Skocz do zawartości

Tarcze i klocki przód, 520d


lewybmw1

Rekomendowane odpowiedzi

mysle nad wymiana tarcz co prawda jeszcze nie kwalifikuja sie do wymiany ale na tarczy zauważyłem ze sa juz pewne wyżłobienia i nie wiem czy ma sens zakładanie nowego klocka czy nie lepiej komplet. Czaje sie na zimermanny sport + dobry klocek biore pod uwage DS ale tez firme Hella Pagid znajmoy zalozyl ostatnio do w204 caly komplet i hamulce sa po prostu brzytwa.

 

No to faktycznie trochę szkoda tak drogich klocków do kiepskich tarcz. Hella nie polecam, porównywanie tego do Zimmermann+ferodo DS to tak jakbyś rozważał zamianę F10 na E36 ;)

 

Z ciekawości ile ds do efki kosztuje na przód ?

 

Odezwij się z VIN na PW bo to zależy jaki układ hamulcowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 596
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ate ceramik czy jurid white niestety kiepsko hamuja. trzeba mocniej cisnac hamulec zeby hamowaly tak jak orginalne. orginalne tez nie sa najlepsze pod wzgledem hamowania, za to pyla bardzo mocno. klocki ceramiczne maja jedyna zalete: nie pyla. mozna butowac i nic. jedynie zima gdy jest sol na drochgach i dlugo sie nie mylo felg wtedy widiac rdze na felgach - sa to opilki z tarcz. moje tarcze maja 350mm i 36mm szerokosci i wygladaja solidnie. na przod tym razem na razie zakladam ATE gdyz mechanik z mojej firmy zaproponowal mi komplet za 40% ceny sklepowej. mechanik namawia mnie na czesci denkensmamn i mannsoel czyli chinczyki, z tego co widze to roznicy w autach sluzbowych nie ma. olej w wszystkich autach leje mannsoel pare lat wczesniej kupowali jakiejs firmy fuchs ale sie okazalo ze sie nie oplaca. opony wczesniej byl zawsze michelen i conti teraz jest przykaz na hankook i jakies chinole, co smierdza przez pierwsze miesiace. :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
pare lat wczesniej kupowali jakiejs firmy fuchs ale sie okazalo ze sie nie oplaca.

 

Jakiejś firmy Fuchs ? Przecież to ogromna firma która istnieje od 88 lat i produkuje oleje silnikowe wysokiej klasy nie wspominając o innych środkach chemicznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że się tarcza pogięła to nie wina klocków ;) Co do kolegi wyżej. Oczywiście że spadła skuteczność. Te wszystkie niby ceramiczne klocki jak dla mnie to o kant dupy. Co z tego że mniej pylą jak mają grosze współczynniki tarcia. Raz założyłem jurid white. To pare skrzyżowań przestrzeliłem na późnym pomarańczowym. Klocek dla mnie tragedia. Założyłem trw czy textar już nie pamiętam i całkiem inny hamulec.

 

Właśnie była to wina zbyt twardych klocków Textara w stosunku do ori tarcz ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Potrzebujesz na przód czy tył ?

Jaka firma Cię interesuje ?

Na przód.

Obecnie mam OE , TEXAR klasa śmiertelności FF.

Tarcze też OE. Tyle co kojarzę to te wzmocnione 348mm.

Na aukcjach internetowych , na zdjęciach klocków widać klasy GG , GF I FG.

Jakiej firmy......takie aby hamowały a nie zwalniały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Odgrzewam kotleta. Mam BMW 525D z 2011 po mapie na 300km. 2 razy wymieniłem już tarcze z przodu bo pokrzywilo. Miałem ATE, oryginały i teraz znów oryginalne kupione i wymienione w ASO. Znów je pokrzywilo. Szlak mnie już trafia z tymi tarczami. Samochód jeździ 95% autostrada i często hamuje z 200+

Przeglądam wasze posty i mam pytanie czy Zimmermann (nawiercany) + EBC Greenstuff był by w miarę kompletem? Patrzyłem na brembo ale nie produkuje do F10 nawiercanych. Zależy mi na tym żeby tarcze i klocki były wytrzymałe na wyższą temp. tak jak mówię auto robi 5k km po mieście rocznie a 30k autostrada. Wrzućcie inne propozycje jeśli jakieś macie.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Odgrzewam kotleta. Mam BMW 525D z 2011 po mapie na 300km. 2 razy wymieniłem już tarcze z przodu bo pokrzywilo. Miałem ATE, oryginały i teraz znów oryginalne kupione i wymienione w ASO. Znów je pokrzywilo. Szlak mnie już trafia z tymi tarczami. Samochód jeździ 95% autostrada i często hamuje z 200+

Przeglądam wasze posty i mam pytanie czy Zimmermann (nawiercany) + EBC Greenstuff był by w miarę kompletem? Patrzyłem na brembo ale nie produkuje do F10 nawiercanych. Zależy mi na tym żeby tarcze i klocki były wytrzymałe na wyższą temp. tak jak mówię auto robi 5k km po mieście rocznie a 30k autostrada. Wrzućcie inne propozycje jeśli jakieś macie.

