a w Intercarsie chcą za nie prawie 400zl!

Kasujesz w menu tak jak napisałeś. Co jeszcze chciałbyś zrobić? Do celów gwarancyjnych na pewno warto mieć w książce serwisowej wbita wymianę.

Generalnie jak masz jeszcze gwarancje to korzystaj z ASO, zeby pózniej nie mieli sie do czego przyczepić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A czy przez przypadek textar nie ma dwoch rodzajow jakosci? Jak szukalem na necie po dobrych producentach to wlasnie na ta sytuacje trafilem ale nie jestem pewny czy to wlasnie textar byl.

 

Moim zdaniem intercars jest o.k. moze drozej ale masz serwis a cenowo jak kupywalem dla siebie na przod to pomiedzy trw a jurid byla mala roznica ceny.

Za trw do e61 (klocji) placilem 250 a jurid chyba 280 kosztowal.

 

Co do tarcz zjechanych po 45.000 km to troche malo moim zdaniem. Tarcze powinny chyba trzymac 2-3 zmian klockow, czy sie myle?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż wiele zależy do stylu jazdy - auto jest użytkowane na Polskich drogach gdzie trzeba

niestety ciągle przyśpieszać i hamować itd. Robię 500 km tygodniowo w ten sposób.

Mam drugie auto Volvo S80 i też tarcze co jakieś 50 tyś. więc specjalnie mnie to nie dziwi

auta ciężkie po 1800 kg i tyle. Tyle że w Volvo poleciały pierwsze z tyłu - podobno ESP

cały czas dohamowuje tył i zużywa klocki i tarcze. To by się zgadzało bo w BMW po 22 tyś

poszły klocki tylne. Pewnie auta użytkowane na autostradzie to i 80 tyś tarcze wytrzymają ...

 

pzdr

Rafal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Juz znalazlem klocki o ktorych pisalem, Jurid wypuszcza nawet trzy rozne rodzaje

260 Standardowe;

290 Jakosciowo podobne do OE ;

526 Orginalne OE

 

Klocki hamuja tak samo ale ich scieralnosc sie zwieksza(260)/zmniejsza(526) co wplywa na zcieranie tarcz, mniejsze(260)/wieksze(526).

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No cóż wiele zależy do stylu jazdy - auto jest użytkowane na Polskich drogach gdzie trzeba

niestety ciągle przyśpieszać i hamować itd. Robię 500 km tygodniowo w ten sposób.

Mam drugie auto Volvo S80 i też tarcze co jakieś 50 tyś. więc specjalnie mnie to nie dziwi

auta ciężkie po 1800 kg i tyle. Tyle że w Volvo poleciały pierwsze z tyłu - podobno ESP

cały czas dohamowuje tył i zużywa klocki i tarcze. To by się zgadzało bo w BMW po 22 tyś

poszły klocki tylne. Pewnie auta użytkowane na autostradzie to i 80 tyś tarcze wytrzymają ...

 

pzdr

Rafal

 

Zupełnie się z Tobą nie zgodzę. Nie wiem jak trzeba jeździć, żeby zużyć tarcze na przestrzeni 50 tys km. Na co dzień jeżdżę autem ważącym 1800 kg. Od momentu zakupu zrobiłem nim prawie 50 tys km. Jak go kupowałem miało nowe klocki i tarcze. Klocki zmieniłem po około 35 tys km. Tarcze nie mają jeszcze nawet dużego rantu więc pewnie zrobię na nich 100 tys spokojnie. Jeżdżę praktycznie tylko po mieście i to dużym i ciasnym, gdzie non stop się hamuje. Inna sprawa, że jeżdżę z głową, a nie jak większość Polaków gaz i do przodu nawet jak z daleka widać czerwone, bo przecież trzeba wyprzedzić tego obok, bo Polacy to mistrzowie prostej. Tylko potem jest biadolenie, że auto dużo pali. :) 100 tys km na tarcze to żaden wyczyn, a w trybie autostradowym to wręcz norma i minimum.

