Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 596
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ludzie czytajcie poprzednie posty textar jako jeden z producentow robi/robil klocki dla bmw. Wiec prawdopodobnie dadza rade. Ake najlepiej z ori tarczami.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozwala mnie mit niedoscignionej jakosci oryginalnych tarcz!

Czy BMW leje najlepszy olej?Nie. Czy stosuje najlepsze skory? Nie. Czy fabryczny wydech jest z najlepszych materialow? Nie. To czemu ktos potrafi wpasc na pomysl ze BMW stosuje najlepsze tarcze hamulcowe!?

BMW stosuje najtansze tarcze z tych co spełniaja ich wymagania jakosciowe. Mozna do swojego samochodu kupic lepsze tarcze,lepsze klocki, lepszy olej, wydech i zawieszenie.To tyle.

Opublikowano
Tyle tylko ze z doswiadczen uzytkownikow tych nieco mocniejszych i ciezszych aut wynika ze jednak tylko ori tarcze daja rade. Moje doswiadczenia rowniez to w 100% potwierdzaja i kropka.
Opublikowano
Ja też o ori nie mogę nic dobrego powiedzieć 3 zestawy wymienione i wszystkie 3 bily po kilku tys km Teraz zakupiłem zimmermann sport nawiercane za niecały 1000zl i będę testował jak zaczną bić po paru tys wymienię na nowe bez żalu za ori placilem ponad 3000zl tu mam 3 zestawy.Moze te podwójne to jakaś lipa teraz próbuje monobloki zwykłe tarcze.Dodam że serwis wymieniał tez czesci zawieszenia i nie pomagało więc ewidentnie to tarcze.
Opublikowano
Ja też o ori nie mogę nic dobrego powiedzieć 3 zestawy wymienione i wszystkie 3 bily po kilku tys km Teraz zakupiłem zimmermann sport nawiercane za niecały 1000zl i będę testował jak zaczną bić po paru tys wymienię na nowe bez żalu za ori placilem ponad 3000zl tu mam 3 zestawy.Moze te podwójne to jakaś lipa teraz próbuje monobloki zwykłe tarcze.Dodam że serwis wymieniał tez czesci zawieszenia i nie pomagało więc ewidentnie to tarcze.

 

Polecam zmianę serwisu ;) Podejrzewam, że problem tkwi w tym, że nie potrafią tego prawidłowo wymienić :)

Opublikowano
Jakie podwójne ? Jakie monobloki ? Ludzie a pamietacie o docieraniu zestawu hamulcowego ?
Opublikowano
Podwójne czyli składane z dwóch części łączone nitami monobloki czyli pojedyncze zrobione z jednego elementu .Pamiętamy o docieraniu nawet wywazamy tarcze na Youtube wpisz sobie wyważanie tarcz hamulcowych :mrgreen:
Opublikowano
No wiec nadal nie rozumiem , bo piszesz ze zakladales oryginalne tarcze bmw łaczone nitami ? Podaj prosze jakis numer tych tarcz ? I tych pojedynczych rowniez.
Opublikowano
dz40558

 

Niestety Ferodo ma w ofercie do Twojego auta jedynie klocki z linii Premier.

 

w takim razie co polecasz, coś lepszego niż ori seria?

Opublikowano
dz40558

 

Niestety Ferodo ma w ofercie do Twojego auta jedynie klocki z linii Premier.

 

w takim razie co polecasz, coś lepszego niż ori seria?

Opublikowano
Wpisz sobie tarcze ori bmw 348/30 zobaczysz jak wyglądają tarcze dwuczęściowe jesli podwójne jest ci trudno zrozumieć i wpisz zimmermann sport 348/30 I zobaczysz wtedy jak wygląda jednoczesciowa
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Rozwala mnie mit niedoscignionej jakosci oryginalnych tarcz!

Czy BMW leje najlepszy olej?Nie. Czy stosuje najlepsze skory? Nie. Czy fabryczny wydech jest z najlepszych materialow? Nie. To czemu ktos potrafi wpasc na pomysl ze BMW stosuje najlepsze tarcze hamulcowe!?

BMW stosuje najtansze tarcze z tych co spełniaja ich wymagania jakosciowe. Mozna do swojego samochodu kupic lepsze tarcze,lepsze klocki, lepszy olej, wydech i zawieszenie.To tyle.

Masz rację - ale porównujmy jabłka do jabłek.

Dyskusja w głównej mierze toczy się alternatywy do tarcz oryginalnych w postaci popularnych modeli popularnych producentów - i w tym porównaniu tarcze BMW OEM wypadają całkiem dobrze (co zresztą potwierdza wielu użytkowników, mających niekoniecznie dobre doświadczenia z podstawowymi modelami ATE, Brembo czy innych).

Natomiast jak wchodzimy w dyskusję o modelach bardziej zaawansowanych - to tak, jak najbardziej można znaleźć lepsze produkty niż ori. Pytanie tylko czy każdy użytkownik BMW potrzebuje sportowych/wyczynowych tarcz jeśli oryginalne tarcze można bezproblemowo użytkować przez cały okres ich eksploatacji? Mam tu na myśli normalny sposób eksploatacji auta, bynajmniej nie emerycki :wink: Jeśli ktoś zamierza jeździć bardziej agresywnie - wtedy zawsze może przy kupnie auta zamówić wzmocniony ori układ hamulcowy (albo zamówić podstawowy i wymienić go potem na wydajniejszy).


