Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Po co od razu z wymianą. Najpierw niech sprawdzi czujnikiem czy jest bicie na tarczach.

Jak jest to wiadomo, że wibracje na pedale pochodzą właśnie od krzywych tarcz.

 

Nie krzywych tylko nierównomiernie zużytych :P

  • Odpowiedzi 596
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
zauwazylem u mnie dziwne zjawisko czy to normalne ze klocek z tylu lewy jest bardziej zuzyty jak prawy? roznice widac golym okiem :shock:
Opublikowano
to mnie nie pocieszyles :) zamowilem u ciebie klocki na tyl textar bo sie koncza. Ciekawe czy moze miec cos wspolnego z tymi wibracjami z przodu
Opublikowano
Oczywiście, że tak. F10 ma mało wydajne hamulce a jak do tego jeszcze osłabisz całość o hamulce jednego koła to przegrzanie gwarantowane w moment ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kolego , ja w E39 z przodu miałem podobnie. Klocek od strony tłoczka miał grubość ok . 3mm a od zewnątrz ok. 6mm.

Najprawdopodobniej przyczyną było ciężko działający tłoczek.

Posmarowałem go smarem do tłoczka i rozruszałem. Po tym zabiegu zaczął pracować dużo swobodniej.

Jeszcze jest jedna kwestia jeśli chodzi o cofanie się tłoczka. Odpowiedzialny jest za to oring umiejscowiony w środku zacisku. Jest on tak zbudowany aby cofnąć tłoczek do tyłu gdy puścisz hamulec .

Jeszcze może być za to odpowiedzialny elastyczny przewód hamulcowy. Jeśli jest on zmęczony to nie cofa się przez niego płyn hamulcowy ( Duda pokazywał to w filmiku ).

https://youtu.be/jRNJXelyvtM


Pierwszą rzeczą jaką musisz zrobić to zdjąć zacisk i wcisnąć tłoczek aby zoubaczyć jak ciężko pracuję .

Drugą sprawą jest nagranie telefonem komórkowym pracy tłoczka gdy wciśniesz i puścisz pedał hamulca.

Najmniej podejrzewam zabrudzenie jarzma.

Powodzenia.... :cool2:

Opublikowano
dzieki Panowie i tak zrobie zaczne od tylu i zobaczymy czy bedzie poprawa: dzis hamowalem ze 120 i ze 100 i jak mocno depnalem to nawet nie czulem wibracji na pedale. Ale bicie na tarczy jest nawet jak krece tarcza to widze jak na klocku w pewnym momencie robi sie luz
Opublikowano
Ale bicie na tarczy jest nawet jak krece tarcza to widze jak na klocku w pewnym momencie robi sie luz

 

Jak widać gołym okiem to tarcza musi być bardzo krzywa.

Ewentualnie coś podlazło pod piastę.

Opublikowano

Więc odebrałem samochód od mechanika. Zdałem się na niego i zdecydował o przetoczeniu tarcz bo były delikatnie krzywe. Jest naprawdę dużo, dużo lepiej ale nie idealnie. Podczas hamowania ze 140km/h czuje leciutkie mrowienie na pedale hamulca. Zobaczymy jak się pogorszy to pozostanie tylko wymiana.


Edit.

Zrobiłem 100km autostradą i pedału hamulca znów bije...

Masakra...

Opublikowano

Witam.

Komputer pokazał mi że mam 0 km do wymiany klocków.

Wizualnie jeszcze ich trochę jest. Czy będzie jeszcze jakiś komunikat że już jest definitywny koniec. Jakaś kontrolka, czy ten komunikat o ktory mam jest już ostateczny?

Opublikowano

Czy mogę jeszcze ze 2000 km przeciągnąć?

Z tyłem mam dziwną sytuację, bo pokazywało mi już 800 km a później zaczęło rosnąć i teraz mam 3600km.

Z przodu spadło dzisiaj do zera. Muszę umówić się gdzieś na wymianę. Tarcze mam już tylko 21 mm grubości więc albo oryginał tarcze i klocki oraz czujnik lub jeszcze jakieś klocki ATE na dobicie tych tarcz.