Pozdrawiam!

 

Przegrzało* a nie pokrzywiło :) Hamulce w tym aucie spokojnie wytrzymują pod warunkiem, że nie przekraczasz 120km/h i najlepiej żebyś przewidywał hamowania i rozkładał je na trzy razy. Tarcze tarczami ale najpierw trzeba się zająć klockami, Ferodo DS'y dają radę o niebo lepiej niż standardowe i nie ma aż takiego problemu z przegrzewaniem tarcz i wibracją na kierownicy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to bywa na autostradzie sam dobrze wiesz ze nie ma szans przewidzieć tego że jakiś Helmut swoim A4 w tdi wyskoczy na lewy centralnie przed twoją maską. Co to moich tarcz wystarczy że delikatnie dotknie teraz hamulca i kierownica tak napier* że się jeździć nie da.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Helmut w A4 tdi przynajmniej może równie dobrze hamować co przyśpieszać czego niestety BMW nie może ogarnąć :D

Tak jak wspomniałem, pomyśl o sportowych klockach, to pierwszy krok w kierunku dobrych hebli.

 

I do tego ori tarcze? Jak kupiłem f10 myślałem że heble żylety a tu po pewnym czasie taka lipa :D napewno też daje w kość to że nieraz gorąco parę hamowan i zaraz w ścianę deszczu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkminiłem taki zestaw. Zimmermann Sport + Ferodo DS Perfotmance. Będzie to grało? Wyczytałem że niby DS2500 lepsze ale nigdzie nie mogę ich znaleźć.


Edit. Które tarcze lepsze?

Zimmermann Black Z (nacinane)

Czy

Zimmermann Sport Coat Z (nawiercane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozkminiłem taki zestaw. Zimmermann Sport + Ferodo DS Perfotmance. Będzie to grało? Wyczytałem że niby DS2500 lepsze ale nigdzie nie mogę ich znaleźć.


Edit. Które tarcze lepsze?

Zimmermann Black Z (nacinane)

Czy

Zimmermann Sport Coat Z (nawiercane)

 

Będzie to grało ;) DS2500 to bardziej sportowa mieszanka, do cywilnej jazdy wystarczy DS Performance.


Tarcze myślę, że wystarczyłyby Ci gładkie, najlepiej Formula F, dwuczęściowe, Zimmermann Sport to trochę lepsze odprowadzanie gazów, pyłów i ciepła

Black Z to nacinane a więc lepsze odświeżanie okładziny klocka czyli jeszcze większa poprawa skuteczności ale znowu szybsze zużycie klocków, do cywilnej jazdy nie ma co przesadzać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientujesz się może gdzie dorwe te Ferodo i w jakiej cenie? Za Boga Ojca nie mogę znaleźć na przód wyskakuje albo tył albo do M5 :/

Druga sprawa wyskakuje mi tylko Coat Z Zimmermann

Edytowane przez sivysiwy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wracam z informacją po przejechanych 45000 kilometrów na komplecie Zimmermann Sport + klocki Textar... Tak wali kierownicą przy hamowaniu, że strach jechać :duh: :duh: :duh: :duh: :duh: :duh:


Skończyło się dobre, a klocków jeszcze na 15 000 kilometrów...


Ktoś w ostatnim czasie zakładał coś ciekawego, co może polecić, że się sprawdza? Oprócz oryginałów, bo w to już nigdy nie uwierzę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mam tarcze Ate i klocki ceramiczne ate w 520d z 535d i jak narazie super.

6kkm

Piasta nie była sprawdzana ale w starym komplecie 520d nie było problemów

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To to jest oczywiste ;)


Nie mniej jednak Brembo mam wrażenie, że jest niedoceniane odrobinę. Mało o nim opinii, bo mało kto kupuje... Gdzieś na jakimś forum Subaru czytałem, że dużo ludzi miało problem z tarczami, ATE/Textar/TRW i założyli Brembo i problem ustał... Jakby nie patrzeć, robią tylko to i mają kilkadziesiąt lat doświadczenia.

Kia Stinger z V6 pod maską ma pełen zestaw Brembo przód i tył.. Może warto jednak zaryzykować :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.