P.S.

Co do oleju to akurat obecnie stosowany przez BMW z defaultu Shell Helix Ultra AM-L jest bardzo dobrym olejem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nigdy nie pisałem, że produkty ori BMW sa złe. Spełniają normy BMW. Jednak nie ma zadnego powodu dla ktorego takie np Textaty lub ATE lub inne markowe miałyby być gorsze. Powtarzam, siedziałem wielokrotnie z menadzerami z branzy motoryzacyjnej przy stole i wiem jak to wyglada od strony kontraktowej i co to znaczy " oryginalna" czesc. Odczucia "zaawansowanych" uzytkownikow to tzw efekt placebo. Tyle.
Opublikowano
Powtarzam, siedziałem wielokrotnie z menadzerami z branzy motoryzacyjnej przy stole i wiem jak to wyglada od strony kontraktowej i co to znaczy " oryginalna" czesc.

 

Ja siedzę "na co dzień" - taka praca, dlatego też poniższa pointa jest trafiona "w punkt":

 

Dyskusja w głównej mierze toczy się alternatywy do tarcz oryginalnych w postaci popularnych modeli popularnych producentów - i w tym porównaniu tarcze BMW OEM wypadają całkiem dobrze (co zresztą potwierdza wielu użytkowników, mających niekoniecznie dobre doświadczenia z podstawowymi modelami ATE, Brembo czy innych).

Natomiast jak wchodzimy w dyskusję o modelach bardziej zaawansowanych - to tak, jak najbardziej można znaleźć lepsze produkty niż ori. Pytanie tylko czy każdy użytkownik BMW potrzebuje sportowych/wyczynowych tarcz jeśli oryginalne tarcze można bezproblemowo użytkować przez cały okres ich eksploatacji? Mam tu na myśli normalny sposób eksploatacji auta, bynajmniej nie emerycki :wink: Jeśli ktoś zamierza jeździć bardziej agresywnie - wtedy zawsze może przy kupnie auta zamówić wzmocniony ori układ hamulcowy (albo zamówić podstawowy i wymienić go potem na wydajniejszy).

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Jaki efekt placebo ??!! Skoro wszystkie przypadki jakie przerabialem osobiscie lub u kolegow a takze te o ktorych tutaj sie czyta polegaly na tym ze zamienniki trzeba bylo zmienic na tarcze ori i dopiero wtedy uklad dzialal jak nalezy.
Opublikowano
Jaki efekt placebo ??!! Skoro wszystkie przypadki jakie przerabialem osobiscie lub u kolegow a takze te o ktorych tutaj sie czyta polegaly na tym ze zamienniki trzeba bylo zmienic na tarcze ori i dopiero wtedy uklad dzialal jak nalezy.

 

Jakie szczęście, że przez 23 lata prowadzenia serwisu układów hamulcowych każdy dobry komplet tarcz/klocków spisywał się bez zarzutów. To pewnie zasługa dużego farta, pora zacząć grać w lotka :mrgreen:

Opublikowano
Wiec wybor jest prosty albo tarcze ori albo wizyta u Lewian’a :lol:
Opublikowano
Dzisiaj montowalem zimmermann sport 348/30 sprawdzałem bicie na tarczach po montażu 0.25 wiec prawie idealnie dam znać jak pojezdze jak sie sprawują koszt z klockami ok1000zl montowalem sam zgodnie z zaleceniami producenta .Dodam że ori mi bily 1.20 wiec troche krzywe :D
Opublikowano
Dzisiaj montowalem zimmermann sport 348/30 sprawdzałem bicie na tarczach po montażu 0.25 wiec prawie idealnie dam znać jak pojezdze jak sie sprawują koszt z klockami ok1000zl montowalem sam zgodnie z zaleceniami producenta .Dodam że ori mi bily 1.20 wiec troche krzywe :D

 

Masz jeszcze te stare czy już wyrzucone ? Jeśli masz to gorąca prośba :)


Połóż na stole, podziel jak pizze na 12 części, markerem np sobie wyznacz linie i w każdym z kawalków w jednakowej odległości od krawędzi zewnętrznej zmierz grubość, następnie przeanalizuj wyniki i napisz co wywnioskowałeś :) Przy okazji możesz sprostować wtedy, że jednak nie są krzywe :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Właśnie przymierzam się do zmiany tarcz z tylu. Na przeglądzie diagnosta stwierdził zbyt duże bicie hamulców. Zmierzyłem tarcze i wyszło 0,2 i 0,15.

Wg ATE „Maksymalne dopuszczalne bicie tarczy hamulcowej zmierzone 1 cm od krawędzi zewnętrznej nie może przekraczać 0,05mm. Maksymalne dopuszczalne bicie piasty koła nie może przekraczać 0,02mm”

Nowe tarcze ori bmw mają zmierzone bicie 0,02.


GREGOR500 może coś nie tak z tarczami lub piastami skoro nowe tarcze na aucie mają bicie 0,25 ???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.