Opublikowano
Sprawdzałeś na obu kołach? U mnie pokazywało 2500km do wymiany z prawej klocka było dużo a z lewej blacha wywaliła dziurę w tarczy :shock:
Opublikowano

Zewnetrzne sa na obu kolach. Wewnetrzne jak zmienialem olej w skrzyni to mechanik ogladal i bylo ok

Wiec przez ostatnie 2000 km chyba sie nie wytarly do blachy. Nawet jezeli to i tak tarcze sa do wymiany

Opublikowano
Zewnetrzne sa na obu kolach. Wewnetrzne jak zmienialem olej w skrzyni to mechanik ogladal i bylo ok

Wiec przez ostatnie 2000 km chyba sie nie wytarly do blachy. Nawet jezeli to i tak tarcze sa do wymiany

 

Generalnie rozumiem Twój tok rozumowania ale na pewno nie uwzględniłeś jeszcze jednego czynnika :)

Klocków nie zaleca się zjeżdżać do końca bo wtedy przez temperaturę dużo mocniej po tyłku dostają zaciski i płyn hamulcowy. Nie oszczędzisz dojeżdżając klocki jednym czy dwoma tysiącami kilometrów a stracić możesz sporo. Pomijam fakt, że mechanicy w 9/10 przypadków nie sprawdzają nawet stanu zacisków a potem właśnie ludzie na forum płaczą, że im tarcze pogięło po 5k km a to nie problem tarcz tylko ich mechaników :)

Opublikowano
Kupilem dzisiaj komplet oryginalnych tarcz klocków i czujnik. Motostacja miała dobra cene za taki zestawik. Teraz tylko czekam na przesylke i termin u mechanika.
Opublikowano
Kupilem dzisiaj komplet oryginalnych tarcz klocków i czujnik. Motostacja miała dobra cene za taki zestawik. Teraz tylko czekam na przesylke i termin u mechanika.

 

Wczoraj taki zestaw demontowaliśmy klientowi po 3k kilometrów, kierownicę chciało z rąk wyrwać. Co dziwne to montaż wyglądał na prawidłowy, piasty czyściutkie, bicie tarcz 0,03 więc wzór. Najprawdopodobniej materiał musiał być kiepski i nie wytrzymał. Zamontowane zostały Zimmermann Sport z Ferodo DS i zobaczymy jak będzie.

Opublikowano
U mnie sie udalo uratowac ori zestaw. Po wymianie klockow z tylu nic sie nie poprawilo wiec pojechalem do mechanika ktory ma specjalna maszyna do toczenia tarczz bez zdejmowania ich z auta. Montuje ja w miejsce zaciskow i toczy na aucie zaplacilem 90zl za strone i jest miod malina zero bicia po 1600 km obecnie jezdze po gorach i dolinach w chorwacji i narazie daja rade :D zdial mi 0.2 mm i tarcze mam jeszcze zdrowe 29mm.
Opublikowano

Chcesz przez to powiedzieć ze oryginały są kiepskie czy ze ten zestaw z motostacji to podróba?

 

Kupilem dzisiaj komplet oryginalnych tarcz klocków i czujnik. Motostacja miała dobra cene za taki zestawik. Teraz tylko czekam na przesylke i termin u mechanika.

 

Wczoraj taki zestaw demontowaliśmy klientowi po 3k kilometrów, kierownicę chciało z rąk wyrwać. Co dziwne to montaż wyglądał na prawidłowy, piasty czyściutkie, bicie tarcz 0,03 więc wzór. Najprawdopodobniej materiał musiał być kiepski i nie wytrzymał. Zamontowane zostały Zimmermann Sport z Ferodo DS i zobaczymy jak będzie.

Opublikowano

Co chcesz wiedziec.

U mnie juz lezy w garazu i czeka jeszcze kilka dni na zalozenie.

Przyszlo wszystko oryginalnie zapakowane w pudełkach bmw wiec chyba bedzie ok.


 

Również chętnie dowiem się czegoś więcej na temat zestawu z Motostacji. Też muszę wymienić tarcze z przodu i właśnie ten zestaw wpadł mi w oko na allegro.
Opublikowano
Właśnie najbardziej o to mi chodziło czy to rzeczywiście oryginał. Cena jest aż podejrzanie niska. Mi po fajnych zniżkach w jednym sklepie sprzedającym części do BMW najniżej udało się zejść do 1930.
Opublikowano
Właściciel BMW o którym ostatnio wspomniałem jest właśnie w Chorwacji, robią tam objazdówkę czyli przejedzie około 3k, jak wróci to ma do mnie dzwonić i dać znać jak wrażenia względem tego zestawu OE.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z takich ciekawostek.


Kiedyś - 28 tyś km temu były robione tarcze i klocki z przodu - ORI BMW i z tylu klocki - jakieś tanie, denkerman czy cos takiego?


Z przodu nie widać w ogole zużycia - raczej w trasie latalo

Z tylu koncza się klocki wlasnie, był komunikat 1000km temu, teraz 0.



Nie, tylne zaciski są sprawne, nie hamują, nie trzymają itp.

Po prostu klocki z tektury.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.