 

I jeszcze coś. Tylne hamulce zużywają się dużo wolniej, więc nie wiem jakim cudem u Ciebie poszły pierwsze. Może masz coś z hamulcami. ESP nie jest żadnym argumentem, bo system ten załącza się praktycznie tylko w zimie i to w ekstremalnych sytuacjach, bo ile mamy dni w roku gdzie nawierzchnia jest śliska? 10? 15?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam w 520d klocki i tarcze od nowości, aktualnie 48 tys km i niebawem będę wymieniał komplet klocków - tarcze wyglądają według mojego kolegi - mechanika OK, ale zobaczymy co powie ASO :wink:

 

EDIT: Walnąłem byka, 48 tys km przebiegu, nie 28, missclick na klawiaturze :wink:

Edytowane przez Zodiac
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mnie sie bardziej zdaje ze robia to profilaktycznie, zapobiegaja mniejszemu zarobkowi po ukonczeniu gwaracji  :wink:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież producent podaje zawsze min.grubość tarczy hamulcowej. Ja np. z tyłu nową mam 24 mm, a minimalna dopuszczalna grubość wynosi 22,4 mm.

Biorąc po uwagę tak na oko po pół mm zużycia z każdej strony po pierwszym komplecie klocków, zakładanie kolejnego spowoduje zapewne zejście poniżej tego dopuszczalnego progu w trakcie użytkowania tego kompletu. Muszę to dokładnie zmierzyć miarką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

 

Czy ktoś mi powie, czy żeby wymienić przednie klocki w F10 potrzebny jest ktoś z komputerem, żeby zwolnić ten zacisk, czy da się to zrobić tradycyjnym sposobem ?

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie potrzeba komputera, aby zmienić przednie klocki - tradycyjny sposób się sprawdza. Inaczej jest jednak z tyłem, ponieważ tam masz elektryczny ręczny i sprawa się lekko komplikuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I dlatego te z tyłu szybciej schodzą ....

"Wyobraźnia jest ważniejsza od wiedzy" (Albert Einstein)

"Zawsze się starałem, żeby szkoła nie miała wpływu na moją edukację" (Mark Twain)

"Lubię walczyć z silniejszymi"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z przodu trzeba tradycyjnie wcisnąć a z tyłu trzeba odkręcić silnik od zacisku są tam dwie śruby torx (nie pamiętam dokładnie jakie ale chyba T27) ściągnąć zacisk i wkręcić tłoczek w prawo zgodnie z ruchem wskazówek zegara, po wymianie klocków założyć zaciski i przykręcić silnik, odpalić auto najlepiej bez wciskania hamulca w przypadku automatu hamulec delikatnie nacisnąć tak żeby tylko odpalić a następnie zaciągnąć ręczny.Ot i cała tajemna procedura :D nie trzeba żadnego komputera do cofnięcia tłoczków z tyłu (przynajmniej u mnie)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klocki z przodu wymienia się tak jak w każdym innym samochodzie, jedyne o czym trzeba pamiętać to zakup czujnika oprócz klocków (jeżeli się świeci). Jak jeszcze się nie świeci można użyć starego. Zerowanie inspekcji masz z poziomu deski rozdzielcze. Jak skasujesz będzie ci liczyło na 70000, u mnie skończyły się po 53000, komp w aucie twierdził że są jeszcze na 22000.

Wymieniłem na TRW z intercarsa, zapłaciłem 300pln, ale robił mi to kolega, więc klocki po jego kosztach a za robociznę 50pln.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Też szukałem nie dawno na przód ate ceramic, bo w E90 spisywały się świetnie, i też dostałem informację, że nie ma.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Z tego co w katalogu ATE widzialem oferuja tylko klocki na przod (ceramik i normalne) na tyl nie ma zadnych do F10 520d

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.